Kamil P
Nowicjusz

Długość toru:: 12 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #120 : 10 Czerwca 2012, 15:08:14 » |
+2
|
Witajcie Realizując punkt pierwszy regulaminu: Na imię mam Kamil. Studiuję i mieszkam w Warszawie. Z wykształcenia jestem elektronikiem, a już niedługo (mam nadzieję) i mechanikiem. Największym zainteresowaniem cieszy się u mnie tabor kolejowy i związane z nim aspekty techniczne. Na początek chyba wszystko  . Nie ma co od razu wklejać CV  . Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
"Mechanik rdzewieje szybciej niż maszyny którymi się zajmuje"
|
|
|
Hagedorn
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #121 : 12 Czerwca 2012, 08:08:40 » |
0
|
witam wszystkich! mam na imię Paweł i mieszkam w okolicy obsługiwanej przez ŻKD, ale oczywiście nie tylko ta kolejka mnie interesuje  serdecznie pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #122 : 22 Lipca 2012, 19:25:00 » |
0
|
W imieniu swoim i reszty administracji witam serdecznie obu Pawłów, Kamila i Adama  Dzięki za parę słów o sobie. I zapraszam do wspólnej zabawy 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
addiator
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
Bartek R.
|
 |
« Odpowiedz #123 : 30 Września 2012, 11:45:11 » |
+4
|
Dzień dobry, Na imię mi Bartek, i na forum wstąpiłem w celu poszerzenia swojej wiedzy w dziedzinie kolei wąskotorowych. Fascynuje mnie dawna, przed-elektroniczna technologia głównie w postaci maszyn parowych i parowozów czy mechanicznych maszyn liczących oraz w mniejszym stopniu innych zapomnianych w dzisiejszych czasach urządzeń. Źródłem tych pasji było dla mnie obecne od kiedy pamiętam zainteresowanie kolejami, które zresztą nadal kontynuuję. Forum przeglądałem już od dawna i cieszę się z zostania jego użytkownikiem. Wprawdzie nie planuję dużo pisać, ale na pewno ułatwi mi to zdobywanie wiedzy.
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2012, 11:53:54 wysłane przez addiator »
|
Zapisane
|
|
|
|
Paskud
|
 |
« Odpowiedz #124 : 23 Października 2012, 21:24:41 » |
+2
|
Czołem! Nazywam się Mateusz Jüngst i jestem wolontariuszem na Średzkiej Kolei Powiatowej skąd mnie pewnie niektórzy znają. Nieco szerzej jestem znany w kręgach internetowych jako Oggy - jestem pasjonatem fotografii i moje zdjęcia można oglądać m. in. na WRP, ok-kolej.pl oraz ST43.pl. Wielbiciel każdego rozstawu torów, trakcji parowej i spalinowej oraz starej infrastruktury kolejowej. Wieczny poszukiwacz klimatów oraz członek Towarzystwa Przyjaciół Kolejki Średzkiej - pewnie co niektórzy mieli okazję mnie poznać na ostatniej, jesiennej imprezie 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam! Mateusz
|
|
|
Amras
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #125 : 23 Października 2012, 21:54:31 » |
0
|
Witam wszystkich kolegów na tym zacnym forum
Mam na imię Marcin i oprócz studiowania zawodowo zajmuję się drezynami ręcznymi w Puszczy Białowieskiej a dokładniej na Białowieskich Drezynach. Mimo że tor po którym jeździmy jest torem normalnym miałem okazję zerknięcia na wąskotorówki min. w Ełku, Czarnej Białostockiej, Płocicznie czy też (niestety przelotnie) w Piasecznie. Ostatnio przeglądam intensywnie forum w celu poszerzenia wiedzy na temat specyfiki kolejek wąskotorowych. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #126 : 23 Października 2012, 21:58:50 » |
0
|
Pozdrów Klan Michałowy z Carskiej zatem i Romka B z PLK Hajnówka. Witamy wśród swoich 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kordek
Nowicjusz

Długość toru:: 10 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #127 : 23 Listopada 2012, 21:53:55 » |
0
|
W końcu znalazłem odpowiednie miejsce dla powitań  Witam wszystkich serdecznie. Na imię mam Piotrek i jestem miłośnikiem starej techniki - w tym i kolejowej z Warszawy  Na tym forum znalazłem się dzięki Koledze Kucykowi, który w pewną majową słoneczną niedzielę zaczął cierpliwie i z zacięciem opowiadać o kolejce Piaseczyńskiej oraz wyjawił sam fakt istnienia w odległej przeszłości tramwaju konnego linii Wawer - Stara Miłosna  Dodatkowo dzięki temu forum wybrałem się wreszcie do Rogowa, by po podglądać tamtejszą kolejkę w ruchu  Do zobaczenia na szlaku 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #128 : 23 Listopada 2012, 21:57:36 » |
0
|
Na tym forum znalazłem się dzięki Koledze Kucykowi Pachnie prowokacją, niczym smoleńska brzoza która, jak wiadomo, zamachu (a nie wypadku) aromat wydaje.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kordek
Nowicjusz

