Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #480 : 12 Stycznia 2012, 12:57:17 » |
+2
|
Jaki tir, takie tory 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tadek14nfs
Młotkowy
 
Długość toru:: 54 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #481 : 14 Stycznia 2012, 21:26:53 » |
0
|
Tir stary, ale jary Tory wąskie, czyli te najfajniejsze
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #483 : 15 Stycznia 2012, 09:06:08 » |
0
|
Nawet w PL testowano oczyszczanie ze śniegu torowiska przy pomocy silnika odrzutowego na platformie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #485 : 15 Stycznia 2012, 17:21:43 » |
0
|
Zgadnijcie kto ten tramwaj odnawia... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #486 : 15 Stycznia 2012, 18:21:57 » |
0
|
Zgadnijcie kto ten tramwaj odnawia...  Tara rara Rym Cym Cym A nie zgadniecie kto teraz jest best friend pana Rym Cym Cym (dodam tylko że kiedyś z tego forum) hahahahah  Nieszczęścia chodzą parami 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bart
Młotkowy
 
Długość toru:: 132 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #487 : 15 Stycznia 2012, 19:02:21 » |
-1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #488 : 15 Stycznia 2012, 19:51:26 » |
0
|
A nie jest to przypadkiem Siemens z Oleśnicy? Tamten też pochodził z Huty Zygmunt.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #489 : 16 Stycznia 2012, 00:26:14 » |
0
|
Czytamy ze zrozumieniem: Oznakowana nr 3 jest ostatnia lokomotywą tego typu jaka pracowała w w/w hucie. Nie jest napisane że jest ostatnia na świecie z tej huty tylko że ostatnia która tam pracowała  Czepiać się tu można jeżeli rudzka pracowała tam jednak dłużej od tej...
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #490 : 16 Stycznia 2012, 18:07:12 » |
0
|
Nie jest to rudzki Siemens choć by z tego powodu, że w ciągu tygodnia tak by nie zardzewiał. Rudzki jest od dawna zaminiowany, nie widać na nim numeru zakładowego. Stawiam, że to Siemens z Sarkomu w Oleśnicy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #491 : 18 Stycznia 2012, 19:34:20 » |
+2
|
TKt48 w Albanii. Pięć z siedmiu ocalałych w Albanii parowozów to właśnie polskie tktki. 
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
mati1899
Nowicjusz

Długość toru:: 26 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #492 : 18 Stycznia 2012, 20:14:15 » |
0
|
Dobrze, że chociaż wiązary kompletne (w miarę). Zawsze łezka mi się w oku kręci kiedy patrzę na taki wrak  Miejmy nadzieję, że nie zostanie dopadnięty przez złomiarzy i rozkradziony do końca...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #493 : 18 Stycznia 2012, 21:18:49 » |
0
|
Oj tam wiązary. Lepiej zwrócić uwagę na tłoczone drzwi dymnicy 
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #494 : 18 Stycznia 2012, 21:25:50 » |
0
|
...i pogięty trzon tłokowy. Zniekształcony zapewne po próbie przestawienia zastałego czajnika przy zezbójowanych brązowych wykładach krzyżulca. No, panewki korbowodowe też się nie ostały... Do Muzkolu by pasował.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #495 : 19 Stycznia 2012, 14:43:01 » |
0
|
Akurat wiązary to jedyne co zostało z układu napędowego. Reszta w stanie agonalnym albo jej brak.
Ciekawi mnie za to ten inżektor pod budką czy to jakiś patent na parę odlotową? Choć brakuje grubej rury dostarczającej parę odlotową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #496 : 19 Stycznia 2012, 15:06:58 » |
0
|
To jest, sądząc po charakterystycznej komorze przelewowej, typowy Nathan. Inżektor na parę odlotową, jak Kolega słusznie zauważył, posiadał by rurwę zasilającą ową parą, a przede wszystkim miał by potężniejsze gabaryty - byłby dłuższy, ponadto inżektory na parę odlotową zasadniczo mają poziomy kierunek przepływu co skutkuje ich rozciągnięciem w poziomie, zaś w inżektorze Nathana ten kierunek jest pionowy - z góry na dół, stąd dość charakterystyczny "choinkowy" wygląd.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #497 : 19 Stycznia 2012, 23:17:26 » |
0
|
Taka mała ciekawostka z pogranicza "misji telewizji publicznej", modelarstwa, promowania historii kolejnictwa, zacieśniania więzi społecznych i czego tam jeszcze...
Miałem już wcześniej wrzucić, ale przypomniała mi o tym dopiero dogrywka, która przed chwilą leciała na BBC Knowledge*:
*Gdyby ktoś chciał obejrzeć sobie z lektorem - pewnie będą kilka razy powtarzać. A skoro jesteśmy przy BBC i Jamesie Mayu - coś do tematu Jak przerobić samochód na lokomotywę?:
|
|
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2012, 23:32:07 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Brecht
Młotkowy
 
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
 |
« Odpowiedz #498 : 22 Stycznia 2012, 11:37:10 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|