Świat kolejek wąskotorowych SMF
07 Luty 2023, 09:27:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Klarysew-Jeziorna-Konstanicin-Chylice-Piaseczno  (Przeczytany 383 razy)
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« : 28 Styczeń 2023, 21:19:08 »
+1

Badałem również odcinek linii kolejowej z Klarysewa przez Jeziornę, bocznicę do Konstancina, Chylice i łącznik w Piasecznie.

Po pierwsze, oto zbiór zasobów związanych z tym obszarem.

Mapy:
https://stareplanymiast.pl/category/wg-miast/warszawa/
https://stareplanymiast.pl/PM/WARSZAWA/1900/
https://stareplanymiast.pl/PM/WARSZAWA/1924/
https://stareplanymiast.pl/PM/WARSZAWA/PM1934/
http://gsip.konstancinjeziorna.pl/info/orto-compare.html
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna&L=en
https://polona.pl/search/?query=Sztab_Generalny_W.P.&filters=public:1
https://polona.pl/item/n-34-139-c-a-jeziorna-wojew-warszawskie,MTIyODc3NTA2/0/#info:metadata
https://polona.pl/item/n-34-139-c-b-falenica-wojew-warszawskie,MTIyODc3NDk4/0/#item
https://polona.pl/item/n-34-139-c-c-piaseczno-wojew-warszawskie,MTIyODc3NDk5/0/#info:metadata
https://polona.pl/item/n-34-138-d-b-raszyn-wojew-warszawskie,MTIyNTcwOTEx/0/#info:metadata
https://polona.pl/item/n-34-138-d-d-gloskow-wojew-warszawskie,MTIyNzU5OTYx/0/#info:metadata

Grupy na Facebooku:
https://www.facebook.com/okoliceKonstancina
https://www.facebook.com/groups/486985538124795/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Papiernia_w_Jeziornie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stara_Papiernia
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cegielnia-Chylice

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=1156&okno=przebieg

http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?id=2791
http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?pid=34912#p34912

https://zaleznawpodrozy.pl/2021/09/25/konstancin-jeziorna-atrakcje-w-jedynym-uzdrowisku-na-mazowszu/
https://zaleznawpodrozy.pl/2021/11/19/stara-cegielnia-w-chylicach-budowlana-historia-konstancina/

https://okolicekonstancina.pl/category/kolejka-wilanowska/
https://okolicekonstancina.pl/2016/01/11/zaginione-miejsca-teresin/
https://okolicekonstancina.pl/2016/07/05/samotnia-miriama-w-piasecznie/
https://okolicekonstancina.pl/2017/02/07/kolej-do-jeziorny-1935-r/
https://okolicekonstancina.pl/2017/08/01/pierwsza-katastrofa-kolejki-wilanowskiej-1900-r/
https://okolicekonstancina.pl/2018/09/04/stacja-chylice-1927-r/
https://okolicekonstancina.pl/2019/06/05/wielki-napad-na-pociag/
https://okolicekonstancina.pl/2019/06/07/ciuchcia-do-konstancina-1942-43/
https://okolicekonstancina.pl/2020/03/31/zaginione-miejsca-cegielnie-oborskie/
https://okolicekonstancina.pl/2020/11/05/sprawa-szpajzmana/
https://okolicekonstancina.pl/2020/06/09/kolejka-w-konstancinie/
https://okolicekonstancina.pl/2021/05/05/kolejka-wilanowska/
https://okolicekonstancina.pl/2021/05/09/o-kolei-jezioranskiej/
https://okolicekonstancina.pl/2021/05/28/o-kolejce-i-letnisku/
https://okolicekonstancina.pl/2021/06/02/kolejkadopiaseczna/
https://okolicekonstancina.pl/2021/06/05/kolejka-na-urzeczu/
https://okolicekonstancina.pl/2021/06/08/skolimow-i-konstancin-odciete-od-warszawy-1937-r/
https://okolicekonstancina.pl/2021/06/22/bocznice-do-cegielni/
https://okolicekonstancina.pl/2021/08/12/kryminalki/
https://okolicekonstancina.pl/2021/12/16/i-wojna-swiatowa-pazdziernik-1914/
https://okolicekonstancina.pl/2021/12/27/elektryfikacja-konstancina-jeziorny/
https://okolicekonstancina.pl/2021/12/28/powsinek-konstancin-i-skolimow-na-dawnej-fotografii/
https://okolicekonstancina.pl/2022/04/08/sukces-kolejki-wilanowskiej/
https://okolicekonstancina.pl/2022/05/06/kolejki-wilanowskiej-codzienne-problemy/
https://okolicekonstancina.pl/2022/07/14/napad-w-kolei-wilanowskiej-1906/




« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2023, 09:56:57 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 28 Styczeń 2023, 21:44:46 »
+1

Pierwsza mapa przedstawia układ torowy na stacji Klarsew wraz z torowiskiem bocznym do Fabryki Papieru „Mirków”, biegnącym wzdłuż ul. Mirkowskiej.

Druga mapa przedstawia rozmieszczenie torów wąskotorowych i normalnotorowych do fabryki papieru.

Pokropiński podaje, że obsługę fabryki rozpoczęto 21 kwietnia 1896 r. bocznicą wybudowaną kosztem właścicieli fabryki.

Kilkadziesiąt lat później, gdy administracja warszawska wypierała kolej poza granice miasta, w tym warszawską zajezdnię przeładunkową Kolei Grójeckiej, właściciel fabryki papieru nie chcąc ryzykować utraty połączenia z koleją normalnotorową, zapłacił za budowę bocznicy kolejowej z linii normalnotorowej z Warszawy do Radomia, którą otwarto 1 października 1935 r.

Oczywiście w tym samym miesiącu ruszyła budowa Przeładunku Piaseczno! Kilkadziesiąt lat później normalnotorową bocznicą połączono z elektrociepłownią Siekierki, której budowę rozpoczęto w 1958 r., a otwarto w 1961 r.

Wąskotorówkę wraz z wyposażeniem zlikwidowano w 1936 roku.

Na trzeciej mapie schemat fabryki, którą mam tutaj, jest hybrydą różnych okresów. Zakładam, że tory wąskotorowe przebiegałyby według podobnego schematu jak tory normalnotorowe.

Znalazłem dwa źródła, które wydają się pokazywać tor łączący „Górną Papiernię” z „Dolną Papiernią”. Sprawdziłem zdjęcia lotnicze z 1958 roku i wydaje się, że jest tam ślad, jednak zdjęcia lotnicze zatrzymują się tuż przed "Górną Papiernią"!

http://gsip.konstancinjeziorna.pl/info/orto-compare.html

Pokropiński Pg 72: Klarysew - stacja z mijanką i odgałęzieniem bocznicowym, majacą również urządzenia wodociągowe z wieżą ciśnien, pomieszczenia magazynowe i pomieszczenia służby torowe.

Pokropinśki pg 74: W Latach 1922-1924 został zbudowany w Klarysewie budynek stacjny, według planów architectekta inż K.S. Jakimowicza, w stylu staroposkiego dworku...


* 1 Klarysew.jpg (299.36 KB, 1092x600 - wyświetlony 22 razy.)

* 2 Fabryka Papieru.jpg (354.54 KB, 1092x600 - wyświetlony 24 razy.)

* 3 Fabryka Papieru.jpg (318.8 KB, 1092x600 - wyświetlony 22 razy.)
« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2023, 01:56:29 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 28 Styczeń 2023, 22:01:22 »
+1

Oto Mapa Wojskowa z 1958 roku przedstawiająca połączenie torowe pomiędzy dwoma obiektami Fabryki Papieru "Mirków".

https://polona.pl/item/n-34-139-c-a-jeziorna-wojew-warszawskie,MTIyODc3NTA2/0/#info:metadata

https://polona.pl/item/n-34-139-c-b-falenica-wojew-warszawskie,MTIyODc3NDk4/0/#item

Dawno, dawno temu tory wąskotorowe krzyżowały się z torami normalnymi w Jeziornej!

No i oczywiście szlak przez Jeziorną.

