Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Października 2024, 02:09:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577085 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #140 : 22 Grudnia 2011, 21:18:20 »
0

A czemu obcinają takie ścinki szyn??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #141 : 22 Grudnia 2011, 21:31:20 »
0

A czemu obcinają takie ścinki szyn??
Jeśli chodzi o to o czym myślę.
Dlatego że podczas rozbiórki cięto szyny by na ciężarówki się zmieściły. Nie wiem tylko po co zostawili
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #142 : 22 Grudnia 2011, 22:49:36 »
0

No generalnie jak się patrzy na fotki kolegi to normalnie widać, że KDP już tu budują... i po co jakiś"Y"??
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #143 : 22 Grudnia 2011, 23:04:21 »
0

To by było niezłe.
Wąskotorówka 160 km/h. Tylko skąd wziąć taki tabor
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #144 : 22 Grudnia 2011, 23:06:26 »
0

Z Japonii. Choć tam chyba tylko 120 wyciągają na wąskim...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #145 : 23 Grudnia 2011, 00:00:43 »
0

Wcale tak proste tory nie beda wiec jeszcze nie raz nas tam zabuja
Tor na pewno zostanie jeszcze podbity i wtedy będzie już równiej jak na ceemce
Zapisane

To jest przekaz.
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #146 : 23 Grudnia 2011, 12:04:12 »
0

No generalnie jak się patrzy na fotki kolegi to normalnie widać, że KDP już tu budują... i po co jakiś"Y"??


Chyba ciebie w ministerstwie usłyszeli
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/485663,to-on-zabral-lodzi-szybka-kolej,id,t.html
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2011, 15:51:50 wysłane przez kamlox » Zapisane
radi0802
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #147 : 04 Stycznia 2012, 16:34:12 »
+1

Ja jestem z Trzebiatowa i chodze na torowisko i napotkałem dwa tygodnie temu  na odcinku Trzebiatów-mokre zkradziono z 20m szyn.
Zapisane

radek
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #148 : 08 Stycznia 2012, 23:17:02 »
0

remontują tylko z Trzęsacza Do Pogorzelicy
Zapisane

ZyGa
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #149 : 09 Stycznia 2012, 00:11:31 »
0

remontują tylko z Trzęsacza Do Pogorzelicy
No to temat przewozów do Trzebiatowa zamknięty
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #150 : 09 Stycznia 2012, 10:34:55 »
0

Jeśli kiedyś w tej sprawie samorządy Rewala i Trzebiatowa się dogadają to będzie to cud. Jak narazie 10 lat i obie strony mają swoje argumenty jakich druga strona nie chce spełnić.
Zapisane
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #151 : 10 Stycznia 2012, 14:21:42 »
0

Niesamowicie to wygląda!!
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #152 : 27 Stycznia 2012, 00:46:36 »
0

Według opinii Pani kierownik z ostatnich dni tempo prac w relacji do upływającego czasu jest nadal dobre ( pogoda dotąd sprzyja ) a jedynym większym problemem pozostaje budynek dworca w Niechorzu. Ostateczna wersja rozwiązania tego problemu nie jest jeszcze uzgodniona ani zatwierdzona. Szkoda tej zwłoki czasowej, ale nie wpłynie to na termin uruchomienia z powrotem ruchu pociągów. Odcinek Pogorzelica - Trzebiatów wymaga przede wszystkim bardziej dojrzałego spojrzenia włodarzy Trzebiatowa - architektonicznej " perełki " na tym terenie. Przywrócenie ruchu do Trzebiatowa przysporzy bez wątpienia gości temu miastu a co za tym idzie grosza lokalnym sklepom, marketowi, kafejkom, lodziarniom i miejscom turystycznym ( np. Baszta Kaszana ). Trzebiatów ma pecha z drogową obwodnicą, niech więc sobie powetuje w temacie kolejki.
Zapisane
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #153 : 27 Stycznia 2012, 08:05:35 »
0

Trzebiatów od lat patrzy na kolejkę - bardzo łaskawym okiem - to nie w tym problem. Problemem jest to, że zarówno Rewal jak i Trzebiatów mają "swoje" warunki i odpuścić nie zamierzają i nie odpuszczą.

Trzebiatów chciałby powołać własny podmiot i na swoim odcinku jeździć sam, wydzierżawić lub przejąć od Rewala tor i za swoje pieniądze robić sobie i być nie zależny od Rewala. (Czyli de facto mieć swoją zabawkę do pokazywania w prasie - to je nasze, Rewal ma to my też mamy.)
Rewal na to - po moim trupie - tor co prawda na waszej gminie i za swoje go remontować nie będziemy więc lepiej to WY nam dajcie tą waszą kase a my wam będziemy jeździć przedłużając kursy do Trzebiatowa. (Czyli takiego wała jak POlska cała - kolejka jest jedna, nasza i tylko my będziemy splendory w telewizji dosatawali.)
Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana ale z grubsza tak mniej więcej to wygląda.

