Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Październik 2019, 18:08:04 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 68922 razy)
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1307 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #20 : 01 Wrzesień 2009, 18:31:47 »
0

Cytat: "Kucyk"
Jak z szarą to raczej tarcza ostrzegawcza... :razz:

Wiem, wiem... juz idę ze spuszczoną głowa poprawić moją gafę i wracam gdzie moje miejsce, pucować kanały na szopie... tak to jest jak się chce za szybko na prawą stronę.

Z drugiej strony to ten wjazdowy jest trochę nieteges. Albo projektant założył jazdę na zwrotnicy tylko na wprost (ekhmm tu miało być brzydkie słowo) albo mamy jazdę na zwrotnicy z ostrza. Rozumiem, że pozostałe conajmniej dwa semafory też będą ustawione. Nadal pozostaje kwestia sterowania.

Tak wiem, ze się czepiam ale dla UTK kolej to kolej niezależnie od tego czy wozi turystów na helu 300m czy jest CMK.
Zapisane

walec93
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 02 Wrzesień 2009, 21:56:51 »
0

Jeżeli chodzi o nóżkę to ona jest brązowa - jest to kolor farby cynkowej która została nałożona zaraz po wypiaskowaniu.
Sterowany będzie na przełącznik w budce Arczi'ego.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1307 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 02 Wrzesień 2009, 22:41:39 »
0

Cytat: "walec93"
Jeżeli chodzi o nóżkę to ona jest brązowa - jest to kolor farby cynkowej która została nałożona zaraz po wypiaskowaniu.
Sterowany będzie na przełącznik w budce Arczi'ego.

Kuc do tablicy! Czy tam nie powinien wisieć kasownik?
Pytanie o sens stawiania czegoś takiego nadal aktualne.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 02 Wrzesień 2009, 22:47:21 »
0

Nóżka brązowa... hmmm... zaraz, zaraz... Według WuE1: Oznaczenie wskaźników zdroworozsądkowego podejścia do życia.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 396 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 03 Wrzesień 2009, 00:43:10 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

Kuc do tablicy! Czy tam nie powinien wisieć kasownik?
Pytanie o sens stawiania czegoś takiego nadal aktualne.



Widzę że komuś włączyła się jakaś czepiająca i szuka dziury w całym.
Wyjaśnienia typu nie zdążyliśmy tego wymalować bo mamy dużo pracy i mało rąk do pracy nie wystarczają.
Zastanawia mnie co jest przyczyną tych ataków. Czysta zawiść czy chęć nabicia sobie większej ilości postów, czy wykazania się wiedzą na temat przepisów kolejowych na tym forum.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #25 : 03 Wrzesień 2009, 07:58:14 »
0

A może wzajemne luźne podejście do siebie, i pisanie z przymrużeniem oka ?  Mrugnięcie

Klanie - ojce twe nie dojechali, jakby dojechali, to by osobiście poinformowani zostali: "semafor" ku uciesze gawiedzi postawiony został !  Aby kolorowo świecił, na zawołanie dyżurnego ruchu kolory zmieniał, i naszą kolejkę pionierską uatrakcyjniał.

Kolejne przewidziane atrakcje:  niebawem zmienimy geometrię nadwozia Wls'ki, na taką bardziej pękatą, dołożymy parowozowy komin, a na wagonikach wymalujemy duży napis "Ciuchcia IC retro ekspress" - oczywiście czcionką rodem z dzikiego zachodu!

Przestańcie się czepiać, Klanie, bo was lubić przestanę, i co wtedy? No, co? Aaaa, zamurowało, wiedziałem :lol:
Zapisane

KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1307 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 03 Wrzesień 2009, 08:47:14 »
0

Cytat: "Arczi"
Widzę że komuś włączyła się jakaś czepiająca i szuka dziury w całym.
Wyjaśnienia typu nie zdążyliśmy tego wymalować bo mamy dużo pracy i mało rąk do pracy nie wystarczają.
Zastanawia mnie co jest przyczyną tych ataków. Czysta zawiść czy chęć nabicia sobie większej ilości postów, czy wykazania się wiedzą na temat przepisów kolejowych na tym forum.

