Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 10:18:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podzwonne dla Piotrkowskiej KD - a może nie ???  (Przeczytany 76707 razy)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 29 Maj 2005, 16:11:23 »
0

Ok nie ma sprawy.U nas nie ma sztucznych kosztów bo jesteśmy w zawiesinie.Tylko opłaty prąd tel. czasami paliwo.Kasa z parowozu szła jeszcze na szlak bo funkcjonowaliśmy i skutecznie rozkradali nam śróbki i podkładki i trzeba było to uzupełniać.wykaszanie traw i takie tam.Sprzedaliśmy tylko cztery wagony,drezynę, żadnej lokomotywy.
Prezydent narazie daje wolną ręke tyle że na dzień dzisiejszy trwają uzgodnienia co do licencji przeglądów itp.Tyle tylko czy jest to jeszcze warte zachodu.większość opinij na tym forum raczej chyba uważa że nie.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 29 Maj 2005, 16:20:34 »
0

Cytuj
Ale w Starachowicach:
1. Byla ekipa, a w Piotrkowie takowej brak
2. Była współpraca samorządu, a w Piotrkowie na takową nie ma szans po sławetnej sprawie "krowy Mećki"
3. Nie było smrodu jaki był w Piotrkowie po pocięciu parowozu
4. Była i jest koncepcja wykorzystania kolejki oraz jej promocja - np bradzo dobre w mojej opiniii ulotki i dobrze przygotowany program turystyczny z uwzględnienie róznych grup klientów - indywidualni, szkoły etc, a kolejka wpisuje sie w szlak zabytków regionu, a w Piotrkowie tego brak



1 Ciekawe kto do tej pory zajmował się obsłgą kolejki?
2 Współpraca z UM zaczeła się od 2004 połowa roku
3 Ja tam nie czuję żadnego smrodu chyba że takowy chce się czuć
4 Właśnie się pojawiła.Wejdz na strony UM Piotrkowa a zobaczysz zdjęcia z imprez organizowanych przez nas tyle tylko że zapózno.
Zapisane
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 29 Maj 2005, 16:20:49 »
0

To raczej ty jesteś na nie. Czytając twoje wypowiedzi odnoszę wrażenie "piep..ć to wszystko w diabły bo niedasie". Towarzystwo samo pokazało się ze złej strony, więc nie dziw się, że nawet w środowisku hobbystycznym wszyscy patrzą na Piotrków spode łba. Z działalności towarzystwa wyciągnąłem jeden wniosek: jego celem statutowym nie było ratowanie zabytków kolejnictwa (patrz sprawa "znikniętego" Ol49), lecz pośrednictwo w handlu taborem (kupić tanio, potem sprzedać z zyskiem innym operatorom).
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 29 Maj 2005, 16:20:58 »
0

Które wagony sprzedaliscie? I jaką drezynę? W Piotrkowie była jakaś?
Jaki tabor znajduje sie teraz w Piotrkowie?
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 29 Maj 2005, 16:24:49 »
0

Cytuj
Z działalności towarzystwa wyciągnąłem jeden wniosek: jego celem statutowym nie było ratowanie zabytków kolejnictwa (patrz sprawa "znikniętego" Ol49), lecz pośrednictwo w handlu taborem (kupić tanio, potem sprzedać z zyskiem innym operatorom).

Ciekaw jestem czy mając tabor nie chciałbyś go sprzedać z zyskiem?
Zapisane
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #65 : 29 Maj 2005, 16:28:18 »
0

Mając tabor nadający się do remontu i uruchomienia, wykorzystałbym go do realizacji celów statutowych, takich jak: uruchomienie kolejki, renowacja tegoż taboru.

Swoim wpisem sam potwierdziłeś, że towarzystwo z Piotrkowa było handlarzem, w przeciwieństwie do innych organizacji, które ratują zabytki polskiego kolejnictwa (a choćby FPKW czy PSMK - dwie bodaj najbardziej znane w kraju).
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #66 : 29 Maj 2005, 16:28:32 »
0

Cytat: "Marek Sz"
Które wagony sprzedaliscie? I jaką drezynę? W Piotrkowie była jakaś?
Jaki tabor znajduje sie teraz w Piotrkowie?

