Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Grudzień 2018, 08:48:06 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fotki Sompolińska Kolej Dojazdowa z lat 70  (Przeczytany 26695 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 554 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #20 : 23 Grudzień 2008, 19:56:29 »
0

Cytat: "mangan"
Niemożliwe? Byłem w Żninie i jakoś nie widziałem? A w którym miejscu? Po za tym w Żninie mają chyba tylko jeden parowóz, który stoi w szopie naprzeciw bramy wjazdowej.


Uważasz że to jest aktualne zdjęcie  :?:

S pozdravem Adam
Zapisane

mangan
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 23 Grudzień 2008, 20:02:18 »
0

Na pewno nie. Ale nie mogę usytuować tego w terenie.W którym miejscu była ta szopa? Czy za budynkiem stacyjnym?
Zapisane
marcin sds
Młotkowy
**
Długość toru:: 146 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 23 Grudzień 2008, 20:04:09 »
0

Cytat: "mangan"
Niemożliwe? Byłem w Żninie i jakoś nie widziałem? A w którym miejscu? Po za tym w Żninie mają chyba tylko jeden parowóz, który stoi w szopie naprzeciw bramy wjazdowej.


Polecam portal www.geoportal.pl. Znajdź sobie Żnin i kolejkę a będziesz wiedział gdzie jest szopa. Istnieje do dziś wraz z obrotnicą.
Zapisane
mangan
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 23 Grudzień 2008, 20:06:46 »
0

O.K. Dzięki.
Zapisane
Kajetan
Zawiadowca
****
Długość toru:: 476 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 23 Grudzień 2008, 20:07:42 »
0

Poprawka:
www.geoportal.gov.pl
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1321 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #25 : 23 Grudzień 2008, 20:30:00 »
0

Cytat: "Szymek"
Cytuj
Wagon motorowy z kolejki w Zielonce miał przejścia w czołach.

Gdy stał w Sochaczewie, to tego przejścia z przodu już raczej nie było.

Było :!: Ba były nawet OKNA w ścianie czołowej. Gdzieś w Model Hobby mam zdjęcie.

Zobaczcie to:
http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/gryfice/77-634_udrangmat_Gryfice770.jpg
A w zasadzie wagon motorowy z prawej strony.
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
jakubgol
Nowicjusz
*
Długość toru:: 30 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 23 Grudzień 2008, 20:37:24 »
0

Cytat: "mangan"
Na pewno nie. Ale nie mogę usytuować tego w terenie.W którym miejscu była ta szopa? Czy za budynkiem stacyjnym?


Po prawej fragment budynku stacyjnego (z resztą stacji), zaś za widocznym po lewej zółtym budynkiem (idąc ciągle na lewo) znajduje się rzeczona parowozownia.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jakub
mangan
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 24 Grudzień 2008, 11:53:32 »
0

Właśnie tak myślałem, że teraz to będzie po drugiej stronie za tym budynkiem-dlatego jej nie znalazłem.
Zapisane
vigor223
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 22 Luty 2009, 14:24:19 »
0

Nie wiem dlaczego nie mogę przesłać dokładnego linka do zdjęcia, ale chodzi mi o fotę z Sompolna, gdzie na mijance przejeżdzają dwa pociągi a w tle widać wieżę wodną. W którym miejscu zrobione jest zdjęcie?
Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 22 Luty 2009, 16:28:25 »
0

słuchaj to jest stacja Przystronie , widać skład do Sompolna i z Koła prawdopodobnie , a wieża była i się zbyła wcześniej była drewniana
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 792 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #30 : 27 Grudzień 2009, 20:18:42 »
0

A ja mam jedno pytanko.. Czy ktoś może wie co się stało z tym Rysiem?
http://www.kolej.one.pl/foto/24/1257796698-1.jpg
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #31 : 27 Grudzień 2009, 23:45:05 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 13:05:04 wysłane przez Phinek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1321 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #32 : 28 Grudzień 2009, 08:37:40 »
0

Zawędrował do Chrzanowa jeśli mnie pamięć nie myli.
O:
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=rys1713
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 792 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #33 : 17 Październik 2010, 20:37:16 »
0

No to się z jeszcze jednym pytaniem tu podepnę, zgodnym geograficznie. Mianowicie czy ktoś z Was ma może jakiekolwiek dane dot. linii Sławoszewek - Wilczyn? Nic nigdzie nie mogę znaleźć, a ciekawi mnie data i cel budowy tego chyba najbardziej "tajemniczego" odgałęzienia.
____
"tajemniczego" - bo jak lat miałem kilkanaście, to jedynym źródłem wiedzy był Sieciowy RJP - a o jej istnieniu w nim nigdy nie było ani słowa.
Zapisane

Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 17 Październik 2010, 22:22:44 »
+1

Linia Jabłonka Słupecka - Kleczew - Wilczyn, podobnie jak linia Anastazewo - Jabłonka - Pątnów - Gosławice to linia zbudowana w 1912 r. przez Cukrownię Gosławice na potrzeby dowozu buraków z pól uprawnych do zakładu. Po I WŚ, dokładnie w 1919 r. linie te zostały przejęte przez Ministerstwo Kolei Żelaznych (późniejsze PKP) i upaństwowione i służyły celom publicznym jako Kolej Dojazdowa Gosławska.
Podkreśliłem tutaj nazwę miasta/stacji Kleczew, gdyż pierwotnie linia od Jabłonki Słupeckiej do Wilczyna przechodziła przez to miasto. Stacja węzłowa Sławoszewek powstała dopiero w 1986 r., kiedy to zlikwidowano na potrzeby powiększającej się pobliskiej kopalni odkrywkowej odcinek linii Rożnowa - Jabłonka przebiegający na południe od Kleczewa i zbudowano nową łącznicę (łączącą Gnieźnieńską i Sompolińską KD) z Rożnowy prosto do Złotkowa, położoną nieco na północ od miasta Kleczew.

