Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 13:48:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pociąg vs samochód - rozważania natury filozoficznej  (Przeczytany 291399 razy)
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #260 : 26 Kwietnia 2013, 14:59:33 »
0

Kolejny bezmózg na drodze http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,13810870,Chwile_grozy_na_przejezdzie_kolejowym__Policjant_zapobiegl.html#BoxSlotII3img

A niektórzy narzekają, że zbyt wcześnie przejazdy są zamykane, a wydaje mi się, że chyba i tak jeszcze za mało czasu jest między zamknięciem przejazdu, a przejazdem pociągu
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2013, 15:06:56 wysłane przez olomar » Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #261 : 09 Maja 2013, 08:49:11 »
0

Zdarzenie jakich wiele...
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,89625,13723841,Pijany_kierowca_wjechal_w_pociag__Wypadek_w_Olszynie.html#TRrelSST

ale tekst z komentarza:

Że zacytuję:  "Z pociągami się nie dyskutuje tylko ustępuje im miejsca."

powinien trafić do prawa o ruchu drogowym
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #262 : 19 Maja 2013, 21:24:33 »
0

Tak się powinno wykorzystywać trąbę - konkretnie, skutecznie i z umiarem. Bez czajenia się, kombinowania.
Rp1 to nie zabawka - ma przegonić tych, którzy zapominają kto tu ma pierwszeństwo.

Piaseczyńska kolejka wąskotorowa (Rp1) Małe | Duże
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #263 : 08 Sierpnia 2013, 10:48:34 »
+1

Pancerne zabezpieczenie przejazdu w Rosji
http://www.ochevidets.ru/rolik/55095/
Zapisane
bastionn
Mechanik
***
Długość toru:: 171 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #264 : 15 Listopada 2013, 15:29:23 »
0

Filmik skuterowo - drezynowy. Drezyna od 1:10
http://www.ochevidets.ru/rolik/58627/
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #265 : 19 Stycznia 2014, 13:02:17 »
0

UTK wpadło na pomysł by zwiększyć bezpieczeństwo...



Pomijając wzniosłą retorykę stawiającą ultimatum sumieniom maszynistów (od ciebie zależy bezpieczeństwo...) i Elfa jadącego po niezelektryfikowanej linii, zauważam brak zrozumienia dla sensu używania sygnału ostrzegawczego który, rzeczywiście - może uratować kierowcę od zderzenia z pociągiem, ale tylko wtedy gdy się jego umiejętnie zastosuje.

Tutaj autor idzie na łatwiznę - zamiast wbić do głowy maszyniście: skup się na ciągłej obserwacji okolic przejazdu, oceń czy kierujący widzi ciebie, stale bądź gotowy do natychmiastowego ostrzeżenia sygnałem... urząd daje rozwiązanie nie wymagające działania umysłu: wpuszczaj jak najwięcej powietrza w trąby i nie ważne czy w danym przypadku ma to sens, ty masz hałasować.

Jest to kolejna próba odmóżdżenia nie tylko maszynistów, ale i kierujących pojazdami samochodowymi - nie ma co się zatrzymywać przed przejazdem bo jak nic nie trąbi, to można jechać. Przecież kodeks drogowy precyzuje kto ma się upewnić czy coś po szynach zaraz nie nadjedzie. W prawdzie ulotka zawiera mądre zdanie, że maszynista nie odpowiada za błędy kierowców, ale samo przesłanie "pomóżmy kierowcom nie popełniać błędów" jest co najmniej antyedukacyjne.

Na koniec treści autor się trochę reflektuje, że w prawdzie nie da rady zatrzymać pociągu w sytuacji krytycznej, ale sam fakt ostrzeżenia wszystkich na około już jest godny pochwały. Szkoda tylko że sam zainteresowany, którego owe ostrzeganie miało zbawić, raczej nie dostrzeże tych korzyści, bo chwilę po tym, jak zignorował znak STOP, funkcje życiowe gwałtownie ustały.

Jeszcze jedna kwestia mi się nasuwa: kierowca za użycie sygnału dźwiękowego bez konieczności może dostać mandat bo w cywilizowanym kraju trąbi się jedynie aby ostrzec kogoś w sytuacji krytycznej - sygnał stanowi ostatni ratunek, a tu namawia się kierujących pojazdami szynowymi do jak największej aktywności decybelowej. Mam nadzieje że ktoś mądry nie wymyśli podobnych przepisów dla ruchu drogowego, bo przecież o wiele bezpieczniej będzie ostrzec zbliżających się do skrzyżowania drogą podporządkowaną krótkim, półminutowym trąbnięciem.

