OczeQ
SGKW
Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
|
« Odpowiedz #280 : 21 Grudnia 2013, 11:26:23 » |
0
|
Kilka ostatnich przypadków przekonuje mnie do zdania, że w Polsce niestety łatwiej coś z rejestru zabytków usunąć, niż wpisać.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #281 : 21 Grudnia 2013, 12:31:15 » |
0
|
Wojewódzki Konserwator Zabytków nigdy się na to nie wyrazi zgody.
Kwestia czasu. Jakoś Pińczów - Wiślica wyleciało z rejestru... Tylko że ten odcinek jest od dawna nieprzejezdny a tor w Piasecznie jest cały czasu używany.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #282 : 22 Grudnia 2013, 19:30:04 » |
0
|
powtórzę za przedmówcami, że wpisanie do rejestru nie stanowi wiecznej ochrony, przed rozebraniem. dodatkowo należy sprawdzić co jest przedmiotem ochrony całej linii. poszczególne podkłady, szyny i śruby? więc nie dopuszcza się jakiejkolwiek modyfikacji? nie można dodatkowej śrubki wkręcić? chyba nie. ochronie podlega układ torów. więc jego modernizacja z zachowaniem pierwotnego układu jest jak najbardziej możliwa. dokładnie tak samo jak w żyrardowie zabytkowe budynki fabryki adaptuje się do celów mieszkalnych. stosując analogię zabytkowy układ torowy można by adoptować do celów elektryfikacji. przy czym nie jestem specjalistą w tej dziedzinie i tylko opieram się na posiadanej wiedzy ogólnej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #283 : 22 Grudnia 2013, 20:44:14 » |
0
|
wpisanie do rejestru nie stanowi wiecznej ochrony, przed rozebraniem He, he, zwłaszcza nie stanowi żadnej ochrony gdy rozbiera złodziej. GrKD na odcinku od Tarczyna to kolej która umarła. Dziesiątki tysięcy spróchniałych podkładów, dziesiątki kilometrów kilometrów szyn bez przytwierdzeń, kilometry bez szyn, walące się mosty. Tu nie ma co udrażniać, reaktywować, rewitalizować. Jeśli GrKD ma jeszcze żyć dalej niż na odcinku na którym obecnie działa, potrzeba całkowitej odbudowy. Ale by tego dokonać musi powstać istotna potrzeba. Tą potrzebą może być jedynie transport publiczny, bo funkcja turystyczna w rolniczej krainie jabłkiem i burakiem płynącej, nie posiadającej żadnych wyraźnych atrakcji turystycznych zwyczajnie nie przejdzie. A czemu? Bo koszty są jasne: kilometr odbudowy linii - jeden milion, jeden przejazd na drodze krajowej czy wojewódzkiej - pół bańki; szynobus - 10 melonów. Nawet licząc że Unia "da" to pozostaje wkład własny, który, liczony w milionach, może nie być do udźwignięcia dla biednych gmin. W tej sytuacji konserwator na pewno nie będzie miał zastrzeżeń co do modernizacji, gdyż w tej chwili już właściwie nie ma on czego konserwować... @aronek Szifta używaj, bo mi się odechciewa czytać. Jak Ci się zepsuł, to drugi jest po przeciwnej stronie klawiatury.
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2013, 20:48:48 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #284 : 22 Grudnia 2013, 21:09:59 » |
-5
|
Nie marudź i ciesz się że używam prawego alta
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #285 : 22 Grudnia 2013, 21:16:41 » |
0
|
Elektryfikacja nie jest konieczna. Może tu chodzić o tramwaj spalinowy. Jakiś czas temu słyszałem o pomyśle przedłużenia lini tramwajowej z Warszawy do Piaseczna wiec będzie alternatywa dla PKS, busów i pociągów. Stacja w Grójcu leży trochę z boku ale tylko 650m od PKS. Obwodnica Grójca częściowo powstrzyma rozwój miasta w tamtą stronę. Rozbudowa posunie się w stronę kolejki. Gdyby ruszyło stałe połączenie to ten proces się przyśpieszy.