Zawistny nie jestem postów mam już przeszło tysiąc i bynajmniej ich nie kolekcjonuję, wykazywanie wiedzą też mi słabo idzie jak to zresztą wyżej widać.
Cytat: "Leśny Dziadek"
Klanie - ojce twe nie dojechali, jakby dojechali, to by osobiście poinformowani zostali: "semafor" ku uciesze gawiedzi postawiony został !  Aby kolorowo świecił, na zawołanie dyżurnego ruchu kolory zmieniał, i naszą kolejkę pionierską uatrakcyjniał.

To jest dokładnie taka odpowiedź jakiej oczekiwałem, jasno prosto z mostu i koniec mego czepiania się, poprostu moja ciekawość lubi być zaspokojoną do końca Uśmiech
Swoją drogą nie myśleliście o trójkomorowym wjazdowym i dwóch dwukomorowych wyjazdowych na stacji ? Byłoby jeszcze ciekawiej a zgodnie z prawdą i przepisami. Do tego możnaby było dostawić jeszcze znak o semaforze w drodze hamowania i informację o końcu rejonu manewrowania już zaczyna się robić ciekawiej Uśmiech
Cytat: "Leśny Dziadek"
Kolejne przewidziane atrakcje:  niebawem zmienimy geometrię nadwozia Wls'ki, na taką bardziej pękatą, dołożymy parowozowy komin, a na wagonikach wymalujemy duży napis "Ciuchcia IC retro ekspress" - oczywiście czcionką rodem z dzikiego zachodu!

A dźwięki parowozu puszczane z głosików i generatory pary? Bez tego ciufa będzie niefajna o i foch  :cry:
Tak na serio to jeśli miałoby to przysporzyć klientów to czemu nie.
Wszystkie osoby dotknięte moimi postami ww. temacie przepraszam, nie było moim celem czepianie sie lecz dociekanie o so tam chosi i tyle, ciekawość ma własna wrodzona Uśmiech Pozdrawiam i masy rąk do pracy i pasażerów życzę Uśmiech
Zapisane

Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #27 : 14 Maj 2010, 13:46:37 »
+1

Przypadkiem znalazłem w necie:
http://www.tvn24.pl/2336070,12690,0,0,1,wideo.html

W materiale video, który wyżej cytuję od minuty 1 i 30 sek migawki z (chyba) helu. Materiał z 13 maja 2010.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Phinek
Gość
« Odpowiedz #28 : 16 Maj 2010, 22:20:31 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 15:20:36 wysłane przez Phinek » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #29 : 16 Maj 2010, 22:32:44 »
0

Ha!! Ja wczoraj byłem na Nocy Muzeów w muzeum papiernictwa w Dusznikach. Tak się jakoś zgadało o MOW w Helu, i pani kustosz zakrzyknęła "a ja widziałam od Was tego Pana na wózku,wczoraj w telewizji!!"  

Arcxzi, pozdrowienia masz znad czeskiej granicy, od ekipy http://www.muzpap.pl/
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #30 : 14 Maj 2011, 07:49:15 »
0

Cytuj
   

Na majówkę uruchomiona zostanie wojskowa wąskotorowa kolejka między helskimi fortyfikacjami. Na razie na kilka dni, potem w weekendy, a w sezonie już codziennie.

Organizatorzy mówią o niej "jedyna taka w Europie". Od początku cieszy się wielkim powodzeniem u turystów, nie tylko miłośników militariów. Na razie czynny jest pierwszy, kilkusetmetrowy odcinek trasy, ale półwyspowi zapaleńcy i miłośnicy kolei liczą na przedłużenie jej. To jednak zależy od wojska.

- Czekamy na decyzję w sprawie użyczenia nam terenów stanowiska numer 3 baterii Schleswig-Holstein - wyjaśnia Wojciech Waśkowski, wicedyrektor Muzeum Obrony Wybrzeża. - Na razie znajduje się ono w gestii wojskowego Rejonowego Zarządu Infrastruktury.

