Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:21:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie  (Przeczytany 83145 razy)
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« : 12 Sierpnia 2009, 21:40:03 »
0

Muzeum Kolejnictwa do likwidacji?

Sierpień może być ostatnim miesiącem funkcjonowania Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Jak podała Polska Agencja Prasowa, PKP wymówiło Muzeum umowę o bezpłatnym użyczeniu budynków, w których znajduje się jego siedziba.

Od grudnia 1996 roku Muzeum korzystało z budynków nieodpłatnie. Obecnie jednak PKP zmieniło zdanie, argumentując to obowiązkiem wynajmu nieruchomości na zasadach komercyjnych. „Dlatego PKP wypowiedziało Muzeum Kolejnictwa obecną umowę. Ale nie jest wykluczone zawarcie z Muzeum Kolejnictwa umowy najmu nieruchomości na zasadach komercyjnych do czasu przeniesienia Muzeum w inne miejsce" – powiedział rzecznik PKP Michał Wrzosek.

Nieprzekraczalny termin, do kiedy Muzeum musi opuścić swoją siedzibę, to 31 sierpnia. Pracownicy alarmują, że grozi to likwidacją placówki. Dyrektor Muzeum Kolejnictwa Ferdynand B. Ruszczyc, w odpowiedzi na pismo PKP, zwrócił uwagę na ubiegłoroczne porozumienie z marszałkiem województwa mazowieckiego, na mocy którego opuszczenie siedziby przy ul. Towarowej, zostało uzależnione od zapewnienia nowej lokalizacji. Muzeum rozpoczęło również akcję, w sprawie poparcia dla obrony placówki. Na forum internetowym Zabytki Kolejnictwa, można znaleźć apel instytucji, wraz z gotowym formularzem do zbierania podpisów.

"Niestety PKP, mimo wcześniejszych zapewnień, nie wskazały nam nowej lokalizacji” - powiedziała Magdalena Cwetsch-Wyszomirska z działu promocji Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. „Ponadto, ze względu na specyfikę naszych zbiorów, w szczególności zabytkowy tabor, koszt ewentualnego ich transportu do nowej siedziby byłby ogromny. To unikatowe miejsce może bezpowrotnie zniknąć z mapy Warszawy" - mówiła Cwetsch-Wyszomirska.

Polskie Koleje Państwowe, które są właścicielem terenu, planują wykorzystać odzyskaną działkę na cele inwestycji kolejowych. Rzecznik PKP wspomniał również, że wcześniej, już kilkakrotnie konsultowano z władzami Muzeum, wypowiedzenie umowy i konieczność przeniesienia w inne miejsce. Mowa tu o udostępnionej przez spółkę, działce u zbiegu ulic Grodzieńskiej i Radzymińskiej, o powierzchni 1,8 ha. Pracownicy Muzeum twierdzą jednak, że zaproponowany teren to "jedynie zaniedbany tor, nieposiadający żadnego zaplecza administracyjnego, budynków, w których moglibyśmy umieścić nasze eksponaty".
 
źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/12394/Muzeum%2BKolejnictwa%2Bdo%2Blikwidacji%253F.htm


polecam przejrzeć ten temat:

Poparcie dla Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

http://www.zabytki.internetdsl.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=67
Zapisane
Martin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 13 Sierpnia 2009, 10:13:14 »
0

Wydaje mi się, że to wypowiedzenie ma zadziałać jako impuls dla Muzeum do zmiany stylu i zwiększenia swojej atrakcyjności. Nie dziwię się, że PKP chce coś z tego mieć. A nowy szef Muzeum chyba jak na razie nie błysnął...
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 13 Sierpnia 2009, 10:25:01 »
0

Cytat: "Martin"
Wydaje mi się, że to wypowiedzenie ma zadziałać jako impuls dla Muzeum do zmiany stylu i zwiększenia swojej atrakcyjności.

Utooooopia
Cytat: "Martin"
Nie dziwię się, że PKP chce coś z tego mieć.

