Marcin117
|
|
« Odpowiedz #240 : 31 Lipca 2012, 13:05:08 » |
-1
|
Tak ogólnie to na 1000mm w Polsce wolno maksymalnie (teoretycznie) pruć 60 km/h więc S60 + podkłady strunobetonowe są jak najbardziej na miejscu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #241 : 31 Lipca 2012, 13:34:25 » |
0
|
Prace torowe się odbywają w lesie w Niechorzu i kawałek za przejazdem z DW 102 w kierunku Niechorza
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #242 : 31 Lipca 2012, 17:32:40 » |
0
|
S60 To coś się w trakcie prac zmieniło, bo w dokumentacji jest mowa o szynach staroużytecznych S49 lub S42 .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #243 : 31 Lipca 2012, 18:00:36 » |
+1
|
Tak ogólnie to na 1000mm w Polsce wolno maksymalnie (teoretycznie) pruć 60 km/h A ja twierdzę że obecnie w polskim prawie nie ma ograniczeń. Podobnie jak na torze 1435 mm. Prędkość maksymalną określają parametry toru i taboru gwarantujące bezpieczeństwo ruchu pociągów, które są ustalane w wyniku badań. Dla ciekawości dodam że onegdaj, według nieobowiązujących przepisów PETd, na wąskim torze o prześwicie 1000 mm dopuszczalna prędkość pociągów prowadzonych na hamulcach zespolonych wynosiła 80 km/h. Swoją drogą już kiedyś z Kolegą 2xm psioczyłem na PW że projektowanie takiej nawierzchni (betoniaki, tłuczeń, 49E1, skl12) przy zakładanej prędkości 30 km/h to istna patologia (jak to mawia Naczelnik z Rud). Tam będzie grzechem nie gonić motowozem przynajmniej 60 km/h, a Faurem zejść na 7 pozycję. Ja bym chciał taki tor w Piasecznie mieć, oj wtedy Tarczyn zamiast w 27 robił bym w 20 minut w systemie Piaseczno: pozycje kolejno 1, 2, 3, ..., 8 - Tarczyn: 8 -> 0 i pssik! kranem aby w PG spadło do 0,4 MPa. Natomiast co do opóźnień w realizacji projektu to myślę że wyjątkowo paskudne lato 2011 pozbawiające Rewal turystów znakomicie przełożyło się na pewne fenicjańskie, nazwijmy to sprawy. A z pustego to i Salomon etc.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #244 : 01 Sierpnia 2012, 17:00:55 » |
0
|
Po raz kolejny powtarzany jest mit o tych nieszczęsnych 60 km/h. Skąd to się bierze?
W chwili obecnej ograniczenia prędkości są trzy: 1) stan toru - to zależy od procedur dopuszczania linii zatwierdzonych przez UTK 2) geometria linii, a ściślej: - łuki (istnieje wszak ograniczenie maksymalnej przechyłki). - trójkąty widoczności. 3) tabor, a ściślej prędkość maksymalna danego typu. Tu też nie ma odgórnego limitu.
Jedyne sztywne ograniczenie prędkości na wąskim torze dotyczy kolei, które używają transporterów.
Nic poza tym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #245 : 01 Sierpnia 2012, 19:42:18 » |
+2
|
trójkąty widoczności Rozwinę temat. Kiedy na skrzyżowaniu linii kolejowej z drogą publiczną stosuje się ograniczenie prędkości i ile ono wynosi? Odrzucając ograniczenia prędkości spowodowane złym stanem technicznym linii, bądź złą geometrią np. przejazdem znajdującym się w łuku o zmniejszonej przechyłce, a zatem ograniczonej V, jest tylko jeden przypadek gdy prędkość pojazdów kolejowych podlega zmniejszeniu. Otóż jeżeli widoczność czoła pojazdu kolejowego z punktu obserwacyjnego położonego 5 m od skrajnej szyny jest mniejsza od dystansu mierzonego w metrach obliczanego tak, że prędkość maksymalną mnoży się przez współczynnik 5,5 (np. przy 35 km/h jest to 192,5m) to wtedy ogranicza się prędkość pociągów do 15 km/h. Do obliczeń widoczności najniższą prędkość, nawet w przypadku gdy prędkość maksymalna na danym odcinku jest mniejsza, ustala się 25 km/h, zatem gdy czoło pociągu widać z punktu obserwacyjnego położonego 5 m od skrajnej szyny w odległości równej 137,5 m prędkości się nie zmniejsza. Tak złe warunki widoczności naprawdę trudno uzyskać, jedynie gdy linia jest mocno powyginana i myszkuje wijąc się ciasnymi łukami między zabudowaniami takie coś może nastąpić. I jeszcze jedno: nie ma takich ograniczeń na przejazdach kat. D jak 5, 10, 20 km/h. Jest 15 a następna prędkość ograniczenia to 25 km/h. To tyle w sprawie ograniczeń prędkości.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #246 : 31 Sierpnia 2012, 12:40:12 » |
+3
|
