Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Październik 2017, 22:57:08 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przenośna kolejka ogrodowa na materiały sypkie.  (Przeczytany 5982 razy)
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #40 : 04 Grudzień 2016, 13:04:06 »
0

[...] Myślę czy go nie wykorzystać ale śruby musiały by być twarde bo wydaje mi się ze w miejscu sprężyny gwint jest stoczony do okrągłego pręta. [...]

Najpewniej zastosowana jest śruba z gwintem niepełnym, podobna do tej na zdjęciu, z tym że odpowiedniej długości. Staczanie gwintu do okrągłego pręta jest bez sensu, mam nadzieję że wiesz dlaczego.

[...] Pomysł mi się podoba ale mam wrażenie ze może to być słabe bo śruba jest za cienka... [...]

Więc zastosuj odpowiednio grubszą śrubę...  Z politowaniem
« Ostatnia zmiana: 05 Grudzień 2016, 03:08:20 wysłane przez WIĆUŚ » Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
CX MANIAK
Młotkowy
**
Długość toru:: 115 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 04 Grudzień 2016, 15:36:22 »
0

https://www.youtube.com/watch?v=rfFmI2oLv4I  na tym filmie w 1,43 widać ciekawy patent na amortyzacje wagonu.
 Na razie jeszcze kończę tokarkę bo liczę na to ze chociaż wały wykonam sam a może i koła.

 Zawieszenie na tym filmie to nic nowego. Na kolei stosowane od lat, zarówno na torze wąskim jak i normalnym. Jest to tzw prowadzenie kolumnowe zestawu kołowego. Bardzo dobrze sprawdzające się zresztą w praktyce. Do kolei modelowej jak najbardziej. W tym linku znajdziesz opisy zawieszeń stosowanych w pojazdach szynowych, wraz z omówieniem konstrukcji, wad i zalet - http://www.transportszynowy.pl/zestawykolowe2.php
Edit. Te śruby wcale nie muszą być mega grube. Cały ciężar pojazdu spoczywa na sprężynie, a kolumny przenoszą siły boczne i wzdłużne względem ramy. Jednak nie są one aż tak wielkie w przypadku takiego wagonu.
 
A jaką kolega tokareczkę zakupił jak to nie tajemnica?
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2016, 15:43:08 wysłane przez CX MANIAK » Zapisane
p121
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 07 Grudzień 2016, 19:05:31 »
0

Tokarka jakaś przeróbka,części z jakiejś rosyjskiej,dodany inny silnik,falownik itp maleństwo z wrzecionem 80mm ale ma automatyczny posuw.

Zastanowię się nad tego typu amortyzacją koleby,lub będzie bez.Dochodzi znalezienie sprężyn i odpowiednio twardych śrub.Oryginalnie nie widzę by koleby miały amortyzację.
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 08 Grudzień 2016, 19:19:04 »
+2

Rodzajów koleb było całe mnóstwo ,w tym też takie które miały sprężyny .
To tylko jeden z przykładów .
http://www.drehgestelle.de/6/y25_vorl.html
Zapisane
p121
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 19 Grudzień 2016, 18:55:44 »
0

Byłem na złomie i akurat trafiłem cała skrzynię łożysk najróżniejszych średnic. No to wybrałem dwa rozmiary po 4sztuki -właściciel nawet nie chciał pieniędzy jak zobaczył taka mała ilość Uśmiech

Teraz myslę nad obudową tych łożysk i chyba będzie to kostka metalu z wywierconym otworem o srednicy zew łożyska i dwa nagwintowane otwory mocujące kostkę do ramy .Zastanawiam się tylko czy wiercić an wylot i zamykać potem płytką stalową na 4 śruby czy może wiercić tylko na grubość łożyska zostawiając 5mm metalu by wał nie wypadł co by uprościło produkcję,ale zastanawiam się czy tak można.



Zapisane
Marcin117
Dyrektor
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #45 : 19 Grudzień 2016, 22:10:08 »
+1

Rzuć okiem na taki wynalazek:
http://allegro.pl/ucp-204-lozysko-samonastawne-w-oprawie-ucp204-prom-i6568466711.html
Zapisane

Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!