Cała afera miała na celu ściągnięcie kasy za wynajem od MK. Miesieczne wypowiedzenie, zaraz potem zaproszenie na rozmowy by 2-3 dni później pani z nieruchomości mogła w telewizorni powiedzieć ze MK zostaje tyle ile będzie potrzeba 2-3 lata w tle zdanie o konieczności płacenia czynszu. Mieliście drodzy państwo kliniczny pokaz jak ukręcić biznes udając że się robi łaskę.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 13 Sierpnia 2009, 10:55:59 »
0

...cała afera jest dlatego, że MuzKol chciał wpisać budynek do rejestru zabytków, co wqr... NZ srodze, bo w przypadku chęci np. sprzedaży działki inwestorowi mogły by być problemy...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 13 Sierpnia 2009, 12:26:35 »
0

Cytat: "Martin"
Wydaje mi się, że to wypowiedzenie ma zadziałać jako impuls dla Muzeum do zmiany stylu i zwiększenia swojej atrakcyjności.
Po zmianie "ma" na "mogłoby" (gdyby Województwo Mazowieckie podjęło odpowiednie działania) mógłbym się zgodzić.
Cytat: "Kucyk"
MuzKol chciał wpisać budynek do rejestru zabytków
No, to PKP-N byłyby ugotowane. Nie wiedziałem o tym, ale tłumaczy to nerwowe ruchy z ich strony.
Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Cała afera miała na celu ściągnięcie kasy za wynajem od MK.
Mnie to raczej przypomina kurs dla kamieniczników: "Jak się pozbyć kłopotliwego lokatora?"
Pierwsza zasada: Nie da się wyrzucić z torbami na bruk, więc należy podnieść czynsz do takiego poziomu, żeby sam się wyniósł. I niech nawet 2-3 lata sobie siedzi, o ile go na to stać  :twisted: .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 13 Sierpnia 2009, 12:59:24 »
0

Cytat: "2xm"
Mnie to raczej przypomina kurs dla kamieniczników: "Jak się pozbyć kłopotliwego lokatora?"
Pierwsza zasada: Nie da się wyrzucić z torbami na bruk, więc należy podnieść czynsz do takiego poziomu, żeby sam się wyniósł. I niech nawet 2-3 lata sobie siedzi, o ile go na to stać  :twisted: .

Marku, ja widzę w sprawie niestety drugie dno - na takich samych zasadach jak MuzKol, czyli na nieodpłatnym użytkowaniu, funkcjonuje dobre 3/4 kolejek wąskotorowych w Polsce. Pytanie, czy PKP S.A. nie postanowi sięgnąć też do kieszeni starostów, wójtów, burmistrzów i zażądać czynszu za użyczaną infrastrukturę kolejową (której nie przekazało jeszcze z powodu zabagnienia spraw własnościowych. Pytanie także, jak przy tego typu polityce będą wyglądały losy inicjatyw miłośniczych na torze 1435 mm w Pyskowicach (i chyba Jarocinie, ale tam nie wiem, kto jest dzierżawcą czy TKW czy PKP Cargo). Dodatkowego smaczku dodaje to, że biedne PSMK jakoś potrafiło stać się właścicielem posiadanego kompleksu Parowozowni Skierniewice, natomiast samorządowa placówka, o dużo większych możliwościach kadrowych i finansowych pozostaje nadal na łasce PKP S.A. Polska to jednak kraj znaczących paradoksów...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 13 Sierpnia 2009, 13:49:59 »
0

Miejmy nadzieję, że działka przy Towarowej jest w jakimś sensie wyjątkiem.
Po pierwsze jest to jednak centrum Warszawy i wartkość nieruchomości jest ogromna (nieporównywalnie większa niż poszczególnych terenów kolejowych "na prowincji").
Po drugie samorządy mają jednak bata w postaci podatku od nieruchomości. Przy braku możliwości sprzedaży (nieuregulowana własność - czy w przypadku Towarowej nie zostało zostało to czasem "ostatnio" uregulowane? - mógłby to być impuls jakiś impuls) zniechęca to PKP do "pójścia na wojnę". Jeśli samorząd zrezygnuję z wynajmu, to na terenach i obiektach dworcowych (lokomotywownie, hale naprawcze, magazyny, place składowe itp.) dałoby radę coś zarobić, ale za to trzebaby zapłacić podatek od gruntu pod liniami, które trudno komukolwiek wynająć. Średni biznes.
Po trzecie, plany sprzedaży, czy innej formy zagospodarowania (np. spółka, do której PKP wnosi działkę, a jakaś inna firma stawia biurowiec) w przypadku Towarowej były snute od ładnych paru lat.

