Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Listopad 2020, 05:50:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Newsy  (Przeczytany 133233 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4084 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #180 : 02 Październik 2020, 17:26:53 »
+4

Teatrzyk Malutkie Erpejeden ma zaszczyt przedstawić sztukę sensacyjno-psychologiczną w jednym akcie.

„Na Ostrzu Zwrotnicy”

Postacie:
Mechanik – stary, wąsaty maszynista,
Walduś – jąkający się młody pomocnik Mechanika.

Miejsce: tor mijankowy na przystanku Jelonek, po torze jedzie lokomotywa z postaciami wewnątrz.

Mechanik:
No, Walduś, daj jej po garach, trzeba kurwie chody wyrobić!

Walduś:
Do-dobrze pa-a-nie me-echaniku!
(mówiąc wbija od razu trzecią pozycję na nastawniku, silnik wyje, lokomotywa przyspiesza do 5 km/h)
A-a-le ja-zda pa-a-nie mecha-cha-nik!

Mechanik:
Gazu, gazu, wypalmy wydech francy!
(Walduś przyspiesza do 6 km/h)
No starczy już tych szaleństw, hamuj Walduś.

Walduś:
Yyy… (ciągnąc hamulec)

Mechanik:
Walduś hamuj!

Walduś:
Yyy…! (ciągnąc mocniej hamulec)

Mechanik:
Walduś hamuuuj!!! Rozjazd nie przełożony!!!

Walduś:
YYY…!!! A-a-le ja ha-ha-muje! Tylko-o ślisko-ko... (urywa hamulec)

Mechanik:
Co ślizgo? Jak ślizgo? Nic nie ślizgo!

(słychać syk sunięcia kół po szynie, potem trzy uderzenia i na koniec łomot wykolejenia)

Mechanik:
(patrząc na wykolejoną oś i drapiąc się po głowie)
Chyba jednak było ślizgo…

Walduś:
Pa-panie me-e-chanik co robi-i-my?

Mechanik:
Jak to co? Jedziemy do Gniezna!

Walduś:
Loko-ko-ko-motywą?

Mechanik:
Jaką lokomotywą? Pekaesem – będzie za pięć minut. Zamykaj sprzęt!

Walduś:
Po-po lewa-wa-ry?

Mechanik:
(naśladując jąkanie Waldusia)
Nie-e po-po le-le-wary, tylko do domu. Co ja jakiś lewarowy jestem? Dźwigać lokomotywę mam? Śmiechu warte! Masz jeszcze jakieś głupie pytania?

Walduś:
A do-o które-e-j pra-pra-ce dziś piszemy?

Mechanik:
No to nie jest akurat głupie pytanie. Normalnie - do 18. To nie nasza wina że ślizgo było.

(wsiadają do pekaesu, autobus odjeżdża z piskiem, kurtyna opada ze wstydem)

KONIEC
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 382 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #181 : 03 Październik 2020, 13:03:52 »
0

Patologia. Emeryt niech sobie idzie na emeryturę, skoro ma już tak wyjebane na robotę , a reszta mikolopatusów* powinna dostać nagrodę za taką postawę, w postaci NDP czyli Noga-Dupa-Brama.
Szkoda mi naszego forumowego kolegi Majstra który się napracował przy tej maszynie (nie ważne czy odpłatnie czy za free) ,a teraz jego praca nie jest szanowana.
 
*Mikolopatus nowa bardzo szkodliwa forma Mikola, osoba potrafiąca się tylko lansować, nie mająca swojego zdania, a w sytuacjach kluczowych uchylająca sią od odpowiedzialności i chęci ratowania majątku pracodawcy lub organizacji.

Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 614 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #182 : 03 Październik 2020, 18:57:29 »
-2

Ja nie rozumiem czemu to zdarzenie wywołało taką burzę. Lok się wykoleił. Przyjechał żuraw i ją wstawił. Co tu więcej drążyć?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4084 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #183 : 04 Październik 2020, 20:09:58 »
+5

Michale, myślę iż sprawa wykolejenia, a raczej wkolejenia, to tylko taka wiśnia na tym od dekad spleśniałym gnieźnieńskim torcie.

