Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Styczeń 2018, 05:57:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 20 21 [22]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 158139 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3526 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #420 : 15 Marzec 2017, 20:29:51 »
0

Czujne oko Niezłomnego wywąchało ukryte w czeluściach Piaseczna podkłady. Ale nie masz prawa włożyć na swą skroń wiklinowej korony Tomku. Nie byłeś pierwszy. Już we wojnę wiedziano, co kryją wnętrza hali głównej. A oto dowód:

https://www.youtube.com/watch?v=au5G2_pdOB4&feature=youtu.be
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3526 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #421 : 27 Marzec 2017, 19:46:50 »
+2

Wczoraj tradycyjnym topieniem Marzann odbyła się inauguracja ogólnodostępnych pociągów turystycznych w roku 2017. Ogólnie, to spaliliśmy parę suk:



Następna wycieczka odbędzie się za miesiąc - na majówkę. Trzeba bowiem przyznać, że lepiej jest robić pociągi, niż je odwoływać, w czym kwietniowe jazdy, z uwagi na mało piknikową aurę, wiodły prym w poprzednich latach.
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #422 : 27 Marzec 2017, 23:48:16 »
-1

A ja chciałbym podziękować Kucykowi panu Henrykowi i Kazikowi za wczorajszą wspólną podróż.Nasza ekipa była tym razem bardzo mocna bo było nas aż 14 chłopa i dwie kobitki plus sabaka.
Zapisane
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #423 : 19 Kwiecień 2017, 18:19:08 »
+2

https://www.facebook.com/Mazowsze-na-dawnej-fotografii-732001350144698/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf 
Zapisane

pozdrowienia
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 790 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #424 : 25 Czerwiec 2017, 17:49:42 »
0

Znowu bum jebut?
http://warszawawpigulce.pl/waskotorowka-w-piasecznie-wjechala-w-samochod/
Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 429 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #425 : 25 Czerwiec 2017, 19:41:54 »
0

Witam! Po dzisiejszym "trafieniu" wychodzi na to,że kolejka Piaseczyńska jest najcelniejsza w Polsce Chichot. Może ktoś prowadzi statystykę,który to już dzwon? Dobrze,że nikomu nic się nie stało,a i nowy samochód któryś z salonów sprzeda,bo z tego to już raczej nic nie będzie.Pozdrawiam.Bogdan
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwiec 2017, 19:45:56 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1243 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #426 : 25 Czerwiec 2017, 20:24:05 »
0

Tja nie będzie... Od kiedy obracam się w środowisku blacharzy samochodowych twierdzę, że nie ma takiego dzwona, którego nie da się wyklepać :-) artykuł swoją drogą ciekawy. Bo i określenie przejazd turystyczny jest ciekawe. Kolejowy to rozumiem, ale turystyczny? ;-) auto dla odmiany wygląda jakby zatrzymało się na środku torów a nie "zbyt blisko" tychże.
Pozdrawiam weekendowo B-)
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" - poziom utrzymania P5
Transit 601 '72 "Leszek (Meszek)" -skreślony ze stanu
Romet 100 '83 "Henio" - oczekuje P5
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3526 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #427 : 03 Sierpień 2017, 14:03:28 »
0

Kurier Południowy, wydanie piaseczynsko-ursynowskie nr 679 z 2017-07-28 donosi:

Nowe ogrodzenie wokół stacji. Priorytetem remont hali głównej

PIASECZNO Kilkanaście dni temu wymieniono ogrodzenie wzdłuż stacji kolejki wąskotorowej w Piasecznie od strony ulic Sienkiewicza i Wojska Polskiego. Jest to jeden z pierwszych etapów rewitalizacji całego terenu, który za kilkanaście lat ma zmienić się nie do poznania



W kwietniu ubiegłego roku gmina przedstawiła koncepcję zagospodarowania terenu stacji kolejki wąskotorowej, na którym ma stanąć sala teatralno-widowiskowa. - Chcemy poszerzyć ten obszar o funkcje kultury i udostępnić go mieszkańcom – mówił Daniel Putkiewicz, wiceburmistrz Piaseczna. - Projekt nie ma jeszcze finansowania. Najpierw trzeba opracować studium jego wykonalności.
Trudno powiedzieć, kiedy obszar doczeka się rewitalizacji. Na razie gmina postanowiła zacząć od jego posprzątania i odświeżenia. W ubiegłym roku przeprowadzono doraźny remont dachu na hali głównej. Teraz wymieniono na nowe znajdujące się w najgorszym stanie ogrodzenie. - Gmina uznała, że należy rozpocząć modernizację stacji właśnie od ogrodzenia – mówi Jerzy Walasek, prezes zawiadującego wąskotorówką Piaseczyńsko-Grójeckiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej.
- Cały czas przymierzamy się do kompleksowego remontu hali głównej, na razie jesteśmy na etapie wykonywania ekspertyz i szacowania kosztów. Chcemy też zrobić remont dachu nad jedną z restauracji, ponieważ dość mocno przecieka.
Niedługo skończy się też modernizacja siedliska w Runowie, gdzie obok ośmiu odnowionych wiat stanęły jeszcze trzy dodatkowe. - No i cały czas remontujemy szlak kolejowy – dodaje Jerzy Walasek. - Ostatnio udało nam się zrobić kilka ważnych odcinków o łącznej długości około 4 km.
Kolejka wąskotorowa z Piaseczna do Tarczyna jeździ w każdą niedzielę do końca października.