Pokropinśki pg 74: W Latach 1922-1924 został zbudowany w Klarysewie budynek stacjny, według planów architectekta inż K.S. Jakimowicza, w stylu staroposkiego dworku oraz postawiono drewniane wiaty na przystanek w Powsinie i Chyliczkach, natomiast w Jeziornej powstał drewiany budynek stacyjny o niewielkiej kubaturze.


* 4 1958 Map.jpg (395.82 KB, 1241x693 - wyświetlony 18 razy.)

* 5 Jeziorna 1.jpg (328.69 KB, 1364x750 - wyświetlony 20 razy.)

* 6 Jeziorna 2.jpg (373.28 KB, 1364x750 - wyświetlony 17 razy.)
« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2023, 01:57:02 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 28 Styczeń 2023, 22:22:08 »
+2

Tu jest bocznica do Konstancina i Cegielni Obory.

Nie ma zgody co do tego, kiedy linia została otwarta (Pokropiński mówi 1897, ale inne źródła podają 1898)

https://okolicekonstancina.pl/2021/06/22/bocznice-do-cegielni/

Połączenie kolejowe do cegielni w Oborach zakończyło się w 1931 r., kiedy fabryka została na krótko zamknięta, po czym ponownie została otwarta na kilka lat pod nową nazwą, zanim powróciła do nazwy Obory. Fabryka działała mniej więcej do lat 80-tych.

Podobno były plany otwarcia dodatkowej stacji przy ul. Żeromskiego, ale tak się nigdy nie stało.

https://okolicekonstancina.pl/2020/06/09/kolejka-w-konstancinie/

Cały odcinek został ostatecznie zamknięty i usunięty w 1952 roku.



* 7 Konstancin.jpg (387.7 KB, 1160x638 - wyświetlony 22 razy.)

* 8 Rozjazd Oborski.jpg (396.25 KB, 1296x713 - wyświetlony 21 razy.)

* 9 Konstancin.jpg (389.04 KB, 1337x735 - wyświetlony 19 razy.)
« Ostatnia zmiana: 28 Styczeń 2023, 22:26:11 wysłane przez joe6167 » Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 249 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 28 Styczeń 2023, 22:37:19 »
+1

Czy to oznacza że mostek parkowy koło tężni jest zbudowany w miejscu mostu kolejki?
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 28 Styczeń 2023, 22:56:22 »
+1

Na mapie zaznaczono budynek dawnego dworca Skolimów.

No i oczywiście bocznica do Cegielni Chylice i Parowozowni Chylice. Bocznica została zbudowana w 1898 roku, a Pokropiński mówi nam, że połączenie kolejowe do cegielni zakończyło się w 1934 roku.

Połączenie torów z parowozownią było nadal na miejscu na zdjęciach lotniczych z 1958 r., Ale zniknęło na zdjęciach z 1971 r.

Oczywiście cała linia z Wilanowa do Iwicznej została zamknięta i zlikwidowana w 1971 roku.

Cegielnia Chylice działała do lat 90-tych.

https://okolicekonstancina.pl/2018/09/04/stacja-chylice-1927-r/
https://okolicekonstancina.pl/2021/06/22/bocznice-do-cegielni/
https://zaleznawpodrozy.pl/2021/11/19/stara-cegielnia-w-chylicach-budowlana-historia-konstancina/
http://gsip.konstancinjeziorna.pl/info/orto-compare.html

Pokropiński Pg 72: Głowna stacja Chylice. W Chylichach inż Huss wybudował okazałą murowaną parowozonię z warsztatami oraz wieżą ciśnien z urządzeniami wodociągowymi. Przy parowozownie postał odpowiedni układ torów, skład opału, kanał oczystkowy, magazyny i pomieszczenia gospodarcze oraz obrotnica. Stacja Chylice miała mijankę, odgałęzienie bocznicowe i do parowozowni oraz budynek drewiany z poczekalnią i mieszkaniami służbowymi. Mimo okazałej i całkiem nowoczesnej budowli, parowozonia w Chylicach, w calej historii kolei wilanowskiej była mało używana, prowdopodobnie dlatego że była trochę na uboczu. W 1936 roku prezstała być parowozownią, a przydzielono ją służbie drogowej jako bazę materiałowo-techniczną W 1942 roku została prezkształcona w budynek mieszkalny dla pracowników, stoi o chwili obecnej.

