Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 07:04:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości z KKD  (Przeczytany 311002 razy)
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #240 : 10 Lipiec 2018, 03:35:29 »
0

A tymczasem na FB:
"Zapraszamy do naszego nowego punktu sprzedaży biletów, można tu również zasięgnąć informacji na temat wycieczek Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Punkt znajduje się w Centrum Handlowym ATRIUM Koszalin, w pobliżu sklepu Tesco. Czynny jest w godzinach 13.00-21.00.
"

Zapisane
ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 82 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #241 : 04 Styczeń 2019, 12:02:53 »
0

Pojawił się rozkład jazdy na 2019 rok:

http://waskotorowka.koszalin.pl/pages/rozklad-jazdy-i-cennik.php
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #242 : 04 Styczeń 2019, 15:22:44 »
0

Gdzie jest zlokalizowany przystanek Rosnowo Ośrodek, na którym przewidziano czas zmiany kierunku jazdy w zero minut? ;-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #243 : 04 Styczeń 2019, 15:51:15 »
0

Jakieś 400-500m za przystankiem Rosnowo.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #244 : 11 Luty 2019, 18:14:39 »
+2

Polskie Radio Koszalin donosi:

Zabytkowy parowóz wkrótce powróci na tory



Miłośnicy kolei wąskotorowej zabiegali o to od kilku lat. Po siedmiu ogłoszonych przetargach udało się w końcu wyłonić wykonawcę remontu. Dziś została podpisana umowa w tej sprawie.

- Naszym pasażerom kolej wąskotorowa kojarzy się przede wszystkim z parowozami. Mamy nadzieję, że uda się to sfinalizować jak najszybciej. To nasze marzenie - podkreślił Paweł Gajdzica, prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.

Zabytkowa lokomotywa za dwa tygodnie będzie przetransportowana z Muzeum Narodowego w Gryficach do Koszalina, gdzie przejdzie gruntowną rewitalizację.

- Parowozy tworzyły klimat tej prawdziwej kolei, której jest już coraz mniej. Trzydzieści lat temu para z Koszalina zniknęła. Dzięki współpracy z miastem udało się ją przywrócić. Postaramy się jak najszybciej skończyć naprawę, by przyszły sezon był już na tzw. ogniu - powiedział Paweł Ruksza, przedstawiciel wykonawcy.

Remont lokomotywy zostanie sfinansowany z budżetu obywatelskiego. Będzie kosztować ponad pół miliona złotych.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #245 : 15 Luty 2019, 21:10:43 »
+3

Oczywiste jest posiadanie drugiego końca przez kij. Gryfickie Info donosi:

Zabiorą kolejny parowóz Px48 z Gryfic. Znów czarne chmury nad gryficką wystawą kolei wąskotorowej?

Kolejny, legendarny Px48 z Gryfic trafi do Koszalina. Maszyna zostanie poddana pełnej odnowie i będzie jeździć po koszalińskiej trasie kolejki wąskotorowej. Włodarze Gryfic nie kryją rozgoryczenia. Czy to zmierzch budowanego latami muzeum Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach? Jak się okazuje maszynę w użyczenie oddało Muzeum Narodowe w Szczecinie, które jest od kilku lat właścicielem gryfickiej ekspozycji.

W barwach Koszalina

Kilka dni temu przedstawiciele Towarzystwa Koszalińskiej Kolejki Wąskotorowej podpisali umowę z poznańską firmą na renowację parowozu Px 48. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, biorąc pod uwagę, że koszalińska linia wąskotorówki to druga obok rewalskiej Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w województwie zachodniopomorskim. Jak się jednak okazuje, za kilka miesięcy turyści, którzy przyjadą do Koszalina będą cieszyć oko jednym z parowozów zabranych z Wystawy Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach. Za dwa tygodnie maszyna ma zostać przetransportowana do Poznania, gdzie przejdzie gruntowny remont. Miasto Koszalin wyda na ten cel pół milion złotych, zabezpieczone w ramach budżetu obywatelskiego. Parowóz został „użyczony” na mocy współpracy z Muzeum Narodowym w Szczecinie, które siedem lat temu przejęło w zarząd gryficką wystawę.

