Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 07:43:09 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1154700 razy)
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2000 : 02 Sierpień 2019, 20:48:57 »
0

W przypadku Trzebnickiej i Krotoszyńskiej patrzyłem głownie na układ i formę zabudowań. Kościelec ja JKD leży między Kazimierzą a Proszowicami, Bobrek niedaleko Wislicy też mi nie pasował.

PS. Fajne takie zagwozdki, ma ktoś więcej takich?
Zapisane
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2001 : 10 Sierpień 2019, 19:06:21 »
0

30:00 moim zdaniem Sochaczew
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2002 : 11 Sierpień 2019, 21:14:07 »
0

Cytuj
30:00 moim zdaniem Sochaczew

Też mam takie wrażenie, konstalowskie znormalizowane wagony kryte, trzyosiowy "Orenstein" z wysoko zamocowanym zderzakiem na czołownicy sugerują kolej 750 mm, pod koniec lat 60 przez Sochaczew przewinęły się 3 takie parowozy.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2003 : 13 Sierpień 2019, 15:15:17 »
0

30:00 moim zdaniem Sochaczew
Już chciałem napisać, że tender jest HF, a kryte chorzowskie przekuwano w Koronowie na 600mm, ale to faktycznie Sochaczew, bo w 29:29 dobrze widać trójkąt...


* Clipboard01.jpg (286.96 KB, 1280x800 - wyświetlony 556 razy.)
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2019, 15:19:58 wysłane przez Michał Z » Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2004 : 13 Sierpień 2019, 15:19:23 »
0

... a do dzisiaj jest ten wówczas szary blok, po jego prawej stronie widać te starsze 3-kondygnacyjne budynki ze spadzistymi dachami.
Najwyraźniej tak tam zarosło, że będąc tam człowiek nie ma świadomości, że w tak blisko jest tam ta zabudowa 


* Clipboard02.jpg (188.27 KB, 1280x733 - wyświetlony 509 razy.)
Zapisane
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2005 : 14 Sierpień 2019, 12:55:54 »
+1

Cytuj
Już chciałem napisać, że tender jest HF, a kryte chorzowskie przekuwano w Koronowie na 600mm

Zgadza się Michale, kryte chorzowskie przekuwano w Koronowie na 600 mm, ale było to dopiero w 1987 roku - 2 sztuki i w 1988 roku - 4 sztuki, nie mam żadnych informacji, żeby coś takiego było wcześniej, natomiast tender HF to rzeczywiście ciekawostka, jeden z Sochaczewskich Orensteinów jeździł z tendrem Zt6x-5152, może to właśnie ten tender? Co prawda nie pasuje to 6 w serii bo tender HF miał pojemność wody 5 m3 i 1,2 tony węgla, ale może ktoś "genialny" to zsumował i wyszło mu 6 Tak czy inaczej wygląda to jakby tender zdjęto z oryginalnych wózków i zamontowano na jakiejś czteroosiowej platformie.
A swoją drogą wrócę jeszcze do wysokości zderzaków na czołownicy, na kolejach 750 mm (oprócz bieszczadzkiej) zderzak był wysoko nad główką szyny (~620 mm), a na kolejach 600 mm w zdecydowanej większości nisko (~340 mm), jedynie (ztcp) na kolei jarocińskiej zderzaki były wyżej (~500 mm), ktoś może wie dlaczego?
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpień 2019, 13:00:43 wysłane przez majster » Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2006 : 19 Sierpień 2019, 12:48:44 »
0

Parowóz na zrzucie powyżej ma w sobie coś co od razu wydał mi się bardzo podobny do naszej LKM 26004 . Przede wszystkim budka z oknem bocznym, skrzynie węglowe...Mimo istotnych różnic widać że to taki sam sposób projektowania maszyn .
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2007 : 19 Sierpień 2019, 16:56:08 »
0

Cytuj
Parowóz na zrzucie powyżej ma w sobie coś co od razu wydał mi się bardzo podobny do naszej LKM 26004 . Przede wszystkim budka z oknem bocznym, skrzynie węglowe...Mimo istotnych różnic widać że to taki sam sposób projektowania maszyn .

Wszak przecie firma VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg (LKM) to powojenny następca zakładów Maschinenbau und Bahnbedarf Aktiengesellschaft (MBA), czyli dawniejszych Orenstein & Koppel Berlin, więc pewnie było podobnie jak u nas, na podstawie nieco zmienionych przedwojennych dokumentacji budowali po II wś nowe parowozy.
Zapisane
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2008 : 07 Wrzesień 2019, 15:56:13 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=_KQW4mLrboM
Zapisane

PiotrS
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2009 : 30 Wrzesień 2019, 22:01:25 »
+2

Rozruch tego pociągu transporterowego budzi mój największy szacunek: https://youtu.be/7hasOIDaG5s?t=102
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2010 : 05 Październik 2019, 00:13:50 »
0

Amerykańskie badania nad uszkadzaniem prostego toru, tak aby doprowadzić do wykolejenia. Jak widać to wcale nie jest aż takie łatwe jak się wydaje. To daje sporo do myślenia.
https://www.youtube.com/watch?v=agznZBiK_Bs&feature=youtu.be
Zapisane
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2011 : 07 Październik 2019, 13:03:05 »
0

No to po tym filmie już chyba nikt nie będzie się przejmować jakością toru - dobrze rozpędzony rumun przejdzie przez wszystko ;-)
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2012 : 08 Październik 2019, 19:05:09 »
0

A wystarczyło wyjąć gwoździe z zewnętrznej szyny na łuku.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2013 : 09 Październik 2019, 07:14:32 »
0

Ten film był już wałkowany na forum. Gdyby z przodu jechało coś na wózkach a nie parowóz że sztywną ramą... Hmm :-)
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2014 : 09 Październik 2019, 22:15:00 »
+1

Znalazłem na Pintereście: https://i.pinimg.com/564x/9c/10/b3/9c10b356c7d8bb741521b9ac8e141fd8.jpg

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2015 : 19 Październik 2019, 13:09:09 »
0

https://youtu.be/uqjfTv8UAOw?t=562

Przejście przez tender do budki maszynisty.
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2016 : 26 Październik 2019, 13:10:11 »
+1

Bamboo Train

https://www.youtube.com/watch?v=ilJAczgfmHk
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2017 : 08 Listopad 2019, 10:03:01 »
0

Zbudował sobie parowóz: https://www.youtube.com/watch?v=LHr1zfhbL38

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2018 : 08 Listopad 2019, 18:01:33 »
-1

Nie tylko parowóz, ale i całkiem sporą sieć oraz wagon pasażerski (wagon widać na innych filmach)
Zapisane
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2019 : 11 Listopad 2019, 09:08:33 »
+1

Cześć

Nasz kolega z Rosji donosi, że materiał o tej kolejce pojawił się nawet w leningradzkiej telewizji:

 https://www.1tv.ru/news/2019-11-06/375213-v_leningrad

Pozdrawiam serdecznie.

PiotrS
Zapisane

PiotrS
Strony: 1 ... 99 100 [101] 102 103 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!