Pokropinśki pg 74: Również nowy drewniany budynek stacyjny zbudowano w Chylicach, oddany do użytku w 1923 roku. Były w nim także mieszkania służbowe dla pracowników dyżurujących w nagłych potrzebach.


* 10 Skolimow Stacja.jpg (323 KB, 1364x750 - wyświetlony 16 razy.)

* 11 Chylice 1.jpg (391.3 KB, 1160x638 - wyświetlony 16 razy.)

* 12 Chylice 2.jpg (384.91 KB, 1296x713 - wyświetlony 18 razy.)
« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2023, 02:01:28 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 28 Styczeń 2023, 23:03:09 »
+1

Czy to oznacza że mostek parkowy koło tężni jest zbudowany w miejscu mostu kolejki?

Tak, to nowa konstrukcja w tym samym miejscu co stary most kolejowy.

Popatrz tutaj:

https://okolicekonstancina.pl/2021/12/28/powsinek-konstancin-i-skolimow-na-dawnej-fotografii/
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 28 Styczeń 2023, 23:12:27 »
+1

Badania na zachód od Chylic komplikuje fakt, że Piaseczno nie udostępnia w Internecie swoich historycznych zdjęć lotniczych. Zarówno portal warszawski, jak i Konstancin-Jeziorki pomijają Piaseczno...

Mapa wojskowa pokazuje rozmieszczenie kilku stacji, ale muszę to porównać z rozkładami jazdy. Widzę wiele nazw stacji w różnych źródłach iw różnych momentach, więc muszę to dalej przestudiować.

https://polona.pl/item/n-34-139-c-c-piaseczno-wojew-warszawskie,MTIyODc3NDk5/0/#info:metadane


* 13 Piaseczno.jpg (380.76 KB, 1160x638 - wyświetlony 22 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 29 Styczeń 2023, 09:25:20 »
+1

[sprostowanie]: Stacja Piaseczno znajdowała się na południowo-wschodnim narożniku ulic Chyliczkowskiej i Zgody. Później zaktualizuję mapy.

----------------------------------------

Przeglądając dane zamieszczone na stronie "www.bazakolejowa.pl" chyba rozumiem różne nazwy tych stacji.

Zauważ, że mój rysunek stacji Piaseczno opiera się wyłącznie na opisie Pokrapińskiego.

   Piaseczno

Historia eksploatacji:
 1896-09   stacja (ST)   Ruch pasażerski i towarowy   
 po 1936   stacja (ST)   Zlikwidowany/a   

Pokropinski pg 72: Stacja kolei wilanowskiej w Piasecznie około roku 191. w miejscu tym obecnie znajduje się szkoła** (przy ul. Chyliczkowskiej)

**Zespół Szkół Nr 3 im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Piasecznie

Pokropiński pg 73: Stacja końcowa Piaseczno - 3 tory, 5 rozjadów, 1 tor techniczny i obrotnica, 2 perony ziemne, urządzenia do napełniania skrzyń wodnych parowozów (studzienka z pompą ręczną) budynek stacji (drewiany), pomkeszczenia gospodarcze, magazyn i działka torowców.

Pokropinski pg 40: Przygotowania do przebudowy rozpoczęto na jesieni 1935 roku, a w maju 1936 roku cała kolej wilanowska była przebudowana. Przeprowadzono też korektę trasy: zamiast do Piaseczna (przy ul. Chyliczkowskiej, gdzie dotychczas mieściła się końcowa stacja kolei wilanowskiej), od Chyliczek tor skierowano w kierunku Iwicznej i połączono z koleją grójecką. Kolej wilanowska jako odrębna kolej przestała istnieć, a stała się częścią sieci kolei grójeckiej (pojawiła się nawet nazwa "kolej wilanosko-grójecka").