Cytat: "Ariel Ciechański"
Dodatkowego smaczku dodaje to, że biedne PSMK jakoś potrafiło stać się właścicielem posiadanego kompleksu Parowozowni Skierniewice, natomiast samorządowa placówka, o dużo większych możliwościach kadrowych i finansowych pozostaje nadal na łasce PKP S.A. Polska to jednak kraj znaczących paradoksów...

Bo PSMK zależało na znalezieniu odpowiedniej siedziby (myślenie perspektywiczne). O ile wiem, to nie było takie proste i trochę trwało (bo i przepisy były chyba nieco inne).
Muzeum Kolejnictwa było przez wiele lat niemal "bezpańskie". Wszystkie instytucje chciały się pozbyć "problemu" (takie było przynajmniej moje wrażenie). Ostatecznie padło na Wojewodę - zobaczymy, co z tego wyniknie. Może jakoś nową siedzibę uda się wpleść w plany inwestycyjne. Jak na razie problem dopiero się pojawił - urzędnicy potrzebują trochę (dużo) czasu na reakcję.

Pozdrawiam
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 13 Sierpnia 2009, 16:14:47 »
0

Aby nie było nieścisłości:

Cytat: "Ariel Ciechański"
czy PKP S.A. nie postanowi sięgnąć też do kieszeni starostów, wójtów, burmistrzów i zażądać czynszu za użyczaną infrastrukturę kolejową

Nie, bo użyczyło majątek na podstawie art. 39, ust. 3. ustawy z dnia 8 września 2000r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe".

Cytuj
Mienie PKP SA może być przekazane nieodpłatnie, w drodze umowy, na własność jednostkom samorządu terytorialnego, na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych tych jednostek w dziedzinie transportu.



Cytat: "2xm"
samorządy mają jednak bata w postaci podatku od nieruchomości


Nie, bo art. 8. ustawy z dnia 28 marca 2003 r o transporcie kolejowym mówi wyraźnie:

Cytuj
Grunty zajęte pod infrastrukturę kolejową są zwolnione od opłat z tytułu użytkowania wieczystego.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 13 Sierpnia 2009, 16:44:32 »
0

Cytat: "Kucyk"
Nie, bo użyczyło majątek na podstawie art. 39, ust. 3. ustawy z dnia 8 września 2000r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe".

Cytat:   
Mienie PKP SA może być przekazane nieodpłatnie, w drodze umowy, na własność jednostkom samorządu terytorialnego, na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych tych jednostek w dziedzinie transportu.

Mówimy o terenach, które jak na razie nie zostały przekazane na własność, a jedynie użyczone. W takiej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie aby wprowadzić odpłatność. Do tego, wspomniany artykuł mówi o możliwości a nie obowiązku przekazania, czyli (IMHO :wink: ) teoretycznie jak się PKP uprze, to może nic nie oddawać.


Cytat: "Kucyk"
Nie, bo art. 8. ustawy z dnia 28 marca 2003 r o transporcie kolejowym mówi wyraźnie:

Cytat:   
Grunty zajęte pod infrastrukturę kolejową są zwolnione od opłat z tytułu użytkowania wieczystego.
Przy założeniu, że nadal będzie to infrastruktura kolejowa, a nie np. hurtownia farb i lakierów czy klub go-go. Jeśli PKP chciałoby trzymać infrastrukturę kolejową na tych terenach, to nie użyczałoby ich nikomu, nie dzierżawiło ani nie przekazywało.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #9 : 16 Sierpnia 2009, 23:44:38 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:41:12 wysłane przez Phinek » Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 23 Sierpnia 2009, 09:44:01 »
0

Przebieg rozmów PKP S.A. z Muzeum Kolejnictwa

Polskie Koleje Państwowe S.A. prowadzą rozmowy z Muzeum Kolejnictwa na temat nowej umowy udostępniającej Muzeum teren przy ulicy Towarowej 1. PKP S.A. proponują Muzeum umowę najmu terenu oraz pozostawienie dotychczasowej lokalizacji do czasu wybudowania nowej siedziby, nie dłużej jednak niż na dwa lata.