Tomasz Wojciuk
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
kamlox
Młotkowy
**
Długość toru:: 124 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #428 : 17 Styczeń 2018, 16:37:36 »
-1

http://piasecznonews.pl/nowe-rozdanie-na-kolejce-czy-do-piaseczna-wroci-parowoz/
Cytuj
Nowe rozdanie na kolejce. Czy do Piaseczna wróci parowóz?
Autor :
Tomasz Wojciuk -
17/01/2018 Godz : 14:00
PIASECZNO W piątek odbyło się walne zgromadzenie członków stowarzyszenia zawiadującego piaseczyńską wąskotorówką. Podczas spotkania wybrano nowego prezesa i wiceprezesa, którzy opowiedzieli nam o swoich planach


Jednym z priorytetów odświeżonego zarządu stowarzyszenia jest sprowadzenie do Piaseczna parowozu, który był wizytówką wąskotorówki

Podczas spotkania z pełnionej funkcji zrezygnował dotychczasowy prezes Piaseczyńsko-Grójeckiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej Jerzy Walasek.
– Złożyłem rezygnację z przyczyn osobistych – mówi były prezes. – Cały czas jestem jednak członkiem stowarzyszenia. Nie wiem jednak, co będę w nim dalej robił. Czas pokaże.
Jerzy Walasek nie ukrywa, że od pewnego czasu był skonfliktowany z innymi członkami stowarzyszenia, w tym członkami zarządu.
– Mam do niektórych osób żal – mówi wprost.

Dwóch nowych prezesów

12 stycznia członkowie stowarzyszenia podjęli uchwałę o uzupełnieniu zarządu, w którym nadal zasiadają Wilhelm Józef Maksa, Zdzisław Gosk i Tadeusz Warsza, o dwie nowe osoby. Nowym prezesem został Piotr Nowicki, twórca modelarni, związany z piaseczyńską wąskotorówką od 10 lat, zaś wiceprezesem – Michał Duraj, wcześniej zajmujący się m.in. drezyniarnią. Obydwaj na członków zarządu zostali wybrani jednogłośnie. I obydwaj tryskają optymizmem oraz pomysłami na ożywienie terenu stacji i przywrócenie wąskotorówce należnego, ważnego miejsca w historii Piaseczna.
Dwa lata temu firma PDV Architekci przygotowała na zlecenie gminy koncepcję zagospodarowania terenu stacji wąskotorówki. Architekci zaproponowali m.in. wybudowanie tam dużej hali teatralno-widowiskowej. Teraz inna firma pracuje nad projektem wykonawczym inwestycji, która może pochłonąć nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Nowi prezesi jednak na razie o dużych inwestycjach, na które gmina będzie chciała pozyskać unijne dotacje, mówić nie chcą.
– Na pewno trzeba zrobić remont torów i taboru, co może kosztować nawet kilka milionów złotych – ocenia Piotr Nowicki. – Na tym etapie jest jednak za wcześnie na konkrety.

Chcą zadbać o wizerunek wąskotorówki

Teraz Piotr Nowicki i Michał Duraj chcieliby przede wszystkim pobudzić do życia teren kolejki i udostępnić go mieszkańcom.
– Chcemy zaistnieć w świadomości społecznej – mówi Piotr Nowicki. – Zamierzamy w sezonie organizować pikniki i pokazywać się na stacjach, nie tylko w powiecie piaseczyńskim, ale także grójeckim. Kolejka musi zaznaczyć swoją obecność. Jak to się stanie, szlak kolejowy przestanie być degradowany. Będziemy do tego dążyć, na inwestycje przyjdzie czas później.
Jednym z ciekawszych pomysłów jest stworzenie na stacji w Piasecznie ścieżki historycznej, która byłaby uzupełnieniem oferty przejazdów turystycznych wąskotorówką. Nowi członkowie zarządu stowarzyszenia planują też zainteresować kolejnictwem młodzież z piaseczyńskich szkół, zwłaszcza technicznych.
– Myślimy o organizowaniu na stacji warsztatów. Chodzi o zarażenie innych naszą pasją – mówi Michał Duraj. – Przy pomocy wolontariuszy moglibyśmy także uruchomić stare, nieużywane maszyny jak tokarkę do zestawów kołowych czy dłutownicę. Pracujemy też nad przygotowaniem oferty edukacyjnej dla młodzieży. Nie chcemy, żeby kolejka kojarzyła się tylko z przejazdem pociągiem. To miejsce ma żyć.
Cały czas niezrealizowanym marzeniem towarzystwa jest zakup parowozu, który kiedyś stanowił wizytówkę piaseczyńskiej wąskotorówki.
– To nasz wizerunkowy priorytet – mówi Piotr Nowicki. – Niestety, kupno i remont parowozu to koszt około 1 mln zł. Póki co nas na taki wydatek nie stać.
Nowemu zarządowi kibicuje wiceburmistrz Piaseczna Daniel Putkiewicz (gmina na 68 proc. udziałów w majątku wąskotorówki).
– Liczymy, że towarzystwo będzie aktywnie wspierało nas w zakresie rewitalizacji kolejki – mówi wiceburmistrz Putkiewicz. – Ale spodziewamy się, że nowy zarząd będzie też proponował własne pomysły. Czekają nas nowe wyzwania związane z przejęciem majątku wąskotorówki. Myślę tu o inwestycjach, na które będziemy się starali pozyskać środki zewnętrzne.

Tomasz Wojciuk


Czy ktoś wie coś więcej o tych planach?  Czy mają szansę na realizację?
Głównie pytanie to kieruje do Kucyka, jako głównego reprezentanta Piaseczna na forum
Zapisane
Strony: 1 ... 20 21 [22]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!