Kiedy rozpocząłem pracę na PKP kilka razy byłem służbowo w Gnieźnie. Potem obserwowałem z dala przez internety oraz za pośrednictwem relacji Kolegów co się wyprawia na tej ziemi, gdzie legendarny Lech zobaczył orle gniazdo. Jeszcze kiedyś odwiedziłem to miejsce już długo po transformacji. I zawsze witało mnie to samo odczucie - totalnego rozkładu, niechlujstwa i przewartościowania wszelkich kolejowych wartości.

Gniezno nie miało szczęścia do ludzi. Zarówno tych u władzy, co mogli zrobić, ale nie zrobili, tych co się za kolej brali, ale chyba inne priorytety mieli, jak i tych co na kolei pracowali, albo raczej udawali że pracują. Ogólnie miałem wrażenie że zawsze na GnKD panowała piracka zasada: robić jak najmniej, brać jak najwięcej, nigdy niczego nie żałować.

Już nie wnikam, czy starym mechanikom się nie chciało wstawiać osi, czy może kolej nie dysponuje lewarkiem hydraulicznym za 120 zł. Myślę że takie zachowanie gnieźnieńskich "kolejarzy" było i jest standardem. Bo tam wszystko było, jest i będzie takie byle jakie. Takie na odpierdol. Takie naznaczone czerwoną twarzą o prostackich rysach dbającą wyłącznie o to, by nagarniać do siebie.

Niestety - w obecnym świecie operowanie na wąskotorówkach musi zawierać dużą dawkę społecznikostwa, zwyczajnego altruizmu. Musi być tam dusza i dobre chęci. Musi być energia, która pokazuje innym idącym z nami razem, że minęły już czasy gdy kolej była zakładem gdzie należało jak najwięcej ukraść "bo to państwowe". Teraz nie ma już państwowego, tylko jest nasze - tych, co chcą aby ich zakład pracy/dawny zakład pracy/sentymentalny zakład pracy istniał. Tego Gniezno nie ma, i raczej myślę że nie zmieni się to.

I tu przychylam się do uwagi poczynionej przez Kolegę JSz, a tyczącej się innego forumowego Kolegi - Majstra - kto Go zna, ten wie, iż jest człowiekiem o wielkiej wiedzy i wielkiej pasji. Szkoda, wielka szkoda, że jest tam w Gnieźnie wyjątkiem...
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #184 : 05 Październik 2020, 17:22:43 »
+3

Dziękuję Koledzy za miłe słowa.
Sądziłem, że na Gnieźnieńskiej KW nic mnie już nie zdziwi, ale ostatnie wydarzenia pokazały, że jednak się myliłem. Zawstydzony
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 614 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #185 : 05 Październik 2020, 19:21:38 »
-1

Ja nie wnikam w te polityczno ustrojowo mentalnościowe sprawy. Mnie uczyli że po to człowiek ma w głowie żeby mnie musiał mieć w rękach. Więc dla mnie jeżeli byłą możliwość skorzystania z żurawia, to po co męczyć się lewarkami, wkolejnicami czy innym organami.
Zapisane
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 97 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #186 : 06 Październik 2020, 01:41:51 »
+1

Ja nie wnikam w te polityczno ustrojowo mentalnościowe sprawy. Mnie uczyli że po to człowiek ma w głowie żeby mnie musiał mieć w rękach. Więc dla mnie jeżeli byłą możliwość skorzystania z żurawia, to po co męczyć się lewarkami, wkolejnicami czy innym organami.
I zapłacić kupę kasy za żóraw, zamiast wydać pilne potrzeby kolei.
« Ostatnia zmiana: 06 Październik 2020, 01:44:54 wysłane przez MBd1-138 » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1729 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #187 : 06 Październik 2020, 02:09:27 »
+3

Ja nie wnikam w te polityczno ustrojowo mentalnościowe sprawy. Mnie uczyli że po to człowiek ma w głowie żeby mnie musiał mieć w rękach. Więc dla mnie jeżeli byłą możliwość skorzystania z żurawia, to po co męczyć się lewarkami, wkolejnicami czy innym organami.