Działka przy ul. Towarowej 1 została oddana PKP S.A. przez Skarb Państwa w użytkowanie wieczyste. Miesięcznie PKP S.A. płacą za użytkowanie tego terenu 26 000 zł. Kosztów tych nie ponosi Muzeum Kolejnictwa, które również nie płaci PKP S.A. za wynajem powierzchni. Przez 13 lat bezpłatnego użyczania gruntu Muzeum Kolejnictwa PKP S.A. poniosły koszty związane z użytkowaniem działki w wysokości 4 056 000 zł

W rozmowach biorą udział przedstawiciele PKP S.A., Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego i Muzeum Kolejnictwa. Negocjacje nowej umowy przebiegają sprawnie. Wszystkie strony rozmów akceptują konieczność zawarcia nowej umowy oraz określenia czasu jej trwania. Dotychczas PKP S.A. użyczały działkę bezpłatnie. Negocjacje potrwają kilka tygodni.

Polskie Koleje Państwowe S.A. wspierają Muzeum Kolejnictwa w prowadzeniu działalności, czego dowodem są dotychczas obowiązujące umowy między tymi dwoma podmiotami i pomoc techniczna PKP S.A. w prowadzeniu Muzeum. PKP S.A. użyczają bezpłatnie działkę Muzeum Kolejnictwa – jednostce finansowanej przez Samorząd Województwa Mazowieckiego od 1996 roku.

W październiku 2008 roku PKP S.A. i władze samorządu województwa (Marszałek i Członek Zarządu Województwa) podpisali porozumienie w którym ustalili, że Muzeum zostanie przeniesione z obecnej lokalizacji na zaproponowaną przez PKP S.A. działkę przy ul. Grodzieńskiej w Warszawie (zbieg ulic Grodzieńskiej i Radzymińskiej) o powierzchni 1,8 ha. Nowa lokalizacja Muzeum przy ul Grodzieńskiej uzgodniona została pomiędzy PKP S.A. i Samorządem Województwa Mazowieckiego w porozumieniu z dnia 16 października 2008 roku. Obecnie trwa proces zmierzający do nabycia przez Urząd Marszałkowski wyżej wymienionej działki.

Decyzja o budowie nowej siedziby Muzeum oraz akceptacja oferty PKP S.A. jest w wyłącznej gestii Muzeum Kolejnictwa oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego.

Polskie Koleje Państwowe S.A. – właściciel terenu byłego dworca Warszawa Główna przy ul. Towarowej 1 przygotowują się do wykorzystania tej działki do celów inwestycyjnych.

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/12514/Przebieg%2Brozm%25F3w%2BPKP%2BS.A.%2Bz%2BMuzeum%2BKolejnictwa.htm
Zapisane
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 24 Sierpnia 2009, 23:03:27 »
0

Tak na marginesie. W piątek byłem w Gryficach. Pani z wąskotorowego powiedziała że jest podpisana umowa na kolejne 3 lata i muzeum nadal będzie tak jak jest w Warszawie. A jeżeli chodzi o Gryfickie muzeum w ładze regionu chcą podobno przejąć tę inicjatywę.
Czy ktoś może potwierdzić te informacje?
Zapisane

klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 25 Sierpnia 2009, 19:32:47 »
0

Przepychanki wokół Muzeum Kolejnictwa trwają nadal

Dziwna sytuacja wokół warszawskiego Muzeum Kolejnictwa trwa nadal - napisała "Gazeta Wyborcza". PKP próbowało groźbami nakłonić instytucję do zmiany siedziby. Jednak za zgodą właściciela, przez najbliższe dwa lata muzeum pozostanie na swoim miejscu.

Jak twierdzą władze muzeum, dopóki wokół budynku nic się nie działo, PKP w ogóle nie przejawiało zainteresowania. Kiedy jednak obecny szef instytucji Ferdynand Ruszczyc, postanowił to zmienić, wtedy władze PKP nagle doznały objawienia, zapragnęły zerwania umowy najmu i zaczęły domagać się zwrotu budynków do końca sierpnia tego roku. Doszło do tego, że PKP zagroziło wyburzeniem najstarszej części muzeum. Jak podała "Gazeta Wyborcza", na szczęście groźby spółki zadziałały odwrotnie niżby tego chciała i spowodowały zainteresowanie się wspomnianymi obiektami wojewódzkiego konserwatora zabytków, który rozpoczął procedurę wpisywania ich do rejestru. To może poważnie pokrzyżować plany PKP, które chciałyby przeznaczyć działkę po muzeum na tereny inwestycyjne. Na razie nie wiadomo jak potoczą się dalsze losy przybytku historii kolejowej, który traktowane jest przez wszystkich po macoszemu. PKP chce się go pozbyć ze swojego terenu, miasto uważa, że za dużo by na tym straciło, gdyby wzięło pod uwagę obecne propozycje spółki kolejowej. Urząd Marszałkowski również nie jest zbyt pozytywnie nastawiony do jakiejkolwiek pomocy.