Dwa osobowe 3Aw . drezynę ręczną  .
Obecnie LYd1 , LYd2 , pług , brankard , kryty , buraczane , kopalniane ,Reszta ZGN w Łodzi
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 29 Maj 2005, 16:30:33 »
0

Cytat: "arti281"
1 Ciekawe kto do tej pory zajmował się obsługą kolejki?


I ciekawe, że ekipa ze Starachowic zrobiła więcej przez rokdodatkowo udzielając się na kilku inncyh kolejkach niż piotrkowska przez 15 lat

Cytat: "arti281"
2 Współpraca z UM zaczeła się od 2004 połowa roku


W Piorkowie? No to faktycznie rychło w czas

Cytat: "arti281"
3 Ja tam nie czuję żadnego smrodu chyba że takowy chce się czuć


No to ciekawe, bo przez kretyna który wydał polecenie pocięcia Ol49 na przykład nie udało się pozyskać kilku parowozów do Pyskowic.

Cytat: "arti281"
4 Właśnie się pojawiła.Wejdz na strony UM Piotrkowa a zobaczysz zdjęcia z imprez organizowanych przez nas tyle tylko że zapózno.


Jakoś nie widać, na forum, stronach nieoficjalnych też brak info o kolejce
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #68 : 29 Maj 2005, 16:30:42 »
0

Cytat: "mch"
Mając tabor nadający się do remontu i uruchomienia, wykorzystałbym go do realizacji celów statutowych, takich jak: uruchomienie kolejki, renowacja tegoż taboru.


Tylko trzeba po czymś jezdzić?Jeśli chodzi o Ol49 kompletna ruina zdjęcia jej dołącze wkrótce do oceny.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #69 : 29 Maj 2005, 16:35:04 »
0

Cytuj
Ale w Starachowicach:
1. Byla ekipa, a w Piotrkowie takowej brak
ale to już wina Piotrkowa
Cytuj
2. Była współpraca samorządu, a w Piotrkowie na takową nie ma szans po sławetnej sprawie "krowy Mećki"

jak wyżej
Cytuj
3. Nie było smrodu jaki był w Piotrkowie po pocięciu parowozu
jak wyżej
Cytuj
4. Była i jest koncepcja wykorzystania kolejki oraz jej promocja - np bradzo dobre w mojej opiniii ulotki i dobrze przygotowany program turystyczny z uwzględnienie róznych grup klientów - indywidualni, szkoły etc, a kolejka wpisuje sie w szlak zabytków regionu, a w Piotrkowie tego brak
jak wyżej

Jedno mnie boli - w Starachowicach musisz się namęczyć, żeby przyciągnąć ludzi do kolejki. A w Piotrkowie tłumy ludzi pchają się na trasę, tyle, że muszą jeździć smrodobusami.  Piotrków to mogła być po prostu kopalnia pieniędzy, i powiedzcie mi, jak wielka dupą marketingową trzeba być, żeby nie wykorzystać  takiej szansy?Co?
Zapisane
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 29 Maj 2005, 16:38:02 »
0

Cytuj
Tylko trzeba po czymś jezdzić?Jeśli chodzi o Ol49 kompletna ruina zdjęcia jej dołącze wkrótce do oceny.


To skoro to była ruina, jak twierdzi towarzystwo "nienadająca się do remontu", to po co ją w ogóle kupowano. Po co mydlono oczy kolejarzom, że to do renowacji? Po co to całe oszukiwanie dawnego właściciela, który sprzedał wam w dobrej wierze tą lokomotywę? Przecież sam mógł ją sobie zezłomować. Chyba stowarzyszenie, które teoretycznie ma ratować zabytki, nie po to nabywa takowy zabytek, żeby go pociąć w diabły. Przez wasze działania mało brakowało, a zniweczylibyście dotychczasowy dorobek innych organizacji. Więc nie mów mi, że nie narobiliście sami smrodu wokół kolejki.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #71 : 29 Maj 2005, 16:40:38 »
0

Jedyne co mi pozostaje to zaprośić was wszystkich i każdego z osobna.Myślę że przeglądając całą dokumentację zmienicie jednak zdanie.Dlaczego to jest takie trudne do zrozumienia.Zrobiliśmy wszystko co się dało i są na to papiery.Jeśli to też nie przekonuje sorry brak mi argumentów.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #72 : 29 Maj 2005, 16:46:57 »
0

Cytat: "arti281"
.Kasa z parowozu szła jeszcze na szlak bo funkcjonowaliśmy i skutecznie rozkradali nam śróbki i podkładki i trzeba było to uzupełniać.wykaszanie traw i takie tam.Sprzedaliśmy tylko cztery wagony,drezynę, żadnej lokomotywy.
 .

