andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #20 : 02 Lipiec 2009, 14:24:50 » |
0
|
Jak one wyglądają?? Moze wystarczy wymienić okładziny??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #21 : 02 Lipiec 2009, 14:33:53 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:58:55 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Drezyniarz
Młotkowy
Długość toru:: 113 m
W terenie
Cenzura to początek DYKTATURY
|
|
« Odpowiedz #22 : 02 Lipiec 2009, 14:54:50 » |
0
|
Tarczki sprzęgła o których wspomniałem pracują w oleju, w związku z tym są wykonane ze stali pokrytej brązem niestety ząbki które powodują że ta tarczka przenosi moment obrotowy na wał są w takim stanie a nawet braku, że swobodnie można nimi kasować bilety.Dodatkową atrakcją awarii która zniszczyła rzeczone tarczki jest uszkodzenie pierścieni uszczelniających tłoki które to dociskają wyżej wymienione tarczki. Natomiast PRAWDOPODOBNIE z przyczyn zależnych i niezależnych o de mnie rzeczona skrzynia biegów nie będzie składana przy moim udziale. Niestety nawet najlepsze narzędzie potrafi się zepsuć jak jest źle traktowane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #23 : 10 Lipiec 2009, 23:47:41 » |
0
|
Co do skrzyni zaczyna się wielkie poszukiwanie części, a może napiszę do Brasowa w Rumunii do tamtejszej Hydromechanicy czy mają jeszcze graty do tego cuda.
Sprobowac mozna, ale, niestety, rumunskie zaklady przeszly liczne i wielokrotne restrukturyzacje, pozmienialy profile dzialalnosci, potracily swoje wydzialy, a nawet pogubily dokumentacje. Moja zeszloroczna wyprawa do Bukaresztu, do zakladow FAUR skonczyla sie tym, ze otrzymalem osobiscie od prezesa fabryki zyczenia zdrowia i wytrwalosci. To wszystko. Nawet FAUR nie ma juz dokumentacji do lokow L45H. Nie chce siac pesymizmu, ale w przypadku fabryki od przekladni moze byc podobnie....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #24 : 11 Lipiec 2009, 00:16:27 » |
0
|
W innym temacie napisałem odnośnie zmiany układu napędowego. Wiem ze to trochę szalony pomysł no ale
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #25 : 12 Lipiec 2009, 08:58:32 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:59:20 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #26 : 13 Lipiec 2009, 10:49:19 » |
0
|
Moja zeszloroczna wyprawa do Bukaresztu, do zakladow FAUR skonczyla sie tym, ze otrzymalem osobiscie od prezesa fabryki zyczenia zdrowia i wytrwalosci. To wszystko. Jak znajdziesz chwilkę czasu, to opowiedz nam w osobnym wątku o tej wizycie w zakładach FAUR, zarzuć jakimiś fotkami jak masz, bo to może być ciekawy temat.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #27 : 16 Sierpień 2009, 22:11:27 » |
0
|
Drodzy koledzy kolejne kroki naprawy przekładni idą do przodu. Właśnie pozyskaliśmy tarcze sprzęgłowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jerzy Ch.
Nowicjusz
Długość toru:: 39 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #28 : 24 Wrzesień 2009, 22:23:20 » |
0
|
Pokora + (rzetelna wiedza + zdrowy rozsądek) = profesjonalizm. Tej prostej zasady do dzisiaj nie zauważano. Dlatego zapadła decyzja o tym, że za skrzynię biegów zabiorą się profesjonaliści. Odesłaliśmy do domu pychę i zapiekłość.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #29 : 24 Wrzesień 2009, 22:47:44 » |
0
|
Czy w tym roku da się uruchomić to skrzynie a zarazem cały wagon??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #30 : 25 Wrzesień 2009, 02:31:55 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 01:59:38 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Jerzy Ch.
Nowicjusz
Długość toru:: 39 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #31 : 25 Wrzesień 2009, 07:30:50 » |
0
|
W pełni się zgadzam z kolegą Phinkiem, jeżeli sprawa dotyczy problemów natury psychicznej, potrzeb wewnętrznych człowieka i całej tej aury, która powoduje, że wszsystko jest dobrze, tylko właściwego efektu nie ma. Łatwiej przecieć powiedzieć - chłopaki ! To mnie przerosło i pottrzebuje pomocy, bo sam nie złożę tego budzika, co go rozebrałem. Uczestniczenie codzienne w rozmowach na temat kto, jak i co i kiedy przeszkadza w zakończeniu rozpoczętej pracy nie jest na pewno TROSKĄ O CZŁOWIEKA. Tak przynajmniej było w książkach napisane kiedy uczyłem się na uczelniach. Rzeczywistość to potwierdziła. Niby nic się nie stało, ale straty materialne, jak na taką małą firmę mają spory rozmiar...a efektu żadnego nie ma. Ja wim , że używanie słowa "profesjonalista" drażni innych profesjonalistów. Ale tego nie zmienimy - a MBxd2-302 musi jeździć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #32 : 28 Wrzesień 2009, 19:20:06 » |
0
|
Według mnie bardzo dobrze że naprawą skrzyni do motora 302 wreszci zajmie się profesjonalna firma. Bo żeby coś dobrze zrobić trzeba mieć przede wszystkim po pierwsze wiedzę fachową i rutynę , po drugie odpowiednie narzędzia i po trzecie części zamienne. Uważam że wszelkimi remontami taboru jak i jego podzespołółw powinni się zajmować profesjonaliści. Ktoś kto twierdzi że jest w stanie coś naprawić, mimo że wcześniej nigdy nie miał z tym czymś do czynienia,jest albo idiotą albo osobą bardzo nieuczciwą. Widzę że szefostwo kolejnej kolei wreszcie poszło po rozum do głowy i zaczyna postępować w zakresie napraw taboru w sposób profesjonalny. Niestety jeszcze na niektórych kolejkach działają weekendowi pseudo fachowcy,nie wymienię gdzie bo nie chcę kolejnego banowania.