Siedzę sobie właśnie w Cerekwicy (bardzo tematycznie zresztą, ale to nie ten wątek!). A nocujemy chwilowo w Trzęsaczu. Byłem, widziałem, opisuję: Torowisko w miejscach które widziałem praktycznie położone, pozostały przede wszystkim przejazdy drogowe (rozsądnie, że na czas sezonu przerwano prace, bo by się drogi poblokowały), dworce rozgrzebane, ale raczej bliżej ku końcowi. Kurdę, te okolice to jak Hel w początku lat 90tych. Jest potencjał, jest sporo terenów na sprzedaż, także tych w okolicy przystanków kolejki. Przed gminą Rewal i okolicznymi spora szansa na rozwój, i widać, jak się wszystko buduje, i rozbudowywuje. Trzęsacz - jestem w szoku, nie poznaję miejsca, deptak, profesjonalne zabezpieczenie ruin kościoła, kolejny "samograj" finansowy polskiego wybrzeża. Kolejka wąskotorowa "tylko" stara się dogonić trendy, i nie ma wyjścia innego, bo gdyby pozostała w starym wydaniu, to pasowałaby jak pięść do oka. Mieli nosa i wyobraźnię, po prostu. Widać spójną wizję rozwoju, i choć to nie moja estetyka, (ja oczywiście kocham zarośnięte torowiska, hehehe), muszę pogratulować. Pozdrawiam z zamglonych torfowisk
|
|
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 12:46:01 wysłane przez Leśny Dziadek »
|
Zapisane
|
|
|
|
obserwator
|
|
« Odpowiedz #247 : 27 Września 2012, 11:43:22 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
|
« Odpowiedz #248 : 05 Października 2012, 20:16:11 » |
+7
|
Naprawę czas zacząć Lxd2-473 Lxd2-478 MBxd2-301 4x Bxhpi 4x letniak 2x węglarka i platworma SL jutro wyjazd do Krzyża do zakładów Karpa
|
|
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #249 : 05 Października 2012, 21:30:28 » |
0
|
Ale widok. A jak wrócą to dopiero będzie widok. Wjechały po rapie czy dźwig??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #250 : 06 Października 2012, 10:59:46 » |
0
|
Dźwig.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pyzacz
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #251 : 06 Października 2012, 11:09:07 » |
0
|
Chlopakom ostatnio popsula sie drezyna i remontowali tor na stacji w Gryficach - wymienili podklady i szyny podmienili na te ze szlaku. Przy okazji oddali rozjazd - ten do zjazdu na kanal na stacji - do Pogorzelicy na przyszla bocznice. Kurcze szkoda ze chlopaki zapomnieli mi powiedziec o wywozce taboru grrrr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #252 : 06 Października 2012, 12:28:01 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
|
« Odpowiedz #253 : 06 Października 2012, 18:41:04 » |
0
|
tak szybko nie pojadą źle załadowali wagony
|
|
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #254 : 06 Października 2012, 18:43:02 » |
0
|
A dokładniej co tak z tym załadunkiem nie jest tak jak być powinno?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
E583.002
|
|
« Odpowiedz #255 : 06 Października 2012, 21:07:06 » |
0
|
Moze nie źle załadowali tylko przeładowali i teraz nie mogą odhamować
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #256 : 06 Października 2012, 21:12:58 » |
0
|
To podpowiem: w klasach rumuńskich są takie cięgła z rączkami w połowie długości wagonu...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
|
« Odpowiedz #257 : 07 Października 2012, 12:07:21 » |
+4
|
Na dzień dzisiejszy lokomotywy pojechały do Dąbia jutro tj. Poniedziałek ma odbyć się rozładunek i załadunek źle ustawionych wagonów, muszą je przeładować bo na łukach wszystko by poleciało wszystko spięte jest drutem szóstko dla mnie to jakiś żart jak by musieli nagle hamować wszystko pojechało by na lokomotywy a jak rewident wczoraj wyzywał poezja
|
|
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #258 : 08 Października 2012, 15:42:01 » |
0
|
Bo wozić sie to trza umić
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #259 : 08 Października 2012, 16:44:28 » |
0
|
A jak by tira wzięli to zapewne na każdej naczepie byłby komplet wszystkich potrzebnych łańcuchów, pasów i innych zabezpieczeń. Teraz trzeba szukać i być może nawet kupić takie rzeczy - ciekawe czy w ostatecznym rozrachunku całość wyjdzie taniej tymi torami
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
|