Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:40:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce kolejowe  (Przeczytany 133445 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #60 : 07 Września 2011, 15:48:15 »
0

Sprężarka posiada automatyczny zawór odwadniający (azo) w dolnej pokrywie silnika. Odwodnienie przestrzeni nad tłokiem odbywa się przez nieszczelności pierścieni. Ponadto regulator biegu sprężarki posiada azo. Często na przewodzie zasilającym również ten zawór jest montowany, zatem sprężarka jest zabezpieczona poniekąd przed zalewaniem cieczą skraplającą się w przewodzie zasilającym.
Jest jednak taki przypadek, przy którym żadne azo nie pomogą. Jest to porywanie wody i piany z kotła przy nadmiernie wysokim poziomie wody w kotle, bądź przy jej mocnym zasoleniu. Wtedy do rozrządu i silnika sprężarki dostaje się porwany z wodą szlam kotłowy skutecznie unieruchamiający wszelakie mechanizmy w skutek tego sprężarka staje "na głucho". Naprawa polega na obniżeniu poziomu wody w kotle, starannym kilkukrotnym przedmuchaniu sprężarki czystą parą poprzez naprzemienne otwieranie i zamykanie zaworu na kolumnie. Następnie obfite nasmarowanie (50-100 obrotów korbką pompki) i wtedy próbujemy uruchomić kompresor przez gwałtowne otwarcie zasilania. Jeśli silnik nie zaskoczy może pomóc puknięcie młotkiem w ucho do podnoszenia sprężarki będące jednocześnie zamknięciem komory suwaczka.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 08 Września 2011, 07:46:47 »
0

Rozumiem . I jeszcze takie jedno pytano. Kiedy jest chłodno np. w zimie  jak zawór sprężarki w głowicy parorozdzielczej jest otwarty a sprężarka stoi bo regulator ciśnienia jest zamknięty to wtedy na tym odcinku rury wzdłuż kotła może przecież się skroplić para. Wtedy ten AZO przy regulatorze wystarczy ? Bo jeżeli jest nawet ten AZO na rurze to przecież on nie działa bo w tedy w rurze jest ciśnienie wtedy wiec AZO jest zamknięty.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #62 : 08 Września 2011, 09:44:31 »
0

Po pierwsze regulator biegu sprężarki (rbs) posiada kalibrowany otwór przez który para przenika w sposób ciągły do kompresora, po drugie przewód zasilający, poprawnie zamontowany, powinien być ułożony ze spadkiem w kierunku sprężarki. Wtedy skropliny, których jest niewiele wszak na zimę rurwa powinna być ogacona, dostają się przez otworek rbs do silnika, a z racji że w nim nie ma ciśnienia - azo jest otwarty i umożliwia ich wypływ na zewnątrz.
Tyle teorii, w rzeczywistości, w polskich warunkach notorycznego nienaprawiania taboru, nieszczelności sieci hamulcowych są tak duże, że sprężarka rzadko kiedy stoi dłużej niż minutę. W takich warunkach obniżenie ciśnienia w przewodzie zasilającym poprzez pobór pary powoduje odparowanie skroplin znajdujących się na ściankach, wszak pamiętajmy że rura ma temperaturę odpowiadającą ciśnieniu pary w kotle czyli koło 190*C.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 08 Września 2011, 10:49:46 »
0

Dzięki wielkie. Więcej pytań nie pamiętam.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 07 Października 2011, 22:41:30 »
0

Witam.
Tak mało wąskotorowa potrzeba ale tu pewnie najszybciej odpowiedź znajdę
Poszukuje informacji nt. układów hamulcowych w drezynach typu WM15 WM10 doczepach do nich a także innych Kolzamowskich typu SN81.
Chodzi mi głównie o system powiązań, bo np w WM15 jest rozdzielacz oerlikona do tego w kabinie jest FD1 i pedał hamulca jak w ciężarówce chciał bym się dowiedzieć jak te urządzenia są powiązane miedzy sobą.
Z góry dziękuje za jakieś informację.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 07 Października 2011, 23:11:17 »
0

...sie macie ludzie...
W drezynie WM15,jest stosowany system OERLIKON hamulca,
2 zawory pomocnika maszynisty,i zawór główny maszynisty,to w kabinie.
a zawór rozrządczy OERLIKONA jest jak na wagonach symbolu nie pamiętam.