Długość toru:: 10 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #129 : 23 Listopada 2012, 22:21:09 » |
0
|
Nie, to nie prowokacja, aczkolwiek Kolega mnie zmotywował
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #130 : 20 Grudnia 2012, 14:41:07 » |
0
|
Witam wszystkich. Na imię mam Olek, mieszkam w Częstochowie. Lubie kolej, tą mniejszą i tę większą  , a najlepiej tą starą, kopcącą. trafiłem tutaj dzięki koledze Brood.k, i zajmująca mnie od przeszło 10-ciu lat taką nudną grą ( jak to mówi moja żona  ). A wąski tor, no cóż będzie przeszło dwadzieścia lat jak widywałem laska z Chabówki pod parą ze stadkiem wagoników na szklaku Poraj-Osiny, z okna pociągu do Katowic. Dzisiaj, no cóż, zostały tylko ślady... Pozdrawiam wszystkich
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #131 : 24 Grudnia 2012, 16:06:54 » |
0
|
Witam serdecznie i życzę wielu miłych chwil spędzonych na czytaniu pasjonujących postów na forum i jak najmniej niemiłych chwil zmarnowanych na przedzieranie się przez flame wary 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #132 : 24 Grudnia 2012, 17:33:10 » |
0
|
Spokojnie, kolega jest z forum symulatorowego, gdzie to, co tu nazywamy flame warami tam byłoby może trochę bardziej niż zwykle ożywioną, ale jeszcze dyskusją... Wojny które tam odchodziły - na szczęście czas to przeszły.. - uodporniły nas na wiele.. PS: A wieczorkiem przysiądę jeszcze do kompa i jednak będzie gwiazdorek od BKD - myślałem że się nie wyrobię, ale jednak się udało 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ełk
Młotkowy
 
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #133 : 28 Grudnia 2012, 15:22:12 » |
0
|
Witam, pochodzę z Ełku. Interesuję się transportem szynowym. Moją ''rejonową'' wąskotorówką jest Ełcka Kolej Wąskotorowa. Więcej nie ma co pisać- wyjdzie z czasem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Sebastian
Gość
|
 |
« Odpowiedz #134 : 01 Stycznia 2013, 12:41:45 » |
+1
|
Witam wszystkich użytkowników forum  Zarejestrowałem się tutaj jakiś czas temu, ale dziś oficjalnie chciałbym się przedstawić z nadzieją na przyjęcie do grona miłośników wąskich torów. Mam na imię Sebastian, mieszkam w Sieradzu. Zawodowo związany jestem z koleją, tą o rozstawie 1435 mm. Prawdziwy sentyment mam jednak do torów o mniejszym rozstawie szyn, zwłaszcza 785 mm. Odwiedzam pozostałości po sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych dość często, ale nie zapominam też o Rogowie i innych kolejkach gdy tylko znajdę się w ich zasięgu. Pozdrawiam i życzę forumowiczom wszystkiego najlepszego w 2013 roku
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
siara344
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #135 : 05 Lutego 2013, 19:41:16 » |
+8
|
Witam! Najlepsze forum wąskotorowe w Polsce śledzę od dawna i w końcu postanowiłem się zarejestrować. Może bardziej w celu nawiązania kontaktu z uczestnikami w nurtujących mnie kwestiach, aczkolwiek postaram się czasem coś od siebie dodać. A teraz coś o sobie. Mam na imię Marcin, jednak od ponad 20-tu lat wszyscy znajomi mówią na mnie "Siara". Z zawodu pilot wojskowy, prywatnie również miłośnik kolei, szczególnie wąskotorówek. Jedynymi moimi osiągnięciami w tej dziedzinie są: cykl zdjęć "pociągi z lotu ptaka" na Fotogalerii Transportowej (TWB) oraz kilka zdjęć taboru wąskotorowego na wask.pl. Tyle chwalenia się, nie ma tego dużo. Mam również na koncie kilkanaście samotnych wycieczek z aparatem po kolejkach torfowych i cegielnianych, co wiąże się bezpośrednio z moim "konikiem" czyli wszystkim, co związane jest z "Feldbahnem". Tworzę bazę danych oraz bazę zdjęciową najmniejszych lokomotywek poruszających się po wąskich szlakach, począwszy powiedzmy od WLs75 do jeszcze mniejszych. Z własnych wypraw zgromadziłem dość dużo ciekawych zdjęć WLs-ek, jednak najbardziej cenię zdjęcia prawie wszystkich pozostałych w Polsce lokomotywek torfowych LS-600. Generalnie mam zasadę, że nie "kiszę" zdjęć w prywatnym archiwum, ale udostępniam wszystkim zainteresowanym, bo przecież po to robi się zdjęcia, żeby inni też byli z nich zadowoleni. Pracuję także nad plikiem Excel, będącym kompletną bazą danych wszystkich znanych mi maleństw. Chciałbym podzielić się tymi wiadomościami z innymi miłośnikami taboru, ale nie wiem, czy można. Są tam zawarte wszystkie znalezione przeze mnie informacje dotyczące lokomotyw WLs75, (2)WLs40/50, GLs25,30, LS-600, Diema, BN15 i innych spotykanych na polskich wąskotorowych szlakach. Pochodzą z książek, Światów Kolei, Stalowych Szlaków, monografii kolejek wąskotorowych, Internetu, własnych dociekań oraz wszystkich innych otwarcie dostępnych źródeł, czyli tzw. "białego wywiadu". Moim marzeniem jest stworzyć kiedyś stronę internetową na temat tych maleństw, albo choć dodać wszystkie te dane do podstrony Tabor na wask.pl, ale nie mam na to ani czasu, ani umiejętności. Poza tym nie chcę nikogo urazić w kwestii praw autorskich. Temat więc jeszcze do przemyślenia. Z pewnością koledzy podpowiedzą mi, jak wygląda kwestia dzielenia się informacjami. Zdjęciami taboru mojego autorstwa mogę poczęstować zawsze i wszędzie ku uciesze gawiedzi. Sorry za ten przydługi wywód, teraz przynajmniej wiecie, dlaczego chciałem należeć do Waszej społeczności. Pozdrawiam wszystkich!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
badziol
SGKW

