Cooleyorz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« : 15 Marca 2009, 12:18:04 » |
0
|
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak jest skonstruowana ostoja w wagonie BTxh skonstruowanego na bazie platformy Pdx. Rzuty wagonu znalazłem tutaj: http://wmdrudy.com/content/view/94/40/Wykonuję jego model i chciałbym realnie odwzorować jego podwozie. Interesuje mnie więc nie tylko sama konstrukcja ostoi, ale także czopy skrętu, pneumatyka, cięgła i inne urządzenia znajdujące się pod spodem. Jednocześnie prosiłbym (jakby były) o rysunki techniczne wózka : oraz jakby się dało rysunek sprzęgu stosowanego na wąskotorówkach o prześwicie 750mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #1 : 15 Marca 2009, 14:04:38 » |
0
|
W tomie 2 "Kolei wąskotorowych na Górnym Śląsku" znajdziesz rysunki węglarki czteroosiowej systemu Ziehla, na bazie której powstawały platformy i letniaki. Rysunek jest dość dobry więc powinien pomóc. Jest ta też chyba rozrysowany system cięgien hamulca.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #2 : 15 Marca 2009, 15:42:43 » |
0
|
Jakiś czas temu jak byłem na BKW tom zrobiłem zdjęcie "szkieletora" (niedokończonego letniaka) tak, że widać ładnie ramę. To zdjęcie jest w tym miejscu (na dole strony).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #3 : 15 Marca 2009, 17:46:11 » |
0
|
To zdjęcie jest w tym miejscu (na dole strony). Link nie działa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #4 : 15 Marca 2009, 17:49:19 » |
0
|
U mnie działa. Ale chodziło mi o moją stronę ( www.gkw.glt.pl), dział Fotogaleria, poddział "Zdjęcia wagonów osobowych".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cooleyorz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 15 Marca 2009, 19:41:30 » |
0
|
Kurcze. Akurat nie mam tej książki. Jeśli ktoś by ją posiadał to prosiłbym o zeskanowanie  Chętnie wykonałbym także model owej węglarki. U mnie także link działa . Ale jakoś nie widzę tego zdjęcia  podaj konkretny link do konkretnego zdjęcia jakbyś mógł 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kolejka
|
 |
« Odpowiedz #6 : 16 Marca 2009, 15:14:54 » |
0
|
Chodziło mi o to zdjęcie. Dałem je w oryginalnej wielkości na innym serwerze. Może nie jest aż tak ładne, ale widać szkielet podwozia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cooleyorz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 16 Marca 2009, 16:25:18 » |
0
|
No, to zdjęcie wiele wyjaśnia  ) Dzięki. Przydały by się jeszcze rysunki/zdjęcia cięgieł i pneumatyki pod podwoziem. Edit: http://img21.imageshack.us/img21/7229/57533696.jpg Tak się model prezentuje na razie. Sprzęgi robione na oko. Dużo brakuje (choćby pneumatyki) i potrzebuje zdjęć/szkiców/rysunków jak wyglądają różne elementy wagonów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cooleyorz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 19 Czerwca 2009, 17:01:28 » |
0
|
Nikt nie ma nci dotyczącego pneumatyki pod podwoziem ?? Może ktoś zrobi zdjęcie pokazujące rozmieszczenie i wygląd całego układu hamulcowego. Nawet rysunek od ręki bądź w paincie mnie zadowoli  Byle tylko ruszyć z pracami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #9 : 19 Czerwca 2009, 18:27:26 » |
0
|
glowawojtas, budujesz model letniaka BTxh... Podejrzewam, ze jeżeli ktoś miałby jakieś pojęcie o układzie pneumatycznym tego wagonu to by się podzielił. Sęk w tym że nikt się nie podzieli, bo ów wagon nie posiada pneumatyki pod podwoziem...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 19 Czerwca 2009, 19:01:38 » |
0
|
A Pdx orginalnie też nie miała?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #11 : 19 Czerwca 2009, 20:19:13 » |
0
|
Nie, gdyby miała, miałby hp na końcu oznaczenia litreowego. ZTCW to tylko węglarki modernizowano zakładając hamulec zespolony; reszta wagonów (oprócz osobowych rzecz jasna) tylko korba.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 19 Czerwca 2009, 21:41:47 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:57:02 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #13 : 20 Czerwca 2009, 16:49:10 » |
0
|
Zaraz zaraz, a ZNTK Stargard nie dostarczało pod koniec wersji z hamulcem :?:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Cooleyorz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #14 : 21 Czerwca 2009, 10:06:16 » |
0
|
Ok. Jak nie ma układu hamulcowego to w porządku  Mimo wsystko na rysunku schematycznym widać jakieś cięgła pod podwoziem. Od czego one są ? Jak one są poprowadzone pod podwoziem ? http://wmdrudy.com/images/stories/plany_taboru/btxh.jpgZ góry dziękuję  Już i tak bardzo pomogliście za co jestem bardzo wdzięczny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #15 : 21 Czerwca 2009, 16:37:40 » |
0
|
Zaraz zaraz, a ZNTK Stargard nie dostarczało pod koniec wersji z hamulcem :?: ZNTK Stargard robiło, ale stalowe węglarki Ziehla na 750 mm. I te owszem, fabrycznie posiadały hamulec zespolony. Natomiast wszystkie wagony tzw. znormalizowane na 750 mm (kryte, węglarki, platformy) nigdy nie posiadały hamulca zespolonego a tylko niektóre z nich hamulec ręczny. W latach 70/80 na Gdańskich w kilku wagonach (głównie brankardach z krytych) założono zespolony. pozdr M.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #16 : 22 Czerwca 2009, 10:32:20 » |
0
|
Mimo wsystko na rysunku schematycznym widać jakieś cięgła pod podwoziem. to są cięgła od "korby", czyli hamulca ręcznego. Wagon hamuje wszystkie czery osie, stąd takie konstrukcje pod podłogą :>
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Cooleyorz
Nowicjusz

Długość toru:: 44 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #17 : 22 Czerwca 2009, 11:25:51 » |
0
|
OK. Wielkie dzięki jeszcze raz :grin:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #18 : 01 Lutego 2010, 19:40:35 » |
0
|
Dodam jeszcze dla jasności, że w/w pokazany wagon nr 317 dostal ten numer omyłkowo. Prawidłowo nr 317 ma wagon BTxhp ostatni letniak zbudowany w warsztatach na Rozbarku na bazie weglarki Wddxhp (Ziehla) w roku 2001, jedyny letniak z toaleta. Żeby było śmieszniej - jest w Rudach 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|