Że co?? Minimum 28.000 złotych (ponad dwadzieścia osiem tysięcy  złotych, licząc 4/5 ceny złomu w skupie - czyli bardzo zaniżając) poszło na konserwację 3 kilometrów szlaku?Co?? A gdzie, pytam się, gdzie uzupełnialiście te śrubki? Chyba kupowaliście nowe i z brązu, a wkręcał wam sam prezydent Piotrkowa. Koszenie trawy?Co??? Czy Ty myślisz, że  ja siedzę przy kompie i nie widzę co się dzieje w terenie? Jestem w Piotrkowie średnio raz w miesiącu przejazdem, chłopie, ja widzę, jak szlak wygląda. Kosiarki nie widział od 3 lat. Koszenie trawy...... Wiesz co, w Starachowicach na opryskanie 5 kilometrów szlaku, oraz kilometra torów stacyjnych straciliśmy pól dnia oraz 250 zł na chemię. Wystarczy na cały rok. No, to jak tak się gospodarujecie, to ja sie nie dziwię.  Chyba jednak najważniejsze było to "i takie tam" - sprecyzujesz może, co to było?
No to OK, kasy z parowozu juz nie ma. Bo "koszenie trawy i takie tam". Sorry, poniosło mnie, ale po takim rozbrajającym wyznaniu......

Pozdrawiam
Marcin
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #73 : 29 Maj 2005, 17:01:58 »
0

Cytat: "arti281"
Jedyne co mi pozostaje to zaprośić was wszystkich i każdego z osobna.Myślę że przeglądając całą dokumentację zmienicie jednak zdanie.Dlaczego to jest takie trudne do zrozumienia.Zrobiliśmy wszystko co się dało i są na to papiery.Jeśli to też nie przekonuje sorry brak mi argumentów.

Arti, nie przekonuje mnie, dlatego, że bezpośrednio jestem obecny przy wskrzeszaniu z zaświatów kolejki w Starachowicach. I wiem, co jak i za ile. Na kolejce, która na siłę udowadnia, że warto nią się przejechać, a nie jak w Piotrkowie, gdzie aż się prosi, by wozić ludzi do Sulejowa. Dobra, jeżeli mam uwierzyć, że nie ma i nie było złej woli (sorry za elementy pomówienia, jakie mogły się zaplątać), to powiem jedno, i choć zabrzmi jak oskarżenie, zdania nie zmienię: nie "zrobiliśmy wszystko co się dało", lecz "zrobiliśmy wszytsko, co potrafiliśmy, i co nam sie udało" , a że było tego tak niewiele....
No jedno proste pytanie, i do tego nie potrzeba zaglądać wam w papiery. Pytam Ciebie, no bo skoro zadeklarowałeś, że od 15 lat działasz aktywnie w Piotrkowie, to pewnie będziesz wiedział. Sławetny przejazd, w którym ludzie zabijali się o miejsca (był nawet fotoreportaż bodajże w KDiM?). Pojechało ponad 300 pasażerów. Dlaczego nie zorganizwaliście natychmiast kolejnych? W kolejny weekend? W każdy weekend? Codziennie, jesli byłby popyt? Gdyby bilet kosztował choćby tylko 3 złote, to jest 900 złotych z kursu.
Starachowice z kursu na dwa razy dłuższej trasie mają średnio 1/9 z tego.
No powiedz, dlaczego nie jeździliście?
Pozdraw
MP
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #74 : 29 Maj 2005, 17:32:59 »
0

Cytuj
Platforma i 1AW bo miał przesuniętą całą konstrukcję.Żaden człowiek wydający świadectwa nie dopuścił by go do użytku

Dlaczego miał przesuniętą konstrukcję??
Bo ktoś go zmodernizował wstawiając okna od EZT...

