Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:21:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie  (Przeczytany 83137 razy)
hugwa
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #120 : 21 Stycznia 2014, 14:36:13 »
+1

Kapitan zszedł pierwszy z tonącego okrętu.
Zdaje się że najpierw jednak wywalił za burtę kilku marynarzy...
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #121 : 22 Stycznia 2014, 14:41:35 »
0

Kapitan zszedł pierwszy z tonącego okrętu.
Zdaje się że najpierw jednak wywalił za burtę kilku marynarzy...
Tych co to dziurę w okręcie wywiercili, czy tych, którzy próbowali ją zatkać?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #122 : 22 Stycznia 2014, 16:27:02 »
+3

wywiercili
Jakie wywiercili. Sama wykorodowała
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #123 : 12 Lutego 2014, 12:33:10 »
0

Rynek Kolejowy:
Warszawa: Centrum Komunikacji i Techniki zamiast Muzeum Kolejnictwa
Cytuj
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, marszałek województwa mazowieckiego, władze Warszawy oraz spółka PKP SA zawarły w końcu porozumienie dotyczące przyszłości Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Jednostka zostanie przeniesiona na Odolany i przekształcone w Centrum Komunikacji i Techniki w Warszawie.


Wybiórcza:
Stolica. Muzeum Kolejnictwa będzie przeniesione na Wolę
Cytuj
Muzeum Kolejnictwa zostanie przeniesione z centrum stolicy na Wolę - to efekt wtorkowego porozumienia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, marszałka województwa mazowieckiego, warszawskiego magistratu i PKP SA.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #124 : 12 Lutego 2014, 12:42:14 »
0

Cytuj
Centrum ma powstać w 2017 roku. Twórcy placówki chcieliby uzyskać unijne dofinansowanie. Kolejarze chcą udostępnić jej pętlę kolejową na Szczęśliwicach - Odolanach.

No to nie tak szybo się tam przeniosą.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #125 : 12 Lutego 2014, 13:30:15 »
0

Cytuj
Centrum ma powstać w 2017 roku. Twórcy placówki chcieliby uzyskać unijne dofinansowanie. Kolejarze chcą udostępnić jej pętlę kolejową na Szczęśliwicach - Odolanach.

No to nie tak szybo się tam przeniosą.

Blisko, żeby przetargać wszystkie klamoty sposobem Gryfickim (czyt. jak to w Gryficach były z-ca dyr MuzKolu połamał wiązary)
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #126 : 17 Lutego 2014, 15:38:56 »
+3

Rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

Wady - w zasadzie jedna, ale istotna - niewątpliwie obecne położenie jest bardzo atrakcyjne, w zasadzie w centrum. Proponowane - na uboczu, słabo skomunikowane za pomocą komunikacji publicznej.

Zalety:

- zakończenie stanu zawieszenia i niepewności uniemożliwiającego w zasadzie jakiekolwiek inwestycje w obiekty (remont i modernizacja istniejących, budowa nowych)
- więcej miejsca, warunki do stworzenia czegoś na prawdę interesującego (pytanie, czy możliwości zostaną wykorzystane, ale to, jak by to ująć, odrębne zagadnienie)

I jeszcze jedno - wada może się okazać zaletą. Przykład: Narodowe Muzeum Kolejnictwa w Yorku. Powstało na totalnym postindustrialnym, zapuszczonym zadupiu. NIektórzy pukali się w głowę. A co się okazało? Nowoczesne, szykowne muzeum nie dość, że samo zyskało błyskawicznie popularność, to przyczyniło się do raptownego skoku cywilizacyjnego całej okolicy, w której się znajduje. Powstała infrastruktura drogowa, punkty gastronomiczne, miejsca noclegowe. Nieruchomości zyskały na wartości.
Problem słabej dostępności komunikacyjnej da się rozwiązać. Drogi da się poprawić, połączenia autobusowe przetrasować, tudzież utworzyć nowe. Ponadto jeśli muzeum będzie atrakcyjne (wyobraźmy sobie coś na miarę CNK Kopernik), to ludzi i tak przyciągnie. Jeśli zaś będzie nudnym mauzoleum (tak, jak jest dziś), to nawet stacja metra w bezpośrednim sąsiedztwie nie pomoże. Ani tramwaj, ani lotnisko międzynarodowe.

Oczywiście powstaje pytanie, czy stosowne instytucje znajdą wolę, żeby znaleźć pieniądze na to, żeby nowe MK było czymś efektownym. Marszałkowo, wg. mojej wiedzy, nie było zachwycone "prezentem" w postaci MK, przez długie lata nie miało koncepcji, co z nim zrobić, poniekąd słusznie twierdziło, że tego typu instytucja nie pasuje do zadań realizowanych przez samorząd wojewódzki. Badziej jest instytucją o znaczeniu ogólnokrajowym, a nie regionalnym, zatem zrzucenie jej na głowę samorządowi nie pasuje do jego kompetencji.

