sarna
|
|
« Odpowiedz #140 : 04 Września 2013, 10:00:58 » |
0
|
Fablok już ogłosił upadłość
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #141 : 04 Września 2013, 16:47:29 » |
0
|
ZNTK Radom i IPS Tabor jeszcze istnieją ale nie widzę w ich ofercie zaworów rozrządczych czy kranów maszynisty. Czyli co nie da się kupić fabrycznie nowego kranu Fv4a albo Est3 ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #142 : 04 Września 2013, 21:45:49 » |
0
|
Właśnie pod względem zastanawiałem się czy przy Fabloku nie dać pewnej adnotacji... natomiast jeśli chodzi o pozostałych "graczy" to: - ZNTK Radom z tego co pamiętam robi tylko różne starocie + nowoczesne kurki końcowe, więc od nich co najwyżej można kupić rozrządczy lokomotywowy. - IPS "Tabor" natomiast może zbudować stosowną tablicę hamulcową która de facto spełni zadanie zaworu rozrządczego, ale pod warunkiem, że będzie to hamulec EP.
Zatem jak chcesz kupić nowy zawór to "masz problem".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #143 : 05 Września 2013, 07:54:28 » |
0
|
Ja raczej nie mam problemu bo nawet pieniędzy na taki rozdzielacz nie mam. Zastanawiałem się tylko czy jak by np jakaś fabryka budowała nowe wagony to czy można jeszcze kupić rozdzielacz Oerlikona. Ale sądząc po powyższych postach zostają tylko produkty firmy Knorr Bremse albo rynek wtórny. Nawet Fablokowski hamulec FL przepadł razem z jego upadłością. Dobrze, że chociaż części zamiennych do tego jest pełno.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #144 : 05 Września 2013, 22:11:37 » |
0
|
Ew. jest jeszcze DAKO CZ - dla tych co nie chcą wspierać prawie monopolisty
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #145 : 06 Września 2013, 09:22:13 » |
0
|
To fakt tylko koszty DAKO są porównywalne z Knorrem a jednak renoma nie ta sama i większe problemy z serwisem.
A tak skoro już jesteśmy przy czeskich produktach hamulcowych to poszukuję wszelkich informacji o czeskim zaworze maszynisty Škoda N/O będącym poprzednikiem kranu DAKO BS2 a stosowanym do dzisiaj na czeskich i słowackich parowozach. Zawór ten jako cechę charakterystyczną ma "magiczny" przełącznik dostosowujący działanie kranu do współpracy z hamulcami luzującymi stopniowo lub luzującymi bezstopniowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Vader
Młotkowy
Długość toru:: 81 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #146 : 16 Września 2013, 20:48:04 » |
0
|
Jeśli chodzi o części do Dako to nie problemu można kupić u producenta co tylko dusza zapragnie i są tańsze od Knora zdecydowanie tańsze a jak chcesz to mogę dzwąknąc do Dako i zapytać o ten zawór Michał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #147 : 17 Września 2013, 07:58:08 » |
0
|
To widzę masz jakieś lepsze dojścia. Bo pośrednik miał ceny z kosmosu. A mi ten zawór jest nie potrzebny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #148 : 18 Września 2013, 01:31:46 » |
0
|
Warto zwrócić uwagę na to, że DAKO nie tylko jest tańsze "na starcie" to jeszcze łatwo od nich pozyskać dokumentację i wsparcie techniczne przy wykonywaniu napraw - a to ogranicza koszty obsługi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #149 : 23 Stycznia 2014, 15:31:15 » |
0
|
401DA sterowana radiem hamulec! Zawór pomocniczy(pomocnik) jest połączony z EV5 a dalej na cylinder,zawór główny maszynisty zasilanie przez EV5.Gdy wyłączymy prąd VIS nie ma hamulca nawet gdy zbiorniki powietrza są pełne 8 atm. Może ktoś z takimi przeróbkami miał styczność lub widział schemat?
|
|
|
|
Vader
Młotkowy
Długość toru:: 81 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #150 : 31 Stycznia 2014, 22:40:03 » |
+2
|
ale gryfne foty robisz chopie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #151 : 05 Lutego 2014, 20:56:16 » |
0
|
SIE MACIE LUDZIE! poszukuje karty pomiarowej hamulca 401DA -rama hamulcowa z odlużniaczem -rama hamulcowa z towarowo-osobowy -rama hamulcowa bez odluzniacza bo tak Fablok robił ramy hamulcowe,może ktoś takie posiada? do wglądu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
|
« Odpowiedz #152 : 28 Marca 2014, 19:33:12 » |
0
|
Panowie pytanie za 100 pkt:
Jaki powinien być zbiornik pomocniczy (pojemność) do zaworu Oerlikona Est3f i cylindra 12". Szukam szukam i nie mogę znaleść...
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #153 : 28 Marca 2014, 22:02:59 » |
0
|
A powiedz gdzie to było instalowane, bo zwyczajnie typów nie pamiętam. Kręce się tu i tam to może coś się da radę dowiedzieć... Pozdrawiam z MMz.