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=28294&ed=0&okno=historia

-------------------------------------------------------------------

   Iwiczna/Piaseczno Przemysłowe

Kolej Wilanowska została połączona z Koleją Grójecką w 1936 r., kiedy zmieniono tory wilanowskie z 800 mm na 1000 mm. Zmiana nazwy na "Piaseczno Przemysłowe" w 1965 r. ma sens, gdyż wokół torów normalnotorowych w Iwicznej powstało wówczas kilka zakładów.

Historia nazw
1936: Iwiczna   
1965-05: Piaseczno Przemysłowe

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=4725&ed=0&okno=historia

-------------------------------------------------------------------

   Piaseczno Wilanowskie/Piaseczno Północne

Historia nazw
1936: Piaseczno Wilanowskie   
1943: Piaseczno Nord   
1945-08: Piaseczno Północne

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=11482&ed=0&okno=historia

-------------------------------------------------------------------

   Chyliczki Zachodnia/Piaseczno Chyliczki

Historia nazw
 1923-05   Chyliczki I   
 po 1939-09-01   Chyliczki West   
 1942-11   Chyliczki   
 1965-05   Piaseczno Chyliczki

Pokropiński pg 73: Chyliczki - Przystanek osobowy bez mijanki, bez poczekalni, tylko z peronem ziemnym.

Pokropinśki pg 74: W Latach 1922-1924 został zbudowany w Klarysewie budynek stacjny, według planów architectekta inż K.S. Jakimowicza, w stylu staroposkiego dworku oraz postawiono drewniane wiaty na przystanek w Powsinie i Chyliczkach, natomiast w Jeziornej powstał drewiany budynek stacyjny o niewielkiej kubaturze.

Pokropinśki pg 74: Również nowy drewniany budynek stacyjny zbudowano w Chylicach, oddany do użytku w 1923 roku. Były w nim także mieszkania służbowe dla pracowników dyżurujących w nagłych potrzebach. Do naszych czasów zachowały się jedynic budynki w Wilanowie, Klarysewie i parozownia w Chylicach.

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=11481&okno=start

-------------------------------------------------------------------

   Chyliczki II/Chyliczki Wschódodnia

Historia nazw
 1923-05   Chyliczki II   
 1940   Chyliczki Ost   

Historia eksploatacji
 1923-05: przystanek (PO) Ruch pasażerski   
 1942: przystanek (PO)   Zlikwidowany/a

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=27463&ed=0&okno=historia










* 14 Piaseczno Stations.jpg (397.2 KB, 1160x638 - wyświetlony 22 razy.)

* 15 Piaseczno Station.jpg (390.45 KB, 1228x675 - wyświetlony 21 razy.)
« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2023, 12:41:25 wysłane przez joe6167 » Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 249 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 29 Styczeń 2023, 11:32:41 »
0

Czyli ta mijanka za mostem, w okolicach tężni to faktyczna lokalizacja stacji Konstancin?
Szukam podobnej fotomapy Warszawy z warstwami zdjęć z ostatnich 50-ciu czy 60-ciu lat jak ta konstancińska, ale jakoś nie umiem znaleźć.
« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2023, 12:01:12 wysłane przez Jacek 83218 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 29 Styczeń 2023, 13:02:47 »
+2

Ścieżka w parku, biegnąca równolegle do ul. Sienkiewicza, to miejsce, w którym znajdował się tor.

Popatrz tutaj:

http://www.kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?pid=34912#p34912

fotomapy Warszawy:

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna&L=en
https://stareplanymiast.pl/category/wg-miast/warszawa/
« Ostatnia zmiana: 30 Styczeń 2023, 06:09:05 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 01 Luty 2023, 23:00:12 »
0

Piaseczno Miasto (1958)


* Piaseczno Miasto 1958 1.jpg (398.94 KB, 1228x675 - wyświetlony 29 razy.)

* Piaseczno Miasto 1958 2.jpg (345.99 KB, 1364x750 - wyświetlony 25 razy.)