Temu, kto wymyśla takie zasady zainstalował bym w gabinecie choćby małą syrenę SKW podłączoną tak, aby od poniedziałku do piątku, w sposób ciągły, w godzinach 8:00-16:00 zwiększała bezpieczeństwo. Tylko obawiam się, że po kilku minutach umysł takiego urzędnika wyprodukował by kolejną ulotkę o treści: "Maszynisto, w prawdzie według prawa masz pierwszeństwo, ale przecież będzie lepiej jak przepuścisz te samochody. No, co ci szkodzi zatrzymać się przed przejazdem?"

Trąb, trąb, trąb! Aż zagrzeją się paski w sprężarce.
Trąb, trąb, trąb! Aż zabolą od przycisku palce.
Trąb, trąb, trąb! Ze wszystkich sił i trąb.
Trąb, trąb, trąb! I nie myśl - boś jest głąb.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2014, 13:06:39 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #266 : 19 Stycznia 2014, 13:34:21 »
0

Niestety w coraz większej ilości pojazdów po modernizacji podawanie sygnałów baczność jest rejestrowane. I tu się robi problem...
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #267 : 19 Stycznia 2014, 14:05:00 »
0

Nie zaraz taki problem.. Widzisz W6A na niestrzeżonym w środku lasu, trąbisz i tyle. I tu niestety Kucyk ma rację, trąbienie zostanie w pewnym momencie potraktowanie jak SHP, zrobi się machinalne, a komisji powypadkowej dojdzie jeden punkt w protokołach.
A że jest to przejazd na którym już  n-ty raz z rzędu pociąg ustrzelił gościa wracającego komarkiem z wędkowania, to się nikt nie interesuje. A wystarczy wysłać tam dwóch sprawnych gości, piłę i kosiarkę i zadbać np. o przepisowy trójkąt widoczności a nie o zasadność trąbienia
Kolejny przypadek ogólnikowego przepisu powstałego zza biurka bez znajomości warunków lokalnych.  Buczek - nie wiem którędy najczęściej jeździsz, ale ja tu mam taki przejazd niedaleko Poznania, w Uzarzewie.. Co rusz ktoś tam ucieka spod zderzaka: http://goo.gl/maps/qCTKP
Domek z jednej strony, drzewa z drugiej, notoryczne ignorowanie andrzejów - przejazd oczywiście niestrzeżony. I bum.
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #268 : 19 Stycznia 2014, 14:09:04 »
0

Może to była ulotka skierowana do maszynistów, którzy wyemigrowali z Polski do jUKeju? Wszystkie znaki pionowe i poziome na drodze są dla ruchu lewostronnego.
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #269 : 19 Stycznia 2014, 14:22:06 »
0

O, kurcze - Kolega Ptr słusznie prawi. Autor mógł nie zauważyć że Elf to Elf co na prund jeździ, ale żeby jeszcze firmować nieprawidłowe oznakowanie od strony drogi?

Kolega Brood bardzo mądrą rzecz poruszył - bezpieczeństwo to przede wszystkim widoczność. Zarówno z samochodu jak i z lokomotywy. Jeśli trójkąty są czyste, i dba się o nie, daje to największy skutek w zmniejszeniu ilości wypadków. Jeśli dodać porządne, odblaskowe, czyste i stojące we właściwym miejscu znaki, o dobrym oświetleniu w porze nocnej nie wspominając, to jedyną przyczyną wypadku będzie świadome ignorowanie zasad bezpieczeństwa ze strony kierowcy. Ciekawe, czy taką ulotkę rozdają pracownikom zarządcy narodowej infrastruktury - PLK? Obawiam się że nie - wszak piła, kosa, taczka i dwunożny napęd do tych urządzeń kosztują o wiele więcej niż sprężone powietrze.

Moim zdaniem, cała akcja, podobnie jak kontrowersyjne plakaty dotyczące praw pasażerów, jest po to aby... zrobić akcję - wszyscy, od urzędnika, przez drukarza i kuriera, na tym zarobią i nikt nie będzie w stanie zarzucić że UTK nie bierze czynnego udziału w poprawie bezpieczeństwa na kolei, choć przegrywa wojnę z takimi drobiazgami jak fakt permanentnego stosowania sygnałów zastępczych wszem i wobec.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2014, 14:25:50 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #270 : 19 Stycznia 2014, 19:01:24 »
0

Kucyk ale ja te ulotkie dałem Ci, żebyś zaczął trąbić a nie sie naigrywał z juuuteeekuuuu
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #271 : 19 Stycznia 2014, 19:14:00 »
0

Ulotki mi dałeś, jakby zabrakło mi chusteczek podczas awaryjnego wywalania popielnika. Mógłbyś, jako praktyk, swoją drogą napisać w jaki ciekawy sposób teraz są prowadzone kontrole czy mech trąbi...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #272 : 20 Stycznia 2014, 20:12:58 »
0

Sposób 1

Na składzie siada Pan wąsacz z UTK. Jedzie ze stacji A do stacji E, ma policzone przejazdy czyli wie ile razy maszynista powinien "włączyć" sygnał Rp1. Liczy i następnie na stacji E udaje się do owego maszynisty i mówi  "A tutaj jest 47 przejazdów a Pan zatrąbił tylko 5 razy". Następnie sporządza notatkę i wysyła do przewoźnika. Przewoźnik w terminie 30 dni przeprowadza postępowanie wyjaśniające dlaczego maszynista nie stosował się do wskaźników i wyciaga wnioski o których powiadamia JUTEKA. Generalnie słowo przeciwko słowu, można próbować się bronić jeżeli bierzemy pod uwagę stary tabor. Na nowym wszystko jest rejestrowane (tak samo na starym wyposażonym w elektroniczne rejestratory).

