Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Kwiecień 2020, 23:56:49 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 23   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 236337 razy)
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 282 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #380 : 26 Grudzień 2015, 20:21:49 »
0

Powtórka na Polsat 2 właśnie oglądam
Zapisane

pozdrowienia
LXD2-454
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #381 : 26 Grudzień 2015, 21:15:50 »
+3


http://www.ipla.tv/2015-12-26-polityka-z-innej-strony/vod-6441675
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #382 : 29 Styczeń 2016, 18:54:12 »
+2

Kurier Południowy, wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 608), 2016-01-29 donosi:

Kolejka do remontu

PIASECZNO W budżecie gminy na ten rok zaplanowano 450 tys. zł na prace związane z rewitalizacją kolejki wąskotorowej. Urząd zlecił m.in. wykonanie koncepcji zagospodarowania Miasteczka Wąskotorowego w Piasecznie oraz szlaku kolejowego do Nowego Miasta nad Pilicą

Koncepcję zagospodarowania zaniedbanej stacji kolejki wąskotorowej w Piasecznie u zbiegu ulic Nadarzyńskiej, Wojska Polskiego i Sienkiewicza przygotowuje gminny wydział inwestycji. - Chcemy zabezpieczyć funkcje transportowe i turystyczne tego miejsca, czyli zaplecze techniczne kolejki – mówi Daniel Putkiewicz, pełnomocnik burmistrza ds. rozwoju. Ale to nie wszystko, bo gmina chciałaby także poszerzyć ofertę tego znakomicie zlokalizowanego, posiadającego ogromny potencjał terenu. Istnieją plany, aby Miasteczko Wąskotorowe pełniło funkcje kulturalne (aktualnie trwa analiza, w jakim zakresie byłoby to możliwe) i muzealne. Na stacji miałaby powstać także sala teatralna, której w Piasecznie bardzo brakuje. - Na razie cały projekt jest na etapie koncepcji i studium wykonalności – zastrzega Daniel Putkiewicz. - Sporządzamy dokumentację wymaganą do aplikowania o fundusze zewnętrzne. Koncepcja zagospodarowania terenu ma być gotowa do końca kwietnia.

Doprowadzą do ładu szlak kolejowy
Część pieniędzy zarezerwowanych w tegorocznym budżecie ma pójść także na wykonanie dokumentacji szlaku kolejowego od Piaseczna do Nowego Miasta nad Pilicą. Chodzi o zinwentaryzowanie torów i przygotowanie się do ich ewentualnej modernizacji (odcinek miałby pełnić funkcję transportową o charakterze turystycznym). Na koncepcję i studium wykonalności torów w budżecie gminy zarezerwowano 100 tys. zł. Kolejne 20 tys. zł ma „pójść” na opracowanie geodezyjne związane ze szlakiem kolejowym.

Gmina zabezpieczy infrastrukturę
Prace porządkowe i zabezpieczające na stacji kolejki w Piasecznie mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. W głównej mierze chodzi o zabezpieczenie budynków, poprawienie ogrodzenia i uprzątnięcie całego terenu. Celem wszystkich gmin współużytkowników majątku jest także zadbanie o porządek i oczyszczenie całego szlaku kolejowego do Nowego Miasta nad Pilicą. Znaczna część tych zadań jest realizowana dzięki pieniądzom uzyskanym z opłat od firm technicznych korzystających z kolejowego gruntu.

Tomasz Wojciuk

Słowo komentarza: jak można wyczytać, pomimo szumnego tytułu, niestety raczej nie uświadczymy na szlaku np. ekip remontujących tory, poza pracownikami P-GTKW którzy jak co dzień mozolnie wymieniać będą po te 15 szpał, aby tor do Tarczyna się nie rozleciał. Tutaj właściwie wszystkie pieniądze idą też na produkt drzewny, mianowicie papier. Mam na myśli koncepcje różnorakie.
Osobiście mam niejaki żal do właścicieli gruntów kolejowych, że mija półtora roku od kiedy przejęli majątek nieruchomy GrKD, a poza pieniędzmi które same wpłynęły do gminnych kas za pozostawienie różnych podziemnych urządzeń wzdłuż linii, z budżetów nie dano nie więcej. Skąd ten żal? Bo świadczy to o tym, że jednak nikomu ta kolej nie jest potrzebna jako kolej.
« Ostatnia zmiana: 29 Styczeń 2016, 18:58:11 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #383 : 03 Luty 2016, 08:26:03 »
0

Jak przeczytałem że 450k, a potem, że "opracowanie koncepcji" to nie czytając dalej już wiedziałem, że ta koncepcja będzie kosztować 450k.
Jedyne na co możecie liczyć to to, że to Wy, a nie firma szwagra, załapiecie się na sporządzenie inwentaryzacji szlaku.
Oj Kucyk, Kucyk. Już w jakimś poście produkowałem się na temat roli kolejki w przyszłości. I tutaj sprawdza się zasada, że "jeśli nie będziesz myślał o sobie, to nikt za ciebie o tobie nie pomyśli".
Pozostaje wam te 15 szpał (co to?) robić. 15 dziennie, tygodniowo czy miesięcznie?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1081 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #384 : 03 Luty 2016, 14:18:15 »
+2

szpał (co to?)

