Juras XR4Ti
Młotkowy
 
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1360 : 04 Maja 2015, 14:12:05 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1361 : 04 Maja 2015, 15:23:50 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #1362 : 04 Maja 2015, 15:34:36 » |
0
|
To jest bardzo spalinowóz. Powiedziałbym, że za bardzo 
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1363 : 04 Maja 2015, 19:35:49 » |
0
|
Co to za biały wagon stoi w tle na wachlarzu?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1364 : 04 Maja 2015, 19:48:08 » |
+1
|
Weź podaj czasz kiedy ów wagon występuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1365 : 04 Maja 2015, 20:03:26 » |
0
|
Sorki, zapomniałem. Min. 14:30
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #1366 : 04 Maja 2015, 20:07:15 » |
0
|
0:14:30, 0:15:50 Wiem, to jest ten wagon motorowy/sterowniczy który stał na Olszynce Grochowskiej jeszcze pod koniec lat 90-tych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1367 : 04 Maja 2015, 21:23:12 » |
0
|
Silnik się mu rozbiegł.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #1368 : 04 Maja 2015, 22:15:46 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1369 : 06 Maja 2015, 21:23:57 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #1370 : 06 Maja 2015, 22:28:35 » |
-3
|
Ruskich silników ciąg dalszy:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1371 : 07 Maja 2015, 21:11:26 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1372 : 08 Maja 2015, 08:02:26 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SADEK
Młotkowy
 
Długość toru:: 84 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1373 : 08 Maja 2015, 09:24:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #1374 : 08 Maja 2015, 16:04:18 » |
0
|
Po prawej? Wielce być może.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #1376 : 14 Maja 2015, 21:55:13 » |
0
|
Potrzebny w składzie Pendolino?
|
|
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #1378 : 15 Maja 2015, 13:15:38 » |
0
|
A wie ktoś może jaki był powód likwidacji tramwajów w Londynie ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #1379 : 15 Maja 2015, 17:40:00 » |
+2
|
Mniej więcej takie same, jak w Gliwicach 6 lat temu: 1. Bo hałasują 2. Bo są przestażałe 3. Bo prąd jest za drogi 4. Bo tramwaje musiały utrzymywać całą szerokość jezdni, w której leżał tor, a nie tylko tor i np. przyległe pół metra, przez co był droższy w eksploatacji, niż autobus, który w cenie wozokilometra nie uwzględnia utrzymania całej drogi.
Żeby było zabawniej, w latach 90. XX powstał projekt budowy kilku odrębnych systemów tramwajowych w Londynie, m. in. w zachodnim Londynie, linii spinającej dzielnice Londynu leżące na północnym i południowym brzegu Tamizy oraz w Croydon.
Jeśli chodzi o tramwaj spinający oba brzegi Tamizy, to ostatecznie analizy wykazały, że ze względu na wąskie ulice, gęstą zabudowę i parametry budowli inżynieryjnych tramwaj w centrum Londynu raczej nie ma sensu - po prostu nie ma możliwości wytyczenia torowisk wydzielonych, zaś wagony o ograniczonej wielkości (brak skrajni) musiałyby kursować po ulicach, co nie wpłynęłoby ani na rozładowanie korków, ani na zwiększenie wydolności transportu zbiorowego w tej części miasta. Projekt został zarzucony. Osobiście wydaje mi się to uzasadnione.
Projekt tramwaju w zachodnim Londynie powstał w czasie, gdy tamtą częścią miasta rządziła Partia Pracy. Niestety spotkał się z ostrym i dobrze zorganizowanym sprzeciwem zamożnych mieszkańców. Po kolejnych wyborach władzę zdobyli tam Konserwatyści i, z troską, pochylili się nad losem bogaczy gnębionych plebejskimi projektami jakiśtam tramwajów. Oficjalnie projektu nie odrzucono, a jedynie odłożono na później (ze względu na gigantyczną inwestycję, jaką jest Crossrail - coś w guście podziemnej trasy średniocowej przecinającej Londyn od zachodu na wschód). Mój komentarz - problem byłby tam podobny, jak w centrum miasta - gęsta zabudowa, wąskie ulice i znaczna część torowisk w jezdni. Acz ze względu na zdecydowanie mniejsze natężenie ruchu sprawa wygląda mniej beznadziejnie, jak ta poprzednia. Crossrail jeszcze się będzie budował przez kilka lat, zobaczymy, co będzie później.
Ostatecznie powstał jedynie Croydon Tramlink (lub London Tramlink) - system tramwajowy / lekka kolej łączący ścisłe centrum Croydon (południowo-zachodni Londyn) z Wimbledonem, New Addington i Beckenam Junction. System został oddany do użytku w roku 2000 (po kawałku). System jest w znacznej części jednotorowy, z licznymi mijankami oraz jednokierunkowymi liniami w centrum Croydon. Łączna długość toru szlakowego wynosi 17 mil, czyli 28 km. Prędkość maksymalna wynosi 50 mph, czyli 80 km/h, zasilanie z sieci górnej 750 V prądu stałego. Pierwotnie eksploatowano 24 niskopodłogowe, członowe wagony typu Bombardier CR4000 (dostawy w latach 1998-2000), w latach 2011-12 zakupiono 6 kolejnych wagonów, tym razem typu Stadtler Variobahn. Aktualnie trwa dostawa dalszych 4 wagonów typu Variobahn. System został zaprojektowany tak, że jego zdolność przewozowa wynosi 24 mln podróżnych rocznie. Rzeczywistość przerosła jednak oczekiwania projektantów i już po niecałych 4 latach jego funkcjonowania liczba podróżnych "przeskoczyła" założenia projektowe. Stąd przekonstruowano rozkład jazdy i zakupiono dodatkowe 10 wagonów. Obecnie trwają prace, które pozwolą zwiększyć przepustowość sieci - dobudowa drugiego toru na znacznej część sieci, rozbudowa końcówki na Wimbledonie (obecnie to kawałek 10 peronu stacji kolejowej Wimbledon, mogąca przyjąć tylko jeden skład i skutecznie ograniczająca częstotliwość do 8 pociągów na godzinę). Po rozbudowie przepustowość linii na Wimbledon wzrośnie do 12 poc/h. Problemem pozostaje zajezdnia zaprojektowana na 30 wagonów, gdy tymczasem już za rok będzie ich 34.
Niemniej jednak zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów jest absolutnie niezbędne. Jak wspomniałem - liczba podróżnych przewyższyła tę przewidzianą w projektach już po niecałych 5 latach działalności tramwaju. Obecnie wynosi ona 32 mln podróznych na rok (przypominam - zakładano max 24 mln) i ciągle dynamicznie rośnie. Zakłada się, że w ciągu najbliższych 10 lat może sięgnąć 60 mln podróżnych rocznie.
Rozważana jest także rozbudowa systemu. 3 najbardziej prawdopodobne warianty to krótki odcinek we wschodniej części sieci wraz z drugą zajezdnią, przedłużenie na południe do Sutton oraz na wschód do Crystal Palace.
Jeśli macie ochotę poczytać więcej o tramwajach w Croydon, to dajcie znać. Mogę dopisać więcej szczegółów i wrzucić trochę zdjęć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|