WM10 system hamulca jest rozwiązany inaczej.
Jest pedał hamulca,tylko hamulec sterowany jest przez elektro zawory EV5 Oerlikona,
tyle wiem po stronie pneumatycznej.
BO niestety robiłem przeglądy na tych drezynkach.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 16 Kwietnia 2012, 20:27:38 »
0

...sie macie ludzie...
Czy ktoś posiada karta pomiarowa hamulca Lxd2?
-czas hamowania  i luzowania w towarowo-osobowy +/- tolerancja.
Komisarze PKP takich dokumentacji nieposiadaja!
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 28 Kwietnia 2012, 09:47:53 »
-1

A wąskorotowce sa stosowane zaworu Orlikon?
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 29 Kwietnia 2012, 22:01:15 »
0

z tego co mnie wiadomo: zawor OERLIKON jest tylko na wagonach.
Super by było jak by znalazł by się na Lxd2 zawor OERLIKONA!
Przeróbka Lxd2 na Orlikona była by drosza od samego loka.
Sam system Oerlikona jest niewyczerpalnym hamulcem!
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #69 : 29 Kwietnia 2012, 22:11:28 »
0

Człowieku, czy masz pojęcie co to są hamulce kolejowe?
A, przepraszam, masz - pomalowałeś kran St-60 farbą ftalową.

Kolego Rezerwa:
- po pierwsze: rozróżnij zawór rozrządczy od kranu maszynisty,
- po drugie: (j.w.) systemy hamowania pojazdów trakcyjnych i wagonów;
- po trzecie: zrozum hamulec niewyczerpalny i wyczerpalny;
- po czwarte: po co takie pisanie?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #70 : 30 Kwietnia 2012, 00:34:57 »
0

Chłopie zostaw w spokoju ten hamulec na Lxd2.   Lepszego kranu jak i hamulca na tej lokomotywie nie może być.   Kran hamulca  zespolonego i dodatkowego masz w jednym kranie. Duży i szybki przepływ powietrza do cylindrów hamulcowych powoduje to, że lokomotywa bardzo dobrze hamuje... Oczywiście jeżeli dobrze go wyregulujemy a nie mamy japy pomiędzy klockiem a obręczą...  Ja na swoich lokomotywach mam hamulec tak zrobiony, że przy 2 Atm lokomotywa prawie staje dęba...
Zobacz też ile miejsca zajął by kran hamulca zespolonego i dodatkowego Oerlikona... Nie wliczam do tego zaworów rozrządczych na maszynie i całego osprzętu...   Jak chcesz modernizować układ hamulcowy to jedynym potrzebnym i pozytywnym tego efektem będzie jak dobrze wyregulujesz rzymskie, uszczelnisz instalację pneumatyczną i dotrzesz suwak w kranie... I to wszystko...   Róbta co chceta, ale ja proponuje skupić się na rzeczach ważniejszych (np. odpalenie któregoś z kolejnych rumunów i przywrócenie go do eksploatacji), niż kombinowanie, które nie ma kompletnego sensu... Może zacznijmy teraz dywagacje na temat, że w każdym trabancie powinien być silnik Maybacha i hamulec Oerlikona???  Pochamuj sobie tym kranem i zobaczysz, że lepszego na te maszyny nie ma... Osobiście wole hamować tym hamulcem niż jakim kolwiek oerlikonem Fv4a i FD1 lub zwyczajnym knorem H14K1 i H1405. Jednak porównywalny do kranu hamulca ST60 jest kran stosowany na ludmile. Chodzi oczywiście o hamulec dodatkowy... Oj w niej to jest żyleta... Jednak 48 klocków robi swoje
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 30 Kwietnia 2012, 07:16:45 »
0

Kolega @RezerwA ma takie dziwne pojęcie wyższości oerlikona nad wszelkimi innymi system hamulców. Też kiedyś takie miałem, ale poczytałem tu i tam porozmawiałem z machanikami i warsztatowcami, i okazuje sie że Oerlikon nie jet takim boskim hamulcem jest taki przeciętny a w niektórych zastosowaniach nawet badziewny.
Chodzi np. o to ,że zawory Est nie są ujednolicone więc do każdego rozmiaru cylindra i skoku tłoka musimy dopasowywać rozmiary dysz i pojemności ZP więc w wagonowni trzeba mieć zapas różnych zaworów. Zawory KE czy ruski 483 są ujednolicone jeden zawór pasuje do większości wagonów i lokomotyw też. U ruskich jednym zaworem i jednym ZP obgonimy wagony z cylindrami 12' 14' i 16'
Wymiana podczas napraw np w TEM2 kranów 394 na FV4a to też nieporozumienie FV4a nie daje sobie rady z napełnianiem długich składów towarowych po prostu ma za małe przeloty.

Dlaczego Oerlikon jest taki popularny w Polsce? Ja słyszałem historię żen ie dlatego że to jakiś mega dobry i nowoczesny system, tylko dlatego ze polscy inżynierowie coś poprawili w oerlikonie i Polska dostała za to licencję na dogodnych warunkach.

