Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:24:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy są plany wznowienia ruchu towarowego ?  (Przeczytany 8658 razy)
Anonymous
Gość
« : 20 Stycznia 2005, 03:04:11 »
0

Pytam się o to nie bez powodu.
Jak czytam o Starachowicach, to wydaję mi się zaraz jakbyście chcieli na siłę tą kolej wąskotorową reaktywować.
Frekfencja turystów podobno jest słaba, ludziom się już z nudziło czy co ?
PKP także musiało odwołać przejazdy pociągiem zabytkowym na Grzyby (w Poznaniu) na miesiąc październik, ponieważ frekwencja osób jadących pociągiem była mała.
(widocznie ludzie mieli już przesyt tego typu imprez)
A co w sezonie zimowym ?
Na przewozach turystycznych nie da się niestety (jak na warunki klimatyczne naszego kraju) zarobić i utrzymać kolejki.
Ratunkiem i jedynym wyjściem z tej sytuacji jest uruchomienie przewozów towarowych (najlepiej masowych) na  całej długości linii wąskotorowej. (aż do Iłży)
Wiem również, że aby przewozić np. na transporterach Cysterny DEC-a
z gazem lub paliwem (benzyną, olejami napędowymi itd.) potrzebne jest ubezpieczenie takiego pociągu (a to słono kosztuje) na wypadek różnych  typów nieszczęść, jakie można spotkać na wąskim torze.
Nie będę ich tu wymieniał.
Natomiast przwóz węgla, koksu, cementu, itd. nie wymaga aż takich ostrożności.
Mam wielką nadzieję i wierzę w to głęboko, że wznowicie ruch towarowy na linii Starachowice - Iłża oraz uzyskacie połączenie z siecią torów PKP na stacj Starachowice.
Czy w Iłży lub w pobliżu kolejki znajdują się jakieś firmy zainteresowane
świadczeniem usług transportowych przez SKW ?

Nie mam tu na myśli Skupu Złomu, chociaż kto wie
chyba najbardziej ze wszystkich byli by tym zainteresowani !
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #1 : 20 Stycznia 2005, 08:15:18 »
0

W którymś z postów dotyczącego SKW jest napisane ile złotych życzy sobie szanowne PLK za remont rozjazdu prowadzacego na zapadnie transporterową, a potem miesięczny koszt utrzymania togoż rozjazdu.

Po drugie termin osiągnięcia Iłży jest jak narazie bardzo bardzo bardzo odległy.

Po trzecie trzeba by ściągnąć tabor transporterowy i jeszcze go utrzymać, a najpierw wyremontować.

Po czwarte zatrudniać stałych pracowników.

Po piąte wypadało by mieć licencję na przewóz towarów, sprawdź ile Euro takowa kosztuje. Nie wszystkich na to stać.

Mylisz się Starchowicka KD była w latach 90 kolejką gdzie uruchamiano najwięcj i to zdecydowanie pociągów turystycznych ze wszystkich dojazdówek PKP, może i czasem coś tam odwołali nawet napewno odwołali. Przewozy jakieś towarowe ZTCW chyba również były.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 20 Stycznia 2005, 08:17:24 »
0

Cytat: "MBxd2 - wagon silnikowy"
Na przewozach turystycznych nie da się niestety (jak na warunki klimatyczne naszego kraju) zarobić i utrzymać kolejki.


a BKL  Bieszczady ?
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 20 Stycznia 2005, 18:47:09 »
0

Koszty poniesione na uruchomienie transportu to jeszcze nie taki problem. Problemem jest to co i komu chcesz wozić. Jak będą klijęci to mozna myślec otym bo to się zwróci.
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #4 : 20 Stycznia 2005, 22:14:07 »
0

Jasne...  
Jakoś w Przeworsku ledwo wiązą koniec z końcem, tak samo w Krośniewicach i przejadają pieniądze wypracowane w Zbiersku.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 30 Lipca 2007, 21:42:35 »
0

Cytat: "sb"
:idea: Ruch towarowy :?: Czemu nie :?:  :!:  :wink:


Misiu złoty, pohamuj swoje tezy, teorie i inne złote myśli bo będę wnosił do moderatorów o krechę dla Ciebie. Zamiast mędrkować co by tu wspaniałego na SKW zrobić pojawiłbyś się którejś niedzieli na szopie lub w Muzeum Przyrody i Techniki i pomógł w pracach. Każdy z nas swój rozumek ma i zaręczam ze każdy z ekipy myśli jakby tu podnieść rentowność i atrakcyjność SKW.

Żeby nie było OT to ruch towarowy nie jest prowadzony ze względu na:
-zły stan torowiska
-brak taboru
-brak potencjalnych odbiorców

Zwłaszcza czynnik nr.3 ma tu zasadnicze znaczenie.
Zapisane

Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #6 : 30 Lipca 2007, 21:45:15 »
0

No widzisz, a ja właśnie usunąłem post imć "sb"ka.

Ale ładnie to podsumowałeś, więc niech i tak zostanie.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 30 Lipca 2007, 21:49:47 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Ale ładnie to podsumowałeś, więc niech i tak zostanie.


Starałem się   :cool:
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #8 : 30 Lipca 2007, 23:27:42 »
0

Plany niedawno jeszcze nawet były - może i są ale póki co (FPKW) nic z nich nie będzie. I to z dwóch pierwszych powodów...
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!