Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #440 : 09 Czerwiec 2013, 10:58:02 » |
0
|
Skoro komputer ma nas struć to chyba się na to nie piszę... LUDZIE, piszcie uważniej! Ile można wołać na puszczy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
werner18
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
Brudno! Rozpuścił was Mechanik!
|
 |
« Odpowiedz #441 : 09 Czerwiec 2013, 18:56:53 » |
0
|
Wpadlem dzis na kilka minut, skorzystac z okazji wystawienia "nowego" taboru. Ogladalem Bxhpi. Z zewnatrz bardzo mi sie podobaja. Po obejrzeniu wewnatrz, mam mieszane odczucia. Z jednej strony zapach nowosci, dosc wygodne i miekkie siedzenia (ale nie podoba mi sie ich uklad), stoliczki,smietniczki, czysto i przejrzyscie, monitory, ogrzewanie elektryczne, lektor prowadzony przez komputer - no pelna kultura. A z drugiej... no wlasnie. Za grosz starego, dobrego klimatu! Najmocniej psuje go fakt "zamontowania" lektora, wraz z tramwajowym dzwiekiem "ding dong, stacja Pogorzelica" no i te monitory, kasowniki...  Dobrze, ze w skladzie nie zabraknie starszego typu wagonow. Natomiast fajnym pomyslem, bylo zainstalowanie 2 siedzen w korytarzu, przed drzwiami przedzialowymi. Ostateczna opinia, po przejazdzce. W Niechorzu niestety brak sprzetu, nic nie posuwa sie do przodu. Szczerze watpie w rozpoczecie sezonu 2013. Chyba, ze jakiegos zimowego... ogrzewanie przecie jest 
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec 2013, 19:01:36 wysłane przez werner18 »
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
 
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #442 : 09 Czerwiec 2013, 19:15:28 » |
+4
|
no pelna kultura. A z drugiej... no wlasnie. Za grosz starego, dobrego klimatu!
I bardzo dobrze, że gdzieś kończy się to wąskotorowe dziadostwo, zwane "dobrym klimatem"  . "Dobry klimat" powoduje, że większość ludzi uważa kolejki za zbędne.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
werner18
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
Brudno! Rozpuścił was Mechanik!
|
 |
« Odpowiedz #443 : 09 Czerwiec 2013, 19:34:03 » |
+1
|
Jakos liczba pasazerow w Nadmorskiej, nie potwierdza Twoich slow. Tu raczej nie chodzi o wygodne dowiezienie ich do pracy, a o przejazdzke zabytkowym taborem ze starym klimatem.
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwiec 2013, 19:37:18 wysłane przez werner18 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #444 : 09 Czerwiec 2013, 20:14:06 » |
+6
|
Użył bym nawet dosadniejszych słów: przetarganie ze starym klimatem. Przychodzi mi tu na myśl zdanie wypowiedziane przez jednego z naszych zacnych Kolegów: prawdziwy klimat wąskiego toru masz wtedy, gdy aby podczas jazdy pociągnąć łyk z flaszy, wstać trzeba. Bo, po pierwsze, strach cię ogarnia abyś zębów sobie gwintem nie wybił, po drugie, gnaty bolą od trzęsienia na tej wagonowej ławce. Słuchajcie: tak władza chciała, za to zapłaciła (albo zapłaci), tym będzie swych gości wozić. Tu nie ma co kręcić nosem. Niech wagony przejeżdżą dwa sezony to wtedy zobaczymy kto miał rację.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #446 : 09 Czerwiec 2013, 21:47:15 » |
0
|
A jak się wagony komunikują ze sobą?
Inna para gumiaków to stara jak świat problematyka z jakością lufcików. Jak widać, w tej kwestii nic nie zostało zrobione.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
werner18
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
Brudno! Rozpuścił was Mechanik!
|
 |
« Odpowiedz #447 : 09 Czerwiec 2013, 21:52:32 » |
0
|
Odmalowali  We wnetrzu chyba dojda jeszcze firanki, widzialem spinki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZyGa
|
 |
« Odpowiedz #448 : 09 Czerwiec 2013, 22:09:36 » |
0
|
Kucyk wagony komunikują się ze sobą za pomocą kabli z końcówką ze 12372682732 wejściami. w wolnej chwili zrobię zdjęcie.
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
Janusz
SGKW

Długość toru:: 181 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #449 : 09 Czerwiec 2013, 22:42:11 » |
0
|
Wagony komunikują się ze sobą za pomocą kabli z końcówką ze 12372682732 wejściami.
