Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Wrzesień 2018, 19:50:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 95 96 [97] 98   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 547505 razy)
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 273 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1920 : 05 Luty 2018, 21:56:14 »
+1

Te angielskie i niekiedy niemieckie, ale z naciskiem na angielskie koleje muzealne dowolnego rozstawu są absurdalnie wręcz sterylne. To nie to samo.
Kolej musi tu i ówdzie zarosnąć krzakiem, lokomotywa musi ociec smarem, a wagon przejawiać skromnie swoje rdzawe zacieki. Mrugnięcie
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1921 : 06 Luty 2018, 15:08:00 »
+2

Dlatego polecam niewielką, acz klimatyczną kolej Sittingbourne & Kemsley Light Railway.  Jest to jedna z nielicznych ocalałych w UK kolei przemysłowych. Pierwotnie była koleją zakładową pobliskiej papierni. Po papierni nie ma już śladu, część trasy kolei przeszła do historii, ostało się jednak około 4 km szlaku, z czego około połowy przebiega na żelbetowej estakadzie. Wzdłuż i w poprzek trasy wiją się resztki czynnych i nieczynnych przemysłowych instalacji (rury, kable i czort wie, co jeszcze). "Lokomotywownia" to, w gruncie rzeczy, trochę większy blaszany garaż, warunki spartańskie. Wokół plątanina torów zastawionych sprzętem wyremontowanym, remontowanym i czekającym na lepsze czasy. Typowego dla zachodnich kolei wąskotorowych sterylnego porządku przywodzącego na myśl salę operacyjną raczej próżno szukać. Panuje miły dla oka twórczy nieład. I nie ma w tym zdaniu ani grama drwiny. Na prawdę wygląda to jak kolej, a nie przerośnięta makieta albo ekspozycja muzealna. Wisienka na torcie (a w zasadzie kilka): 3 sprawne parowozy, ze dwie antyczne lokomotywy spalinowe, czynne semafory, ruch prowadzony na berło. I serdeczna, wręcz rodzinna atmosfera. Przybywasz tam jako turysta, po raz pierwszy w życiu. Po godzinie masz wrażenie, że jesteś wśród przyjaciół.
No i jeszcze coś, co przeczy stereotypowi zachodniej kolei, że kasy jak lodu. Nie, każdego funta oglądają tam kilka razy, zanim wydadzą. Problemy mają podobnego typu, co my tutaj, w Polsce. Czy zrobić dach, czy peron, a może w jakiś sposób odbudować spalony przez wandali budynek kasy biletowej?

Dla mnie, produktu późnego Gierka, syna ciężkiego przemysłu i karbochemii rzeczona kolej była miodem na serce. Czułem się tam po prostu swojsko. I ze względu na widoki, i ze względu na świetną ekipę.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1922 : 06 Luty 2018, 19:23:29 »
0

Krótki film dokumentalny z kolei torfowej gdzieś koło Galway w Irlandii.
Kolej została zamknięta pod koniec roku 2017, ale z tego, co wyczytałem - ma zostać zachowana jako zabytek techniki.

Irlandzka kolej tofrowa - link do filmu na vimeo
Zapisane
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 379 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1923 : 15 Luty 2018, 10:47:17 »
0

Bezpieczny przejazd: https://www.youtube.com/watch?v=WX9etLBeOuA
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 273 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1924 : 15 Luty 2018, 19:48:05 »
0

O raju, na początku myślałem, że to jakieś jaja są i rogatką wraz z sygnalizacją świetlną zabezpieczono drogę pod wiaduktem podczas, gry górą... jedzie pociąg. Swoją drogą wygląda to tak, jakby tam na górze jakaś ciekawa nitka torów biegła.
Dosyć trudne, ale i unikalne, ciekawe miejsce, to trzeba przyznać.
Ciekawe zestawienie sygnalizatorów. Jeden zasilany żarówką, drugi współczesnymi LED-ami.