Inna nazwa szweli
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #385 : 03 Luty 2016, 17:59:48 »
+1

Inna nazwa szweli
...w którą bije się kostyle 
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #386 : 03 Luty 2016, 23:30:07 »
0

15? to roczna wydajność?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #387 : 04 Luty 2016, 09:03:20 »
+5

Nie roczna a półtora roczna. Przecież o logiczne:
15
1 i 5
Jeden i pięć
Jeśli "i" skrócimy to powstanie ","
1,5 czyli półtora.
Zatem robimy tylko pół tora - obijamy szwele szyniakami z jednej stron, potem jeden szpał bez kostyla i jeden z jednym kostylem. Jeśli zaś mają być w szwele bite kostyle to toromistrz musi przewiesić ubranie na niższy kołek.
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #388 : 13 Luty 2016, 17:54:06 »
+7

Kurier Południowy, wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 610) z dn. 2016-02-12 donosi:

Samorząd utrudnia zamiast wspierać?

PIASECZNO Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej miało nadzieję, że po zmianach personalnych, które zaszły po ostatnich wyborach samorządowych, zmieni się również stosunek lokalnych władz do działalności towarzystwa. Po roku sympatycy piaseczyńskiej kolejki czują się jednak nieco rozczarowani

Wyrazem rozczarowania polityką nowych władz powiatu wobec kolejki wąskotorowej jest pismo, które pod koniec grudnia ubiegłego roku wpłynęło do przewodniczącego rady powiatu. Jak dotąd pozostało bez odpowiedzi.

Stowarzyszenie wyremontowało, a teraz płaci
Starostwo powiatowe przekazało stowarzyszeniu tabor kolejowy oraz różnego rodzaju sprzęt – często niesprawny, albo o charakterze muzealnym albo wręcz o wartości złomu. W lutym ubiegłego roku przed sądem została zawarta ugoda – stowarzyszenie zostało zobowiązane do zapłaty 28 200 zł na rzecz powiatu za bezumowne korzystanie z taboru kolejowego. Aktualnie towarzystwo płaci miesięcznie czynsz w wysokości 800 zł netto za wykorzystywanie taboru kolejowego. W piśmie do radnych prezes stowarzyszenia wnosi o umorzenie zobowiązań finansowych oraz zrewidowanie opłat za dzierżawę.
- Jesteśmy organizacją non-profit, działamy jako oddolna inicjatywa mieszkańców, dzięki którym kolejka funkcjonuje i służy naszej lokalnej społeczności – podkreśla prezes Piaseczyńsko-Grójeckiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej, Jerzy Walasek. - Tymczasem samorząd powiatowy wciąż traktuje nas jak komercyjną firmę. Zamiast wspierać nasze działania, wciąż mnoży trudności i wysuwa roszczenia.
W piśmie do radnych Jerzy Walasek podkreśla, że stowarzyszenie przejęło tabor w złym stanie technicznym, który uniemożliwiał jego funkcjonowanie. Dzięki zaangażowaniu własnych środków finansowych udało się towarzystwu wyremontować dwie lokomotywy oraz pięć wagonów pasażerskich, które obecnie wykorzystuje do przewozów turystycznych. Stowarzyszenie twierdzi, że remonty i naprawy taboru pochłonęły ok. 750 tys. zł, na poparcie czego dysponuje stosownymi dokumentami księgowymi.
- Teraz powiat próbuje się wzbogacić na naszym stowarzyszeniu żądając opłat za tabor, który przejął bezpłatnie i który był niesprawny w momencie, gdy nam go przekazywano – nie kryje rozgoryczenia Jerzy Walasek.

Powiat otwarty na rozmowy, ale nie ma z kim
- Przekazałem dokument właściwiej komisji problemowej – mówi przewodniczący rady Daniel Putkiewicz. - O współpracy z towarzystwem decyduje jednak zarząd i to najlepiej z nim rozmawiać.
- Ja wiem, że towarzystwo jest organizacją non-profit, ale jednocześnie jakieś opłaty za swoją działalność pobiera i nie wozi naszych mieszkańców za darmo - podkreśla wicestarosta piaseczyński Arkadiusz Strzyżewski. - Na razie przedłużyliśmy umowę ze stowarzyszeniem na dotychczasowych zasadach, ale oczywiście temat nie jest zamknięty. Jeśli zostanie powołana jakaś struktura, która będzie zarządzać mieniem kolejki wąskotorowej w imieniu jej właścicieli, a więc samorządów gminnych, to jesteśmy skłonni do renegocjacji umowy i ustalenia nowych zasad współpracy.