Jeszcze takie małe pytanie do kolegi @RezerwA. To skoro Zawór oerlikona mam tylko w wagonach. To co jest w lokomotywach?
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 30 Kwietnia 2012, 22:17:35 »
0

... sie macie ludzie...
a czy kierys kolega naprawiał abo regenerował Oerlikona? dokładnie główny maszynisty?
fajno zabawa! Smutny
albo KNORR D2? jeszcze lepszo zabawa!!
a co do Knorr H14k1 poczebne mi są mangety skórzane! bo nagłe nie czymie!
a co do MATROSOW jaki jest czas luzowania w pełnym służbowym hamowaniu? Co?
a DAKO,system hamulcowy ? Jaki jest? według kolegow pneumatyków?
A co do hamulca jaka jest dopuszczalna tolerancja na lokomotywie ubytek powietrza na10 minut?
-dopuszczalne ubytek przewodu głównego na 10 minut?
-dopuszczalne ubytek  cylindra na 10 minut?

Posty scalone.

Kolego kucyk!
niestety mom pojecie o hamulcu kolejowym! bo go naprawiom na codziennie
« Ostatnia zmiana: 13 Maja 2012, 21:34:04 wysłane przez agneskate » Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 30 Kwietnia 2012, 23:29:40 »
0

Nie wiem jak w wąskotorowej, ale w normalno torowej to jedna sekunda. Czas luzowania zalezny od zaworu i opcji towarowy osobowy
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 01 Maja 2012, 19:09:29 »
0

Kran matrosowa ma większe przeloty i szybciej napełnimy skład ( obojętnie jakie rozdzielacze w wagonach)
Rozdzielacz matrosowa 483 nie ma stałego czasu luzowania Zawory w przedniej części pociągu luzują wolniej a w tylnej części trochę szybciej co w powiązaniu z opóźnieniem napełniania PG powoduje że koniec końców wszystkie wagony luzują w miarę równo.
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 05 Maja 2012, 10:05:56 »
0

w orlikonie masz okreslony czas do wszystkiego. Masz norme czasu napełniania, luzowanie itp... dlatego ciekawi mnie to jak jest w wąskotorówce, bo nawet zawory innego typu maja takie normy. Kiedyś sprawdzało się stoperem lub liczyło w głowie. teraz masz np. Huzara który zrobi to idealnie za Ciebie...
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 12 Maja 2012, 20:29:22 »
-2

Rozdzielacz matrosowa 483 nie ma stałego czasu luzowania Zawory w przedniej części pociągu luzują wolniej a w tylnej części trochę szybciej co w powiązaniu z opóźnieniem napełniania PG powoduje że koniec końców wszystkie wagony luzują w miarę równo.

Wszystko ma określoną normę. Matrosow też ma określone czasy hamowania i luzowania. To się mierzy dla jednego zaworu różnych sytuacjach a nie dla całego pociągu.

Cytat: RezerwA
Kolego kucyk!
niestety mom pojecie o hamulcu kolejowym! bo go naprawiom na codziennie
To że wykonujesz prace rzemieślnicze związane z naprawą elementów pneumatyki hamulców kolejowych, nie znaczy jeszcze że masz o hamulcach pojęcie. Twoje posty pokazują że nie znasz nawet podstaw.
Zapisane
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 13 Maja 2012, 16:00:59 »
0

oczywiście, że jedego wagonu, ale np. czas halowania jest jednakowy dla nawet calego składu. Na normalny tor czas jest 1 sekunda na caly skład, ale jak to wygląda> czasem różnie.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 13 Maja 2012, 21:46:12 »
0

Zajmuja się hamulcem na lokomotywach krany maszynisty itp.
Proszę o karta pomiarowa hamulca Lxd2,
lub podanie czasów napełniania zbiorników,głównego 8 atm.,5 atm.
zbiornika sterującego zaworu rozrządczego
czasy luzowania,hamowania w osobowym i towarowym loka Lxd2
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #79 : 13 Maja 2012, 22:53:37 »
0


lub podanie czasów napełniania zbiorników,głównego 8 atm.,5 atm.




Czas ładowania zbiornika głównego jest zależny od tego jak masz wydajną sprężare...    Ładowanie zbiornika ze zredukowanym ciśnieniem 5 Atm. jest zależne od tego w jakim stopniu masz zasyfiały filtr i jaką przepustowość ma reduktor.

W obecnym czasie rozpieprzonych rumunów bez naprawy każda lokomotywa ma inne wartości. Sądze, że nawet jak wychodziły z fabryki to też żadna nie miała takich samych parametrów.

Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!