Podsumowując: nie ma co biadolić. Obecna lokalizacja, jakkolwiek atrakcyjna, była średnio perspektywiczna. Toż żeby tam coś zrobić, to tak, czy siak trzeba by wybudować muzeum de facto od zera, bo to, co teraz istnieje to prowizora, z którą nic sensownego zrobić się nie da. Nowa lokalizacja stwarza muzeum nowe możłiwości, możliwości rozwoju, lepszego wyeksponowania posiadanych obiektów, rozszerzenia ekspozycji, uatrakcyjnienia ich. Stwarza techniczną możliwość prowadzenia ruchu pociągów turystycznych, otwiera drogę do utrzymywania eksponatów żywych (obecnie takiej nie ma za cholerę). Potencjał jest. Pożyjemy i zobaczymy, czy decydenci go wykorzystają.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #127 : 22 Października 2014, 22:07:01 »
0

Przystanek – Stacja Muzeum

Cytuj
Otwiera się nowy etap w historii Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Nowa nazwa – Stacja Muzeum. Nowa lokalizacja – Szczęśliwice. W ciągu kilku lat placówka stanie się jedną z najnowocześniejszych w kraju. Instytucja ma mieć edukacyjny i multimedialny charakter oraz być miejscem, w którym wolny czas będą chętnie spędzać całe rodziny. Obok funkcji kulturalnych i edukacyjnych zaplanowano również utworzenie miejsc do uprawiania sportów i rekreacji. Dziś umowę w sprawie współpracy przy tworzeniu placówki podpisali marszałek Adam Struzik i wicemarszałek Wiesław Raboszuk oraz członek zarządu PKP S.A. Jarosław Bator.

Podpisana dziś umowa otwiera zupełnie nowy rozdział w historii muzeum. Władze województwa mazowieckiego i PKP postanowiły połączyć siły i razem zbudować nową placówkę, w czym pomóc mają fundusze unijne. Nowa instytucja w przyszłości ma być prowadzona przez obu sygnatariuszy. Wśród zbiorów Stacji Muzeum znajdą się eksponaty Muzeum Kolejnictwa, a także te przekazane przez PKP i m.st. Warszawę oraz ewentualnych przyszłych partnerów.

– Nasze muzeum rozpoczyna dziś nowy etap w swojej bogatej kilkudziesięcioletniej historii. Nowa lokalizacja to niewątpliwie wyzwanie, ale jestem też przekonany, – że to nowa jakość. Tym projektem wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom współczesnego turysty, dla którego równie ważne jest poznawanie historii, jak i ciekawe i aktywne spędzanie czasu – powiedział marszałek Adam Struzik.

– Sprawa Muzeum Kolejnictwa, ze względu na tematykę, jest nam szczególnie bliska. Dlatego od początku wspieramy pomysł utworzenia nowej placówki – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A. – Ten projekt doskonale łączy jeden z głównych celów działalności spółki – rewitalizację terenów kolejowych – z jej dotychczasowym wsparciem dla wielu inicjatyw kulturalnych – dodaje.

Nowy obowiązkowy przystanek na mapie wielbicieli kolei zlokalizowany będzie w Szczęśliwicach na dwóch działkach o łącznej powierzchni prawie 27 ha. Lokalizacja będzie niewątpliwie dużym atutem nowej inwestycji samorządu i PKP. Duża przestrzeń, tereny zielone pozwolą nie tylko na stworzenie idealnych warunków ekspozycji kolejowych zbiorów muzealnych, ale też pozwolą odwiedzającym muzeum wypoczywać na świeżym powietrzu w granicach stolicy. W kompleksie pod nazwą Stacja Muzeum znajdą się budynek główny muzeum, w którym eksponowane będą wystawy stałe i czasowe, sale edukacyjne i szkoleniowe, a także kino. Placówka postawi na nowoczesność i innowacyjność, stąd w planach wykorzystanie w prezentacji zbiorów muzeum – symulatorów, gier i aplikacji multimedialnych oraz techniki 3D.

Teren obiektu zostanie zagospodarowany tak, aby umożliwić podziwianie lokomotyw, wagonów i innych kolejowych eksponatów również na zewnątrz. Niewątpliwie ciekawymi miejscami w nowym muzeum będzie minikolejka, którą będzie można podróżować po terenie muzeum, a także „Laboratorium” – ekspozycja nowoczesnej kolei i miejsce warsztatów technicznych.