Pozdrawiam Powerpack.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Jerzy Ch.
Nowicjusz
Długość toru:: 39 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #33 : 28 Wrzesień 2009, 19:45:21 » |
0
|
Prędzej czy później dojdą do tego wszyscy operatorzy, którzy kiedyś myśleli, że eksploatacja kolei wąskotorowej jest bardzo podobna do zabawy na pierwszej lepszej makiecie lub na dywanie modelami kolejowymi. Dzisiaj wiem dużo więcej niż 11 lat temu, ale wciąż korzystam z wiekszej wiedzy innych, zwłaszcza tych, którzy uczyli sie na własnych i na cudzych błędach. Tę wiedzę rozbudowuje w ostatnich tygodniam pewien młody, mądry człowiek, ktory przyciągnie do Piaseczna setki widzów do modelarni - jedynej w okolicach Warszawy. Facet wiele wie i ma wspaniałą pokorę wobec tego co robi teraz i co będzie robił wkrótce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #34 : 28 Wrzesień 2009, 23:28:24 » |
0
|
Odnośnie modelarni podkreślam, że sam zapewne zdziałam niewiele, zaś kluczem do sukcesu jest współpraca i porozumienie. Współpraca pomiędzy Panem, Kolejką, modelarzami i mną. Płynnie nawiązując do historii z motowozem, przyznam, że na ten temat rozmawiałem ze wszystkimi stronami i staram się wyrobić sobie własne zdanie. Ale jest to trudne - za mało bywam, za mało się znam. Z obu stron padają trafne argumenty, po obu stronach widać błędy. Na pewno brak jest porozumienia i współpracy. Jestem przekonany, że Grzegorz potrafi skrzynię złożyć. Nie na darmo jednak zwany jest Hrabią i wszyscy wiemy ile czasu zajmuje mu wykoncypowanie co i jak konkretnie trzeba zrobić. Rozumiem, że czas goni, ale widzę też, że czasem warto czekać. Drezyna która powstała ostatnio jedzie do Grójca bez najmniejszego problemu. Nie trzeba nawet zabierać skrzynki z narzędziami, rzecz ongiś nie do pomyślenia. Nie ma wątpliwości, że w znakomitej większości to zasługa Grześka. Jeśli oceniać inny jego projekt, ten który na Kolejce jeszcze nie jeździł, jest wysoce prawdopodobne że będzie zjawiskowy i wprowadzi nową jakość. Fakt trwa to bardzo, bardzo długo. Ale w tym przypadku też chyba warto być cierpliwym. Na Kolejce mamy same Charaktery - kogo nie wymienić, można książkę pisać. Grześ vel Hrabia vel Maruda jest po prostu kolejnym 'eksponatem'. Zalety: naprawi wszystko i per saldo Kolejka na tym zyska. Wady: trzeba znosić jego fochy i być cierpliwym. Wg mnie w tej kolekcji Charakterów tarcia są nieuniknione. Sztuką jest żeby się dogadać - czego życzę nie Panu, nie Grzesiowi, tylko Kolejce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jerzy Ch.
Nowicjusz
Długość toru:: 39 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #35 : 29 Wrzesień 2009, 07:26:00 » |
0
|
Proponuję treść tego wykładu zastosować z wywołanym , szczególnie uzdolnionym kolegą we własnym zakładzie pracy, gdzie wiedza jego zapewne przyda sie bez wątpienia. Dywagacje, deliberacje, rozprawy i diabli jeszcze wiedzą jakie formy dyskusji i zastanawiania sie nad tym, jak zrobić to co szef zlecił będą miały w pełni ten sam aspekt, co kolega opisał wyżej oraz dadzą koledze szansę na sprawdzenie sie w tym, co - mam nadzieje jest podbudowane praktyką lub teorią - kolega radzi : ..."jak żyć, jak śnić, jak kochać...". Pogadajmy może od tego momentu, kiedy kolega sie zorientuje, że jego model współpracy z takimi szczególnie uzdolnionymi jednostkami, przynosi straty dla firmy. W Towarzystwie, które jest organizacją pożytku publicznego straty z tego powodu sięgnęły kwoty 17 000,- PLN, z czego większość przytulił szczególnie uzdolniony. Pogadajmy więc kolego Piotrze w czasie i przestrzeni równej. Było recenzentów wielu, ale żaden nie śmiał zagrać przy ......
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
|
« Odpowiedz #36 : 29 Wrzesień 2009, 09:18:18 » |
0
|
Panowie ta dyskusja chyba się zaczęła robić PRYWATNA, więc proszę o przeniesienie jej na jakiś prywatny kanał komunikacyjny. Proponuję telefon.
edit: jeszcze raz proszę o rozmowę na temat i zaprzestanie personalnych wycieczek.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
mati048
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #37 : 11 Listopad 2009, 11:10:00 » |
0
|
Trzymam kciuki za motowóz żeby wyjechał na szlak Piaseczyńskiej Kolejki Wąskotorowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #38 : 16 Listopad 2009, 12:37:33 » |
0
|
Mam takie małe drobne pytanko: Czy ktoś posiada rysunki z wymiarami ww. motorówki ( Mbxd2)? Był bym bardzo wdzięczny... Pozdrawiam, Przemek
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
gagarek
Młotkowy
Długość toru:: 77 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #39 : 17 Listopad 2009, 20:57:49 » |
0
|
Przemek, książka leży pod moim biurkiem, zapomniałeś???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|