Muzeum mieści się właśnie w odrestaurowanych obiektach dawnej niemieckiej baterii Schleswig-Holstein. Ale nie wszystkich. Do zwiedzania udostępniane są stanowisko ogniowe nr 2 oraz wieża kierowania ogniem. Kolejka wiedzie właśnie z "dwójki" do "trójki". I z powrotem.

- Planujemy zrobić pętlę wokół stanowiska numer 3 i w ten sposób zwiększyć atrakcyjność kolejki - zapowiada Waśkowski - ale bez prawa do gruntów nie możemy kłaść torów.

Jest na to szansa, bo toczą się rozmowy z wojskową administracją. Zresztą Stowarzyszenie Przyjaciele Helu, które prowadzi muzeum, ma wielkie zasługi dla ochrony helskich militariów. Jego członkowie pilnują opuszczonych fortyfikacji i zabezpieczają je przed wandalami, a zwłaszcza przed złomiarzami. Już od kilku lat zajmują się właśnie stanowiskiem nr 3, nazywanym potocznie ziemniaczanym bunkrem. Określenie wzięło się stąd, że gdy w czasach PRL na półwyspie stacjonowały liczne siły zbrojne, ten obiekt używany był przez wojsko jako magazyn produktów żywnościowych.

Od czasu wstąpienia Polski do NATO rozpoczęło się sukcesywne wycofywanie żołnierzy z Helu, teraz praktycznie jest tu już ich tylko garstka. Stanowiska baterii Schleswig-Holstein są nieużywane, poza tymi które weszły właśnie w skład powstałego w 2006 roku Muzeum Obrony Wybrzeża. Przyjaciele Helu zamierzają otoczyć opieką wszystkie obiekty militarne znajdujące się na terenie półwyspowej gminy, dbają m.in. o polskie fortyfikacje wojenne na cyplu.

Krzysztof Miśdzioł

źródło: Dziennik Bałtycki
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #31 : 10 Lipiec 2011, 21:40:19 »
0

A może ktoś chce obejrzeć jedną z atrakcji kolejki, Kaprala (i to na stołku!):
 



PS - w tym roku nie autoryzuję pobytów Kaprala w okolicach MOW - ostatnio nieco się nie lubimy, i nie biorę odpowiedzialności za skutki nagłego spotkania gdzieś w okolicach muzeum Mrugnięcie

Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #32 : 04 Lipiec 2012, 18:28:48 »
+1

No, Szanowni...

http://www.wirtualnyhel.pl/index.php/miasto/aktualnosci/336-uroczystosc-w-mow

Zwróćcie uwagę na ostatnie zdanie, nareszcie mamy "na własność" trójkę, objazd już się projektuje (Axel coś o tym wie Mrugnięcie ), mam nadzieję, że niebawem ruszą .... nie, nie, nie prace, procedury ruszą ! 
Optymistycznie, to już w 2014 będziemy jeździli do chemicznych, a nawet dalej.
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 769 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 27 Lipiec 2014, 16:46:50 »
0

Znalezione na rynku klejowym...

http://www.rynek-kolejowy.pl/53288/kolej_waskotorowa_w_sluzbie_wojsku_w_helu.htm
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Tomasz Sonntag
Młotkowy
**
Długość toru:: 61 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #34 : 06 Lipiec 2015, 07:31:24 »
0

Są akcenty wąskotorowe w Helu Uśmiech

https://www.youtube.com/watch?v=uoqv6ymOn4s

pozdrawiam
Zapisane

TomaszS
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 294 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 21 Kwiecień 2016, 11:14:55 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wojsko-kupuje-lokomotywy-i-wagony-na-hel-76297.html

Cytuj
Wojsko kupuje lokomotywy i wagony na Hel


Komenda Portu Wojennego Gdynia ogłosiła przetarg na dostawę fabrycznie nowego taboru wąskotorowego do jednostki na Helu.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych lokomotyw spalinowych i wagonów platformowych na tory o prześwicie 600 mm Marynarki Wojennej RP w Helu. O liczącej 16,5 km wojskowej sieci kolejowej, a nawet o prawdopodobnym zamówieniu Marynarki na nowy tabor do przewozu min pisaliśmy już przed dwoma laty w obszernym artykule Dominika Wójcika na temat Kolei Helskich. Można go znaleźć tutaj (dostęp do artykułu został otwarty). Polecamy również materiał o zabytkach kolei na Helu.

