Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:43:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1272847 razy)
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1360 : 04 Maja 2015, 14:12:05 »
+1

Fajne ujęcia, klimat i zdjęcia...
https://www.youtube.com/watch?v=ttD0HasYqYw
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1361 : 04 Maja 2015, 15:23:50 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=UVN_5teSEW0
Zapisane

Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #1362 : 04 Maja 2015, 15:34:36 »
0

To jest bardzo spalinowóz. Powiedziałbym, że za bardzo 
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1363 : 04 Maja 2015, 19:35:49 »
0

Co to za biały wagon stoi w tle na wachlarzu?
Sobótki - Film Polski 1965 Małe | Duże

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1364 : 04 Maja 2015, 19:48:08 »
+1

Co to za biały wagon stoi w tle na wachlarzu?
Sobótki - Film Polski 1965

Weź podaj czasz kiedy ów wagon występuje.
Zapisane

Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1365 : 04 Maja 2015, 20:03:26 »
0

Sorki, zapomniałem.  Min. 14:30
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1366 : 04 Maja 2015, 20:07:15 »
0

0:14:30, 0:15:50
Wiem, to jest ten wagon motorowy/sterowniczy który stał na Olszynce Grochowskiej jeszcze pod koniec lat 90-tych.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1367 : 04 Maja 2015, 21:23:12 »
0

Silnik się mu rozbiegł.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #1368 : 04 Maja 2015, 22:15:46 »
0

http://tech.wp.pl/gid,17436439,title,Monstra-na-torach-najpotezniejsze-lokomotywy-swiata,galeria.html
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1369 : 06 Maja 2015, 21:23:57 »
0

Pogubiłem się. EL3 na normalnym?

http://dawnadabrowa.pl/pocztowka/przewoz,zamulki,,,lokomotywa,elektryczna,400,hp_1897.html

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1370 : 06 Maja 2015, 22:28:35 »
-3

Ruskich silników ciąg dalszy:
https://youtube.com/devicesupport Małe | Duże
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1371 : 07 Maja 2015, 21:11:26 »
+1

https://www.youtube.com/watch?v=QohCMuSOmdk
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1372 : 08 Maja 2015, 08:02:26 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=anKd4sCwAnI
Zapisane

SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1373 : 08 Maja 2015, 09:24:20 »
0

Na fotce to makieta czy mi się wydaję http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150508/BIALYSTOK/150509708&sectioncat=photostory5
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1374 : 08 Maja 2015, 16:04:18 »
0

Po prawej? Wielce być może.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1375 : 09 Maja 2015, 23:12:56 »
0

Witam! ponieważ znalazłem interesujący film, podsyłam  : https://www.youtube.com/watch?v=vaRJDsZcKUE   Pozdrawiam! Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1376 : 14 Maja 2015, 21:55:13 »
0

Potrzebny w składzie Pendolino?


* awag.jpg (67.43 KB, 600x450 - wyświetlony 556 razy.)
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1377 : 15 Maja 2015, 03:12:39 »
0

Wzruszający film o ostatnich tramwajach w Londynie, w roku 1952. Poruszające sceny wielotysięcznego tłumu żegnającego ostatni tramwaj zjeżdżający do zajezdni śpiewającego unisono "Auld lang syne"... Polecam. Proszę przygotować kilka chusteczek, wzruszenie nieuniknione...

http://www.ltmcollection.org/films/film/film.html?IXfilm=FLO.0009&_IXSESSION_=Rxs1260WPKt
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #1378 : 15 Maja 2015, 13:15:38 »
0

A wie ktoś może jaki był powód likwidacji tramwajów w Londynie ?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1379 : 15 Maja 2015, 17:40:00 »
+2

Mniej więcej takie same, jak w Gliwicach 6 lat temu:
1. Bo hałasują
2. Bo są przestażałe
3. Bo prąd jest za drogi
4. Bo tramwaje musiały utrzymywać całą szerokość jezdni, w której leżał tor, a nie tylko tor i np. przyległe pół metra, przez co był droższy w eksploatacji, niż autobus, który w cenie wozokilometra nie uwzględnia utrzymania całej drogi.

Żeby było zabawniej, w latach 90. XX powstał projekt budowy kilku odrębnych systemów tramwajowych w Londynie, m. in. w zachodnim Londynie, linii spinającej dzielnice Londynu leżące na północnym i południowym brzegu Tamizy oraz w Croydon.

