Świat kolejek wąskotorowych SMF
25 Kwietnia 2024, 01:55:46 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Unikalne filmy z przejazdów kolejowych  (Przeczytany 16743 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 20 Lutego 2010, 00:29:50 »
0

Cytat: "tompalec"
...machający ramionami krzyż Św. Andrzeja :mrgreen:
No, to już tylko w wersji de luxe  :mrgreen: .
Ale tak troszkę poważniej, to prof_klos ma rację - kawał stalowego drąga, który może wybić szybę i powyginać cienką blaszkę lśniącej strzały wzbudza większy szacunek niż jakieś tam "plastiki".
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #21 : 20 Lutego 2010, 10:58:44 »
0

Podczas mojej bytności w Rosji widziałem jak sobie z tym oni radzą.
Na niektórych przejazdach kolejowych równolegle z zamykanymi rogatkami z asfaltu wyłaniała się stalowa zapora bardzo słusznych rozmiarów. Konstrukcja była bardzo solidna i naprawdę trudna do sforsowania. Widać było że kierowcy naprawdę mieli przed nią respekt.



Zapisane
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 20 Lutego 2010, 11:10:31 »
0

Można się "prawie" poczuć jak Nieustraszony.  :mrgreen: Nawet przycisku nie potrzeba do wyskoku.  :mrgreen:
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 20 Lutego 2010, 11:20:38 »
0

Nie da sie z tego wyskoczyć. Rampa jest ostrym końcem w stronę najazdu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 20 Lutego 2010, 12:03:21 »
0

Tyle, że w Polsce jest inna mentalność ludzi, zaraz byłby tysiąc skarg, wniosków o odszkodowanie, że "jakaś masa wyłaniająca się z asfaltu uszkodziła mi miskę olejową" i tak dalej. Niemniej, byłaby ewidentna wina kierowców. Pięciu tak "skasowanych" i pozostali nauczyliby się, że z przejazdami nie ma co igrać.

U mnie, w Pabianicach, zamontowano ostatnio "podwójne" rogatki docierające bezpośrednio od płotu okalającego torowisko do obiektu leżącego po drugiej stronie jezdni. Jest to o tyle ciekawe, że nawet piesi nie mogą swobodnie ich obejść, co się często praktykuje na podobnych przejściach drogowo-kolejowych. Kto sprawniejszy, może wyłącznie przeczołgać się pod aluminiową rurą.
A pamiętacie co się montowało kiedyś, prócz grubej, stalowej rury z ciężkim betonowym odważnikiem w postaci płyt chodnikowych na końcu?
Do spodu podczepiano takie druciane zapory, zajmujące przestrzeń od wysokości szlabanu po sam asfalt, co sprawiało że nawet i przeczołgać pod tym się nie dało.

Inna sprawa, że dużo prędzej "oleje się" przejazd z automatycznymi zaporami, gdzieś na terenach pozamiejskich niż ten, wzbudzany przez dróżnika czy nastawniczego, chociaż i te Pabianickie rogatki po kilku latach służby były jakoś tak nienaturalnie powyginane na wszystkie strony...

Sumując, żartem - być może powinno się z jednej strony przejazdu montować budkę wartowniczą, wewnątrz której stałby "straszak" w postaci uzbrojonego żołnierza z AK-74 gotowym do strzału a z drugiej kapliczkę z księdzem udzielającym ostatniego sakramentu tym, którzy odważyliby się "olać" rogatki...
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #25 : 20 Lutego 2010, 13:35:34 »
0

Panowie, Polska to dziwny kraj. Nawet wilcze doły nie zatrzymają półgłówków chcących na siłę objechać rogatki. To mentalność polskich kierowców. Jakby 5 minut kogoś zbawiło. Osobiście byłem świadkiem jak na przejeździe kolejowym bodaj w Broniszach gość chciał zdążyć ciężarówką przed pociągiem. Półrogatka już się zamykała gdy ten wtargnął na przejazd. Widząc 3 białe światła w oddali spanikował i chyba chciał się wycofać. Szlaban położył się między kabiną a przestrzenią ładunkową. Żałuje że nie miałem aparatu bo mina kierowcy w popłochu uciekającego z szoferki była bezcenna. Jego szczęście, że sygnalizacja nakazała maszyniście zwolnić bo zdjąłby mu pół przodu.
I co myslicie że czegoś go to nauczyło? Znów się udało wiec nadal będzie próbował.

Do czego zmierzam.

Owa mentalność jest nie do zmienienia, aż do momentu gdy polski kierowca poczuje na własnej skórze co się stało. Tylko w tym przypadku po spotkaniu lokomotywa vs. samochód raczej już szans z wiadomych przyczyn na zmianę nie ma. Krzyżyk i znicz. I nasz kierowca zamiast urodzin ma nowe święto. 01 XI .
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #26 : 20 Lutego 2010, 15:20:37 »
0

Cytat: "AXEL"
To mentalność polskich kierowców.


