Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Sierpień 2020, 05:59:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Piaseczno Przeładunek  (Przeczytany 50534 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4027 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #60 : 19 Wrzesień 2018, 12:54:54 »
+6

Istotnie, stacja Piaseczno Przeładunkowe od trzech tygodni przechodzi metamorfozę zwaną odchlewianiem. Przez ostatnie bodajże 3 lata ta zapomniana od dwóch dekad część Grójeckiej KD była miejscem składowania ziemi potrzebnym do prowadzenia placu budowy związanego z modernizacją linii nr 8. Wykonawca – firma Trakcja – właśnie zbiera się pomału z frontu walki, zaś teren znajdujący się we władaniu PKP szykowany jest do użyczenia Gminie Piaseczno która planuje wykorzystać go częściowo na parkingi, zaś P-GTKW dąży do powstania na części torów wystawy taboru bądź miejsc do organizacji imprez kolejowych. Niezależnie od dalekosiężnych planów działka przed przekazaniem ma być uprzątnięta na zycher i to właśnie Koledzy obserwują.

Poniżej zamieszczam jako ciekawostkę zdjęciówki z Przeładunku, gdyż związane z robieniem klaru prace odsłaniają jeszcze niedawno skrywane przez przyrodę coraz to nowe elementy prehistorii tej najważniejszej dla GrKD stacji.

Widok na idący ku rampie transporterowej tor 1000mm na którym odbywało się ładowanie wagonów normalnotorowych na transportery.



Ściana czołowa „zapadni”. Na górze lekko zdekompletowany tor normalny wraz z rozjazdem umożliwiającym oblot eSeMce.



Usuwanie ziemi odsłania ścianę oporową wzniesienia torów normalnych. Kawałek dalej rozpoczyna się rampa dwupoziomowa gdzie z cystern n/t przelewano paliwo do podstawionych na widniejącym wąskim torze cysterek (i prywatnych beczek kolejarzy).



Widok na ten sam moment z perspektywy wzniosłości.



Poniższe, ostatnie zdjęcie wykonane jest w stronę „zapadni” transporterowej i pokazuje przejście ścianki oporowej w nasyp oraz uwidacznia dysonans związany z nieodłącznym przemijaniem. Ale to już temat na całkowicie inny post.



Jak więcej odgrzebią, to jeszcze temat pociągnę, a póki co wszystkim wytrwałym, i tak dalej…
Zapisane

Wszak Tyś jest niezmierzone dobro
Którego nie wyrażą słowa,
Więc mnie od miłośników obroń
I od mikoli mnie zachowaj.
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 12 Czerwiec 2020, 20:23:23 »
0

Mam pytanie do osób zorientowanych w temacie.
Zrobiłem sobie dziś spacer przez chaszcze stacji przeładunkowej i  zauważyłem, że w ramach remontu linii radomskiej bardzo przyzwoicie odbudowane (czy zbudowano na nowo) początkową część torów normalnych prowadzących do obu ramp czołowych. O tyle mnie to zaskoczyło, że chyba w przewidywalnej perspektywie raczej żaden pociąg "normalny" na tą stację nie będzie się wybierał, bo i po co. Czy to cześć jakiś planów związanych z tą stacją czy taka fanaberia i rozrzutność PLK (został nam nowy rozjazd i trochę szyn, to go zamontujemy ).





* IMG20200612174923.jpg (350.63 KB, 1000x460 - wyświetlony 156 razy.)

* IMG20200612174919.jpg (295.86 KB, 1000x460 - wyświetlony 149 razy.)
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwiec 2020, 20:29:32 wysłane przez pcichomski » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!