Stacja Muzeum będzie nową, unikatową przestrzenią na mapie Warszawy, gdzie poprzez edukację i zabawę dzieci, młodzież, a także dorośli będą mogli z bliska przyjrzeć się historii kolei. Placówka będzie wyjątkowa nie tylko ze względu na rodzaj i liczbę zbiorów związanych z koleją, ale też na formę ich prezentacji wykorzystującą najnowocześniejsze rozwiązania takie jak np. technologia dotykowa, aplikacje multimedialne czy powszechne wykorzystanie Internetu.

Obiekt powstanie przy wsparciu finansowym organizatorów oraz funduszy europejskich, pozyskanych w ramach nowej perspektywy finansowej. Szacowana wartość projektu wynosi około 180 mln zł.

Stacja Muzeum ma w przyszłości stać się miejscem, gdzie mieszkańcy stolicy i regionu a także turyści będą mogli nie tylko poszerzać swoją wiedzę na temat historii kolejnictwa, ale też aktywnie spędzać czas.


źródło:
http://pkpsa.pl/pkpsa/artykul.html?id=759

Tu jedna z wizualizacji:

A tu reszta:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,34862,16843325.html?i=0
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #128 : 22 Października 2014, 22:31:49 »
0

Podwieszenie taboru na suwnicach to najgłupszy pomysł jaki kiedykolwiek słyszałem. Na upartego, można tak eksponować samoloty, bo powietrze to ich naturalne środowisko. Mam nadzieje że skończy się na podwieszeniu tylko jednej lokomotywy (tak jak na wizualizacji), a najlepiej żadnej. Lepszym pomysłem będzie kanał. A może to po prostu kaczka dziennikarska 
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #129 : 22 Października 2014, 23:14:03 »
+1

To zapewne taki buzz-news, żeby narobić trochę hałasu i żeby ludzie mieli cały czas gdzieś tam w świadomości muz-kol i jego "jakieś tam" plany.
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2014, 20:08:54 wysłane przez Ptr » Zapisane

To jest przekaz.
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #130 : 23 Października 2014, 09:27:33 »
+1

Albo mi sie wydaje, albo na wizualizacjach najczęstszym lokiem w muzeum jest Lxd2 powiększony do rozmiarów lokomotywy normalnotorowej 
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #131 : 23 Października 2014, 11:51:58 »
0

Nie wydaje Ci się, tak właśnie jest
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #132 : 23 Października 2014, 13:53:27 »
0

A z tego co ja wywnioskowałem, to dodatkowo potencjalny wjazd na teren MuzKol'u miałby być przez posterunek Wcz1 i teren SKMWA...
Nie sądzę by, była inna droga.
Co zaś do samej ekspozycji to zobaczymy, bo plany to jedno, życie drugie a wykonanie to trzecie.
Mnie zaś interesuje jeszcze jedno: co z zabytkowymi zabudowaniami jakie są jeszcze na terenie STP, czy one mają jakoś być właczone w plany muzeum, bo totalnie nie mam wiedzy na ten temat.

Pozdrawiam z MMz

Ps. Na temat tych budynków już różne ploty słyszałem.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #133 : 23 Października 2014, 22:38:01 »
0

Kiełbasa wyborcza, 5 zł/kg.

Uwierzę jak zobaczę.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Bart
Młotkowy
**
Długość toru:: 132 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #134 : 05 Listopada 2014, 09:16:53 »
0

Pierwsze schody:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,16915171,Rzad_nie_dolozy_pieniedzy_do_projektu__Stacja_Muzeum__.html#LokWawTxt
Zapisane

aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #135 : 06 Listopada 2014, 08:34:13 »
0

Wybory.
Liczą się ze stratą większości w sejmiku wojewódzkim i nie klepną teraz kasy, dla projektu, który zostanie zrealizowany w czasie rządów opozycji. Jeśli Struzik utrzyma się, to może losy projektu odwrócą się.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #136 : 06 Listopada 2014, 21:35:10 »
0

Oby się nie utrzymał...
Może się uda jak kazdy na wybory przyniesie własny, nietypowy kolor tego, czym będziecie stawiać krzyżyki na karcie do głosowania...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AndrzejPx48
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #137 : 07 Listopada 2014, 16:01:16 »
0

Jeżdżę drogą przez Odolany dwa razy w tygodniu. Jak zaczynałem 15 lat temu to droga była równa jak stół.Obecnie przypomina ser szwajcarski. Kto wyłoży kasę na praktycznie wybudowanie nowej? Raczej nie te dwie betoniarnie które ją zniszczyły. Podpisane porozumienie jeszcze żadnej ze stron do niczego nie zobowiązuje. 
Zapisane

Kleję kolej w kartonie.
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!