A że tak zapytam przewrotnie i off-topowo lekko: Axel a czy Ty jeździsz zgodnie z przepisami? Z tego co widziałem na własne oczy odpowiedź brzmi NIE Chichot
A teraz pytanie kolejne: Czy jeśli miałbyś teraz (odpukać) wypadek i połamałbyś, powiedzmy, nogi czy zacząłbyś nagle jeździć poprawnie i przepisowo? Doświadczenie mówi mi, że kierowcy, którzy ulegną wypadkowi raczej nie zmieniają przezwyczajeń, bo oczywiście to jakiś dureń zajechał albo za wolno jechał, a bo to zakręt był za ostry albo dziura w jezdni za głęboka. Taki kierowca nadal jeździ wybornie, a to inni są cymbały, że on nie może bezpiecznie jechać 150km/h drogą krajową nr załóżmy 7.
Tak więc Axel nie zgadzam się z poniższą tezą:

Cytat: "AXEL"
Owa mentalność jest nie do zmienienia, aż do momentu gdy polski kierowca poczuje na własnej skórze co się stało.


Polski kierowca się nie zmienia. Przecież w tej grze "kierowca vs inni kierowcy" to on musi wygrać. A ruch uliczny to nie gra komputerowa... Jest jeden prosty sposób na durniów na drodze: mandaty wynoszące 30% miesięcznych dochodów przy braku łapówek i lepszej egzekucji przepisów.

To takie luźne sobotnie przemyślenia
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #27 : 20 Lutego 2010, 15:39:00 »
0

Cytat: "kalito"
A że tak zapytam przewrotnie i off-topowo lekko: Axel a czy Ty jeździsz zgodnie z przepisami? Z tego co widziałem na własne oczy odpowiedź brzmi NIE


A kto z nas nie przekracza prędkości? Nie dopuszczam się bezmyślnego zachowania na drodze, w życiu jednak nie objechałem półrogatek co takowym właśnie jest i chyba o tym głównie tu mówimy prawda? Przejazd jest przejazd. Może dlatego, że sam widziałem co zostaje po konfrontacji lokomotywa - samochód i ile trzeba by rozpędzony pociąg zatrzymać.

Cytat: "kalito"
Czy jeśli miałbyś teraz (odpukać) wypadek i połamałbyś, powiedzmy, nogi czy zacząłbyś nagle jeździć poprawnie i przepisowo?


Myślę że może wolniej (bo nie uważam żebym jeździł aż tak źle i bezmyslnie, jechałeś może ze mną raz czy dwa). Nie zgodze się z Tobą. Ludzie którzy przeżyli wypadki zwykle zaczynają zastanawiać się głębiej nad rozwagą na drodze.

Tak sie off-topowo zrobiło
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 486 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #28 : 21 Lutego 2010, 11:10:20 »
0

Małe | Duże


Małe | Duże


Małe | Duże


Małe | Duże


Małe | Duże




a to powinni puszczać podczas wykładów na prawko dla młodych kierowców

Małe | Duże




wspomniane wcześniej rogatki z kurtyną

Małe | Duże
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 21 Lutego 2010, 11:25:26 »
0

Lekko offtopując, jakiej marki było auto pirata?
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 21 Lutego 2010, 12:13:00 »
0

W Łodzi-Andrzejowie jest kilka przejazdów na małej powierzchni. Jeden na ul.Gajcego jest niestrzeżony a jest dam dość spory ruch kolejowy.  Jeździłem codzień tam kiedyś. Ja stałem na skrzyżowaniu. Kończyło się to na tym że trąbili na mnie, wymijali i buta. A pociąg tuż, tuż.
Zapisane

WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 240 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #31 : 26 Lutego 2010, 15:55:01 »
0

Cytat: "klon200"
a to powinni puszczać podczas wykładów na prawko dla młodych kierowców

http://www.youtube.com/watch?v=ibjxU5Tl6nU&feature=related



Tak się zastanawiam czemu tylko pierwsza oś tego TGV była hamowana i dlaczego włączył światła dopiero przed przejazdem.
A może to jest zapowiedź nowego ezt dla PKP, który będzie wyposażony w hamulce magnetyczne i miotacze iskier niszczące lakier pojazdów drogowych stojących w nieodpowiedniej odległości.
Można pomarzyć...
A tak w ogóle kto tam prowadził konsultacje merytoryczną, skąd się tam wziął ten TGV.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 26 Lutego 2010, 17:31:29 »
0

Ta i do tego z jedną głowicą.
Ale nie o to przecież w tym filmiku chodzi żeby robić wykład z techniki kolejowej a, żeby pokazać dzieciom zasady bezpieczeństwa. Gdyby to był filmik dla dorosłych to BMW zostałoby zapewne zgniecione jak puszka po coli, bez sceny nierealnego zatrzymania pociągu.
Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 486 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 27 Lutego 2010, 17:22:13 »
0

panowie miały być przejazdy a nie seria bajek


Małe | Duże



Małe | Duże


Małe | Duże


Małe | Duże



Małe | Duże
Zapisane
projectps
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 27 Lutego 2010, 23:09:31 »
0

BRAK SŁÓW - porażająca głupota  :shock:
Zapisane

Myślenie nie boli...
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!