Jeśli chodzi o tramwaj spinający oba brzegi Tamizy, to ostatecznie analizy wykazały, że ze względu na wąskie ulice, gęstą zabudowę i parametry budowli inżynieryjnych tramwaj w centrum Londynu raczej nie ma sensu - po prostu nie ma możliwości wytyczenia torowisk wydzielonych, zaś wagony o ograniczonej wielkości (brak skrajni) musiałyby kursować po ulicach, co nie wpłynęłoby ani na rozładowanie korków, ani na zwiększenie wydolności transportu zbiorowego w tej części miasta. Projekt został zarzucony. Osobiście wydaje mi się to uzasadnione.

Projekt tramwaju w zachodnim Londynie powstał w czasie, gdy tamtą częścią miasta rządziła Partia Pracy. Niestety spotkał się z ostrym i dobrze zorganizowanym sprzeciwem zamożnych mieszkańców. Po kolejnych wyborach władzę zdobyli tam Konserwatyści i, z troską, pochylili się nad losem bogaczy gnębionych plebejskimi projektami jakiśtam tramwajów. Oficjalnie projektu nie odrzucono, a jedynie odłożono na później (ze względu na gigantyczną inwestycję, jaką jest Crossrail - coś w guście podziemnej trasy średniocowej przecinającej Londyn od zachodu na wschód). Mój komentarz - problem byłby tam podobny, jak w centrum miasta - gęsta zabudowa, wąskie ulice i znaczna część torowisk w jezdni. Acz ze względu na zdecydowanie mniejsze natężenie ruchu sprawa wygląda mniej beznadziejnie, jak ta poprzednia. Crossrail jeszcze się będzie budował przez kilka lat, zobaczymy, co będzie później.

Ostatecznie powstał jedynie Croydon Tramlink (lub London Tramlink) -  system tramwajowy / lekka kolej łączący ścisłe centrum Croydon (południowo-zachodni Londyn) z Wimbledonem, New Addington i Beckenam Junction. System został oddany do użytku w roku 2000 (po kawałku). System jest w znacznej części jednotorowy, z licznymi mijankami oraz jednokierunkowymi liniami w centrum Croydon. Łączna długość toru szlakowego wynosi 17 mil, czyli 28 km. Prędkość maksymalna wynosi 50 mph, czyli 80 km/h, zasilanie z sieci górnej 750 V prądu stałego.
Pierwotnie eksploatowano 24 niskopodłogowe, członowe wagony typu Bombardier CR4000 (dostawy w latach 1998-2000), w latach 2011-12 zakupiono 6 kolejnych wagonów, tym razem typu Stadtler Variobahn. Aktualnie trwa dostawa dalszych 4 wagonów typu Variobahn.
System został zaprojektowany tak, że jego zdolność przewozowa wynosi 24 mln podróżnych rocznie. Rzeczywistość przerosła jednak oczekiwania projektantów i już po niecałych 4 latach jego funkcjonowania liczba podróżnych "przeskoczyła" założenia projektowe. Stąd przekonstruowano rozkład jazdy i zakupiono dodatkowe 10 wagonów.
Obecnie trwają prace, które pozwolą zwiększyć przepustowość sieci - dobudowa drugiego toru na znacznej część sieci, rozbudowa końcówki na Wimbledonie (obecnie to kawałek 10 peronu stacji kolejowej Wimbledon, mogąca przyjąć tylko jeden skład i skutecznie ograniczająca częstotliwość do 8 pociągów na godzinę). Po rozbudowie przepustowość linii na Wimbledon wzrośnie do 12 poc/h. Problemem pozostaje zajezdnia zaprojektowana na 30 wagonów, gdy tymczasem już za rok będzie ich 34.

Niemniej jednak zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów jest absolutnie niezbędne. Jak wspomniałem - liczba podróżnych przewyższyła tę przewidzianą w projektach już po niecałych 5 latach działalności tramwaju. Obecnie wynosi ona 32 mln podróznych na rok (przypominam - zakładano max 24 mln) i ciągle dynamicznie rośnie. Zakłada się, że w ciągu najbliższych 10 lat może sięgnąć 60 mln podróżnych rocznie.

Rozważana jest także rozbudowa systemu. 3 najbardziej prawdopodobne warianty to krótki odcinek we wschodniej części sieci wraz z drugą zajezdnią, przedłużenie na południe do Sutton oraz na wschód do Crystal Palace.

Jeśli macie ochotę poczytać więcej o tramwajach w Croydon, to dajcie znać. Mogę dopisać więcej szczegółów i wrzucić trochę zdjęć.
Zapisane
Strony: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!