* Piaseczno Miasto 1958 3.jpg (343.28 KB, 1364x750 - wyświetlony 26 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 01 Luty 2023, 23:02:33 »
0

Piaseczno Miasto (2018)


* Piaseczno Miasto 2018.jpg (378.58 KB, 1174x645 - wyświetlony 15 razy.)
« Ostatnia zmiana: 02 Luty 2023, 14:12:41 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 02 Luty 2023, 11:56:28 »
0

Iwiczna (1958)



* Iwiczna 1958 1.jpg (380.26 KB, 1160x638 - wyświetlony 23 razy.)

* Iwiczna 1958 2.jpg (367.97 KB, 1364x750 - wyświetlony 19 razy.)

* Iwiczna 1958 3.jpg (285.45 KB, 1364x750 - wyświetlony 19 razy.)
Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 02 Luty 2023, 13:39:46 »
0

Oto moja zaktualizowana mapa Dworców Kolejowych Wilanów w Piasecznie.

Pierwotny budynek Dworca Piaseczno znajduje się na rogu ulic Zgody i Chyliczkowskiej. Budynek, który się tam obecnie znajduje, może w rzeczywistości być pierwotną stacją, ale z dodanym drugim piętrem.

Proszę zwrócić uwagę, że schemat torów, który tutaj narysowałem, opiera się wyłącznie na opisie elementów obecnych na stacji przez Pokropińskiego. Nie mam pojęcia, jak wyglądał plan toru!

[sprostowanie]: Stacja Piaseczno znajdowała się na południowo-wschodnim narożniku ulic Chyliczkowskiej i Zgody. Później zaktualizuję mapy.

----------------------------------------

Przeglądając dane zamieszczone na stronie "www.bazakolejowa.pl" chyba rozumiem różne nazwy tych stacji.

Zauważ, że mój rysunek stacji Piaseczno opiera się wyłącznie na opisie Pokrapińskiego.

   Piaseczno

Historia eksploatacji:
 1896-09   stacja (ST)   Ruch pasażerski i towarowy   
 po 1936   stacja (ST)   Zlikwidowany/a   

Pokropinski pg 72: Stacja kolei wilanowskiej w Piasecznie około roku 191. w miejscu tym obecnie znajduje się szkoła** (przy ul. Chyliczkowskiej)

**Zespół Szkół Nr 3 im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Piasecznie

Pokropiński pg 73: Stacja końcowa Piaseczno - 3 tory, 5 rozjadów, 1 tor techniczny i obrotnica, 2 perony ziemne, urządzenia do napełniania skrzyń wodnych parowozów (studzienka z pompą ręczną) budynek stacji (drewiany), pomkeszczenia gospodarcze, magazyn i działka torowców.

Pokropinski pg 40: Przygotowania do przebudowy rozpoczęto na jesieni 1935 roku, a w maju 1936 roku cała kolej wilanowska była przebudowana. Przeprowadzono też korektę trasy: zamiast do Piaseczna (przy ul. Chyliczkowskiej, gdzie dotychczas mieściła się końcowa stacja kolei wilanowskiej), od Chyliczek tor skierowano w kierunku Iwicznej i połączono z koleją grójecką. Kolej wilanowska jako odrębna kolej przestała istnieć, a stała się częścią sieci kolei grójeckiej (pojawiła się nawet nazwa "kolej wilanosko-grójecka").

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=28294&ed=0&okno=historia


* Piaseczno Stations.jpg (396.69 KB, 1174x645 - wyświetlony 31 razy.)

* Piaseczno Station (ul Chylickowska).jpg (374.55 KB, 1364x750 - wyświetlony 26 razy.)
« Ostatnia zmiana: 02 Luty 2023, 13:52:06 wysłane przez joe6167 » Zapisane
joe6167
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : Wczoraj o 20:31:45 »
0

Kolejne świetne źródło map:

http://igrek.amzp.pl/search.php?range=short

Dzięki nim mam nieco więcej informacji na temat trasy pierwotnej stacji Piaseczno (Wilanów).

Również wiele map Jeziorny pokazuje połączenie między dwoma terenami Fabryki Papieru „Mirków”.


* Piaseczno Station.jpg (395.93 KB, 1351x655 - wyświetlony 8 razy.)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!