Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 07:28:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577009 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #240 : 31 Lipca 2012, 13:05:08 »
-1

Tak ogólnie to na 1000mm w Polsce wolno maksymalnie (teoretycznie) pruć 60 km/h więc S60 + podkłady strunobetonowe są jak najbardziej na miejscu.
Zapisane

kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #241 : 31 Lipca 2012, 13:34:25 »
0

Prace torowe się odbywają w lesie w Niechorzu i kawałek za przejazdem z DW 102 w kierunku Niechorza
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #242 : 31 Lipca 2012, 17:32:40 »
0

Cytuj
S60
To coś się w trakcie prac zmieniło, bo w dokumentacji jest mowa o szynach staroużytecznych S49 lub S42 .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #243 : 31 Lipca 2012, 18:00:36 »
+1

Tak ogólnie to na 1000mm w Polsce wolno maksymalnie (teoretycznie) pruć 60 km/h
A ja twierdzę że obecnie w polskim prawie nie ma ograniczeń. Podobnie jak na torze 1435 mm. Prędkość maksymalną określają parametry toru i taboru gwarantujące bezpieczeństwo ruchu pociągów, które są ustalane w wyniku badań. Dla ciekawości dodam że onegdaj, według nieobowiązujących przepisów PETd, na wąskim torze o prześwicie 1000 mm dopuszczalna prędkość pociągów prowadzonych na hamulcach zespolonych wynosiła 80 km/h.

Swoją drogą już kiedyś z Kolegą 2xm psioczyłem na PW że projektowanie takiej nawierzchni (betoniaki, tłuczeń, 49E1, skl12) przy zakładanej prędkości 30 km/h to istna patologia (jak to mawia Naczelnik z Rud). Tam będzie grzechem nie gonić motowozem przynajmniej 60 km/h, a Faurem zejść na 7 pozycję. Ja bym chciał taki tor w Piasecznie mieć, oj wtedy Tarczyn zamiast w 27 robił bym w 20 minut w systemie Piaseczno: pozycje kolejno 1, 2, 3, ..., 8 - Tarczyn: 8 -> 0 i pssik! kranem aby w PG spadło do 0,4 MPa.

Natomiast co do opóźnień w realizacji projektu to myślę że wyjątkowo paskudne lato 2011 pozbawiające Rewal turystów znakomicie przełożyło się na pewne fenicjańskie, nazwijmy to sprawy. A z pustego to i Salomon etc.  
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #244 : 01 Sierpnia 2012, 17:00:55 »
0

Po raz kolejny powtarzany jest mit o tych nieszczęsnych 60 km/h. Skąd to się bierze?

W chwili obecnej ograniczenia prędkości są trzy:
1) stan toru - to zależy od procedur dopuszczania linii zatwierdzonych przez UTK
2) geometria linii, a ściślej:
- łuki (istnieje wszak ograniczenie maksymalnej przechyłki).
- trójkąty widoczności.
3) tabor, a ściślej prędkość maksymalna danego typu. Tu też nie ma odgórnego limitu.

Jedyne sztywne ograniczenie prędkości na wąskim torze dotyczy kolei, które używają transporterów.

Nic poza tym.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #245 : 01 Sierpnia 2012, 19:42:18 »
+2

trójkąty widoczności

Rozwinę temat.
Kiedy na skrzyżowaniu linii kolejowej z drogą publiczną stosuje się ograniczenie prędkości i ile ono wynosi?
Odrzucając ograniczenia prędkości spowodowane złym stanem technicznym linii, bądź złą geometrią np. przejazdem znajdującym się w łuku o zmniejszonej przechyłce, a zatem ograniczonej V, jest tylko jeden przypadek gdy prędkość pojazdów kolejowych podlega zmniejszeniu.
Otóż jeżeli widoczność czoła pojazdu kolejowego z punktu obserwacyjnego położonego 5 m od skrajnej szyny jest mniejsza od dystansu mierzonego w metrach obliczanego tak, że prędkość maksymalną mnoży się przez współczynnik 5,5 (np. przy 35 km/h jest to 192,5m) to wtedy ogranicza się prędkość pociągów do 15 km/h.
Do obliczeń widoczności najniższą prędkość, nawet w przypadku gdy prędkość maksymalna na danym odcinku jest mniejsza, ustala się 25 km/h, zatem gdy czoło pociągu widać z punktu obserwacyjnego położonego 5 m od skrajnej szyny w odległości równej 137,5 m prędkości się nie zmniejsza.
Tak złe warunki widoczności naprawdę trudno uzyskać, jedynie gdy linia jest mocno powyginana i myszkuje wijąc się ciasnymi łukami między zabudowaniami takie coś może nastąpić.
I jeszcze jedno: nie ma takich ograniczeń na przejazdach kat. D jak 5, 10, 20 km/h. Jest 15 a następna prędkość ograniczenia to 25 km/h.