Długość toru:: 112 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #136 : 05 Lutego 2013, 21:26:40 » |
0
|
...kolejkach torfowych i cegielnianych, co wiąże się bezpośrednio z moim "konikiem" czyli wszystkim, co związane jest z "Feldbahnem"... ...LS-600... ...Diema, BN15 i innych...
No to kolega trafił w mój słaby punkt  W moim przypadku fascynacja "feldbahnami" zaowocowała wyszperaniem wózka transportowego z cegielni i budową kawałka "toru".  A mam nadzieję, że na tym się nie skończy... Witam na forum 
|
|
|
Zapisane
|
Wąskie jest piękne:)
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #137 : 05 Lutego 2013, 22:41:17 » |
0
|
Jedynymi moimi osiągnięciami w tej dziedzinie są: cykl zdjęć "pociągi z lotu ptaka" na Fotogalerii Transportowej (TWB)
A ja głupi myślałem, że to z awionetki jakiejś. Tak czy siak witaj :-).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Tomasz Sonntag
|
 |
« Odpowiedz #138 : 13 Lutego 2013, 11:36:44 » |
+4
|
Witam wszystkich sympatyków wąskiego toru. Mam na imię Tomek, jestem z Gdańska, zawodowo związany z koleją 1435mm, natomiast hobbystycznie z koleją 750mm na ŻKD. Forum przeglądam od dość dawna lecz dopiero teraz się zarejestrowałem.
pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
TomaszS
|
|
|
Slowblow
Nowicjusz

Długość toru:: 25 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #139 : 16 Lutego 2013, 20:12:58 » |
+2
|
Cześć. Jestem już trochę na forum i chyba najwyższa pora się przedstawić. Mam na imię Sebastian. Nick nie jest przypadkowy. Dla fanów takiego jednego zespołu z Wysp, pewnie nawet oczywisty: Depeche Mode - SlowblowSpotykana niekiedy końcówka nicka „33” zdezaktualizowała się i obecnie należy do niej dodać „2”, za rok „3” itd. Na forum trafiłem poprzez Brodę i jego wybitną trasę do MSTS-a. Oczywiście czytelnikiem Waszych wypowiedzi byłem już wcześniej, ale to właśnie wirtualna rzeczywistość spowodowała się, że się tu zmaterializowałem (paradoks, nie?). Nie jestem zawodowo związany z koleją. Kolej fascynowała mnie od zawsze. Z uwagi na obowiązki zawodowe i odległości nie mogę być zaangażowany fizycznie na żadnej wąskotorowej kolei, a szkoda. Staram się za to pomagać finansowo, na miarę możliwości. Tor wąski jest dla mnie magiczny, a dzięki Wam sporo się o nim dowiedziałem. Uwielbiam robić wiele rzeczy, a szczególnie słuchać muzyki na Radmorze 5102 (no ten z zielonymi japońskimi analogowymi wskaźnikami), czytać książki i posty Kucyka. Jestem człowiekiem pogodnym. Uważam, że w życiu musimy coś dodawać od siebie. Omijam ludzi roszczeniowych. Słucham mądrzejszych od siebie. Nie umiem wykonać lokomotywy do MSTSa. Umiem zaprojektować w ENGu nastawnik, zawór hamulca, skrzynię biegów  Uważam, że infrastruktura kolejowa nie powinna być zarządzana przez spółkę prawa handlowego, choć uważam, że spółki prawa handlowego są najefektywniejszą formą zarządzania 98% jakiegokolwiek majątku. Poza infrastrukturą właśnie. To w zasadzie tyle o sobie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|