W 2014 roku, 11 września doszło do podpisania aktu notarialnego, który przypieczętował przejęcie od PKP S.A. Grójeckiej Kolejki Dojazdowej przez cztery samorządy gminne: Piaseczno, Grójec, Błędów oraz Belsk Duży. Póki co nic nie zapowiada, by samorządy w najbliższym czasie zamierzały powołać jednostkę, która w ich imieniu będzie zarządzać majątkiem.
- W ciągu dwóch tygodni zwołamy konferencję prasową, na której przedstawimy państwu szczegóły współpracy pomiędzy samorządami – zapowiadał burmistrz Piaseczna, Zdzisław Lis chwilę po podpisaniu aktu notarialnego.
Zamiast dwóch tygodni minęły już dwa lata i póki co szczegółów międzysamorządowej współpracy nie ujawniono.

Adam Braciszewski

------------------------------------------

Cytat: "Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej miało nadzieję, że po zmianach personalnych, które zaszły po ostatnich wyborach samorządowych, zmieni się również stosunek lokalnych władz do działalności towarzystwa."

Opowiem Wam dziś przypowieść o mechaniku marnotrawnym.

Był raz jeden człowiek, któremu rodzice dali nazwisko Kowalski, który, jako prawdziwy, prawy i sprawiedliwy Polak, miał wroga strasznego - sąsiada swego który urodził się pod nazwiskiem Nowak.
Ów Kowalski jako prawdziwy, prawy i sprawiedliwy Polak, ze wszystkich sił swoich, ze wszystkich myśli swoich i we wszystkich modlitwach swoich pragnął by Nowakowi nic się nie udawało, żeby chorował, żeby go komornik gnębił i żeby jego życiowa droga usłana była psimi gównami.
Raz Nowakowi spsuł się samochód i oddał go do warsztatu prowadzonego przez mechanika Wiśniewskiego - kuzyna Kowalskiego.
Ów mechanik miał talent do paprania roboty. Nowak zżymał się że naprawa długo trwa, potem wściekał że mechanik zażądał jakiejś sumy z kosmosu, a gdy kur po trzykroć zapiał kurwić zaczął bluźnierczo gdy okazało się że Wiśniewski zamiast naprawić jeszcze popsuł i zasyfił nowakowe auto jako w niebie tak i na ziemi.
Dowiedział się o tym Kowalski i wielka radość zapanowała w jego domu. Bo jak się nie cieszyć gdy serce radością przepełnia świadomość że temu ujowi Nowakowi mechanik trzymał w naprawie samochód długo, zażądał jakiejś sumy z kosmosu i zamiast naprawić jeszcze popsuł i zasyfił auto jako w niebie tak i na ziemi!?
I Wiśniewski cieszył się z radości swego kuzyna Kowalskiego, dobre słowo od niego usłyszawszy że zacnie postąpił ciągnąc długo naprawę, waląc sumę z kosmosu i zasyfienie czyniąc jako w niebie tak i na ziemi.
Zdarzyło się jednak że i Kowalskiemu samochód się spsuł. Gdy tak się stało Kowalski oddał go do serwisu w ASO. Dowiedział się o tym Wiśniewski i z wyrzutem do kuzyna swego przemówił:
- Zaprawdę powiadam ci kuzynie: tyś jest niewdzięcznym kuzynem bo auto swe do ASO przez żydów opanowanej oddałeś zamiast wspomóc kuzyna swego i naprawę powierzyć temu, który wrogowi twemu Nowakowi długo naprawę ciągnął, przywalił sumę z kosmosu i zasyfił szczodrze tapicerkę jako w niebie tak i na ziemi.
Na to Kowalski odparł:
- Odejdź w podskokach kuzynie, albowiem ja auto potrzebuję do jazdy mieć, a nie jak Nowak długo w naprawie, zapłacić sumę z kosmosu i musieć jeszcze czyścić wnętrze zasyfiałe jako w niebie tak i na ziemi.
Zasmucił się Wiśniewski, albowiem myślał że skoro Nowakowi przykrość sprawił to Kowalski da mu zarobić, i odszedł w podskokach.
Zaprawdę powiadam wam: łatwiej przejść wielbłądowi przez ucho igielne niż by mechanik marnotrawny zaufanie zdobył ludzi co go znają.

Koniec czytania na dzisiaj.
« Ostatnia zmiana: 14 Luty 2016, 09:59:21 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #389 : 24 Marzec 2016, 08:52:53 »
0

Przegląd Piaseczyński donosi:

Piaseczno Miasto – koncepcja rewitalizacji kolejki

Koncepcja zagospodarowania terenu stacji kolejki wąskotorowej w Piasecznie jest w końcowej fazie przygotowań. Stacja ma łączyć ze sobą funkcje kulturalne, komercyjne oraz turystyczne, ale przede wszystkim ma być otwartą przestrzenią zintegrowaną z miastem.