Po co? Bo wstawienie loka lewarkami to, co najwyżej, kilka godzin pracy (pomijając jakieś wyjątkowo nieszczęśliwe okoliczności) ekipy, która i tak ma płacone. Zaś żuraw to wydatek przekraczający znacząco 1000 zeta. Plus i tak trzeba bolków zawołać, bo pan żurawiowy sam sobie tej maszyny nie wstawi, bo się na tym nie zna. No i, ofkoz, trzeba jeszcze cały bajzel ściągnąć do szopy. Czyli drugi powód, żeby bolków wołać.
Czyli: ekstra wydatek, to jedno, ekstra godziny dla ludzi, to drugie, a robota, której nie zrobili, bo byli w terenie sprzątać bajzel, to trzy.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 323 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #188 : 07 Październik 2020, 21:05:05 »
+1

Takie pytanie, bo ja nie zorientowany w realiach Kolei Gnieźnieńskiej.

Dlaczego jest w dziale nieczynne, skoro wnioskując po wykolejeniu jeździ??
 Co?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|9 czynnych parowozów|5 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4084 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #189 : 07 Październik 2020, 22:28:55 »
+1

Czemu? Może administratorzy są pragmatycznymi realistami i, widząc jak się ma sytuacja tej kolei, celowo nie przenoszą jej do Czynnych, aby znów za chwilę nie trzeba było... No, niech każdy sobie sam dopowie.
To żart oczywiście -> 

Swoją drogą jak już piszę, to zastanawiam się nad mechanizmem wykolejenia. Ten zaprezentowany w "teatrzyku" miał polegać na przeskoczeniu zestawów przez zablokowane zamkiem iglice podczas jazdy "z ostrza". Jednak nie do końca mi się on podoba.

Stawiam na odwrotny scenariusz.
1. lokomotywa zatrzymuje się oblatując po torze bocznym przed rozjazdem, pomocnik (czy też kierpoć - nie ważne) otwiera zamek i przy wtórze zgrzytów, stękań i walenia bambułą jakoś przekłada niesmarowaną od czasów montażu zwrotnicę;
2. lokomotywa przejeżdża za rozjazd, i znów następuje siłowe przełożenie zardzewiałych iglic. Tylko tym razem jest to przełożenie częściowe, jak to się mówi "na jazdę widłową";
3. lokomotywa wjeżdża powoli na rozjazd odsuwając niedopchniętą iglicę i wykoleja się pierwszą osią;
4. obsługa wycofuje kawałek wykolejoną lokomotywę (a może sama wejdzie?) po czym udaje się na PKS.

Jeśli byłby ktoś na miejscu, to poproszę o kilka zdjęć rozjazdu - wtedy się zweryfikuje teorie...
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 153 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #190 : 08 Październik 2020, 14:45:06 »
+1

Cytuj
Jeśli byłby ktoś na miejscu, to poproszę o kilka zdjęć rozjazdu - wtedy się zweryfikuje teorie...

Byłem, widziałem, tu nie ma czego weryfikować, ślady widoczne na szynach oraz iglicach rozjazdu po zdarzeniu sugerują jednoznacznie jak było. Moje przypuszczenia potwierdziły się w rozmowie z jedną z osób, które były na miejscu w chwili zdarzenia.

Cytuj
przekłada niesmarowaną od czasów montażu zwrotnicę

Tu akurat zwrotnica była nasmarowana i przekładała się lekko. Iglica w krańcowym położeniu prawidłowo przylegała do opornicy.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1729 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #191 : 08 Październik 2020, 18:53:13 »
+3

Takie pytanie, bo ja nie zorientowany w realiach Kolei Gnieźnieńskiej.

Dlaczego jest w dziale nieczynne, skoro wnioskując po wykolejeniu jeździ??
 Co?

Jak ruszy w 2021, to przeniesiemy do czynnych.
Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!