Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Maja 2024, 21:25:10 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 115 116 [117]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1163436 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2320 : 26 Lutego 2023, 10:59:54 »
0

No, Panowie - niby takie proste, a jednak nie udało się zauważyć nieprawidłowości. Przypatrzcie się na początek jednej z pierwszych minut i sami zobaczycie co jest sknocone.

Ale skoro już temat techniczny się pojawił, postaram się trochę swej wiedzy przekazać.

@Ptr i przeładowanie PG.

Z przeładowaniem mamy do czynienia gdy trwale zwiększymy ciśnienie w PG, w tym znaczeniu, że po przestawieniu zaworu maszynisty w jazdę czy w odcięcie nie mamy 5 atn, a więcej i ciśnienie nie chce samoczynnie spaść.

Tutaj mamy odhamowanie "falą" przez porządne dmuchnięcie w przewód z pominięciem reduktora - czynność jak najbardziej poprawna i potrzebna. Skraca czas popełnienia i triggeruje oporne zawory rozrządcze. Przez chwilę ciśnienie wzrasta po czym samoczynnie opada w miarę jak zawory rozrządcze pobierają powietrze do zbiorników pomocniczych.

Współczesne lokomotywy mają automatyczne urządzenia do tej czynności, na Knorze H14K1 trzeba ręcznie dawkować powietrze i rzeczywiście tam mogło się zdarzyć przeładowanie.

Dodam, że na wąskotorowych lokomotywach Lxd2 i Lyd2 nie można przeładować przewodu (chyba że reduktor padnie) bo kran maszynisty zasilany jest powietrzem o zredukowanym ciśnieniu, stąd brak możliwości dania "fali" powoduje, że niektóre starsze typy hamulców z zaworami suwakowymi nie za bardzo chcą luzować bez presyjnego "strzała", co było (i jest nadal) powodem masowej niechęci obsługi do używania hamulców zespolonych na niektórych kolejach - po prostu wagony mają wyłączane na stałe zawory rozrządcze.

@ MichałŁ

Właśnie maszynista prawidłowo obsługuje stawidło dla wyrównywacza - przy suwakach Trofimowa przed otwarciem przepustnicy trzeba się skręcić na zero, aby tarcze się nie potłukły gdy będzie je para rozsuwać po otwarciu przepustnicy. Przy wyrównywaczach wykładamy stawidło, aby zapobiec powstawaniu próżni i zasysaniu spalin z dymnicy przy biegu bez pary.

A co do inżektora M-F, to na filmiku widać jak pomocnik kręci, a właściwie majta bez ładu i składu (tak na pokaz, że coś robi) właśnie charakterystycznym pokrętłem regulatora - takim z sektorkiem i rękojeścią, który nie tyle dławi dopływ wody, co przesuwając dyszę pary odlotowej w głąb dyszy podchwytującej zmienia stosunek ilości mieszającej się pary (pomocniczej i odlotowej bądź zastępczej przy jeździe z zamkniętą przepustnicą) i wody. I tym właśnie się prawidłowo reguluje wydajność, starając się aby inżektor tłoczył wodę cały czas i tylko tyle by pokrywała zapotrzebowanie, a przez to była jak najgorętsza i jak najwięcej ciepła z pary odlotowej odzyskiwała. Ale to jak już kiedyś pisałem - nie spodobało się naszym maszynistom i nie używali tego regulatora, bądź używali niewłaściwie.

Spokojnej niedzieli!
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2321 : 28 Lutego 2023, 20:49:21 »
0

A teraz pytanie z czym Supermen pomocnik pojechał po bandzie na drugim filmie.
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2322 : 01 Marca 2023, 22:09:28 »
0

Ja zauważyłem to, że mechanik stał na stacji z właściwie odhamowanym składem. Według mnie powinien mieć parowóz zahamowany do czasu odjazdu hamulcem pomocniczym. Robi to dopiero przed odjazdem podczas procedury podgrzewania cylindrów. Trochę ryzykowne zachowanie.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2323 : 02 Marca 2023, 07:18:49 »
0

No aż tak szczegółowo nie rozkminiałem, wszak to jednak tylko filmik, i pewnie wszystkie ujęcia które dało się zrobić na postoju w depo tak też były wykonywane, stąd te przyhamowanie mogło gdzieś umknąć - dla podpowiedzi: co powinno się zrobić przed dojazdem do składu?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2324 : 11 Marca 2023, 00:36:43 »
0

Janku, filmik filmikiem, ale takie szczegóły są ważne. Ja cały czas wszystkim tołkuję do łbów- nigdy nie zostawiaj lokomotywy, drezyny czegokolwiek w stanie niezahamowanym. Już raz jeden "baran" gonił drezynke bo mu uciekła.
 Wracając do pytania, jedyne co mi przychodzi do głowy to konieczność zatrzymania lokomotywy na kilka metrów przed składem pociągu podczas dojazdu.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #2325 : 16 Marca 2023, 08:56:13 »
+2

Obrotnica dla trolejbusów https://www.youtube.com/watch?v=fhQ8guUnU1g&ab_channel=HarrySanders
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2326 : 03 Kwietnia 2023, 13:42:52 »
+1

Czy ktoś może wie, z jakiego powodu wydarzył się ten incydent?

https://www.youtube.com/watch?v=AiRQh2YyOak
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2327 : 24 Kwietnia 2023, 17:11:39 »
+2

Tymczasem Anglicy budują od zera dwa parowozy, i to nie jakieś wąskotorowe Orensteiny, jak Czesi 10 lat temu.

https://www.youtube.com/watch?v=OGe9B00mqWE

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Sputnik
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2328 : 05 Września 2023, 23:30:21 »
0

Kolejowa rewolucja z Polski. Pociąg unosi się nad torami:
https://tech.wp.pl/kolejowa-rewolucja-z-polski-pociag-unosi-sie-nad-torami,6938360921442944a

Cytuj
Rozwój technologii kolejowej sprawia, że podróże pociągami są coraz bardziej atrakcyjne. Jedna z polskich firm, Nevomo, opracowała technologię MagRail, która może być stosowana na istniejących torach. Dzięki niej pociągi unoszą się nad torami.