Jak się okazuje, Komenda Portu Wojennego Gdynia ostatecznie zamawia nie jedną, a dwie lokomotywy. Chodzi o spalinowozy jednokabinowe o mocy 55 kW, sile uciągu 20 kN przy rozruchu i masie do 10 ton. Długość lokomotywy ma wynosić nie więcej niż 4,5 metra, szerokość – 1,44 m, wysokość – 2,4 m, a rozstaw osi – do 1,25 m. Prędkość maksymalna ma wynosić co najmniej 4,5 m/s, czyli 16,2 km/h.  Marynarka nie ma wysokich wymagań dotyczących komfortu pracy maszynisty. Chce zamontowana zamkniętej kabiny maszynisty z ogrzewaniem, uchylną szybą i drzwiami przesuwnymi.

Jeśli chodzi o wagony–platformy, to zamówienie obejmuje 12 sztuk plus opcję na kolejne 12. Ich ładowność ma wynosić 3 tony, przy masie własnej do 2,5 tony. Mają mieć po dwa wózki i 5,7 metra długości. Powierzchnia ładunkowa ma mieć długość min. 5 m, szerokość 1,12 m i być położona na wys. 67 cm nad główką szyny. Wagon ma być wyposażony w podest roboczy dla pracownika, zamocowany do jednego z wózków jezdnych, posiadający poręcz (barierkę), do której będzie zamocowana dźwignia hamulca postojowego. Podest musi mieć szerokość wózka jezdnego i być długi na 700 mm. Podłoga wagonów ma być drewniana (deski dębowe o grubości 50 mm). Wojsko życzy sobie również dostawy demontowalnych burt, stelaży i plandeki (na rysunku poglądowym powyżej). Lokomotywa i wagony mają być w kolorze oliwkowym (RAL 6006).

Termin realizacji zamówienia to 18 listopada 2016 roku. Wojsko przed ogłoszeniem przetargu przeprowadziło dialog techniczny z branżą.  Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). Wojsko wymaga dwuletniej gwarancji, ale oferent może zaproponować nawet pięć lat. Oferty można składać do 30 maja.
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 338 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 21 Kwiecień 2016, 19:36:56 »
0

Czy będą to pierwsze fabrycznie nowe lokomotywy wąskotorowe w RP od ponad 25 lat?
Czy dopuszczony do przetargu będzie jedyny poważny dostawca, czyli firma rosyjska?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #37 : 21 Kwiecień 2016, 20:05:21 »
0

Czy będą to pierwsze fabrycznie nowe lokomotywy wąskotorowe w RP od ponad 25 lat?

Przecież cały czas produkuje się lokomtywy dla górnictwa...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 21 Kwiecień 2016, 20:17:19 »
0

Witam! Spokojnie Panowie! Zza wschodniej granicy nic do Nas nie trafi,bo cały czas działa firma z tradycjami w Małopolsce. Cena trochę mnie przeraża, ale ważne ,że jesteśmy w tej dziedzinie niezależni! Zanim zapodam linka, to jeszcze zapytam. Czy ktoś w Naszym kraju jeszcze ma na tyle kasy,aby zakupić nowego loka?  No chyba Państwo. A parametry z zamówienia są zgodne z ofertą producenta.  http://www.mwmbrzesko.com/pl/produkty/pojazdy-specjalne/lokomotywy-waskotorowe/49        Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2614 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #39 : 21 Kwiecień 2016, 20:43:06 »
0

Mnie zastanawia jedno. Czy oni aż tak często jeżdżą z tymi minami że kupują nowe lokomotywy i wagony??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!