Polecam książkę Macieja Matuszewskiego "Koleje Żelazne Cukrowni Gosławice" wyd. PKMK.
Koszt tej pozycji to jakieś... 5 - 6 PLN, a jest tam mnóstwo informacji na temat zachodnich odnóg kolejki sompolińskiej.

A i jeszcze jedno, na www.kolej.one.pl, na mapie kolejowej, przy odpowiednim powiększeniu jest dokładnie rozrysowana sieć kolejki w okolicach Kleczewa, z zaznaczoną linią pierwotną oraz "nową" łącznicą z 1986 r.
« Ostatnia zmiana: 17 Październik 2010, 22:33:33 wysłane przez Kamil » Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 792 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #35 : 18 Październik 2010, 17:42:41 »
0

Ok,dzięki Ci Uśmiech O ile  wiem o tym, co piszesz w  akapicie drugim i czwartym, o tyle pierwszy mi wreszcie logicznie poukładał ten dość dziwny przebieg tych linii w terenie ( z pozornie bezsensowną zmianą czoła pociągu w Jabłonce właśnie...) a za książką trzeba się będzie rozejrzeć. Co prawda o książeczki PKMK pomału coraz trudniej, ale dla chcącego nic trudnego Uśmiech
----
Edit 2011-01-04:

Właśnie sobie przeglądałem Geoportal i znalazłem coś czym koniecznie muszę się podzielić. Otóż tutaj:
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/Default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=445152.078125,500410.4296875001,448505.203125,502626.0546875001&variant=KATASTER
mamy podział katastralny z widocznym starym przebiegiem linii przez Cegielnię i Kleczew ("dołem") - nałożony na zdjęcie na którym jest już wykop Konińskiej KWB.. Cały czas Geoportal zaskakuje - kopalnia wiedzy, gdy ktoś umie czytać mapy  Mrugnięcie

1) Z tegoż podziału wynika, że stacja Cegielnia nie leżała ( jak dotychczas myślałem) po prostu po drugiej stronie drogi ,niejako naprzeciw nowej stacji Sławoszewek, ale o wiele dalej, obecnie na środku wykopu odkrywki. Fakt, po przeciwnej stronie drogi, ale drogę również przeniesiono o ładny kawałek na północ.
2) Bardzo ładnie widać układ nieistniejącej już wsi Słaboludź-Kolonia
3) Pomiędzy Jabłonką Słupecką a Słaboludziem tor dwukrotnie przechodził z jednej strony drogi na drugą - przynajmniej tak wynika z Geo.. Ktoś może pamięta ten drobiazg?
4) Stacja Cegielnia rozgałęziała się z południa na północ i wschód, natomiast Sławoszewek rozgałęziony jest ze wschodu na północ - od razu widać skąd dokąd szły największe przewozy.. Tak samo Jabłonka - ale o tym było już post wcześniej.
5) Stacja Danków właściwie powinna nazywać się Zofiówka - leży praktycznie w innej wsi...

Generalnie, z czystej ciekawości interesują mnie zmiany położenia dróg, torów, wsi na tym terenie właśnie w latach 70-tych i 80-tych Zmiany te od lat 90tych obserwowałem już na bieżąco. Bywając tam od czasu do czasu wynikały historie typu: a tu był dom, i go już nie ma, a ta droga szła, moment, w zupełnie innym miejscu. zaraz ,gdzie my wlaściwie jesteśmy..? Kleczew powinien być przed nami a nie po prawej... itd.  Mrugnięcie Natomiast na moment powstania objazdu Kleczewa od strony północnej, niestety za młody jestem, lat miałem wtedy może z 10...

--- załączam jpg "dla potomności", trochę tam porysowałem - Geo, jak wiadomo, czasem lubi nie działać.
http://members.multimania.co.uk/sensoria/msts/Kleczew_okolice.jpg
« Ostatnia zmiana: 04 Styczeń 2011, 21:15:01 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 792 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #36 : 25 Marzec 2012, 12:27:17 »
0

Kolega 3704 na galerii PGK dorzucił dość mocno do pieca, jednym zdjęciem ale za to konkretnym Uśmiech
http://www.galeriapgk.com/galeria/kujawskie-kd/px481754-6
« Ostatnia zmiana: 27 Maj 2012, 21:22:28 wysłane przez kalito » Zapisane

dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 97 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #37 : 27 Marzec 2012, 08:15:22 »
0

Kolega 3704 na galerii PGK dorzucił dość mocno do pieca, jednym zdjęciem ale za to konkretnym Uśmiech
http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=19662


....echh nie tylko jednym, bo przypomniały się czasy fajnych wyjazdów, imprez i klimaty normalnie pracującej kolei :-(  choć w powietrzu wisiało już widmo likwidacji odkładane z roku na rok 
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!