- Najlepiej byłoby, gdyby zostało tu, gdzie jest. Jeśli jednak PKP na to się nie zgodzą, liczymy na to, że zapewnią mu nową lokalizację - powiedziała „Gazecie Wyborczej” Marta Milewska, rzecznik Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego.

Niestety, morał z tej całej sytuacji jest taki, że każdy chętnie nawiązuje do historii i tradycji, przy rożnych okazjach, kiedy jednak trzeba coś zrobić by je ratować, wtedy wszyscy głuchną i ślepną, ewentualnie podpierają się jakże ważnymi argumentami finansowymi.

źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/12532/Przepychanki%2Bwok%25F3%25B3%2BMuzeum%2BKolejnictwa%2Btrwaj%25B1%2Bnadal.htm
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 25 Sierpnia 2009, 23:53:50 »
0

W nawiązaniu do poprzednika: Artykuł Wyborczej
Cytat: "Gazeta"
Po groźbie wyburzenia budynków wojewódzki konserwator zabytków zaczął procedurę wpisywania ich do rejestru. A to może pokrzyżować inwestycyjne plany kolei. - Nie wykluczamy wpisu - potwierdza Barbara Jezierska, wojewódzki konserwator zabytków.

Jest to pewna szansa zarówno dla budynków, jak również dla samego Muzeum. Jak na razie obiekty są pod ochroną konserwatorską (do zakończenia postępowania). Jaki będzie wynik? Trudno powiedzieć - nie znam polityki Konserwatora, jednak sam fakt, że zajął się sprawą z urzędu (no, raczej PKP w pijanym widzie nie wystąpiło o wpis) wskazuje, że również z jego punktu widzenia budynki mają określoną wartość historyczną. Jeśli wpisano Nasielską KD to Warszawa Główna też się kwalifikuje.

Pytanie tylko, czy władze różnego szczebla (Miasto, Województwo) będą gotowe wyłożyć odpowiednie środki na przejęcie (np. właśnie z długi) i odpowiednie przygotowanie Muzeum na miarę wizji Pana Ruszczyca (czyli XXI w.) - miejmy nadzieję, że w końcu się na to zdobędą, choć jak na razie wypowiedzi "łojców narodu" wskazują na coś zupełnie innego. W przeciwnym wypadku PKP opyli budynki (tyle że za zdecydowanie niższą cenę) i powstanie zabytkowy hipermarket*   :evil: . No, chyba że nowy właściciel postara się o tzw. "nieznanych sprawców", którzy puszczą całość z dymem i będzie można wystąpić o wykreślenie z Rejestru (niestety wiele zabytkowych budynków tak właśnie skończyło :sad: ) zbijając fortunę.


* EDIT: kurde, prowincja ze mnie wyłazi - teraz to Galerie handlowe są w modzie (czyli "trędi").
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 26 Sierpnia 2009, 09:41:07 »
0

Ej, jest przecież łatwiejsze rozwiązanie, zatrudnia się firmę (dajmy na to z Sokołowa,choć firma może być z dowolnego miejsca), zwozi się ciężki sprzęt i rozwala, cóż z tego że zabytek, najwyżej zapłaci się jakąś kare z 5 tyś. co to jest dla xx miliona zysku?
Ochrona konserwatorska? a co zrobiła ochrona jak burzyli parowozownie na Pradze? Jak było widać, nawet natychmiastowe wpisanie do rejestru zabytków nie pomogło, mam nadzieję, że konserwator wyciągnie z tego (z Pragi) odpowiednie konsekwencje, bo jeśli nie to firmy będą burzyły co im się będzie podobało, a jakąś drobną karę, nawet pół miliona to można wpisać w koszta inwestycji.
Ode mnie to tyle,
 Pozdrawiam
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 26 Sierpnia 2009, 11:08:28 »
0

Cytat: "artykuł z RK"
Najlepiej byłoby, gdyby zostało tu, gdzie jest. Jeśli jednak PKP na to się nie zgodzą, liczymy na to, że zapewnią mu nową lokalizację - powiedziała „Gazecie Wyborczej” Marta Milewska, rzecznik Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego.