To tyle w sprawie ograniczeń prędkości.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #246 : 31 Sierpnia 2012, 12:40:12 »
+3

Siedzę sobie właśnie w Cerekwicy (bardzo tematycznie zresztą, ale to nie ten wątek!). A nocujemy chwilowo w Trzęsaczu. Byłem, widziałem, opisuję:

Torowisko w miejscach które widziałem praktycznie położone, pozostały przede wszystkim przejazdy drogowe (rozsądnie, że na czas sezonu przerwano prace, bo by się drogi poblokowały), dworce rozgrzebane, ale raczej bliżej ku końcowi.
Kurdę, te okolice to jak Hel w początku lat 90tych. Jest potencjał, jest sporo terenów na sprzedaż, także tych w okolicy przystanków kolejki. Przed gminą Rewal i okolicznymi spora szansa na rozwój, i widać, jak się wszystko buduje, i rozbudowywuje. Trzęsacz - jestem w szoku, nie poznaję miejsca, deptak, profesjonalne zabezpieczenie ruin kościoła, kolejny "samograj" finansowy polskiego wybrzeża.

Kolejka wąskotorowa "tylko" stara się dogonić trendy, i nie ma wyjścia innego, bo gdyby pozostała w starym wydaniu, to pasowałaby jak pięść do oka. Mieli nosa i wyobraźnię, po prostu. Widać spójną wizję rozwoju, i choć to nie moja estetyka, (ja oczywiście kocham zarośnięte torowiska, hehehe), muszę pogratulować.

Pozdrawiam z zamglonych torfowisk
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 12:46:01 wysłane przez Leśny Dziadek » Zapisane

obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #247 : 27 Września 2012, 11:43:22 »
0


A tu mamy niemiecką wersję naprawy kolei nadmorskiej :


http://www.eisenbahn-kurier.de/startseite/1112-bauarbeiten-an-der-molli-baederbahn
Zapisane
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #248 : 05 Października 2012, 20:16:11 »
+7

Naprawę czas zacząć Lxd2-473 Lxd2-478 MBxd2-301 4x Bxhpi 4x letniak 2x węglarka i platworma SL jutro wyjazd do Krzyża do zakładów Karpa


* DSCF8056.jpg (87.71 KB, 1024x768 - wyświetlony 1078 razy.)

* DSCF8059.jpg (75.21 KB, 1024x576 - wyświetlony 1287 razy.)

* DSCF8072.jpg (114.75 KB, 1024x576 - wyświetlony 1057 razy.)
Zapisane

ZyGa
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #249 : 05 Października 2012, 21:30:28 »
0

Ale widok. A jak wrócą to dopiero będzie widok. Wjechały po rapie czy dźwig??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #250 : 06 Października 2012, 10:59:46 »
0

Dźwig.
Zapisane
pyzacz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #251 : 06 Października 2012, 11:09:07 »
0

Chlopakom ostatnio popsula sie drezyna i remontowali tor na stacji w Gryficach - wymienili podklady i szyny podmienili na te ze szlaku. Przy okazji oddali rozjazd - ten do zjazdu na kanal na stacji - do Pogorzelicy na przyszla bocznice. Kurcze szkoda ze chlopaki zapomnieli mi powiedziec o wywozce taboru  grrrr
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #252 : 06 Października 2012, 12:28:01 »
0

Trochę informacji i fotek zamieszczonych na RMF 24:

http://www.rmf24.pl/ciekawostki/news-kolejka-waskotorowa-jedzie-pociagiem-do-remontu,nId,640100
Zapisane
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #253 : 06 Października 2012, 18:41:04 »
0

tak szybko nie pojadą źle załadowali wagony
Zapisane

ZyGa
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #254 : 06 Października 2012, 18:43:02 »
0

A dokładniej co tak z tym załadunkiem nie jest tak jak być powinno?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #255 : 06 Października 2012, 21:07:06 »
0

Moze nie źle załadowali tylko przeładowali i teraz nie mogą odhamować
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #256 : 06 Października 2012, 21:12:58 »
0

To podpowiem: w klasach rumuńskich są takie cięgła z rączkami w połowie długości wagonu...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #257 : 07 Października 2012, 12:07:21 »
+4

Na dzień dzisiejszy lokomotywy pojechały do Dąbia jutro tj. Poniedziałek ma odbyć się rozładunek i załadunek źle ustawionych wagonów, muszą je przeładować bo na łukach wszystko by poleciało wszystko spięte jest drutem szóstko dla mnie to jakiś żart jak by musieli nagle hamować wszystko pojechało by na lokomotywy a jak rewident wczoraj wyzywał poezja
Zapisane

ZyGa
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #258 : 08 Października 2012, 15:42:01 »
0

Bo wozić sie to trza umić
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #259 : 08 Października 2012, 16:44:28 »
0

A jak by tira wzięli to zapewne na każdej naczepie byłby komplet wszystkich potrzebnych łańcuchów, pasów i innych zabezpieczeń. Teraz trzeba szukać i być może nawet kupić takie rzeczy - ciekawe czy w ostatecznym rozrachunku całość wyjdzie taniej tymi torami
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!