andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1140 : 14 Lipca 2014, 12:37:35 » |
0
|
Europaleta ma wymiary 80x120  Choć to nie zmienia faktu ze po normalnym torze nie pojedzie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1141 : 14 Lipca 2014, 20:33:21 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #1142 : 15 Lipca 2014, 16:33:35 » |
0
|
Nie. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1143 : 17 Lipca 2014, 18:49:58 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
matfre96
Młotkowy
 
Długość toru:: 55 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1144 : 28 Lipca 2014, 23:17:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1145 : 05 Sierpnia 2014, 11:52:27 » |
0
|
To już wiadomo gdzie kręcili "Polarny ekspres"  Czołg szynowy http://img3.demotywatoryfb.pl//uploads/201408/gallery_1407178687_359044.jpgCiekawe czy był na 1435 czy 1524mm
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1146 : 06 Sierpnia 2014, 17:24:08 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #1147 : 10 Sierpnia 2014, 17:49:52 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1148 : 12 Sierpnia 2014, 17:09:25 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #1149 : 13 Sierpnia 2014, 18:54:59 » |
+2
|
Niech będzie tutaj: Spektakularne wykolejenie pociągu RhB spowodowane osunięciem gruntu. 5 osób ciężko rannych, 200 osób ewakuowanych. Mogło być znacznie gorzej.   Źródło
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #1150 : 13 Sierpnia 2014, 22:36:37 » |
0
|
No proszę... Miłośnik dokładniejszy jak dziennikarz. Na rynku kolejowym była,wzmianka, ale dopiero w komentarzach jakieś dokładniejsze materiały/ linki. Pozdrawiam z MMz
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #1151 : 14 Sierpnia 2014, 00:30:12 » |
+1
|
To niech 750mm ma najdokładniejsze informacje po polsku  : Policja w kantonie Bündner otrzymała zgłoszenie, że ok. 12.45 pomiędzy miejscowościami Tiefencastel i Solis doszło do wypadku. Pociąg Kolei Retyckiej, zmierzający z St. Moritz w kierunku Chur uległ wykolejeniu. Skład najechał na co najmniej 15 metrowy odcinek toru zasypany w wyniku osunięcia gruntu. Trzy wagony [dwa 1 i jeden 2 klasy] wyskoczyły z szyn, jeden z nich [pierwszy za lokomotywą] osunął się ponad 10 metrów w przepaść i zawisł na drzewach. Drugi zawisł na krawędzi. "Zboczę osunęło się tuż za lokomotywą" opowiada świadek. Pasażerowie zostali uratowani przez śmigłowce Szwajcarskiego Pogotowia Lotniczego (REGA). Ze 140 pasażerów 5 zostało ciężko, a 6 lekko rannych [jednak stan żadnego z nich nie zagraża życiu]. W śród nich było 8 Szwajcarów, 2 Japończyków i Australijczyk. Wszyscy zostali przetransportowani do pobliskich szpitali. Radny kantonu i przewodniczący rady RhB Stefan Engler, który pojawił się na miejscu wypadku mówi o "wielkim szczęściu", ponieważ wypadek mimo wszystko okazał się niegroźny. "Pociągiem musiał chyba jechać anioł stróż". Miejsce wypadku jest trudno dostępne. Pociąg wykoleił się pomiędzy dwoma tunelami powyżej zalewu. W sumie 180 strażaków, ratowników górskich i pogotowia lotniczego, sanitariuszy oraz pracowników innych służb brało udział w akcji. Pracownicy RhB zabezpieczyli wykolejone wagony. Pasażerowie, którzy nie odnieśli obrażeń zostali odprowadzeni do Tiefencastel, skąd po oględzinach lekarskich zabrani zostali autobusami do Chur. Osunięcie stromego zbocza zostało wywołane ulewnymi opadami deszczu, które wystąpiły dziś rano. W regionie zmierzono opad 50 - 60 litrów na metr kwadratowy, według MeteoSchweiz: "wyjątkowo dużo". Dodatkowo grunt już wcześniej był mocno nasycony wodą. Policja ogłosiła wieczorem, że po ustaniu opadów sytuacja nieco się uspokoiła, jednak zagrożenie "pozostaje ukryte". Linia pozostanie zamknięta co najmniej przez dwa dni. Źródło jak wyżej. Wypadkowi uległ pociąg RE 1136 St. Moritz – Chur prowadzony lokomotywą Ge 4/4 III 651 “GLACIER EXPRESS / Fideris”. Patrząc na miejsce wypadku widać, że pociąg musiał jechać bardzo wolno. Pierwszy wagon został strącony lawiną, ale drugi zdołał się zatrzymać.
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2014, 01:29:20 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #1152 : 14 Sierpnia 2014, 08:22:42 » |
0
|
Podejrzewam, że jakby trafiło w lokomotywę to straty mogłby być,większe- lokomotywa mogła by ściągnąć resztę składu za sobą.... Choć z reguły V=80km/h to już na tej kolei dość spora prędkość, to tu może jechał z 30-40 km/h.
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #1153 : 14 Sierpnia 2014, 13:19:02 » |
0
|
Patrząc po ustawieniu składu względem osuwiska, pociąg musiał prawie stać. Zobacz, jak blisko zatrzymała się lokomotywa. Reszta składu też nie nabiegła, nie doszło do spiętrzenia taboru. Według niektórych relacji pociąg wjechał w stertę kamieni, jednak wtedy lokomotywa też by wyleciała. Myślę, że musiało być jakieś osuwisko, mechanik się połapał i dał nagłe, po czym pociąg wywołał kolejną lawinę, która zrzuciła wagony z toru. Tak, czy inaczej - mieli szczęście.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1154 : 14 Sierpnia 2014, 19:39:57 » |
0
|
Glacier express nie na darmo jest nazywany najwolniejszym expresem świata. Poza tym zdaje się że wypadek miał miejsce na odcinku zębatym gdzie a) prędkość musiała być niewielka, b) droga hamowania jest o wiele krótsza.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #1156 : 14 Sierpnia 2014, 20:56:45 » |
0
|
Nie, to jest odcinek konwencjonalny ( Albulabahn - max. nachylenie 35 %o. Mało to nie jest, ale też nie jakieś ekstrema). Zresztą nawet na kolei zębatej napęd (i hamulec) poprzez zębatkę ma lokomotywa (a Ge 4/4 III to na pewno nie jest lokomotywa zębata).
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1157 : 15 Sierpnia 2014, 19:49:56 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1158 : 16 Sierpnia 2014, 06:05:04 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SADEK
Młotkowy
 
Długość toru:: 84 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1159 : 02 Września 2014, 21:50:03 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|