Sadzę, że wkradł się jakiś błąd.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #450 : 09 Czerwiec 2013, 23:25:12 » |
0
|
Kucyk'u, tak na szybko na podstawie filmu,to: -sterowanie z Macro Systemu ( siedzibę mają niedaleko Twej kolei  ) -sądząc po milionie diodek koło kompa pokładowego ( w głębi) komunikacja kompa tablic itp jest po CAN'ie z jakimiś konwerterami can/rs do tablic (jeśli dobrze dostrzegłem tam tablice R&G, to były one z reguły na RS 232) -komunikacja między wagonami może być na kablu- prostsze w realizacji lub blutufem ( nie pamiętam jak to jest jeśli masz pociąg z dowolnie zmienianą ilością wagonów w CANie, ale wątpię by był tylko jeden komp pokładowy) Mam nadzieje, że trochę zaspokoiłem Twą ciekawość Pozdrawiam z MMz,
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #451 : 10 Czerwiec 2013, 00:26:48 » |
0
|
Magistrala CAN ma to do siebie że jest dość elastyczna jeśli chodzi o dopinanie i odpinanie kolejnych urządzeń ale korzysta ona z 2 przewodów (skrętka) więc to musi być jakaś spora modyfikacja albo pomiędzy wagonami jest jakiś interfejs równoległy a pomiędzy poszczególnymi sterownikami w obrębie jednego wagonu jest CAN
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #452 : 12 Czerwiec 2013, 20:27:58 » |
0
|
Może być i szeregowy... zasadniczo to łączenie bezpośrednio skrętką CANu między pojazdami było by mimo elastyczności CANu mało sensowne. I to zarówno ze względu na możliwość zakłóceń jak i za względu na bardziej upierdliwe adresowanie poszczególnych elementów wpiętych do CAN.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #453 : 12 Czerwiec 2013, 22:18:51 » |
+1
|
Sugerowałem się ilością 12372682732 wejść dlatego równoległy  Co do CAN.. pomijając nawet zakłócenia na koniec składu trzeba by zakładać terminator bo bez niego cała instalacja byłaby niesprawna.. A z adresowaniem nie powinno być problemu, tak jak z iButtonem każdy wagon otrzymałby indywidualny niepowtarzalny numer i po kłopocie tak jak to jest standardem w 1wire i i2c
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #454 : 12 Czerwiec 2013, 22:23:15 » |
0
|
I tak i nie.. bo w CANie adres jest zarazem wyznacznikiem hierarchii. Zatem istotne jest to, aby "zera milkły" gdy "jedynki nadają".
Stąd właśnie wprowadzanie takich systemów jak np. MVB będącym wariacją CAN na potrzeby pociągu złożonego z wielu wagonów.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwiec 2013, 22:34:11 wysłane przez kanalarz »
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #455 : 12 Czerwiec 2013, 22:31:59 » |
0
|
Arbitraż to chyba dobry sposób na wykrywanie kolizji na magistrali, jakby wszystkie miały taką samą hierarchię to kolizje byłyby nagminne.. a tak lokomotywa ma najniższy numer więc i najwyższy priorytet ps. w CAN zero jest dominujące, więc jedynki milkną gdy zera nadają 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #456 : 12 Czerwiec 2013, 22:41:45 » |
0
|
Mimo tego, zakładając że lokomotywa obsadzi sporo najniższych numerów i każdy wagon będzie też posiadać po parę nadajników (odbiorniki mogą mieć wspólne adresy - przecież przy "słuchaniu" się nie pokłócą) to zaczyna pojawiać się pytanie na ile wagonów wystarczy adresowania. Inna inszość to kwestia tego ile CANów jest na pojazdach i czy jest to jedyna sieć pojazdowa - wszak jeśli chcieć posiadać możliwość szybkiej modyfikacji komunikatów SIP to warto mieć do tego systemu odrębny LAN. PS. Wiem dlatego "zera" i "jedynki" były w cudzysłowach - sens miał oddawać jedynie dominantę. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #457 : 13 Czerwiec 2013, 00:22:41 » |
0
|
O pulę adresowania nie musisz się martwić, ramka arbitrażu ma 12 lub 32 bity czyli w najgorszym przypadku 4096 urządzeń do zaadresowania a w przypadku 32 bit 4294967296 urządzeń  Przepustowość na pewno wystarczająca do przesłania kilku znaków ascii do wyświetlacza SIP, nie wiem jak to ma miejsce jeśli chodzi o przesyłanie komunikatów głosowych Nie słyszałem żeby były w użyciu same odbiorniki/nadajniki CAN, raczej są to 2 w jednym bo 'godziło' by to w ideę samodiagnostyki układu w przypadku próby diagnozowania nadajników Nie wydaje mi się jednak żeby komunikacja między wagonami miała cokolwiek wspólnego z CAN
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #458 : 13 Czerwiec 2013, 00:43:27 » |
0
|
O pulę adresowania nie musisz się martwić, Racja, zapomniałem podnieść 2 do odpowiedniej potęgi  Nie słyszałem żeby były w użyciu same odbiorniki/nadajniki CAN, raczej są to 2 w jednym bo 'godziło' by to w ideę samodiagnostyki układu w przypadku próby diagnozowania nadajników
O ile dobrze pamiętam, to stosuje się je stosunkowo rzadko, wyłącznie tam, gdzie dane urządzenie jest jedynie "wykonawcą poleceń" np. wskaźnik prędkości, kontrolki, niektóre silniki krokowe mogą być sterowane przez sterowniki wpięte wyłącznie "na nasłuchu". Dla przykładu: uzależniając wysokość świateł przednich od obciążenia pojazdu nie ma potrzeby nadawania osobnych adresów dla silników krokowych prawego i lewego światła. Wystarczy, że czujnik od układu zawieszenia wyda komendę, którą na raz odbiorą oba odbiorniki. Choć oczywiście idea CAN aż się prosi, aby ów sterowniki wysokości świateł po zakończeniu regulacji nadały komunikat o poprawnym wykonaniu polecenia... tak czy inaczej chyba weszliśmy w całkiem ciekawy, ale jednak OFF w stosunku do tematyki tego wątku. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #459 : 14 Czerwiec 2013, 05:52:28 » |
0
|
Panowie, tak mi jeszcze przyszło do głowy... Jak Zyga możesz to zorientuj się czy na ścianach czołowych są jakieś złącza pod takie zabawki. Jak głosi tytuł"...wagonem Bxhpi" czyli doczepą. Jeśli na każdym wagonie jest zestaw komp+ tablice itp zabawki to pewnie wszystko jest sterowane GPSem... Zabawa jest prostsza- klepiesz trasę i się system pilnuje sam, nie potrzeba łączyć wagonów kablem i po problemie. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
|