Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Listopad 2019, 17:17:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tory 750mm  (Przeczytany 4045 razy)
bisu
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie



WWW
« : 26 Kwiecień 2013, 15:50:52 »
0

Witajcie;
Związku z tym, że jest to mój pierwszy post na 750mm.pl chciałem się z Kolegami przywitać i podziękować za przyjęcie w "szeregi". Mrugnięcie
Ostatnio intensywnie interesuje się kolejkami parkowymi w dawnym Związku Radzieckim, które moim zdaniem i mam nadzieje i Waszym są bardzo ciekawe. Udało mi się nawiązać bardzo ciekawe kontakty z pasjonatami z Ukrainy i Rosji Mrugnięcie
Związku z tym chciałem zapytać Was o:
1) Czy ktoś był by zainteresowany wybraniem się do Antonówki na kolejkę. Mogę zorganizować wycieczkę autobusem i przejazd składem specjalnym. Zahaczymy o Lwów, gdzie mamy jeszcze jeden interesujący obiekt z Tu2.

Dodatkowo chciałem zapytać o sprawy techniczne związane z 750 mm, które bardzo mnie interesują a nie ukrywam jestem laikiem w tym temacie Mrugnięcie
1) Jakie należy użyć podkłady i ile na 1 metr toru - drewno i beton
2) jakie szyny do 750 mm
3) ile tłucznia i jaki należy użyć na 100 metrów toru
4) jak głęboki należy wykonać wykop warstwy tłucznia, aby położyć tor

Są to pytania czysto hipotetyczne Mrugnięcie jeśli znajdziecie czas proszę o odpowiedź lub podanie linków do tematów na forum.

z góry wielkie dzięki!
« Ostatnia zmiana: 26 Kwiecień 2013, 15:54:18 wysłane przez bisu » Zapisane

Kolejowy blog 1435.pl -> www.1435.pl
Galeria kolejowa -> www.polskakolej.info
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #1 : 01 Grudzień 2013, 08:17:17 »
0

1) Czy ktoś był by zainteresowany wybraniem się do Antonówki na kolejkę. Mogę zorganizować wycieczkę autobusem i przejazd składem specjalnym. Zahaczymy o Lwów, gdzie mamy jeszcze jeden interesujący obiekt z Tu2.
Gdybym miał paszport, może bym pojechał. Mam kumpla, który też lubi postkomunistyczne wąskie.

Dodatkowo chciałem zapytać o sprawy techniczne związane z 750 mm, które bardzo mnie interesują a nie ukrywam jestem laikiem w tym temacie Mrugnięcie
Przede wszystkim najpierw Google i wyszukiwarka forum. Ale skoro już pytasz, polecam rozporządzenie, dział IV (od str. 32) oraz NTP-13 rozdział 4 (w zasadzie rozporządzenie jest lekko zmodyfikowaną kalką NTP-13).

1) Jakie należy użyć podkłady i ile na 1 metr toru - drewno i beton
Przepisy nie uzależniają liczby podkładów od ich materiału. Bez ruchu transporterów liczba podkładów też nie jest określona, a przy ruchu transporterów:
  • 1300 do 1400 na prostych
  • 1400 do 1500 na łukach
Długości - zajrzyj do rozporządzenia.

2) jakie szyny do 750 mm
Bez transporterów mogą być wąskotorowe (S10, S14, S18). Przy transporterach - pośrednie (S24, S30) a często normalnotorowe (S42, S49 = obecnie 49E1). Obecnie i dawniej też w praktyce wykorzystuje się lekko zużyte, ale nadal użyteczne szyny normalnotorowe.

3) ile tłucznia i jaki należy użyć na 100 metrów toru
Zużycie tłucznia zależy od grubości warstwy podsypki. Rysunki są w rozporządzeniu - prosta geometria, objętość graniastosłupa o podstawie trapezu i wysokości 100 m Mrugnięcie Najlepszy tłuczeń granitowy i bazaltowy, ale w torach wąskich przepisy dopuszczają też kliniec, żwir płukany, a nawet piasek.

4) jak głęboki należy wykonać wykop warstwy tłucznia, aby położyć tor
Na pewno trzeba zdjąć humus, czyli warstwę ziemi organicznej. Grubość zmienna. A dalej czy robimy przekop, czy nasyp - to już zależy od profilu podłużnego linii. Na to podsypka, tor i znów podsypka pomiędzy podkłady i po bokach.

Są to pytania czysto hipotetyczne Mrugnięcie
Powiedziałbym, że są wręcz bardzo praktyczne. Dlatego, gdyby dotyczyły budowy bomby atomowej, nie odpowiedziałbym na nie. Polecam wygooglować Krośnice.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2013, 08:25:36 wysłane przez TW Kolejofil » Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 817 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 01 Grudzień 2013, 22:18:08 »
0

Pisze TW Kolejofil:
Cytuj
Gdybym miał paszport, może bym pojechał. Mam kumpla, który też lubi postkomunistyczne wąskie.
Mój też się kończy 14 stycznia, ale mam zdjęcia i "na dniach" składam wniosek o nowy.
Wracając do ukraińskich kolejek, mam je "rozpracowane" i nie widzę problemu z wyjazdem na nie.
Najłatwiej jechać na Zakarpacie, najtrudniej dotrzeć na kolejkę w Gajworonie.
Więcej informacji mogę wysłać na PW
Zapisane
bisu
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 27 Luty 2015, 11:55:35 »
0

Temat aktualny? Ostatnio miałem przyjemność  być w Lwowie na DŻD Uśmiech
Zapisane

Kolejowy blog 1435.pl -> www.1435.pl
Galeria kolejowa -> www.polskakolej.info
PX48-28
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 26 Sierpień 2019, 12:16:01 »
0

Czy ktoś może dysponuje rozstawem podkładów? Konkretnie mi chodzi o wymiar od osi podkładu do osi sąsiedniego podkładu.
Wymiar takiego podkładu to jak mnie pamięć nie myli to 1250x160x125mm ale jaki jest rozstaw, nie mam pojęcia a daleko mi do jakiegoś wąskiego toru...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 26 Sierpień 2019, 17:25:32 »
+2

Wymiar standardowego podkładu wąskotorowego 2WB dla toru szerokości 750mm wynoszą 125X200X1500. Z resztą wszystkie podkłady i podrozjazdnice wąskotorowe maja przekrój ten sam, a różnią się długościami.

Co do ilości podkładów na kilometr to niezależnie od szerokości toru wynosi ona 1200-1300 sztuk, lecz gdy ma być prowadzony ruch transporterowy ilość ta wzrasta do 1300-1400, a nawet dochodzi do 1500 w trudnym terenie. Czyli można przyjąć iż zazwyczaj rozstaw podkładów mierzony między osiami wynosi od 85 do 70 cm, zaś szerokość "okienek" 65...50 cm.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
PX48-28
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 26 Sierpień 2019, 18:35:08 »
0

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź  Chichot
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3895 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 26 Sierpień 2019, 21:11:06 »
0

Cała przyjemność po mojej stronie - a swoją drogą słyszałem ze Kolega PX porzucił wąski tor na rzecz normalnego. W sensie jest maszynistą IC.
Dobrze słyszałem?
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
PX48-28
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 26 Sierpień 2019, 21:38:08 »
0

No tak się wydarzyło, dla tego na normalnym torze zarabiam na te mniejsze, w H0 i na te większą tworzoną od podstaw do której potrzebowałem te wymiary  Duży uśmiech
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!