Stacja kolejki wąskotorowej to teren, którego granice wyznaczają ulice Wojska Polskiego, Nadarzyńska oraz Sienkiewicza. Sąsiaduje on także z działkami przy ulicy Czajewicza. Aktualnie dostępny on jest dla pasażerów kolejki wąskotorowej oraz klientów restauracji mieszczących się na terenie stacji. Zlokalizowane są tutaj także pracownie fotograficzna i architektoniczna (architekci z tej pracowni są autorami koncepcji).
Budynek dworca, aktualnie mieszkalny, projektu Konstantego Sylwina Jakimowicza powstał w 1914 roku. Pozostałe ceglane budynki, które powstały po połączeniu Kolejki Wilanowskiej z Grójecką w 1935 roku, zaprojektował Zygmunt Kochman.
Ważną częścią koncepcji jest zabezpieczenie funkcji transportowych w postaci usług turystycznych kolejki. Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej miało w niej swój czynny udział. Zaprezentowali oni swój program funkcjonalno-użytkowy tego terenu, wzięty pod uwagę w opracowywaniu koncepcji.

Część północna – funkcja kultury

Dodatkowo gmina chciała wzbogacić teren kolejki o funkcje kulturalne, ale na tej części, na której do tej pory nic się nie działo. Dlatego industrialne tereny w północnej części obszaru kolejki zamienione zostały w koncepcji na miejsce otwarte dla ludzi.
Założeniem rewitalizacji terenu stacji jest odbudowanie spalonej kilkadziesiąt lat temu hali lokomotywowni. Aktualnie istnieje tylko jej część. Spalona hala usytuowana była między istniejącą a budynkiem nazywanym olejarnią (będącym jednak w czasach swojego funkcjonowania magazynem) stojącym przy ulicy Nadarzyńskiej.
Tzw. olejarnia wkomponowana zostanie w szklaną ścianę nowego budynku, a z dwóch jej stron usytuowane zostaną wejścia do części kulturalnej kompleksu. To rozwiązanie poza oczywistą wygodą dla użytkowników, zintegruje także centrum miasta z kolejką. Od Nadarzyńskiej do ścisłego centrum miasta jest o wiele bliżej niż od ulicy Sienkiewicza.
W tej części powstanie sala teatralno-widowiskowa Centrum Kultury na ok. 400 osób (o konieczności jej powstania pisaliśmy w grudniu w numerze 84 PP). W kompleksie znajdą się także pomieszczenia biurowe dla Centrum Kultury.
Jak powiedział nam Jerzy Walasek, prezes PGTKW, w olejarni na jednej z kondygnacji powstać ma tak potrzebne muzeum kolejki wąskotorowej.
Istniejący budynek starej kuźni (aktualnie nie jest zagospodarowany) zostanie odrestaurowany i pozostawiony w środku szklanego kompleksu. Przeznaczony on zostanie prawdopodobnie na mniejszą salę np. konferencyjną.

Część południowa – funkcja turystyki

Budynek obecnej drezyniarni zostanie wyburzony, jako nie posiadający żadnych wartości, powstały jako komórka na potrzeby kolejki już w latach powojennych. Drezyniarnia zyska nowe miejsce od strony ulicy Sienkiewicza między bramą wjazdową dla pociągów, a bramą dla turystów. Obok powstać ma również wieża widokowa. Odbudowanie wieży ciśnień, która istniała kiedyś, nie miałoby większego sensu z uwagi na brak pełnienia dzisiaj jakiejkolwiek funkcji, zwiększałoby jednak koszty realizacji koncepcji.
Białe baraki w których dzisiaj funkcjonuje kasa kolejki, modelarnia oraz pomieszczenia służbowe także zostaną wyburzone. Koncepcja zakłada wybudowanie w jego pobliżu nowych budynków spełniających funkcję kas, poczekalni, toalet etc.
Tory kolejki, perony oraz istniejące hale lokomotywowni zostaną na swoim miejscu, chociaż dokonane zostaną potrzebne remonty. Interesującym rozwiązaniem wydaje się pomysł, aby część hali północnej była oszklona. I choć środek nie będzie dostępny dla zwiedzających to będzie on przez to szkło widoczny.
Pozostanie na swoim miejscu także mały, okrągły budynek pompowni zlokalizowany między torami od strony ulicy Sienkiewicza.

Skąd pieniądze?

W tym roku gmina w swoim budżecie zabezpieczyła na wykonanie koncepcji i potrzebną dokumentację 450 tys. złotych. Jak mówi nam Daniel Putkiewicz, wiceburmistrz, 350 tys. zł pozyskane zostało ze służebności położonej nitki gazu na szlaku kolejki, a jak ustalono wcześniej – pieniądze pozyskane z kolejki nie będą zasilać budżetów poszczególnych gmin, tylko zostaną przeznaczone właśnie na kolejkę. 100 tysięcy dołożyła gmina Piaseczno z własnych środków z przeznaczeniem na wykonanie koncepcji i potrzebną dokumentację.
Z zabezpieczonych w budżecie pieniędzy 100 tys. zł wydane zostanie na koncepcję i studium wykonalności szlaku kolejowego do Nowego Miasta nad Pilicą, 250 tys. na tzw. prace bieżące, np. zabezpieczenie dachu głównej hali, a 20 tys. na opracowanie geodezyjne, aby możliwe było uporządkowanie szlaku.
Na realizację koncepcji gmina starać się będzie o pozyskanie funduszy zewnętrznych.
Kolejka była niegdyś najważniejszym zakładem pracy w Piasecznie, dzisiaj natomiast jest wraz z Zamkiem w Czersku jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych powiatu. Industrialny charakter tego terenu od dawna przyciąga artystów i fotografów – przeznaczenie go na miejsce dla kultury, jest niejako naturalne. Otworzenie go dla mieszkańców zaktywizować ich może bardziej niż wyremontowanie rynku.

