Marek Sz
SGKW
Długość toru:: 321 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2000 : 02 Sierpień 2019, 20:48:57 » |
0
|
W przypadku Trzebnickiej i Krotoszyńskiej patrzyłem głownie na układ i formę zabudowań. Kościelec ja JKD leży między Kazimierzą a Proszowicami, Bobrek niedaleko Wislicy też mi nie pasował. PS. Fajne takie zagwozdki, ma ktoś więcej takich?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #2001 : 10 Sierpień 2019, 19:06:21 » |
0
|
30:00 moim zdaniem Sochaczew
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #2002 : 11 Sierpień 2019, 21:14:07 » |
0
|
30:00 moim zdaniem Sochaczew Też mam takie wrażenie, konstalowskie znormalizowane wagony kryte, trzyosiowy "Orenstein" z wysoko zamocowanym zderzakiem na czołownicy sugerują kolej 750 mm, pod koniec lat 60 przez Sochaczew przewinęły się 3 takie parowozy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #2003 : 13 Sierpień 2019, 15:15:17 » |
0
|
30:00 moim zdaniem Sochaczew
Już chciałem napisać, że tender jest HF, a kryte chorzowskie przekuwano w Koronowie na 600mm, ale to faktycznie Sochaczew, bo w 29:29 dobrze widać trójkąt...
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2019, 15:19:58 wysłane przez Michał Z »
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #2004 : 13 Sierpień 2019, 15:19:23 » |
0
|
... a do dzisiaj jest ten wówczas szary blok, po jego prawej stronie widać te starsze 3-kondygnacyjne budynki ze spadzistymi dachami. Najwyraźniej tak tam zarosło, że będąc tam człowiek nie ma świadomości, że w tak blisko jest tam ta zabudowa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #2005 : 14 Sierpień 2019, 12:55:54 » |
+1
|
Już chciałem napisać, że tender jest HF, a kryte chorzowskie przekuwano w Koronowie na 600mm Zgadza się Michale, kryte chorzowskie przekuwano w Koronowie na 600 mm, ale było to dopiero w 1987 roku - 2 sztuki i w 1988 roku - 4 sztuki, nie mam żadnych informacji, żeby coś takiego było wcześniej, natomiast tender HF to rzeczywiście ciekawostka, jeden z Sochaczewskich Orensteinów jeździł z tendrem Zt6x-5152, może to właśnie ten tender? Co prawda nie pasuje to 6 w serii bo tender HF miał pojemność wody 5 m3 i 1,2 tony węgla, ale może ktoś "genialny" to zsumował i wyszło mu 6 Tak czy inaczej wygląda to jakby tender zdjęto z oryginalnych wózków i zamontowano na jakiejś czteroosiowej platformie. A swoją drogą wrócę jeszcze do wysokości zderzaków na czołownicy, na kolejach 750 mm (oprócz bieszczadzkiej) zderzak był wysoko nad główką szyny (~620 mm), a na kolejach 600 mm w zdecydowanej większości nisko (~340 mm), jedynie (ztcp) na kolei jarocińskiej zderzaki były wyżej (~500 mm), ktoś może wie dlaczego?
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpień 2019, 13:00:43 wysłane przez majster »
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
|
« Odpowiedz #2006 : 19 Sierpień 2019, 12:48:44 » |
0
|
Parowóz na zrzucie powyżej ma w sobie coś co od razu wydał mi się bardzo podobny do naszej LKM 26004 . Przede wszystkim budka z oknem bocznym, skrzynie węglowe...Mimo istotnych różnic widać że to taki sam sposób projektowania maszyn .
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #2007 : 19 Sierpień 2019, 16:56:08 » |
0
|
Parowóz na zrzucie powyżej ma w sobie coś co od razu wydał mi się bardzo podobny do naszej LKM 26004 . Przede wszystkim budka z oknem bocznym, skrzynie węglowe...Mimo istotnych różnic widać że to taki sam sposób projektowania maszyn . Wszak przecie firma VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg (LKM) to powojenny następca zakładów Maschinenbau und Bahnbedarf Aktiengesellschaft (MBA), czyli dawniejszych Orenstein & Koppel Berlin, więc pewnie było podobnie jak u nas, na podstawie nieco zmienionych przedwojennych dokumentacji budowali po II wś nowe parowozy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #2008 : 07 Wrzesień 2019, 15:56:13 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2009 : 30 Wrzesień 2019, 22:01:25 » |
+2
|
Rozruch tego pociągu transporterowego budzi mój największy szacunek: https://youtu.be/7hasOIDaG5s?t=102
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
Doctor
|
|
« Odpowiedz #2011 : 07 Październik 2019, 13:03:05 » |
0
|
No to po tym filmie już chyba nikt nie będzie się przejmować jakością toru - dobrze rozpędzony rumun przejdzie przez wszystko ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #2012 : 08 Październik 2019, 19:05:09 » |
0
|
A wystarczyło wyjąć gwoździe z zewnętrznej szyny na łuku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #2013 : 09 Październik 2019, 07:14:32 » |
0
|
Ten film był już wałkowany na forum. Gdyby z przodu jechało coś na wózkach a nie parowóz że sztywną ramą... Hmm :-)
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2014 : 09 Październik 2019, 22:15:00 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #2016 : 26 Październik 2019, 13:10:11 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2017 : 08 Listopad 2019, 10:03:01 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2018 : 08 Listopad 2019, 18:01:33 » |
-1
|
Nie tylko parowóz, ale i całkiem sporą sieć oraz wagon pasażerski (wagon widać na innych filmach)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|