Pamiętam stare sygnalizatory, głównie miejskie, gdzie w komorze światła czerwonego mieściły się dwie żarówki. Domyślnie świeciły dwie, dając ładne światło płynące przez soczewkę, niemniej było to zabezpieczeniem na wypadek spalenia jednej z nich. Co ciekawe jedna taka wiekowa sygnalizacja świetlna istnieje do dzisiaj w moim mieście, Pabianicach, u zbiegu ulic "Grota" Roweckiego i Bugaj.

Powracając do nagrania - nigdy, przenigdy nie potrafiłem pokochać gangu silnika i odgłosu trąby kolei dalekiego zachodu...
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2589 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1925 : 15 Luty 2018, 20:29:39 »
0

Bo tam u góry jest druga nitka torów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 126 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1926 : 17 Luty 2018, 22:30:03 »
0

W zasadzie nie znam tego języka, ale wydaje mnię się że to jest film instruktażowy p.t. jak nie rozpalać parowozu  Mrugnięcie
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach Uśmiech
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3718 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1927 : 18 Luty 2018, 10:03:30 »
+1

Raczej "Skuteczne chrzczenie całej kabiny sadzą" - w komentarzach można przeczytać że palacze szkolili się u najlepszych specjalistów we Wolsztynie zgłębiając tajniki palenia tak, by przy jak najmniejszej ilości pracy uzyskać jak największy syf. Widać także element poszerzania wiedzy z zakresu kosmetologii "Opalanie w parowozie konkurencją dla tradycyjnych solariów".
Niektórzy w owej scenie widzą też uświadamianie historyczne dotyczące komór gazowych w polskich niemieckich nazistowskich obozach zagłady.

Poniżej zdjęcie z owego wolsztyńskiego kursu wykonane przez Kolegę Axela. Przedstawione są zajęcia praktyczne z wypalania podsufitki.



A tak naprawdę filmik zaprezentowany przez Kolegę Olomara to w istocie przykład jak nie należy palić kotła. O tym jeszcze kiedyś napiszę artykuł.

Spokojnej i bezdymnej niedzieli!
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 273 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1928 : 20 Luty 2018, 22:07:46 »
+1

Na Bazie Kolejowej pojawiła się czarno-biała fotografia dodana przez Pana Tomasza Wacha. Opisana jest na odcinek Piotrków Kujawski - Kruszwica, rok 1986, a przedstawia pociąg buraczany prowadzony trakcją parową u podnóża Kruszwicy.
Wtedy pewnie już było czuć jakiś tam powiew końca, ale nikt sobie pewnie nie zdawał sprawy, że ów koniec stoi już za miedzą i czycha, by "zdjąć" ostatnie pociągi nieco ponad dziesięć lat później.

Link do rzeczonej fotografii:
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=1342&okno=galeria&photoid=155674
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 379 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1929 : 01 Marzec 2018, 12:20:06 »
+2

SU45 w Libanie, ciekawostka taka. W latach 70-tych wyeksportowaliśmy tam aż trzy sztuki.


* SU45 Liban.jpg (255.02 KB, 720x510 - wyświetlony 143 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1930 : 01 Marzec 2018, 12:32:47 »
0

I są tam nadal zaopiekowane przez wojsko ,garażowane w hangarze.
Zapisane

pozdrowienia
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 273 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1931 : 01 Marzec 2018, 13:17:03 »
0

Niedługo zostanie wydany film o tych lokomotywach w służbie Libanowi.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
majster
Młotkowy
**
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1932 : 01 Marzec 2018, 17:07:48 »
+1

Cytuj
SU45 w Libanie, ciekawostka taka. W latach 70-tych wyeksportowaliśmy tam aż trzy sztuki.

