Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #240 : 05 Października 2010, 20:01:27 » |
0
|
Ale po co to wszystko, skoro widać że przejazd, przynajmniej ten drugi, nie jest kategorii "A"? Widoczny krzyż św. Andrzeja o tym świadczy, a wiadomo, że krzyż  to świętość...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Waldi7
|
 |
« Odpowiedz #241 : 06 Października 2010, 11:30:48 » |
0
|
Przepisy "ruchu kołowatego" stanowią wyraźnie - pojazd szynowy ma pierwszeństwo przed drogowym, niezaleznie od kierunku, z którego nadjeżdża  (wyjątek - tramwaj w pewnych okolicznościach). W tym kontekście zachowanie osobnika biegającego z czymkolwiek na oznakowanym przejeździe  (wyjątek - sytuacja nadzwyczajna, katastrofa itp.) należy uznać za niepotrzebne narażanie zdrowia, a nawet życia. Tu zdecydowanie popieram Kuca  Zupełnie inaczej by to wyglądało na bocznicy kolejowej, gdzie faktycznie ruch wstrzymuje obsługa pociągu - ale wtedy kierowca pojazdu drogowego ma inne oznakowanie...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #242 : 06 Października 2010, 20:41:15 » |
0
|
Przepisy "ruchu kołowatego" stanowią wyraźnie...
Biorąc pod uwagę nikłą znajomość przepisów, a tym bardziej sumiennego stosowania się to tychże, stosuję zasadę, którą niegdyś mi Dziad przekazał (a był to pierwszej klasy kierowca): "Przepisy ruchu drogowego oraz znaki są po to, aby POMAGAĆ kierowcy w bezpiecznym poruszaniu się po drodze, jednak nigdy nie należy ich ślepo przestrzegać".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #243 : 06 Października 2010, 21:25:18 » |
0
|
"Przepisy ruchu drogowego oraz znaki są po to, aby POMAGAĆ kierowcy w bezpiecznym poruszaniu się po drodze, jednak nigdy nie należy ich ślepo przestrzegać".  * Prawda?  Tyle, że z drugiej strony kierowca mając określony znak powinien wiedzieć, czego się spodziewać. Jeśli jest przejazd niestrzeżony, to powinien rozglądać się na boki, czy nie nadjeżdża pociąg, a nie pilnować, czy zaraz nie trzepnie pana STOPka... *Znaki na zdjęciu ustawione są podobno prawidłowo - perspektywa czasem płata figle... http://poradnikfotografa.pl/cuda-cuda-obrabiaj/114-prawda-czasu-prawda-ekranu-prawda-fotografii
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2010, 21:29:02 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Waldi7
|
 |
« Odpowiedz #244 : 08 Października 2010, 11:37:19 » |
0
|
Biorąc pod uwagę nikłą znajomość przepisów, a tym bardziej sumiennego stosowania się to tychże, stosuję zasadę, którą niegdyś mi Dziad przekazał (a był to pierwszej klasy kierowca):
"Przepisy ruchu drogowego oraz znaki są po to, aby POMAGAĆ kierowcy w bezpiecznym poruszaniu się po drodze, jednak nigdy nie należy ich ślepo przestrzegać".
Bez wątpienia zasada mądra. Ja też przejechałem sporo, trochę też jako instruktor, i mogę słowa zacnego Dziada potwierdzić w całej rozciągłości. Niemniej jednak bedę nadal twierdził, że stosowanie się do przepisów i znaków spowodowałoby osiagnięcie tak pożądanej liczby wypadków - ZERO. Tolerowanie obecnego stanu może doprowadzić do paranoi - może niedługo, wzorem "red act flag", na wąskotorówkach będzie "pajac w oczoje...nej kamizelce" maszerował przed pociągiem na całym szlaku... a v max. będzie 4 km/h... Proszę wyobrazić sobie tą samą sytuację na normalnym torze - Paranoja, czy nie? A przecież u licha kolej "wąska" to też kolej i G... kogoś powinno obchodzić, czy to przejazd "normalny", czy "wąski". Zasady ruchu są te same. Tylko pociągi jeżdżą rzadziej...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #245 : 08 Października 2010, 12:03:49 » |
0
|
Niemniej jednak bedę nadal twierdził, że stosowanie się do przepisów i znaków spowodowałoby osiagnięcie tak pożądanej liczby wypadków - ZERO.