Pat trwa już lat 10 i nie ma ponoć szans na rozwiązanie. Tam już nigdy nic nie pojedzie - to są słowa kolejarzy. Chyba, że Rewal zdecyduje się sfinansować remonta na nie swoim terenie...
Zauważ, że cała ta wielka modernizacja i odbudowa wcale nie jest na odcinku, który de facto jest w najgorszym stanie - tylko na swoim terenie i tam gdzie jest i turysta i wyborca  gdzie mieszka.
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #154 : 27 Stycznia 2012, 16:16:58 »
0

A zatem uczcijmy owe 10-lecie międzygminnego pata minutą ciszy ..... Choć świeczki jeszcze nie zapalajmy. Owe 14 km toru to teren 2 gmin, tylko 2. Co by było gdyby było ich 7 ? Patrząc szczebel wyżej to może starosta powiatowy ( wszak to jeden i ten sam powiat ) dopomógłby w rozwiązaniu tego problemu, a może jeszcze zachodniopomorski ROT. W przeciwnym wypadku kolejarze będą mieli rację, szczególnie że złom ostatnio podrożał w skupach .....
Zapisane
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
29 Stycznia 2012, 12:38:17 - Ukryty.
« Odpowiedz #155 : 29 Stycznia 2012, 12:38:17 »
-8

Zapisane

ZyGa
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #156 : 09 Lutego 2012, 19:01:58 »
0

Są i dobre wieści - beton poruszony?

7 lutego 2012r. w siedzibie Urzędu Gminy w Rewalu podpisano umowę na mocy, której zabytkowy eksponat Muzeum Kolejnictwa w Warszawie ostatecznie pozostanie na rewalskich torach. Parowóz PX 48 woził będzie turystów przybywających do Gminy Rewal na trasie  Trzęsacz – Pogorzelica.

Umowa podpisana przez Wójta Gminy Rewal Roberta Skraburskiego i Dyrektora Muzeum Kolejnictwa w Warszawie Ferdynanda Ruszczyca jest ściśle związana z projektem „Rewitalizacja zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Gminie Rewal – remont budynków i budowli wraz z zagospodarowaniem terenu”. W ramach projektu przewidziana jest także modernizacja taboru kolejowego – przebudowa i konserwacja linii kolejowej i infrastruktury technicznej, remont taboru kolejowego i przystosowanie go do obsługi rowerzystów oraz remont parowozu.

 

Parowóz PX48-3916 nazwany „Parysem” wyprodukowano w 1950 roku w nie istniejących już zakładach w Chrzanowie . Od 2002 roku kursuje wzdłuż wybrzeża rewalskiego od maja do września przewożąc ponad 100 000 osób. Wartość zabytkowego parowozu wyceniona jest przez muzeum na 400 000 zł, ale dla Gminy Rewal stanowi bezcenną perłę wśród atrakcji turystycznych.

 

Zakończenie prac rewitalizacyjnych pozwoli przedstawić ten wyjątkowy produkt turystyczny w pełnej krasie i przybliżyć odległe czasy jej świetności. Tak jak dawniej kolej wąskotorowa stanowiła ważny element rozwoju regionu, tak i teraz jej modernizacja spowoduje znaczny wzrost zainteresowania Gminą Rewal.  

 

Łukasz Tylka

Marta Szefs

 

Referat Turystyki i Promocji


http://www.rewal.pl/pl/gospodarcze/3413-zabytkowy-parys-na-rewalskich-torach

Rozumiem, że parowóz został zakupiony w MuzKolu? Nie zostało to co prawda w konkretny sposób zawarte w tekście (choć pewnie warunkiem pozyskania kasiorki unijnej jest prawo własności), a byłby to chyba zwiastun nowego i szansa na ożycie dla innych pereł z kolekcji parku sztywnych stołecznego i nie tylko mauzoleum. Co prawda jedna jaskółka wiosny nie czyni... ale w dzisiejszych czasach każdy grosz się liczy.

Pozdrawiam
Maciek
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2012, 19:05:34 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #157 : 10 Lutego 2012, 10:41:48 »
0

Lokalne media podawały że chodzi o dzierżawę parowozu, a nie o zakup:
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120201/TURYSTYCZNEPERLYPOMORZA1104/853757462

Z treści komunikatu na stronie gminy też nie wynika, że oni kupują ten parowóz.

Warunkiem pozyskania dofinansowania z UE nie koniecznie musi być własność parowozu. Warunkiem jest utrzymanie trwałości projektu, a to jak rozumiem ma zapewnić przynajmniej kilkuletnia umowa dzierżawy parowozu. Podobnie warunkiem dofinansowania z UE na projekt realizowany na jakiejś nieruchomości nie jest własność tej nieruchomości, ale prawo do dysponowania nią.
W ramach projektu ma być przeprowadzona modernizacja parowozu oraz 14 sztuk wagonów. Zakup ani dzierżawa taboru nie była elementem projektu.
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #158 : 10 Lutego 2012, 11:01:31 »
0

Ok, dzięki za informację - zatem rozwiały się moje nadzieje Zasugerowałem się tekstem, że "parowóz ostatecznie pozostanie" na Gryfickich torach, a jak dla mnie taka dzierżawa rzeczą ostateczną mimo wszystko nie jest, szczególnie kiedy się współpracuje z koleją, której w każdej chwili może się coś odwidzieć.

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #159 : 10 Lutego 2012, 11:02:31 »
0

A czy teraz trwają jakieś prace na szlaku??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!