Joanna Grela
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #390 : 24 Marzec 2016, 18:40:52 »
0

Posiłkując się planami i wizjami popuszczę swe WODZE FANTAZJI...a co
Dodatkowo teren Piaseczna Przeładunkowego(?) wykorzysta się jako teren nowej bazy zaplecza technicznego, gdzie będzie stacjonować tabor niskopodłogowy obsługujący zmodernizowaną linię oraz znajdzie się węzeł przesiadkowy oraz ewentualnie parking P+R. Tabor to jakieś wąskotorowe GTW  lub Vesuvio...

No dobra, a teraz bolesny powrót do rzeczywistości...

Pozdro...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #391 : 01 Kwiecień 2016, 08:07:40 »
0

Fajnie Kucyk kręci! Ale dziunia którą miał zaszczyt wieźć - kręci jeszcze lepiej  

http://www.polsatnews.pl/wideo-program/pociag-do-polityki-kinga-gajewska_6363806/
« Ostatnia zmiana: 01 Kwiecień 2016, 08:25:07 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Sputnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #392 : 03 Kwiecień 2016, 23:47:35 »
-1

Cytuj
Koncepcja zagospodarowania terenu stacji kolejki wąskotorowej w Piasecznie jest w końcowej fazie przygotowań. Stacja ma łączyć ze sobą funkcje kulturalne, komercyjne oraz turystyczne, ale przede wszystkim ma być otwartą przestrzenią zintegrowaną z miastem.
Wszystko w przedstawionym dokumencie papierowym wygląda ładnie i pięknie. Ale czy ktoś w ogóle z urzędników Piaseczna konsultował koncepcje zagospodarowania terenu stacji wąskotorowej Piaseczno Miasto z nowym mazowieckim wojewódzkim konserwatorem zabytków - P. Barbarą Jezierską?

Bo może okazać się, że nic z planów koncepcji zagospodarowania terenu stacji Piaseczno Miasto nie wyjdzie. Ponieważ nowy konserwator zabytków - P. Jezierska po ostatnich decyzjach w Warszawie, może te wszystkie plany pokrzyżować Smutny

Osobiście chciałbym, żeby cała linia kolejowa Piaseczyńskiej Kolei Wąskotorowej z Piaseczna do Nowego Miasta nad Pilicą znajdowała się pod szczególną ochroną wojewódzkiego konserwatora zabytków w Warszawie. Może pojawią się częściej wizytację P. konserwator w terenie i pisma do wszystkich właścicieli PKW do zabezpieczenia zabytku techniki kolejowej przed postępującą dewastacją. Może uda się też w końcu namówić PKP S.A., żeby pozostałą część odcinka linii kolei wąskotorowej od Mogielnicy i Nowego Miasta nad Pilicą przekazała na własność samorządowi województwa mazowieckiemu oraz powiatowi grójeckiemu?

Na ciekawe projekty turystyczne na Mazowszu, jakim niewątpliwie jest Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa, jest bardzo dużo środków finansowych z funduszy unijnych. Najlepszym przykładem niech będzie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. W sezonie turystycznym uruchamiane pociągi są zawsze pełne pasażerów i to z bardzo odległych miejscowości. Kolej wąskotorowa jest magnesem przyciągającym całe rodziny, które chcą odpocząć w weekend od miasta. Największy problem widzę jednak ze ściągnięciem na PKW dodatkowego taboru o prześwicie 1000 mm. Do Nowego Miasta nad Pilicą lub Mogielnicy potrzeba kilku lokomotyw spalinowych oraz kilku wagonów pasażerskich lub wagonów letniaków. Oprócz tego potrzebne będzie jeszcze jakieś zaplecze techniczne w postaci tymczasowej lokomotywowni i hali dla wagonów zlokalizowane obok stacji Nowe Miasto nad Pilicą. W każdym razie potencjał turystyczny PKW ma bardzo duży na całej linii kolejowej, a nie tylko do Tarczyna i na polane w Runowie.
Zapisane
AndrzejPx48
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #393 : 04 Kwiecień 2016, 08:31:23 »
0

Sputnik, już temat długości trasy do pokonania był dyskutowany. W dużym skrócie powtórzę że do Grójca i dalej możesz zawieść raz w
m-cu wąskotorowych maniaków z aparatami fot. A polana w Runowie to kres wytrzymałości emocjonalnej dzieciaków w wagonie i spragnionych browarka z kiełbaską tatusiów.
Zapisane

Kleję kolej w kartonie.
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #394 : 04 Kwiecień 2016, 08:51:38 »
+2