S posdravem Adam
Zapisane

arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 29 Maj 2005, 21:57:19 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Że co?? Minimum 28.000 złotych (ponad dwadzieścia osiem tysięcy  złotych, licząc 4/5 ceny złomu w skupie - czyli bardzo zaniżając) poszło na konserwację 3 kilometrów szlaku?Co?? A gdzie, pytam się, gdzie uzupełnialiście te śrubki? Chyba kupowaliście nowe i z brązu, a wkręcał wam sam prezydent Piotrkowa. Koszenie trawy?Co??? Czy Ty myślisz, że  ja siedzę przy kompie i nie widzę co się dzieje w terenie? Jestem w Piotrkowie średnio raz w miesiącu przejazdem, chłopie, ja widzę, jak szlak wygląda. Kosiarki nie widział od 3 lat. Koszenie trawy...... Wiesz co, w Starachowicach na opryskanie 5 kilometrów szlaku, oraz kilometra torów stacyjnych straciliśmy pól dnia oraz 250 zł na chemię. Wystarczy na cały rok. No, to jak tak się gospodarujecie, to ja sie nie dziwię.  Chyba jednak najważniejsze było to "i takie tam" - sprecyzujesz może, co to było?
No to OK, kasy z parowozu juz nie ma. Bo "koszenie trawy i takie tam". Sorry, poniosło mnie, ale po takim rozbrajającym wyznaniu......

Pozdrawiam
Marcin


Ciekawe czy umiesz czytać po polsku?Napisałem że większość tych pieniędzy poszła na zakup lokomotywy i transport.Przeczytaj dokładnie i nie łap za słowo.Widzę że jesteś bardzo obrotny więc zapraszam cię i pokażesz mi jak opryskać 3km i wykosić za parę groszy.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #76 : 29 Maj 2005, 22:07:00 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Arti, nie przekonuje mnie, dlatego, że bezpośrednio jestem obecny przy wskrzeszaniu z zaświatów kolejki w Starachowicach. I wiem, co jak i za ile. Na kolejce, która na siłę udowadnia, że warto nią się przejechać, a nie jak w Piotrkowie, gdzie aż się prosi, by wozić ludzi do Sulejowa. Dobra, jeżeli mam uwierzyć, że nie ma i nie było złej woli (sorry za elementy pomówienia, jakie mogły się zaplątać), to powiem jedno, i choć zabrzmi jak oskarżenie, zdania nie zmienię: nie "zrobiliśmy wszystko co się dało", lecz "zrobiliśmy wszytsko, co potrafiliśmy, i co nam sie udało" , a że było tego tak niewiele....
No jedno proste pytanie, i do tego nie potrzeba zaglądać wam w papiery. Pytam Ciebie, no bo skoro zadeklarowałeś, że od 15 lat działasz aktywnie w Piotrkowie, to pewnie będziesz wiedział. Sławetny przejazd, w którym ludzie zabijali się o miejsca (był nawet fotoreportaż bodajże w KDiM?). Pojechało ponad 300 pasażerów. Dlaczego nie zorganizwaliście natychmiast kolejnych? W kolejny weekend? W każdy weekend? Codziennie, jesli byłby popyt? Gdyby bilet kosztował choćby tylko 3 złote, to jest 900 złotych z kursu.
Starachowice z kursu na dwa razy dłuższej trasie mają średnio 1/9 z tego.
No powiedz, dlaczego nie jeździliście?
Pozdraw
MP


Nie chcę i nie będę przekonywać nikogo na siłę każdy ma swoje zdanie i je szanuję.Ja jeżeli chodzi o ratowanie torowiska do Sulejowa zrobiłem wszystko co było tylko możliwe.Ciężko wam to zrozumieć ale taki są realia.Masz tylko gołosłowne słowa ja papiery nie takie które przyjmią wszystko tylko takie które dawały jednoznacznie do zrozumienia odpuście sobie!
Dlaczego nie wystąpisz do Generalnego Konserwatora Zabytków.Jemu zadaj pytanie czemu nie chciał wpisać torowisko do rejestru?
Pociągi były organizowane w wekenndy do zakończenia sezonu.Wtedy już miasto naciskało nas na zaprzestanie kursowania ze względu na brak odpowiedniej licencji.jezdziliśmy na wariata do końca.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #77 : 29 Maj 2005, 22:08:33 »
0

Masz rację chcieliśmy wstawić inne bo tamtych nie mogliśmy nigdzie zdobyć.Przyznaję nasza wina!
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #78 : 29 Maj 2005, 22:42:28 »
0

Cytat: "arti281"
Jeśli chodzi o Ol49 kompletna ruina zdjęcia jej dołącze wkrótce do oceny.

