Świat kolejek wąskotorowych SMF
26 Październik 2020, 08:01:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dyskusja o projekcie zagospodarowania stacji (wydzielone z "Prasówki")  (Przeczytany 6319 razy)
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #20 : 23 Luty 2018, 12:28:44 »
+2

Drezyniarnia owszem urodą nie grzeszy, ale nie przypuszczam aby akurat to miało przesądzić o jej losie. Obstawiam że właśnie conajmniej tam miałyby sięgnąć mury innej hali, tej rekreacyjno-usługowo-widowiskowej i HGW jakiej jeszcze o którą tak naprawdę się rozchodzi.

Drezyniarnia leci ponieważ nie jest zabytkiem.
Poza tym jest w takim stanie że tylko nadaje się do rozbiórki.

Źle to wróży układowi torowemu stacji a wszelkie wizje odbudowy kolejki na północ zostaną ostatecznie pogrzebane.

Tomek,jak to mawiają nasi sąsiedzi z południa to se ne vrati.

Szansa na odbudowę kolei na północ  została pogrzebana kiedy zaorano tory i w śladzie kolei powstałą ulica Wojska Polskiego.
Chcesz teraz zaorać jedną z głównych arterii Piaseczna w imię odbudowy kolei?
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 23 Luty 2018, 12:48:09 »
0

Szansa na odbudowę kolei na północ  została pogrzebana kiedy zaorano tory i w śladzie kolei powstałą ulica Wojska Polskiego.
Hę, a może by tak po estakadzie nad Nadarzyńską oraz obok ul. WP (conajwyżej salon Peugeota nad Perełką pójdzie pod kilof i niech go diabli, bo nigdy go tam nie powinno być), natomiast od JPII miejsce pod pojedynczy wąski tor powinno wystarczyć? A jakiś inny pomysł na usprawnienie komunikacji zbiorowej, bo pod tramwaj tym bardziej miejsca niet?
Cytuj
Chcesz teraz zaorać jedną z głównych arterii Piaseczna w imię odbudowy kolei?
Rzekłbym raczej że główna arteria Piaseczna przebiega obecnie ulicami Sienkiewicza, Dworcową, JPII i Powstańców Warszawy, a samochodowie które rozciąga się nieraz na całą Dworcową a nawet sięga daleko w kierunku Gołkowa generują takie oto dwa niepozorne, ciaśniutkie skrzyżowanka ul. JPII leżące od siebie w odległości niespełna 100m: z Dworcową i Powstańców. Wystarczy aby jedno auto zatrzymało się na zielonym czekając na sposobność skrętu w lewo w Powstańców, a w ślad za nim stają wszystkie pozostałe i na tej zmianie świateł już nie pojadą.
« Ostatnia zmiana: 23 Luty 2018, 12:58:42 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4057 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #22 : 23 Luty 2018, 13:25:41 »
+5

Ta, helikopterem może?

Widzisz Tomek, problem tkwi w tym że gówno wiesz, a starasz się być mądrzejszy od internetów. Usłyszałeś "budowa" to od razu plujesz się że złodziej, gargamel i developer. To posłuchaj, ja cię teraz wyjaśnię, aż w ten kudłaty łeb pójdzie.

Wiesz w jakim stanie są obie hale? Tragicznym - rok temu trzeba było wyprzeć 12 słupami dach głównej aby się nie zawalił, a dniówka gnije od fundamentów.
A co przewiduje projekt? Halę główną dostosować do pełnienia funkcji hali postojwo-naprawczej dla taboru kolejowego zgodnie z obowiązującymi współcześnie standardami dla tego typu obiektów z uwzględnieniem możliwości jej szybkiej adaptacji do organizacji krótkotrwałych imprez typu wystawy, czy wydarzenia teatralne. Obiekt należy poddać gruntownej termomodernizacji. Całkowitej wymianie podlegać będzie konstrukcja dachu, posadzki, kanały rewizyjne. Wnętrze należy wyposażyć we właściwe instalacje elektryczne, sanitarne, p.poż., oświetlenia, wentylacji i oddymiania. Należy zaprojektować w hali pomieszczenia socjalne dla obsługi mechanicznej z uwzględnieniem specyfiki napraw taboru kolejowego. Kanały rewizyjne należy wyposażyć w dolne oświetlenie i instalację odwodnieniową. Powierzchnie posadzek i kanałów należy wykonać w technologii umożliwiającej ich zmywanie przy użyciu urządzeń przemysłowych. Nie przewiduje się stałego ogrzewania wnętrza hali, jednak obiekt musi posiadać możliwość szybkiego podniesienia w niej temperatury. Teren przed halą główną należy zaprojektować jako utwardzony z wykorzystaniem przepuszczalnych prefabrykatów "eko". Na torze 4 zabudować zadaszone kompletne stanowisko obsługowe 16m z kanałem i podnośnikami Kutruffa.

