Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:20:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: St. Kitts Scenic Railway  (Przeczytany 8748 razy)
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« : 29 Marca 2009, 22:53:53 »
0

Ostatnio przeglądając stronę o kolejach w Europie ( http://www.pearcedale.com/c&b/SZ.html#stki) natknąłem się na wzmiankę o tej kolei.
Jeździ ona po Karaibach, wożąc turystów. Napisano, że trasa kolejki wiedzie dookoła wyspy, a powstała  w 1912 roku.
Zainteresowało mnie to, że na jednym ze zdjęć widnieje lokomotywa Lyd2. Wg. strony www.tabor.wask.pl z Polski do Karaibów wyemigrowały trzy maszyny : CD-Lyd2-01, CO-Lyd2-01 i CO-Lyd2-02. Ciekawostką jest to, że zachowano polskie oznaczenia (przynajmniej tak wynika z jednego ze zdjęć) i nadano nawet jednej z maszyn numer "3". Po wpisaniu w google można znaleźć nieco zdjęć z tej kolei.
Mam nadzieję, że nie było jeszcze o tym na forum. Cieszę się, że loki się nie zmarnowały i mogą nadal wozić turystów.
Zapisane
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 30 Marca 2009, 17:00:49 »
0

Nie no poprostu BOMBA :grin:  :mrgreen:

Klimat niesamowity. Ciekawy układ torowy na ostatnim zdjęciu. A te wagony...piętrowozy :smile: . Swoją drogą ciekawe jak sprawowały by się takie u nas.

I jeszcze na koniec deserek . Bardzo dobrze widoczne oznaczenia lokomotywy.

pozdrawiam
badziol
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 30 Marca 2009, 18:06:41 »
0

widok na stajcie główną. Czy oni dalej wożą trzcinę kolejko ??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 30 Marca 2009, 18:38:11 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Czy oni dalej wożą trzcinę kolejkĄ ??


Nie. Według tego co podlinkował badziol, cukrownia przestała działać w 2007 roku.
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 30 Marca 2009, 20:18:47 »
0

Cytat: "badziol"

I jeszcze na koniec deserek . Bardzo dobrze widoczne oznaczenia lokomotywy.

Ciekawe jak oni sobie radzą z torowiskiem ? Z filmu wynika że te zakręty takie więcej tramwajowe a zbudowany na sztywnej ostojnicy "Donald" niemiłosiernie takie niszczy.
Zapisane
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 30 Marca 2009, 20:41:58 »
0

Po północne stronie wyspy mozna zobaczyć pocią z satelity :-)
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #6 : 30 Marca 2009, 21:25:44 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:30:45 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 30 Marca 2009, 22:40:24 »
0

Cytat: "Hal9"
Po północne stronie wyspy mozna zobaczyć pocią z satelity :-)
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kolejwizja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 31 Maja 2014, 23:14:12 »
+3

Lokomotywy te wyeksportował po naprawie w Polsce pilski warsztat INTERLOK. Na stronie Interloku więcej na ten temat:

W kolorach karaibskich...

Przy naprawie INTERLOK wspólzadziałał z kooperantami, m.in. z prywatną firmą działającą na terenie ZNTK w Nowym Sączu.

W trakcie naprawy

Próbna jazda na terenie b. ZNTK

Lokomotywy zostały zakupione w 2002 roku z cukrowni DOBRE, która wtedy polikwidowała zakładowy wąski tor.

Na terenie cukrowni

Transport do St. Kitts miało miejsce drogą morską. Lokomotywy zostały specjalnie owinięte folią, ażeby agresywny klimat morski nie zniszczył świeży lakier.

Zdjęcie: Stanisławski/Maersk

W celu sprawnego wpisania się w nie najlepszej jakości tory cukrownianej (...) kolejki na St. Kitts, zmieniono resorowanie lokomotyw. Polskie Rumuny są główną atrakcją turystyczną. Klient Interloku, sam właściciel amerykańskiej fabryki wagonowej, specjalnie do Lydków skonstruował wagony-piętrusy, które dają możliwość siedzieć na dole w przedziale klimatyzowanym, a na piętrze - w świeżym powietrzu. Wykwintne koktajly są wliczone w cenę biletów.

Zdjęcie: St. Kitts Railway

O ile to interesuje, chętnie opowiemy o tej akcji w jednym z odcinków naszej kolejowej telewizji KOLEJWIZJA. Do oglądania w TV ASTA, w sieci INEA, w TV Toruń oraz na naszym kanale YouTube.

Informacje: Hermann Schmidtendorf. Pozostałe zdjęcia: Marek Furtacz i Hermann Schmidtendorf
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!