Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Kwiecień 2021, 19:07:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 22 23 [24]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 273647 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #460 : 20 Luty 2021, 12:38:28 »
+1

Kurier Południowy wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 844) z dn. 2021-02-19 donosi:

Na kolejce trwa remont taboru. A co z parowozem?



PIASECZNO W ciągu ostatnich kilku miesięcy na stacji kolejki wąskotorowej, która o tej porze roku nie prowadzi przewozów pasażerskich, wyremontowano kilka wagonów i odmalowano drezynę. Zapytaliśmy, kiedy na tory wróci parowóz px48, wydzierżawiony dwa lata temu od Stacji Muzeum

Parowóz px48 wrócił do Piaseczna z wielką pompą. - Odzyskaliśmy symbol miasta – cieszył się burmistrz Daniel Putkiewicz. Ciuchcia miała przejść gruntowny remont i wrócić na szlak w 2020 roku. Nic z tych planów jednak nie wyszło. Udało się natomiast oszacować koszty naprawy, którą wyceniono na około 750 tys. zł. To duża kwota. Tym bardziej biorąc pod uwagę obecną sytuację pandemiczną i fakt, że w ubiegłym roku kolejka realizowała przewozy pasażerskie w ograniczonym zakresie (ten rok może być zresztą podobny). - Na domiar złego właśnie upada ostatni w naszym kraju zakład, który mógłby dokonać remontu parowozu – mówi Michał Duraj, wiceprezes zawiadującego wąskotorówką Piaseczyńsko-Grójeckiego Towarzystwa Kolei Wąskotorowej. - Najbliższe takie warsztaty znajdują się w Niemczech i w Czechach.

Zapytaliśmy burmistrza Daniela Putkiewicza, czy gmina wesprze finansowo remont parowozu. - Będziemy starali się pozyskać na ten cel jakieś fundusze zewnętrzne – mówi burmistrz. - Stację wąskotorówki na pewno trzeba doinwestować. Jednak pamiętajmy, że jest tam sporo potrzeb. Parowóz jest tylko jedną z nich.

Póki co na stacji trwa remont taboru. Niedawno odnowiono platformę, która była wcześniej wagonem towarowym, a teraz zostanie przeznaczona na cele edukacyjne (będą odbywały się na niej lekcje historii). Oprócz tego odmalowano dwie wojskowe cysterny, służące wcześniej do przewozu paliwa lotniczego na lotnisko wojskowe w Nowym Mieście nad Pilicą i drezynę Wmc, która zyskała również nowe oświetlenie.

TW
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #461 : 20 Luty 2021, 18:39:08 »
0

Interlok pada?  Może coś więcej?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1772 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #462 : 20 Luty 2021, 23:59:49 »
+2

Szczegółów nie znam, ale, z grubsza, tak z tego, co do mnie dotarło, to firma praktycznie samodzielnie zaprzestała działalności, a jeśli coś się tam dzieje, to za sprawą innych firm, które, jak się domyślam, wynajmują lub dzierżawią część majątku firmy i w jakiś sposób zatrudniają (byłych) pracowników firmy. Z tego, co można wyczytać w KRS, to firma od lat zmaga się z problemami z odprowadzaniem składek ZUS - w rejestrze sądowym jest sporo adnotacji na ten temat. Do tego w czerwcu 2020 sąd ustanowił dla firmy kuratora ze względu na braki w zarządzie uniemożliwiające prawidłową reprezentację firmy. Tyle można ustalić na podstawie zajrzenia do publicznie dostępnych dokumentów oraz niezbyt uważnego posłuchania co w trawie piszczy.
Zapisane
Strony: 1 ... 22 23 [24]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!