Sputnik, już temat długości trasy do pokonania był dyskutowany. W dużym skrócie powtórzę że do Grójca i dalej możesz zawieść raz w
m-cu wąskotorowych maniaków z aparatami fot. A polana w Runowie to kres wytrzymałości emocjonalnej dzieciaków w wagonie i spragnionych browarka z kiełbaską tatusiów.
I tak właśnie się robi w Rogowie: "tatusiów" do Jeżowa, "maniaków" do Rawy, zaś wyjątkowo maniakalnych maniaków plus spragnionych jazdy kolejką (bo już nie ogniska, piwa i kiełbasek których w tym etapie wycieczki brak) mieszkańców tego ostatniego miasta - do Białej Rawskiej.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwiecień 2016, 10:27:11 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #395 : 04 Kwiecień 2016, 08:55:01 »
+2

Bo może okazać się, że nic z planów koncepcji zagospodarowania terenu stacji Piaseczno Miasto nie wyjdzie. Ponieważ nowy konserwator zabytków - P. Jezierska po ostatnich decyzjach w Warszawie, może te wszystkie plany pokrzyżować Smutny
Co do p. Barbary Jezierskiej - jest to ostatnia osoba której miłośnicy kolejki piaseczyńskiej mogliby się obawiać. Przeciwnie, w niej cała nadzieja że pokrzyżuje plany... zagospodarowania przejętych przez zatarczyńskie gminy pokolejkowych terenów, gdy upłynie umowny czas od chwili zawieszenia ruchu, po którym będą mogli zrobić z tymi terenami co im się żywnie podoba. Np. wybudować drogę.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwiecień 2016, 10:24:32 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3956 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #396 : 08 Kwiecień 2016, 18:09:38 »
0

Kurier Południowy, wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 618) z dnia 2016-04-08 donosi:

Stacja wąskotorówki w nowej odsłonie

PIASECZNO We wtorek zaprezentowano koncepcję zagospodarowania terenu stacji kolejki wąskotorowej w Piasecznie, gdzie w przyszłości powstanie prawdopodobnie sala teatralno-widowiskowa. Teraz gmina, która cały czas porządkuje teren, ma przygotować studium wykonalności zadania, co z kolei umożliwi aplikowanie o fundusze unijne



Prezentację zatytułowaną „Modernizacja Zespołu Budynków Stacji Piaseczno Miasto Wąskotorowe” przedstawili Przemysław Wielądek i Jacek Ciećwierz z firmy PDV Architekci, która ma swoją siedzibę w jednym z pomieszczeń na terenie stacji. - Pracujemy w budynku kolejki, więc nie mogliśmy przegrać przetargu na koncepcję zagospodarowania tego terenu – zażartował Jacek Ciećwierz.

Wszystko zaczyna się od koncepcji
- Chcemy poszerzyć ten obszar o funkcje kultury i udostępnić go mieszkańcom – mówił Daniel Putkiewicz, wiceburmistrz Piaseczna. - Projekt nie ma jeszcze finansowania. Najpierw trzeba opracować studium wykonalności, do czego potrzebna jest zlecona koncepcja zagospodarowania.
Na wstępie architekci przedstawili mieszkańcom krótką charakterystykę terenu kolejki, na którym znajduje się w sumie kilkanaście, będących w różnym stanie obiektów. Wiele z nich kwalifikuje się do wyburzenia, inne będzie można zaadoptować na nowe funkcje, modernizując je lub rozbudowując. - Generalnie mamy tu do czynienia z prostym budownictwem kolejowo-przemysłowym – podsumował Jacek Ciećwierz. - Chcemy zachować m.in. halę główną, w której są przechowywane wagony, budynek zaplecza socjalno-warsztatowego, magazyn WMD oraz budynek hali tzw. „dniówki”, w której parkują lokomotywy. Hala główna zostanie rozbudowana. Na froncie proponujemy dobudowanie wiaty z kanałami, gdzie będzie odbywał się przegląd taboru.
Do wyburzenia ma być natomiast budynek starej drezyniarni, którego funkcje przejmie parter wieży widokowej. Wieża taka stała na terenie stacji jeszcze do lat 90. Teraz ma zostać odtworzona w nowoczesnej formie. Zrewitalizowany ma zostać także znajdujący się na terenie stacji niewielki park. Założono, że wejście na teren kolejki ma znajdować się u zbiegu ulic Nadarzyńskiej i Wojska Polskiego.

Sala teatralno-widowiskowa
Jedną z głównych bolączek Piaseczna jest brak sali widowiskowej z prawdziwego zdarzenia. Jak się jednak okazuje, są duże szanse, że powstanie ona właśnie na terenie kolejki. Jednym z głównych zadań architektów było przeanalizowanie, czy taki obiekt się tam zmieści. Okazało się, że tak. Jacek Ciećwierz poświęcił sporo czasu na omówienie funkcji głównego budynku, który ma stanowić centralny punkt stacji. W jego podziemiach zaplanowano miejsca parkingowe dla 38 samochodów i kilkunastu rowerów. Na kolejnym poziomie znajdą się m.in. kasy, informacja, szatnie, foyer, kawiarnia. Wyżej zaplanowano małą salę widowiskową na 190 miejsc, salę konferencyjną usytuowaną w dawnym budynku kuźni, zaplecze magazynowe i toalety. Na pierwszej kondygnacji znajdzie się wielofunkcyjna sala teatralno-widowiskowa na 500 osób ze sceną i wyposażeniem, zaś najwyższej zaplanowano biura. Całość zamknie zielony dach. Architekci podkreślili, że zależało im na zachowaniu industrialnego charakteru tego miejsca.