Sposób 2

Panowie z PEELKA robią sobie komisję d/s weryfikacji podawania sygnału Rp1 (pisownia oryginalna!). Siadają we 3-4 nomen omen członków na przejeździe najlepiej takim w centrum miasta bądź w terenie dobrze zaludnionym (jak to miało miejsce w Warszawie). I zapisują: Numer pociągu, numery boczne taboru i czy maszynista trąbił przed danym przejazdem czy nie. Następnie o wynikach swoich obserwacji a raczej nasłuchiwania informują przewoźników puszczając to również do JUTEKU. Dalsza droga j/w przy czym możliwości obrony praktycznie żadne - no chyba ,że ktoś trąbił a oni pokiełbasili pociągi (przy rejestratorach elektronicznych - nie przy taśmie oczywiście)

Sposób 3
Na składzie jadą MK. Siadają w pierwszym wagonie i nagrywają kawałek drogi z okna komórką. Ewentualnie również nasłuchują - o stwierdzonych nieprawidłowościach informują w drodze donosu (sorry skargi) : Przewoźnika,PLK,UTK. Najpopularniejszy obecnie sposób.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #273 : 20 Stycznia 2014, 20:42:00 »
0

Myślę, że mieszanka 2 i 3. Komisja oczywiście musi być, ale komu by się chciało wstawać z ciepłego fotela. Członki będą miały za zadanie oglądać na Jutjubie filmiki łowców Rp1 i analizować je pod kątem przeciągłości i natężenia dźwięku wiadomego sygnału. Te grosze pozostałe po wypłacie członkom premii przeznaczy się na gustowne "prawdziwe kolejowe kamizelki z logo UTK" dla najbardziej aktywnych łowców. Dzięki temu będą odpowiednio zmotywowani do współpracy.

Swoją drogą autorzy się postarali, żeby "STOP" był w dobrą stronę
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2014, 20:57:23 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #274 : 22 Stycznia 2014, 23:57:13 »
+2

Tu mamy przykład że maszynista oszczędzał na trąbce i nawet mimo tego, że kierowca się zatrzymał, tragedii nie udało się uniknąć :
Małe | Duże
Zapisane

To jest przekaz.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #275 : 26 Stycznia 2014, 14:13:40 »
+1

Ű Małe | Duże
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #276 : 03 Lutego 2014, 00:00:07 »
+1

Poniżej rozmowa jaką odbyłem z innym faebookowiczem w jednej z kolejowych grup dyskusyjnych.
Są to komentaże pod zdjęciem pociągu z Peixem w Grójcu.
Brak mi słów naprawdę...



* skandal.JPG (67.84 KB, 402x572 - wyświetlony 693 razy.)
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #277 : 03 Lutego 2014, 19:29:40 »
0

Kolejny, dzisiejszy post Przemysława jeszcze ciekawszy...
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #278 : 03 Lutego 2014, 20:01:10 »
0

O! A co to za forum kolejowe - można o link prosić?

Zmiana tematu: ciekawy precedens się zapowiada - na jednej z nieczynnych kolei wąskotorowych, czujny prawy i sprawiedliwy obywatel zainteresował się hobbystami którzy jeżdżą tam swoją spalinową drezynką-samoróbką aby patrolować szlak, który chyba jedynie ich interesuje. Ów czujny na krzywdy bliźnich zgłosił sprawę na Policję gdyż stwierdził że drezyna przejechała przez jakąś drogę, po której nic nie jechało, bez zatrzymania i nie trąbiła. Policja musiała wszcząć postępowanie. Finał będzie w sądzie grodzkim, a kierującemu postawiono zarzut oczywisty: prowadzenie pojazdu kolejowego bez uprawnień.
Ciekawe, czy będą się organy sprawiedliwości czepiać do samego faktu drezynowania bez zgody zarządcy który de facto nie istnieje? Myślę, że wkrótce dowiemy się, jak to jest, według polskiego prawa, być partyzantem drezynowym...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
matfre96
Młotkowy
**
Długość toru:: 55 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #279 : 03 Lutego 2014, 20:16:49 »
0

To forum to grupa dyskusyjna na facebooku, swoją drogą koleś wrzuca całkiem fajne zdjęcia z Piaseczna z lat 2003-2004.
Zapisane
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!