Mike Russ
|
 |
« Odpowiedz #460 : 10 Grudnia 2011, 21:34:17 » |
0
|
Kolej torfowa kopalni Przybiernówko-Grądy II koło Gryfic. http://www.lasland.com.pl/index.php/kontakt/P.S. Filmy "od strony warsztatu" 
|
|
|
Zapisane
|
Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #461 : 12 Grudnia 2011, 01:35:29 » |
0
|
Onegdaj przez wątek przewaliła się zażarta dyskusja odnośnie nowej aranżacji dworca Warszawa Centralna. Obecnie w tej kwestii Pikusiem wydaje się być "oprawa artystyczna" ścian peronowych. Otóż pomiędzy zarządem PKP a "autorami projektu remontu Dworca Centralnego" - firmą Towarzystwo Projektowe TePe wybuchła wojenka. Raczej nazwałbym to wojenką między prezesem Prześlugą a TePe. Z resztą Prześluga prowadzi takie potyczki na słowa z wieloma. Przed tą wojenką internetowe pieski szczekały o tym co na DC słychać (powiedzmy te ze skyscrapercity, co to na bieżąco omawiają remont, a nie jakieś onetowe). Pozwoliłem sobie tam na komentarz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #462 : 13 Grudnia 2011, 12:38:56 » |
0
|
Fragment pulpitu prototypu EU07A-001:  Wreszcie krok ku wygodzie obsługi: mech może podczas jazdy, gdy mu nudno, pieprznąć pasjansa, poczytać 750.mm, czy przywalić dyżurnemu ruchu w Quake'a. Ciekawe czy ten Windows to oryginalna piracka wersja? Edyta: przyszedł właśnie mechanior i szykuje maszynę do odjazdu: Montaż by Brood.K
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2011, 14:08:33 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #463 : 13 Grudnia 2011, 14:11:06 » |
0
|
 "Wystąpił niedozwolony wyjątek systemu. Wszyscy pasażerowie zostaną anulowani" 
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2011, 14:30:01 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #464 : 13 Grudnia 2011, 14:26:50 » |
+2
|
"Błąd sterownika pantografu. Nie można nawiązać połączenia z siecią." 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Bart
Młotkowy
 
Długość toru:: 132 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #465 : 24 Grudnia 2011, 13:23:17 » |
0
|
W jednym z fotoreportarzy na stronie http://englishrussia.com natrafiłem na takie zdjęcie gdzies z Rosji: 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #466 : 24 Grudnia 2011, 13:40:10 » |
0
|
Złomiarzy tam nie ma czy co?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #467 : 24 Grudnia 2011, 15:25:28 » |
0
|
Tak tani jest złom że się nie opłaca...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #468 : 07 Stycznia 2012, 21:40:22 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2012, 21:46:07 wysłane przez WIĆUŚ »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #469 : 08 Stycznia 2012, 00:48:24 » |
0
|
Orzechowski po węgiersku - cz. 1 "Zapora, pompa powietrzna się zacięła!":
Orzechowski po węgiersku - cz. 2 "Ty nie jesteś godzien mojej córce butów czyścić!"
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #470 : 08 Stycznia 2012, 08:48:05 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #471 : 08 Stycznia 2012, 09:18:08 » |
0
|
Pt31 firmy Brawa w skali H0. Spora część tych maszyn jeździła na szerokim torze w trakcie II wojnie światowej ze względu na banalnie prosty system przekuwania na rozstaw 1524mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #472 : 08 Stycznia 2012, 12:20:09 » |
0
|
Jeszcze jedna węgierska produkcja. Rewelacja w każdej minucie. Gorąco polecam! "Przyjęcie, obsługa i zdanie parowozu"
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #473 : 08 Stycznia 2012, 21:02:54 » |
0
|
Ta rurka w 8;14 to nie przypadkiem smarowanie obrzeży?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #474 : 09 Stycznia 2012, 00:51:20 » |
0
|
Nie. To jest "kontrolka" smarowania łożysk osiowych. Zaworek dzięki któremu można stwierdzić czy smar dochodzi przynajmniej do niego podobnie jak ma to miejsce na pokazanej skrzyni suwakowej. Parowóz ma pompę olejową (smarotłocznię) dostarczającą smar do bloków łożysk osi. Nie jestem w stanie stwierdzić czy akurat ta rurka smaruje ślizgi, bok piasty czy samo łożysko, ale zdecydowanie nie jest to smarowanie obrzeży. Tak na marginesie, to parowozy budowane w czasach nowożytnych (od II WŚ) miały w standardzie smarowanie wszystkiego co na podwoziu było w miarę stałe pompami oliwnymi. Natomiast, nie wiem czemu, ten sprawny system kompletnie nie przyjął się na wąskim torze. Tam do końca królowały knoty i lanie oliwy szprycą aż się na przelewało.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #475 : 09 Stycznia 2012, 12:35:41 » |
0
|
Super te filmy które zapodał Kucyk o kolejach i parowozach u naszych węgierskich braci.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #476 : 09 Stycznia 2012, 16:49:45 » |
0
|
Dzięki Kucyku już rozumiem. A tak ogólnie to nasze parowozy zawsze były trochę w tyle za innymi krajami. A ja znam też filmik o obsłudze ale niestety nie parowozu ale TEM2: Тепловоз ТЭМ2 фильм
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #477 : 11 Stycznia 2012, 19:04:16 » |
0
|
nie tylko u nas z torowiska robi się ścieżki rowerowe...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #478 : 11 Stycznia 2012, 20:21:33 » |
0
|
Fajna jest ta "sucha kobyła" czyli równiarka półzawieszana przed ciągnikiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #479 : 12 Stycznia 2012, 12:52:28 » |
+3
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|