Panie Prezesie, bo zdaje się, że mamy przyjemność (Co?) obcować z prezesem TPKWP-S Arturem Błaszczykiem (pozwolicie, że zepsuję dalszą zabawę) proszę mi nie pisać bzdur, że Ol49 była w stanie katastrofalnym. To jest zwykłe mydlenie oczu. Obecnie remontowany TKb ze Skierniewic był w zblizónym. TKi3-137 jest jeszcze w gorszym. Mimo to nikt nie myśli o ich pocięciu. Więcej kupiliśmy w Ełku trupa Ok1-266 z myślą remontu i ekspozycji w Skierniewicach. A Ty mi tu człowieku pieprzysz, że parowóz się do niczego nie nadawał. Nadawał, ale lepiej było wyciągnąć za niego forsę, a nie pakować pieniędzy w jego remont. Czy forsa nie poszła przypadkmiem na legendarny piotrkowski szuwaks??? Ja też mam wiele pytań!
1. Dlaczego władze towarzystwa  wyzywały od komuchów i krów Meciek władze na terenie Piotrkowa i PKP,i robią to w sumie nadal obwiniająć o upadek PKD NZ Łodż i władze Piotrkowa?? Więcej pokory proszę
2. Co się stało z lokomotywami? I proszę mi nie pieprzyć, że były to kompletne ruiny. Jakieś 5 lat temu w Piotrkowie były czynne 2 Lxd2 oraz 1 WLs150. Jak o nie dbaliście, że nie macie żadnego czynnego pojazdu???
3. Co się stało z pieniędzmi za szyny S-42, pocięte ok. 1997 r.
4. Co się stało pieniędzmi za wagony bodaj z elektrowni czy KWB w Bełchatowie
5. Czemu dzwoniąc ok. 1996-7 roku na stację Piotrków Tryb Wąsk. ok godz. 16.00 nie było osób z którymi można było porozmawiać, gdyż w słuchawce rozlegał się jedynie pijacki bełkot??
6. Może się dowiemy dlaczego nickiem arti281 sygnowane są także oferty sprzedaży taboru z Piotrkowa
7. Co dzieje się z pieniędzmi z handlu taborem. Za kilkadziesiąt tysięcy złotych, który uzuskaliście na handlu taborem i za Ol49, to można uruchomić sporą linię a nie tylko 3 km kikut.
8. Po co ta całe wybielanie TPKWP-S. Tu piszą ludzie którzy znają Wasze wyczyny m. in. osobiście. Chcecie uspokoić swoje sumienia???
Chyba wystarczy??? O rzucenie cienia na całe środowisko nie wspomnę.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #79 : 29 Maj 2005, 22:58:01 »
0

1 Widocznie uwczesny Zarząd Towarzystwa miał takie a nie inne zdanie.Troche w tym prawdy jeśli chodzi o uruchomienie przejazdów kolejki w obrębie miasta.
2Były kompletne ruiny ja nie pisałem co bylo 5 lat temu tyko zaraz po przejęciu.Proszędokładniej czytać
3Nie wiem ale mogę sprawdzić.Z skąd te szyny były?
4Zostały wymienione na wagony osobowe
5Nie wiem czemu tak się stało.Odebrała nie kompetentna  osoba.
6Dlatego że wyzbywamy się taboru.Gdzie indziej pewnie lepiej się przyda niżtu ma gnić nie używany.
7.Już pisałem proszę sobie odnalezdz odpowiedz.
8 Sumienia nic tu nie mają do rzeczy.a wybielanie jest po to że idą plotki przeróżne nie pokrywające się z faktami a niektórzy przekazują je dalej.Dlatego postanowiliśmy rozwiać wszystkie wątpliwości.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!