PS: Kiedy wycięto przejazd tuż za stacją w Grójcu w stronę Nowego Miasta??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #286 : 22 Grudnia 2013, 23:44:49 » |
0
|
Tramwaj do Piaseczna został zabity lata temu przez wybudowanie wiaduktów do Auchan, które zajęły rezerwę przeznaczoną pod tramwaj. Niby nie ma rzeczy niemożliwych, ale te budowle dosyć skutecznie blokują powstanie tramwaju. Nadzieją jest przebudowa torów za Piasecznem tak żeby pociągi mogły zmieniać kierunek jazdy, bo obecnie stacja w Piasecznie ma charakter przystanku przelotowego, tak bym to określił. Wtedy pewnie zaczną rozważać uruchomienie jakiejś SKMki. Piaseczno jakoś nie wyłamało się ze wspólnego biletu, bo w zasadzie nie ma alternatywy. Trasa S79 może powstanie za 15 lat. Ale nawet teraz nie jest źle. Pociągiem na dw. zachodni jedzie się 30 minut. Samochodem w porannym ruchu potrzeba ponad godzinę. A obawiam się, że tramwaj (długi, czerwony i często staje) nie pobije rekordów szybkości, mając przystanek co 500 metrów i w związku z tym średnią prędkość jazdy 15km/h podróż do centrum trwałaby ponad godzinę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #287 : 22 Grudnia 2013, 23:59:20 » |
0
|
O tym tramwaju słyszałem w tym roku więc jakoś ten problem muszą obejść.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
oelka
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #288 : 26 Grudnia 2013, 23:50:50 » |
0
|
Wojewódzki Konserwator Zabytków nigdy się na to nie wyrazi zgody. Przypominam, że cała Grójecko-Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa jest zabytkiem chronionym prawem, tak jak Pałac w Wilanowie czy Zamek Królewski. W Urzędzie Konserwatora Zabytków w Warszawie są na to odpowiednie dokumenty. To wyrazi zgodę na rozbiórkę linii czy jej wybranych obiektów, jeśli okaże się, że są w złym stanie technicznym lub straciły walory zabytkowości. Przykładów takich działań jest pełno dokoła. A jeśli samorządom Piaseczna i Grójca cały czas marzy się tramwaj elektryczny, to niech pomyślą o przywróceniu na terenie Piaseczna zlikwidowanych trolejbusów do Warszawy. Gdyby komuna w całej Polsce potrwała o kilka lat dłużej, to plany rozbudowy sieci trolejbusowej zakładały, że połączy ona również gminę Konstancin-Jeziorna, Powsin i ulicą Powsińską dotrze aż do pętli w Wilanowie. Rozbudowa sieci trolejbusów rozbiła się o brak poszerzonej al. Wilanowskiej. Bo cała sieć miała tworzyć krąg. Odcinek do Piaseczna powstał pod hasłem dojazdu robotników do Polkoloru inaczej szanse byłyby znikome. Na budowę trolejbusu w Konstancinie nie było szans w kryzysowych latach 80. Warto o tym pamiętać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #290 : 07 Stycznia 2014, 17:37:03 » |
+2
|
Janusz Ty to masz zdrowie...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #291 : 07 Stycznia 2014, 18:42:11 » |
+2
|
Zbawiciel świata i nawracacz mikoli... Mam konkurencję
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #292 : 07 Stycznia 2014, 22:45:38 » |
0
|
Czytam właśnie te komentarze i dobrze że mam na podorędziu schłodzony Namysłów, bo na trzeźwo się nie da. Popieram przedpiścę: Kuc, masz zdrowie. Swoją drogą: Twoje zdrowie!
