Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Lipiec 2020, 11:30:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tory 750mm  (Przeczytany 5238 razy)
bisu
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie



WWW
« : 26 Kwiecień 2013, 15:50:52 »
0

Witajcie;
Związku z tym, że jest to mój pierwszy post na 750mm.pl chciałem się z Kolegami przywitać i podziękować za przyjęcie w "szeregi".
Ostatnio intensywnie interesuje się kolejkami parkowymi w dawnym Związku Radzieckim, które moim zdaniem i mam nadzieje i Waszym są bardzo ciekawe. Udało mi się nawiązać bardzo ciekawe kontakty z pasjonatami z Ukrainy i Rosji
Związku z tym chciałem zapytać Was o:
1) Czy ktoś był by zainteresowany wybraniem się do Antonówki na kolejkę. Mogę zorganizować wycieczkę autobusem i przejazd składem specjalnym. Zahaczymy o Lwów, gdzie mamy jeszcze jeden interesujący obiekt z Tu2.

Dodatkowo chciałem zapytać o sprawy techniczne związane z 750 mm, które bardzo mnie interesują a nie ukrywam jestem laikiem w tym temacie
1) Jakie należy użyć podkłady i ile na 1 metr toru - drewno i beton
2) jakie szyny do 750 mm
3) ile tłucznia i jaki należy użyć na 100 metrów toru
4) jak głęboki należy wykonać wykop warstwy tłucznia, aby położyć tor

Są to pytania czysto hipotetyczne jeśli znajdziecie czas proszę o odpowiedź lub podanie linków do tematów na forum.

z góry wielkie dzięki!
« Ostatnia zmiana: 26 Kwiecień 2013, 15:54:18 wysłane przez bisu » Zapisane

Kolejowy blog 1435.pl -> www.1435.pl
Galeria kolejowa -> www.polskakolej.info
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #1 : 01 Grudzień 2013, 08:17:17 »
0

1) Czy ktoś był by zainteresowany wybraniem się do Antonówki na kolejkę. Mogę zorganizować wycieczkę autobusem i przejazd składem specjalnym. Zahaczymy o Lwów, gdzie mamy jeszcze jeden interesujący obiekt z Tu2.
Gdybym miał paszport, może bym pojechał. Mam kumpla, który też lubi postkomunistyczne wąskie.

Dodatkowo chciałem zapytać o sprawy techniczne związane z 750 mm, które bardzo mnie interesują a nie ukrywam jestem laikiem w tym temacie
Przede wszystkim najpierw Google i wyszukiwarka forum. Ale skoro już pytasz, polecam rozporządzenie, dział IV (od str. 32) oraz NTP-13 rozdział 4 (w zasadzie rozporządzenie jest lekko zmodyfikowaną kalką NTP-13).

1) Jakie należy użyć podkłady i ile na 1 metr toru - drewno i beton
Przepisy nie uzależniają liczby podkładów od ich materiału. Bez ruchu transporterów liczba podkładów też nie jest określona, a przy ruchu transporterów:
  • 1300 do 1400 na prostych
  • 1400 do 1500 na łukach
Długości - zajrzyj do rozporządzenia.

2) jakie szyny do 750 mm
Bez transporterów mogą być wąskotorowe (S10, S14, S18). Przy transporterach - pośrednie (S24, S30) a często normalnotorowe (S42, S49 = obecnie 49E1). Obecnie i dawniej też w praktyce wykorzystuje się lekko zużyte, ale nadal użyteczne szyny normalnotorowe.

3) ile tłucznia i jaki należy użyć na 100 metrów toru
Zużycie tłucznia zależy od grubości warstwy podsypki. Rysunki są w rozporządzeniu - prosta geometria, objętość graniastosłupa o podstawie trapezu i wysokości 100 m Najlepszy tłuczeń granitowy i bazaltowy, ale w torach wąskich przepisy dopuszczają też kliniec, żwir płukany, a nawet piasek.

4) jak głęboki należy wykonać wykop warstwy tłucznia, aby położyć tor
Na pewno trzeba zdjąć humus, czyli warstwę ziemi organicznej. Grubość zmienna. A dalej czy robimy przekop, czy nasyp - to już zależy od profilu podłużnego linii. Na to podsypka, tor i znów podsypka pomiędzy podkłady i po bokach.

Są to pytania czysto hipotetyczne
Powiedziałbym, że są wręcz bardzo praktyczne. Dlatego, gdyby dotyczyły budowy bomby atomowej, nie odpowiedziałbym na nie. Polecam wygooglować Krośnice.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2013, 08:25:36 wysłane przez TW Kolejofil » Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 839 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 01 Grudzień 2013, 22:18:08 »
0

Pisze TW Kolejofil:
Cytuj
Gdybym miał paszport, może bym pojechał. Mam kumpla, który też lubi postkomunistyczne wąskie.
Mój też się kończy 14 stycznia, ale mam zdjęcia i "na dniach" składam wniosek o nowy.
Wracając do ukraińskich kolejek, mam je "rozpracowane" i nie widzę problemu z wyjazdem na nie.
Najłatwiej jechać na Zakarpacie, najtrudniej dotrzeć na kolejkę w Gajworonie.
Więcej informacji mogę wysłać na PW
Zapisane
bisu
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 27 Luty 2015, 11:55:35 »
0

Temat aktualny? Ostatnio miałem przyjemność  być w Lwowie na DŻD
Zapisane

Kolejowy blog 1435.pl -> www.1435.pl
Galeria kolejowa -> www.polskakolej.info
PX48-28
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 26 Sierpień 2019, 12:16:01 »
0

Czy ktoś może dysponuje rozstawem podkładów? Konkretnie mi chodzi o wymiar od osi podkładu do osi sąsiedniego podkładu.
Wymiar takiego podkładu to jak mnie pamięć nie myli to 1250x160x125mm ale jaki jest rozstaw, nie mam pojęcia a daleko mi do jakiegoś wąskiego toru...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4013 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 26 Sierpień 2019, 17:25:32 »
+2

Wymiar standardowego podkładu wąskotorowego 2WB dla toru szerokości 750mm wynoszą 125X200X1500. Z resztą wszystkie podkłady i podrozjazdnice wąskotorowe maja przekrój ten sam, a różnią się długościami.

Co do ilości podkładów na kilometr to niezależnie od szerokości toru wynosi ona 1200-1300 sztuk, lecz gdy ma być prowadzony ruch transporterowy ilość ta wzrasta do 1300-1400, a nawet dochodzi do 1500 w trudnym terenie. Czyli można przyjąć iż zazwyczaj rozstaw podkładów mierzony między osiami wynosi od 85 do 70 cm, zaś szerokość "okienek" 65...50 cm.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
PX48-28
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 26 Sierpień 2019, 18:35:08 »
0

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź  Chichot
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4013 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 26 Sierpień 2019, 21:11:06 »
0

Cała przyjemność po mojej stronie - a swoją drogą słyszałem ze Kolega PX porzucił wąski tor na rzecz normalnego. W sensie jest maszynistą IC.
Dobrze słyszałem?
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
PX48-28
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 26 Sierpień 2019, 21:38:08 »
0

No tak się wydarzyło, dla tego na normalnym torze zarabiam na te mniejsze, w H0 i na te większą tworzoną od podstaw do której potrzebowałem te wymiary 
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!