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
cody3223
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #154 : 30 Listopada 2016, 23:09:37 » |
0
|
Cześć, mam pytanie - gdyby hipotetycznie na pozycji Knorra 'Hamowanie' powietrze dużo szybciej uchodziło niż z Pomocniczego to skokowo knorr będzie upuszczał i odcinał dopływ do PG? (przesuwał ten suwak/zastawkę [głównie rozchodzi mi się o fakt, że jeżeli PG>ZP to Knorr upuszcza, ale PG<ZP to już nie dopompuje]) Drugie pytanie - co to jest za typ zaworu rozrządczego (w załączniku) oraz on może hamować stopniowo? Bo jak patrzę na budowę to wygląda jakby hamował zero-jedynkowo em, nie ważne. Ale inne pytanie - jak wygląda cofnięcie się całej tej zastawki/suwaka - ciśnienie w komorze zaworu musi spaść trochę bardziej od PG i różnica ciśnień przepchnie suwak/zastawkę do połowy do góry?
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #155 : 01 Grudnia 2016, 17:08:09 » |
0
|
Co do pierwszego pytania to nie za bardzo rozumiem skąd to powietrze miało by szybciej uchodzić. Jeżeli mamy nieszczelność między rozdzielaczem a zbiornikiem pomocniczym, to podczas hamowania rozdzielacz sam przestawi się z położenia hamowania w luzowanie. Na twoim załączniku jest zawór rozrządczy Knorra prosty, albo westinghouse'a prosty A cały proces działania tego zaworu znajdziesz tu http://www.bremsenbude.de/einfachsteuerventil.zipCo do cofnięcia suwaka, to tak jak piszesz ciśnienie w komorze suwakowej musi być mniejsze niż w PG. Wtedy podnosi się cały suwak powodując luzowanie hamulca. Obojętnie czy zrobimy to świadomie podnosząc ciśnienie w PG, czy zrobi się to awaryjnie tak jak napisałem wyżej przez nieszczelności zbiornika pomocniczego. Luzowanie jest jednostopniowe do zera.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cody3223
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #156 : 01 Grudnia 2016, 20:57:49 » |
0
|
Z tym pierwszym pytaniem, to jak to się mówi "never mind". Ale jeszcze małe pytanie - czy pojemność zbiornika pomocniczego zaworu rozrządczego może być dowolna, ew. jak wygląda jego obliczanie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #157 : 01 Grudnia 2016, 21:16:38 » |
+2
|
Pojemność zbiornika pomocniczego dobiera się w zależności od ilości i wielkości cylindrów hamulcowych oraz od konstrukcji przekładni i stosowanych rozwiązań w zakresie elementów mających wywołać tarcie. Chodzi o to aby ilość powietrza wystarczała do dobrego, precyzyjnego i pewnego działania hamulca, a jednocześnie nie powodowała natychmiastowego blokowania kół.
Aby zrozumieć zasadę działania tego najprostszego zaworu rozrządczego należy zapamiętać że bada różnicę ciśnień między PG i ZP. Jeśli nie ma różnicy to hamulce są wyluzowane. Jeśli w przewodzie jest więcej niż w zbiorniku, to hamulec luzuje. Jeśli natomiast zbiornik posiada więcej niż przewód to hamujemy.
Dlatego też, aby całkowicie wyluzować wagon przed manewrami bez łączenia na powietrze, trzeba raz - wypuścić wszystko z PG, dwa - użyć odluźniacza. Bo jeśli w PG zostanie choć 1 atn, to odluźniacz wypuści z ZP ciśnienie do tej 1 atn. A potem podczas manewrów przez nieszczelny kurek znów tlen zejdzie, zawór to wyczuje, zadziała i się będzie ciągnęło shamowaną klasę.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #158 : 02 Grudnia 2016, 16:31:03 » |
+1
|
Pojemność zbiornika dobiera się tak żeby podczas pełnego hamowania ( w PG mamy 3,4 bara) kiedy ciśnienie ZP i cylindra się wyrównują to wtedy ma osiągnąć wartość odpowiadającą maksymalnej wartości jaka ma być w cylindrze czyli przeważnie 3,4-3,5 bara. W przypadku zaworów prostych nawet skok tłoka ma znaczenie. bo jeżeli jest za duży to ciśnienie maleje, a kiedy jest za mały to ciśnienie rośnie. Jak obliczać objętość takiego zbiornika ja nie wiem. Ale jak to mówił mój nauczyciel "człowiek wymyślił książki po to żeby nie musiał wszystkiego pamiętać" dlatego jest książka http://www.bremsenbude.de/kbhandbuch1951.zipW której w tabeli 1 i 2 są podane pojemności ZP dla różnych cylindrów np. dla cylindra 14 cali musi być zbiornik 75l a dla 16 cali 100l Do tego trzeba też dobrać odpowiednią wielkość zaworu. Gdyż w zależności od tego ma on różne dysze, które regulują czas napełniania i luzowania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #159 : 14 Grudnia 2019, 12:27:58 » |
0
|
Post pod swoim postem ale cóż, czasami trzeba. Szukam informacji na temat różnicy zaworów Fv4a. A mianowicie mamy dwa rodzaje wykonania 1. Bez korka pod tabliczką tak jak tu: https://koban.com.pl/wp-content/uploads/2019/06/G%C5%81%C3%93WNY-KRAN-MASZYNISTY-OERLIKON-FV4.jpg2. Ze skośnym korkiem pod tabliczką : http://www.stabeg.at/jpg/ventil_fv4a.jpgOprócz tego zawory te mają też inne rozmieszczenie kanalików od spodu. Co skutkuje tym że jeśli założymy zawór bez korka na podstawę na, której był zawór z korkiem niby wszystko pasuje, ale kran nie powoduje hamowania składu. Słyszałem, że wtedy trzeba zamienić jakieś dysze w zaworze. Czy może ktoś posiada jakąś głębszą wiedzę na ten temat ? Ewentualnie posiada rysunki zaworu w wersji z korkiem ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|