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #293 : 07 Stycznia 2014, 23:39:16 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #294 : 17 Stycznia 2014, 19:22:44 » |
0
|
Kurier Południowy, wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 513), 2014-01-17, donosi: Kolejkowa zimna wojnaPOWIAT W tym tygodniu uprawomocnił się wyrok sądu nakazujący Piaseczyńsko-Grójeckiemu Towarzystwu Kolei Wąskotorowej wydanie majątku starostwu powiatowemu. - Mam nadzieję, że szybko do tego dojdzie i nie będziemy musieli zlecić sprawy komornikowi – mówi starosta Jan Dąbek. - Jesteśmy gotowi do wydania majątku w każdej chwili. Tylko co dalej? - pyta retorycznie prezes towarzystwa, Jerzy Walasek- Chcielibyśmy, żeby kolejka dalej funkcjonowała – twierdzi starosta Jan Dąbek. - Ale zdecydowanie nie na takich zasadach jak dotychczas – podkreśla. - Chcemy większej transparentności finansowej. Dlatego zaproponowaliśmy Towarzystwu, by wszystkie środki finansowe, które pozyskuje ze swojej działalności, przepływały przez samorząd powiatowy. - Tylko w jakim trybie starostwo wypłacałoby by te środki Towarzystwu? To jakiś enigmatyczny pomysł – ocenia prezes Jerzy Walasek, który odrzucił propozycję starosty. - Poza tym starosta zażądał od nas wydania kluczy do wszystkich pomieszczeń. Jeśli, tak jak dotychczas, mamy brać pełną odpowiedzialność za swoją działalność, to nie możemy być w swoich działaniach ograniczani i ubezwłasnowolniani. Starosta grozi, że jeśli pomimo wyroku sądowego Towarzystwo nie wyda majątku, to wkrótce może spodziewać się egzekucji komorniczej. - Jesteśmy gotowi wydać majątek w każdej chwili. Naszym pracownikom już wręczyłem wypowiedzenia – mówi Jerzy Walasek. - Tylko co dalej? Nasz długoletni dorobek, dzięki któremu kolejka sprawnie funkcjonowała, stając się jedną z większych atrakcji turystycznych regionu, ma zostać zaprzepaszczony? Starosta uważa, że w wypadku braku wypracowania kompromisu z Piaseczyńsko-Grójeckim Towarzystwem Kolei Wąskotorowej powiat jest w stanie zapewnić dalsze funkcjonowanie kolejki. - Rozmawialiśmy już z kilkoma operatorami zewnętrznymi, którzy z przyjemnością zajmą się piaseczyńską kolejką – twierdzi Jan Dąbek. - Ciekawe z kim? - dziwi się Jerzy Walasek. - Takich kolejek, jak nasza jest w kraju raptem trzy. Aby móc prowadzić działalność, trzeba mieć szereg uprawnień, koncesji i zezwoleń. Nasze Towarzystwo jest przygotowane nie tylko pod względem formalno-prawnym, ale dysponuje także doświadczeniem, które jest niezbędne przy tego typu działalności. Jesteśmy gotowi przystąpić do rozmów ze starostwem i zajmować się dalej kolejką, ale na zdrowych zasadach. Jak ostatecznie skończy się spór o kolejkę? Czy uda się wypracować kompromis umożliwiający dalsze jej funkcjonowanie? Na te pytania prawdopodobnie uda się odpowiedzieć w ciągu kilku najbliższych tygodni, gdy dojdzie do spotkania obu stron i poznamy ostateczny wynik negocjacji. Adam Braciszewski
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #295 : 24 Stycznia 2014, 23:09:40 » |
0
|
Dalszy ciąg MMA: Obserwować na samej końcówce.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #296 : 25 Stycznia 2014, 09:43:53 » |
0
|
Do poprawnego odtwarzania materiału wideo, niezbędna jest zainstalowana wtyczka (plug-in) SIlverlight.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #297 : 25 Stycznia 2014, 09:58:39 » |
0
|
Widać aplikacja do odtwarzania stwierdziła masz oryginalne, pirackie oprogramowanie operacyjne...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #298 : 25 Stycznia 2014, 10:24:32 » |
0
|
Za to chyba odpowiada DRM czy ten inny DMR. Silverlighta powinno dać się pobrać bez problemu
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #299 : 25 Stycznia 2014, 13:00:50 » |
0
|
Chyba że się jedzie na linuksie, wtedy jest problem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|