Polska firma Nevomo stara się zrewolucjonizować kolej. We wtorek 5 września odbyła się oficjalna prezentacja technologii MagRail. Jest to pierwsze na świecie rozwiązanie, które pozwala na wdrożenie koncepcji lewitacyjnej kolei magnetycznej na istniejących już torach.

MagRail ma być technologią konkurencyjną dla znanych już rozwiązań, takich jak m.in. Maglev czyli elektrodynamiczna kolej magnetyczna. Przewagą polskiej technologii ma być znacznie niższy koszt jej wdrażania. Wynika on z faktu, że można ją stosować na istniejących już trasach kolejowych, bez konieczności ich modernizacji czy też budowy nowych linii.

MagRail - polska technologia może zmienić kolej
Technologia MagRail, zgodnie ze słowami jej twórców, ma być rozwiązaniem ekologicznym i wydajnym. Na przygotowanym przez nich wideo widzimy, jak przebiegały jej testy w Nowej Sarzynie.

Na udostępnionym przez firmę Nevomo nagraniu widzimy, że podczas testów efekt lewitacji osiągnięto po przekroczeniu przez pojazd prędkości 80 km/h. Pozwoliło to na jego uniesienie na wysokość ok. 20 mm powyżej szyn kolejowych.

Wśród zalet technologii MagRail wymienia się m.in. brak konieczności stosowania lokomotywy, dzięki czemu pociąg o tej samej długości może zabierać więcej pasażerów. Technologia ta ma też być znacznie tańsza od konkurencyjnych rozwiązań.

Tania kolej z Polski
Japońska kolej Shinkansen wiąże się z kosztami budowy trasy na poziomie 160 mln euro za każdy kilometr. Chińska kolej Transrapid to 50 mln euro za kilometr. Zgodnie z podawanymi przez firmę Nevomo informacjami koszty przygotowania tras pod standardy MagRail wyniosą tylko ok. 10 mln euro za kilometr.

Wynika to z faktu, że MagRail wykorzystuje istniejące już linie, które należy doposażyć w komponenty magnetyczne. Tory takie pozostają jednak nadal w pełni użyteczne dla konwencjonalnych pociągów.

MagRail ma pozwolić na przemieszczanie się z prędkością rzędu 300-550 km/h. Z informacji przekazanych podczas prezentacji technologii dowiedzieliśmy się, że wciąż trwają prace nad poprawą efektywności energetycznej rozwiązania, tak aby lewitujące pociągi były nie tylko szybkie, ale też prawdziwie ekologiczne.

PS Kolejarzy z PKP zastanawia jedna rzecz. Kolej magnetyczna jeździ po specjalnych torach, które zapewniają odpowiednie prowadzenie. To jak niby ta polska kolei magnetyczna MagRail miałaby poruszać się po tradycyjnym torowisko, żeby z niego się nie zsunąć? 

Uniesienie kół wózka nawet na 20 mm powoduje, że to nie działa. Chodzi o toczenie profilu obręczy (beczkowaty stożek) po profilu główki szyny. P.S. Uniesienie kół wagonu nawet na kilka milimetrów spowoduje, że pociąg będzie "wężykował" i wykolei się. 

Na filmach widać, że efekt unoszenia wózka wagonu jest wynikiem pola elektromagnetycznego, co przy obecnych cenach prądu będzie kosmicznie drogie!

Zapisane
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 332 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2329 : 06 Września 2023, 01:07:25 »
0

Nie jestem specem jeśli chodzi o maglewy ale fizyki w tym zakresie nieco poznałem.

Ogólnie jeśli chodzi o kolej magnetyczną to właśnie cała rzecz jest w tym że polega to na wytworzeniu pola magnetycznego które samo z siebie będzie utrzymywać pociąg w torze, ma po prostu być stałe i niezachwiane. W dodatku nie wymaga to bardzo dużych energii, można to porównać do poduszki powietrznej w poduszkowcu, która dzięki niewielkiej wysokości unoszenia konsumuje znacznie mniej energii niż powiedzmy helikopter.

Te zjawisko dość dobrze widać na filmiku:
https://youtu.be/AWojYBhvfjM
Tutaj użyto nadprzewodnika, a więc w ogóle nie wymaga to żadnego zasilania zewnętrznego. Kolej oczywiście nadprzewodników mieć nie będzie i trzeba będzie zasilać te elektromagnesy, jednak jak widać na załączonym wideo będzie to miało za zadanie jedynie pokonywać opór elektryczny. Gdyby usunąć opory, można by se tak lewitować nad torem w nieskończoność.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

Na służbie Na służbie



« Odpowiedz #2330 : 23 Października 2023, 18:56:43 »
+1

Płynna zmiana rozstawu z 1000 na 1435 mm https://www.youtube.com/watch?v=cDkGUnqLXUk&ab_channel=RailwayGazetteInternational
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2331 : 03 Grudnia 2023, 21:17:00 »
0

Chłopaki w Chinach ładnie kończą sezon: https://www.youtube.com/watch?v=omXQ3pWqMXo
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2332 : 24 Lutego 2024, 23:35:15 »
0

Bezpieczny przejazd po węgiersku:

https://youtu.be/FrBMoFQZxqk?feature=shared&t=197

Pozdro
Mac
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Strony: 1 ... 115 116 [117]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!