Trzymajcie mnie bo nie wytrzymam! Trzeba być bezczelnym, żeby tak się wypowiadać. Czy dla tej Pani jedynymi muzeami są Powstania Warszawskiego i Narodowe a reszta zbędny balast? Dlaczego jest kasa na muzeum Żydów Polskich czy Sztuki Nowoczesnej ? Mało to galerii mamy ? Wiem, wiem że to też na muzeum zasługuje ale dlaczego warszawskie muzealnictwo jest wyraźnie humanistyczne a wszelakie nauki ścisłe muszą wegetować po krzakach ?

Cytat: "konrad"
Ej, jest przecież łatwiejsze rozwiązanie, zatrudnia się firmę (dajmy na to z Sokołowa,choć firma może być z dowolnego miejsca), zwozi się ciężki sprzęt i rozwala, cóż z tego że zabytek, najwyżej zapłaci się jakąś kare z 5 tyś. co to jest dla xx miliona zysku?

Rozwalając parowozwnię an pradze inwestor miał konkretny cel, zwolnienie meijsca na działce, natomiast nie ma interesu żeby eksponaty MKw ten sposób niszczyć. PKP w pewnym momencie poprostu powie wyjazd i koniec, zlikwidowanie MK dla UM byłoby bardzo karkołomnym wyzwaniem a i samo MK nie ma interesu żeby swoje eksponaty w szczególny sposób utylizować.
Zapisane

arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 26 Sierpnia 2009, 11:31:24 »
0

Bo to są polskie realia!!!
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #17 : 26 Sierpnia 2009, 14:17:20 »
0

Cytat: "konrad"
najwyżej zapłaci się jakąś kare z 5 tyś. co to jest dla xx miliona zysku?
Cóż, Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami przewiduje "nagrodę" od 3 miechów do 5 lat szczególnej opieki nad obywatelem z zapewnieniem wiktu, opierunku itd.
Cytat: "Ustawodawca"
Art. 108.
1. Kto niszczy lub uszkadza zabytek, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Na ile sądy korzystają z takiej opcji - myślę, że w przypadku działania "na bezczela" możnaby ze dwa latka dostać (choć pewnie w zawiasach  :Co?: ).

A dlaczego kolejnictwo nie ma szczęścia do urzędników?
- jest mało polityczne - nie tak jak Powstanie, Żydzi, ofiary NKWD/UB/SB itd. (przy całym szacunku dla nich)
- jest mało snobistyczne - nie ma "światowej sławy" nazwisk, eksponatów o wartościach liczonych w milionach $, wielkich słów, egzaltowanych "znawców" sztuki (cudzysłowy oczywiste po przyjrzeniu się dowolnemu wydarzeniu kulturalnemu firmowanemu przez jakikolwiek urząd). Jest tylko ciężka praca pokoleń inżynierów i kolejarzy - jaki polityk zechce to promować?
- ogólnie przez lata wpajano nam, że kolej to "państwo w państwie" rządzące się swoimi prawami i nie potrzebujące (nie życzące sobie w osobach SOKistów i części pozostałych pracowników) zainteresowania.
- subiektywnie oceniając, to wydaje mi się również, że większość panów kręcących się wokół karuzeli ze stołkami to różnego rodzaju "humaniści" za grosz nie rozumiejący techniki (no, poza socjotechniką oczywiście).

Na koniec. Osobiście uważam, że Muzeum Kolejnictwa powinno pozostać na swoim miejscu, tyle że siedziba powinna zostać wykupiona (przejęta za długi, jak wspominano?) i ostatecznie stać się własnością Muzeum. Zdaję sobie sprawę z kosztów, ale do ... ... stać nas na tyle różnych głupot...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 26 Sierpnia 2009, 16:19:50 »
0

Cytat: "2xm"

Na koniec. Osobiście uważam, że Muzeum Kolejnictwa powinno pozostać na swoim miejscu, tyle że siedziba powinna zostać wykupiona (przejęta za długi, jak wspominano?) i ostatecznie stać się własnością Muzeum. Zdaję sobie sprawę z kosztów, ale do ... ... stać nas na tyle różnych głupot...

Przykład Parowozowni Skierniewice doskonale pokazuje, że taką opercję DA SIĘ przeprowadzić.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 06 Listopada 2009, 23:32:01 »
0

Tym razem Witold odrobina trafił do MuzKolu: http://www.tvnwarszawa.pl/8310,program.html
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!