Halę dniówkową należy dostosować do pełnienia funkcji hali lokomotywowni dla trakcji dwóch rodzajów trakcji: spalinowej i parowej zgodnie z obowiązującymi standardami. Obiekt należy poddać gruntownej termomodernizacji. Całkowitej wymianie podlegać będzie konstrukcja dachu, posadzki, kanały rewizyjne. Wnętrze należy wyposażyć we właściwe instalacje elektryczne, sanitarne, p.poż., oświetlenia, wentylacji i oddymiania. Należy przewidzieć możliwość krótkotrwałego użytkowania obiektu jako hali wystawowej bądź do organizacji imprez kulturalnych. Kanały rewizyjne należy wyposażyć w dolne oświetlenie i instalację odwodnieniową. Powierzchnie posadzek i kanałów należy wykonać w technologii umożliwiającej ich zmywanie przy użyciu urządzeń przemysłowych. Wnętrze hali należy wyposażyć w instalację centralnego ogrzewania zapewniającą ciągłe utrzymanie dodatnich temperatur w okresie zimowym. Przed halą należy wykonać utwardzenie całości terenu z nawierzchni rozbieralnej wraz z uporządkowaniem odprowadzenia wód opadowych do kanalizacji.


Teraz infra: Modernizacja kolejowej nawierzchni polegająca na całościowej wymianie szyn i rozjazdów na typ ciężki, zastosowaniu w możliwie największym zakresie prefabrykowanych podkładów strunobetonowych oraz zastąpieniu istniejącej podsypki tłuczniową. W części trakcyjnej zabudować w podtorzu konstrukcje tłumiące i zapobiegające przenoszeniu drgań powstałych przez przejeżdżający tabor.
Nie przewiduje się zmiany obecnego układu torowego w palnie, natomiast konieczna jest modyfikacja rzędnych posadowienia torów trakcyjnych względem stacyjnych przez obniżenie zbędnych wyniesień w południowej części stacji. Należy dążyć do poziomego przebiegu dróg zwrotnicowych i torów trakcyjnych zaś wyrównanie rzędnych przeprowadzić na torze łączącym część stacyjną z torami lokomotywowni.
 
Odwodnienie podtorza i terenu stacyjnego musi uwzględniać możliwość powstawania wysadzin dlatego należy je projektować jako głębokie i o takiej wydajności aby niemożliwe było trwałe zawilgocenie, w tym celu należy przewidzieć wymianę zanieczyszczonego podtorza na przepuszczalne. W przypadku niemożliwości zastosowania odwodnień grawitacyjnych znajdujących się poniżej poziomu przemarzania zaprojektować pompownie.

Rozjazdy w drodze przebiegów pociągowych należy wyposażyć w system kontroli położenia uniemożliwiający organizację sprzecznych przebiegów. Zwrotnice najczęściej używanych rozjazdów w drodze przebiegu wyposażyć w napędy elektryczne. Urządzenia srk należy ograniczyć do minimum zapewniającego bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego.
 
Infrastrukturę do obsługi podróżnych projektować z uwzględnieniem całości funkcji jakie teren stacji Piaseczno Miasto ma pełnić. Dojścia do peronów, przejścia przez tory, końce peronów muszą posiadać urządzenia uniemożliwiające łatwy dostęp osób postronnych na czynne tory stacyjne. Należy przewidzieć możliwość kontroli dostępu do terenu stacji w czasie odbywania się imprez poprzez odpowiednie wygrodzenia.


I co - nadal twierdzisz że źle jest? Czegoś jeszcze Ci brakuje? Ja chyba już wiem - piątej klepki, bo nawet jeśli by powyższe założenia się spełniły, to nadal będziesz niezadowolony.

Niestety, po raz kolejny zobaczyliśmy że polemika z Tomkiem Janiszewskim jest jak gra w szachy z gołębiem - nieważne jak dobrym będziesz szachistą, to gołąb i tak poprzewraca figury, nasra na szachownicę i odleci z miną zwycięzcy. Amen.
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #23 : 23 Luty 2018, 17:52:44 »
0

Gdyby nowym działaczom udało się rozruszać skostniałe Towarzycho (tę nazwę nie ja wymyśliłem, lecz dawniejsi drezyniarze którym swego czasu postawiono szlaban na jazdy ich wynalazkami)


Jestem dawniejszym i teraźniejszym drezyniarzem i nie przypominam sobie a staż mam na kolejce stosowny żeby wyszło od nas określenie ( Towarzycho ) wiec panie janiszewski nie wygłaszaj fake news.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 23 Luty 2018, 22:24:11 »
+2

Panowie i Panie. W związku z tym, że to, co było do powiedzenia (merytorycznego) zostało już powiedziane, a wymiany argumentów ad personam chcemy uniknąć, zamykam niniejszym ten wątek.
« Ostatnia zmiana: 23 Luty 2018, 22:30:56 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!