Nie chcę się czepiać, ale do Libanu zostały wyeksportowane 3 lokomotywy typu 301 Dc, odpowiednik naszych 301 Db czyli SP45 a nie SU, SU45 pojawiły się dopiero w latach 90-tych i zapewne wszyscy wiedzą skąd się wzięły.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1933 : 02 Marzec 2018, 02:51:37 »
+2

Film, w którym narrator opowiada o rozwoju kolei przemysłowych oraz towarowych, ich wpływie na geografię oraz ekonomię kraju.
Jego końcowe wnioski - porzucenie transportu rozproszonego, skupienie się na transporcie całopociągowym, wynikająca z tego likwidacja lokalnych centrów rozrządowych (oraz, o czym tu głośno nie powiedziano - linii lokalnych) - to nie jest coś, co raczej ucieszy nasze uszy. Ba, uświadomi nam, że w latach 90. XX wieku zrobiliśmy te same błędy, które świętej pamięci British Railways i ich dyrektor, Mr Beecheng (i jego siekiera) popełnili 40 - 50 lat wcześniej. Ale - dla tych, którzy nie chcą się denerwować albo nie władają językiem Szekspira na tyle biegle aby te irytujące treści zrozumieć - dla nich mamy obrazy. Obrazy dawnej brytyjskiej kolei. Kolei przemyslowych, pary, pary i jeszcze raz pary. I innych cudów kolejowej inżynierii, jak np. pochylnie (w Polsce znane z Kanału Ostrodzko - Elblaskiego), ale wykorzystywane przez kolej, a nie barki. Miłego oglądania. To jest kosmos. Odłóżcie inne zajęcia na 30 minut, zapnijcie pasy i dajcie się wessać, pochłonąć tym niezwykłym obrazom:


https://youtu.be/JDz7r7lub-Y?t=59m4s



A potem możecie obejrzeć i pozostałe filmy z tej składanki.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1311 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1934 : 02 Marzec 2018, 20:06:19 »
+1

Na allegro wisi takie oto wagon:

Niby normalny wagon. Ale jeśli dobrze się przyjrzeć... To jest to model. Wygląda jak wyciągnięty z szopy, bardzo zużyty model wagonu w bardzo dużej skali. Ktoś może coś więcej wie na ten temat? Link:
http://allegro.pl/wagon-kolejowy-fragment-kolejki-kolejka-i7195313854.html#
Zdjęcia skopiowane z aukcji. Nie są moją własnością

Poprawiłem rozmiar zdjęcia//PN
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2018, 21:29:04 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1935 : 02 Marzec 2018, 21:30:57 »
0

Dziwne to jakieś. Trudno wywnioskować tu coś o skali  - próbowałem znaleźć jakiś punkt odniesienia, ale nie udało mi się. Zderzaki są dwa - tak na to wygląda. Co więcej - wygląda na to, że koła się obracają, są mniej więcej prawdziwe (tj. ze stali) i całość ma słuszną masę - wskazują na to ślady na betonowej wylewce.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1311 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1936 : 02 Marzec 2018, 23:20:07 »
+1

W tle leży paleta, a na drugim zdjęciu widać kawałek ręki - na oko wagon ma ok 1m wysokości. Skala 1:3?

Mnie dziwi coś innego: To nie wygląda jak model wraku, tylko jak model, który stał się wrakiem. Tylko kto, kiedy i dlaczego go zbudował...

Z takich potworów kojarzy mi się tylko model Gagsa w Karpaczu, oraz model węglarki Wh w Sochaczewie (?)
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2018, 23:30:27 wysłane przez dobrzyn » Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 379 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1937 : 05 Marzec 2018, 20:27:14 »
0

Chciałbym, żeby tramwaje w Warszawie tak przejeżdżały skrzyżowania:
https://www.youtube.com/watch?v=CYVao12J8gc

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1168 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1938 : 02 Kwiecień 2018, 00:53:47 »
0

Chciałbym, żeby tramwaje w Warszawie tak przejeżdżały skrzyżowania:
https://www.youtube.com/watch?v=CYVao12J8gc



Gdzie jest haczyk w tym pozornie bezsensownym manewrze skoro jedzie i tak jedzie na wprost?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1939 : 02 Kwiecień 2018, 05:57:13 »
+4

Nie ma torów na wprost. Ten tramwaj może jedynie skręcić w lewo. Nie ma ani toru na wprost ani toru w prawo. Zatem skręca w lewo (bo nie ma innego wyjścia), cofa i skręca w prawo tylko po to żeby w ostatecznym rozrachunku pojechać .... prosto.
Zapisane
Strony: 1 ... 95 96 [97] 98   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!