Co z parkingami?
- A co z parkingami? - dopytywali obecni na prezentacji mieszkańcy. - 38 miejsc na halę, do której może zmieścić się 500 osób to trochę mało...
Jak się okazało, wiele miejsc parkingowych znajduje się na obrzeżach terenu stacji. I tak na znajdującym się parkingu przy ulicy Kniaziewicza (naprzeciwko stacji) zmieści się około 50 samochodów, a kolejnych 60 – na parkingu przy ulicy Czajewicza (dawny teren urzędu skarbowego). Kolejne 250 samochodów ma zmieścić się na planowanym parkingu przy ul. Nadarzyńskiej. - Nie zapominajmy, że większość imprez będzie odbywać się po południu, gdy zwolnią się miejsca parkingowe przy sądach oraz przy ul. Kościuszki – dodał Daniel Putkiewicz. - Piaseczno to niewielkie miasto, a stacja znajduje się praktycznie w samym centrum, do którego można szybko dostać się piechotą – przekonywał Jacek Ciećwierz.
Koncepcja zagospodarowania terenu kolejki bardzo przypadła do gustu piaseczyńskiemu kronikarzowi Jerzemu Duszy. - To założenie jest bardzo ładne. Mam nadzieję, że doczeka się ono realizacji, bo Piaseczno zasługuje na salę widowiskową z prawdziwego zdarzenia – podsumował prezentację.

Długa droga do rewitalizacji
Zaprezentowana koncepcja pozwala określić koszty modernizacji stacji, co z kolei jest potrzebne do zrobienia studium wykonalności i aplikowania o środki zewnętrze. Jeśli uda się zdobyć dofinansowanie, gmina będzie mogła zlecić przygotowanie dokumentacji projektowej, a w dalszej kolejności wyłonić wykonawcę, który zajmie się realizacją inwestycji. Jak wszystko dobrze pójdzie teren doczeka się modernizacji do roku 2023. Jak podkreśla Daniel Putkiewicz, proces przywracania stacji wąskotorówki miastu już się rozpoczął. Teren jest na bieżąco porządkowany, a zagrożone zawaleniem obiekty są zabezpieczane.

TOMASZ WOJCIUK
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #397 : 11 Kwiecień 2016, 11:04:52 »
0

A co to właściwie kufa ma być? Terminal międzynarodowego portu lotniczego, czy może wejście do panteonu tradycji Komunistycznej Partii Polski, zlokalizowanego w sąsiedztwie obiektu pod patronatem zdechlaka którego pająki wlekły po wszystkich ścianach? Podobne bryły ze szkła i stali witają turystów i melomanów pragnących odwiedzić rodzinne miejsce Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli - szok! Szok I tylko co do roli znajdującego się dalej pudełkowatego sarkofagu nie mam najmniejszych wątpliwości: ma on udaremnić wszelkie plany odbudowy przynajmniej fragmentu kolejki w kierunku północnym, oczywiście na okoliczność przywrócenia jej funkcji komunikacyjnych (marzyłaby się dwupoziomowa stacja pod wiaduktem normalnotorowej linii siekierkowskiej przy ul Puławskiej gdzie można by się przesiąść w szynobus do Warszawy lub Konstancina). Więc to na stawianiu takich szkaradnych gargameli (jakby jeszcze było ich mało w całym Piasecznie, od piekutowiska po osiedle któremu patronuje radny S., swego czasu autor pomysłu wyburzenia całego kompleksu stacji Piaseczno Miasto pod developerkę i przeniesienia zaplecza na... Przeładunkową) ma polegać tzw. rewitalizacja kolejki? Ordynarny developerski biznes, nie żadna rewitalizacja!
Nie od dziś na samo zestawienie pojęć "Piaseczno" oraz "pracownia architektoniczna" nóż otwiera mi się w kieszeni. Jest wśród Was Autor tego oto filmiku https://www.youtube.com/watch?v=mIB0lOdpgcc przedstawiającego Port Czerniakowski, który musiałem opuścić na zawsze mając w perspektywie ustanowiony właśnie podatek denny na rzecz bufetu oraz rozpisany już konkurs na zagospodarowanie tego urokliwego, choć zapuszczonego miejsca, w którym zwyciężyć miał ten oto urwany z Marsa projekt, przewidujący pawilony mające w chorej wyobraźni autora nasuwać skojarzenie z... żaglem, za to wkopane na trzy piętra w nasiąknięte wodą jak gąbka nadbrzeżne, niestabilne grunty:
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34889,8945302,Z_Warszawy_lodzia_do_Paryza__To_mozliwe__Potrzebny.html
Nawet miałem okazję zamienić parę słów z autorem tego gniota z innej piaseczyńskiej (zakładając rzecz jasna że to nie ta sama pracownia pod zmienioną nazwą - jakiś urodzaj na pracownie architektoniczne zapanował akurat w Piasecznie?) pracowni "Tomcat", oczadziałym wizją "łodzi i barek turystycznych za setki tysięcy euro z całej Europy". Zapytałem czy kiedykolwiek żeglował, szczególnie po rzekach tak zaniedbanych i zagruzowanych jak Wisła, skoro myśli że właściciele tych jednostek zechcą narażać je na rozbicie w drodze do luxusowego portu w 100lycy. Przyznał że owszem. W roli pasażera komercyjnych rejsów w Chorwacji Z politowaniem Ostatecznie zagospodarowanie portu przybrało zupełnie inną postać, bez futurystycznych pawilonów ze squashem oraz SPA, choć betonu (marnej jakości zresztą) i tak nie pożałowano. I tylko łącznie ćwierć bańki publicznej kasy poszło się kichać na nagrody dla młodych wykształciuchów. Smutny
« Ostatnia zmiana: 11 Kwiecień 2016, 14:38:11 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #398 : 13 Kwiecień 2016, 08:41:35 »
0