I tu drogi kolego w moim mniemaniu masz całkowitą rację... oby tylko przepisy były rozsądne a znaki stawiane z umiarem.\ Przykład: Francja - tam jeśli już znak jest łaskaw stać, to znaczy, że MUSI, a nie, że szwagier ma fabryczkę znaków. Mało tego, tam jak już raz na te x km pojawi się znak, to WSZYSCY* się do niego stosują. Mało tego sam kiedyś jadąc rowerem, skręcałem w prawo z drogi bocznej w główną i widząc brak jakichkolwiek pojazdów, zamiast zatrzymać się, jedynie zwolniłem. Usłyszałem od jakiegoś przechodnia wówczas gromkie: "Roule bien a droit!" Czyli: "Jeździj zgodnie z przepisami!" * - albo przynajmniej znaczna większość czyli populacja kierowców mieszcząca się w przedziale 3 sigmowym @ Dziad... hmmm.. powinienem napisać, "Dziadek", gdyż był to protoplasta po kądzieli, zaś Dziad jako żywo po mieczu być powinien. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #246 : 08 Października 2010, 14:42:28 » |
0
|
...a nie, że szwagier ma fabryczkę znaków... A drugi rurek do ich mocowania np. dłuższych jak tu:  BTW Ciekawe rozwiązanie przegonienia rowerzystów z asfaltu na chodnik.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #247 : 09 Października 2010, 14:06:41 » |
0
|
Film o parowozach - podobno więcej jeżdżą niż mówią. Jeszcze nie byłem ale chyba się wybiorę. Grają dziś i jutro na Warszawskim Festiwalu Filmowym
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #248 : 14 Października 2010, 14:07:41 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #249 : 20 Października 2010, 19:21:41 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #250 : 22 Października 2010, 00:57:17 » |
0
|
Świetny film, bardzo przyjemnie się ogląda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #251 : 23 Października 2010, 16:47:37 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #252 : 23 Października 2010, 23:24:31 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
badziol
SGKW

Długość toru:: 112 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #253 : 24 Października 2010, 22:46:51 » |
0
|
mmm.. nie ukrywam, że marzy mi sie w duchu przeżyć taką przygodę na śląskich torach (i nie tylko  ), ale to chyba raczej pozostanie marzeniami. p.s. myślałem nawet o użyciu samochodu do tego celu  Przepraszam za off, ale filmik rozbudził moją wyobraźnię  Pozdrawiam drezynowo i tramwajowo
|
|
|
Zapisane
|
Wąskie jest piękne:)
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #254 : 24 Października 2010, 22:52:47 » |
0
|
Radek: sprawna DL2 do takich celów powinna wystarczyć 
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #255 : 24 Października 2010, 23:11:12 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|
tomasz11
|
 |
« Odpowiedz #257 : 26 Października 2010, 17:03:56 » |
0
|
U nas to natychmiast wstrzymali by ruch i po ptakach,nie było by na co popatrzeć. 
|
|
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #258 : 26 Października 2010, 19:24:26 » |
0
|
Mi się wydaję że tak wygląda raj według łowców Rp1.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #259 : 27 Października 2010, 00:57:45 » |
0
|
Witam! Ponieważ nie pamiętam,czy to już ktoś zapodał,lepiej się powtórzyć niż pominąć!  Od razu część II ,bo są tam sceny z kolei wąskotorowych. http://www.youtube.com/watch?v=Y7RzrM-70eU Pozdrawiam. Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
|