Lokomotywy te wyeksportował po naprawie w Polsce pilski warsztat INTERLOK. Na stronie Interloku więcej na ten temat:
W kolorach karaibskich...
Przy naprawie INTERLOK wspólzadziałał z kooperantami, m.in. z prywatną firmą działającą na terenie ZNTK w Nowym Sączu.

W trakcie naprawy

Próbna jazda na terenie b. ZNTK
Lokomotywy zostały zakupione w 2002 roku z cukrowni DOBRE, która wtedy polikwidowała zakładowy wąski tor.

Na terenie cukrowni
Transport do St. Kitts miało miejsce drogą morską. Lokomotywy zostały specjalnie owinięte folią, ażeby agresywny klimat morski nie zniszczył świeży lakier.

Zdjęcie: Stanisławski/Maersk
W celu sprawnego wpisania się w nie najlepszej jakości tory cukrownianej (...) kolejki na St. Kitts, zmieniono resorowanie lokomotyw. Polskie Rumuny są główną atrakcją turystyczną. Klient Interloku, sam właściciel amerykańskiej fabryki wagonowej, specjalnie do Lydków skonstruował wagony-piętrusy, które dają możliwość siedzieć na dole w przedziale klimatyzowanym, a na piętrze - w świeżym powietrzu. Wykwintne koktajly są wliczone w cenę biletów.

Zdjęcie: St. Kitts Railway
O ile to interesuje, chętnie opowiemy o tej akcji w jednym z odcinków naszej kolejowej telewizji KOLEJWIZJA. Do oglądania w TV ASTA, w sieci INEA, w TV Toruń oraz na naszym kanale YouTube.
Informacje: Hermann Schmidtendorf. Pozostałe zdjęcia: Marek Furtacz i Hermann Schmidtendorf