Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Grudzień 2019, 05:43:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zdarzyło się wczoraj...  (Przeczytany 7627 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« : 21 Maj 2009, 15:52:16 »
0

Pod takim tytułem "GW" w dodatku "Duży format" od jakiegoś już czasu publikuje coś na kształt reportażu, z tym że omawiającego zdarzenia nie aktualne,a sprzed lat kilkudziesięciu, a nawet ponad stu czy dwustu.. różnie,nieważne, w każdym razie zawsze w rocznicę.
No i w najnowszym "Dużym Formacie" (21 V 2009) jest reportaż o tornadzie (3 osoby zginęły,77 rannych) jakie nawiedziło Lubelszczyznę i Rzeszowszczyznę 20 V 1960, a tam takie zdanie:
"Huragan zaskakuje w ruchu pociąg między Dynowem a Przeworskiem. Maszynista nie przejmuje się ciemnościami i wichurą. Jedzie dalej.To błąd. Huragan przewraca ostatnie pięć wagonów. Ginie ośmioletnia dziewczynka, ponad 20 pasażerów jest rannych."

 Tak z ciekawości, ktoś może wie coś więcej na temat tamtych wydarzeń?
Zapisane

isiek200
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 06 Listopad 2009, 22:48:48 »
0

Ja się zastanawiam, jak wiatr mógł przewrócić wagony skoro na kołach mają one zabezpieczenia przed "przewróceniem" czyli tzw. obręcze.  Czy są jakieś zdjęcia z tego wypadku :?:
Zapisane

isiek
projectps
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 06 Listopad 2009, 23:06:21 »
0

Cytat: "isiek200"
Ja się zastanawiam, jak wiatr mógł przewrócić wagony skoro na kołach mają one zabezpieczenia przed "przewróceniem" czyli tzw. obręcze.  ....

Mam wrażenie że się mylisz - obręcze nie zabezpieczają przed "przewróceniem" niestety
Zapisane

Myślenie nie boli...
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 07 Listopad 2009, 00:05:33 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 13:27:55 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 07 Listopad 2009, 09:58:40 »
0

Poszukaj na YT jak wiatr przewraca TIR-a na drodze. Wiec czemu wagon miał by się nie przewrócić  mając dużo węższy rozstaw kół.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 89 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 12 Listopad 2009, 08:12:24 »
0

Małe | Duże


 Jak widać możliwe to jest.

 pozdrawiam
Zapisane
isiek200
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 20 Listopad 2009, 12:19:18 »
0

aha. Czyli jak widać się myliłem:) Chociaż kolega projectps napisał, że obręcze nie zabezpieczają przed przewróceniem pojazdu, i tu mogę się posprzeczać- w takim razie dlaczego nie spadają z szyn? :wink:   Pozdrawiam
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Piszę to w formie żartu i nie chcę nikogo oczywiście obrażać ani oczerniać;)
Zapisane

isiek
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 27 Styczeń 2010, 13:03:04 »
0

Mylisz pojęcia. Obrzeża utrzymują wagon w torze i zabezpieczają przed zsunięciem się koła z szyny w płaszczyźnie poziomej i zbliżonych do niej. Ale nie chronią przed przewróceniem się. Do tego musiałbyś mieć rolki toczące się od spodu główki szyny, jak w kolejce górskiej w lunaparku.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!