@Tomek Janiszewski
Świat się zmienia. Nie da się wszędzie zachować skansenów, bo nie będzie miejsca na zmiany.
W podanym przez Ciebie przykładzie Portu Czerniakowskiego, boli (Ciebie?) to że zrobiono nabrzeże, podciągnięto media, w związku z tym barki mieszkalne będą płacić więcej, za luksus, zamiast dalej stać w krzakach i chodzić po błocie.
A jednak z punktu widzenia mieszkańców miasta, ucywilizowano zdziczały kawałek przestrzeni miejskiej.
Tego samego frazesu można użyć do terenu stacji w Piasecznie. Że w obecnej formie, jest to zdziczały, zapuszczony i nie odwiedzany przez ludzi kawał terenu, prawie w centrum miasta.
Koncepcja zbudowania sali widowiskowej urywa spory kawał tej stacji i go zagospodarowuje.
Nie chcę napisać, że fajnie, iż powstanie hala widowiskowa w miejsce garażu dla drezyn.
Napiszę więcej: nie wiem jak bardzo używana jest ta część stacji. Można odnieść wrażenie, że nie bardzo skoro zaraz na końcu peronu (przed knajpą) jest płot i "furtka", który wytycza granicę terenu używanego przez kolejkę. Tak mam świadomość, że dalej też czasami lokomotywa pojedzie zrobić oblot, ale na pierwszy rzut oka, "kolejka" kończy się na furtce.
Czy kolejka w jakiś sposób używa terenów za wagonownią. I nie chodzi o to czy traktuje je jako składnicę złomu, tylko czy w jakiś sposób dba o ten teren, a przede wszystkim czy jest pomysł na ich wykorzystanie. Dlaczego? Bo jest wrażenie, że tamte budynki nie są potrzebne dla obsługi kolejki. Więc pan wiceburmistrz kombinuje, że w takim razie wywalmy to w kosmos i postawmy salę widowiskową.
CHYBA (podkreślam słowo chyba) zawsze jest tak, że dochodzi do starcia wizji racjonalnego wykorzystania terenu, z wizją ideową którą rozumiem, jako chęć zachowania dla samego zachowania. Żeby wygrać z osobami mającymi wizję racjonalnego wykorzystania pustych budynków, należy odebrać im argument. A w tym przypadku jest to "pustych budynków". Czy jest jakiś pomysł? Jakikolwiek inny na wykorzystanie nieużywanych budynków i pustych placów (prawie) w centrum miasta?
Zapisane
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #399 : 13 Kwiecień 2016, 11:39:50 »
+1

Bo może okazać się, że nic z planów koncepcji zagospodarowania terenu stacji Piaseczno Miasto nie wyjdzie. Ponieważ nowy konserwator zabytków - P. Jezierska po ostatnich decyzjach w Warszawie, może te wszystkie plany pokrzyżować Smutny
Co do p. Barbary Jezierskiej - jest to ostatnia osoba której miłośnicy kolejki piaseczyńskiej mogliby się obawiać. Przeciwnie, w niej cała nadzieja że pokrzyżuje plany... zagospodarowania przejętych przez zatarczyńskie gminy pokolejkowych terenów, gdy upłynie umowny czas od chwili zawieszenia ruchu, po którym będą mogli zrobić z tymi terenami co im się żywnie podoba. Np. wybudować drogę.
Pamiętając jak Pani Jezierska (za poprzedniej kadencji) bez mrugnięcia okiem, na wniosek PKP, wykreśliła z rejestru Nasielską KD to nie wydaje mi się, żeby miała ona jakiś szczególny stosunek do wąskotorówek, a szczególnie do ich nieczynnych odcinków.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2016, 11:46:17 wysłane przez Bart » Zapisane

Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 23   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!