Po dwóch latach wraca jak bumerang dyskusja wokół gryfickiej ekspozycji, na którą apetyt miało wiele samorządów, w tym koszaliński. Wszystko ku rozpaczy byłych pracowników gryfickiej kolejki wąskotorowej, którzy budowali to miejsce. – Tworzyliśmy to wszystko od zera, w czynie społecznym, z sentymentu do maszyn, na których przez lata pracowaliśmy na gryfickim węźle kolejowym. Wąskie tory to całe nasze życie – wspominają byli kolejarze. Do dziś niektórzy przychodzą do muzeum, pomagając w pracach remontowych. Kiedy więc latem 2009 roku ze skansenu zabrano lokomotywę Ty 3336, rozpoczęła się burzliwa dyskusja o przyszłości tego miejsca. Ludzie związani z Gryficami byli rozgoryczeni patrząc, jak z muzeum wywożone są cenne eksponaty. – Zęby ostrzyło sobie na naszą kolekcję wielu. I  Sochaczew, który zabrał lokomotywę, bo nie była naszą własnością, i Koszalin a także gmina Rewal, która chętnie stworzyłaby podobny skansen w Pogorzelicy, w rejonie odrestaurowanego dworca kolejki wąskotorowej. Dziś Koszalin dopiął swego, wydarli nam kolejny, cenny eksponat  – mówią byli pracownicy kolejki wąskotorowej.

To nasze kolejki

Koszalińskie lobby działało bardzo aktywnie. Prezydent miasta nie kryje zadowolenia i już dziś zaprasza turystów za parę miesięcy, by posmakowali przejażdżki składem prowadzonym przez legendarnego Px48, który na gryfickiej linii pracował do 1996 roku. Co na to włodarze Gryfic? Nie kryją zdziwienia i lekkiego rozgoryczenia, zwłaszcza, że od jakiegoś czas szukano pomysłu na nową formułę działania wystawy. – To, że ekspozycja musi zmienić charakter byliśmy zgodni z marszałkiem i radnymi województwa, bo w tej formule nie wykorzystuje w pełni potencjału miejsca i zasobów.  Urodził się pomysł na stworzenie centrum edukacyjno – muzealnego kolejki wąskotorowej. Środków na ten cel chcieliśmy szukać w Regionalnym Programie Operacyjnym. W planach było zlecenie opracowania koncepcji przedsięwzięcia jakiemuś specjaliście. Wydawało się, że była dobra wola zarówno dyrekcji Muzeum Narodowego, ale i samorządu wojewódzkiego, ale po tym ruchach nie wiem już na co liczyć i co myśleć. To kolejny eksponat, który wyjeżdża z Gryfic, nasza wystawa wokół której mieliśmy zbudować mocny produkt turystyczny ubożeje  – mówi burmistrz Andrzej Szczygieł, przekonując, że powstanie centrum ma sens właśnie na terenie Gryfic, gdzie są mocno zakorzenione tradycje związane z koleją wąskotorową, która obsługiwała przez lata lokalne rolnictwo i przemysł cukrowniczy. Gmina wzięłabym na siebie obowiązek utrzymania placówki, musiałaby odkupić od PKP kilka działek, na których powstałaby zadaszona przestrzeń, na ekspozycję zabytkowych Px48, lokomotyw spalinowych, wagonów
Retro, i całej masy taboru, który pracował w regionie. – Gryfice mogłyby stworzyć produkt turystyczny za prawdziwego zdarzenia. Takie nowoczesne centrum multimedialne, w przestrzeni którego można byłoby organizować rozmaite projekty to świetny pomysł. Trzeba tego pilnować jako oka w głowie, bo druga taka szansa już się nie zdarzy – mówią mieszkańcy.

Co na to województwo?

Wicemarszałek Jarosław Rzepa wie o współpracy szczecińskiego muzeum z Koszalinem. Temat gryfickiej kolei jak mówi jest mu bardzo bliski. – Nigdy nie było naszej zgody a likwidację muzeum w Gryficach, bo większość eksponatów, która się tam znajduje to maszyny, które przez lata pracowały właśnie w tym rejonie. Faktycznie jeden z parowozów trafi do Koszalina. Z jednej strony można się tylko cieszyć, że maszyna zostanie poddana renowacji i odzyska drugie życie. Z drugiej mam wrażenie, że ta sytuacja zmobilizuje wszystkie strony więc także i gminę Gryfice, by zacząć działać i usiąść do konkretów. W budżecie województwa zarezerwowane są środki na opracowanie koncepcji budowy. Istotne jest to, żeby w przyszłości  muzeum było zarządzane nie z poziomu Szczecina, ale miejscowego samorządu. Mam parę ciekawych pomysłów, które można spiąć w jeden projekt, wykorzystać fakt, że wystawa mogłaby funkcjonować jako część centrum przesiadkowego, w Gryficach zaś mogłoby powstać zaplecze remontowe dla pojazdów, bo miejsce w postaci potężnej lokomotywowni jest. Czas na poważne rozmowy, w które musi się również zaangażować samorząd Rewala – uważa wicemarszałek Jarosław Rzepa.


W skład Wystawy Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach wchodzi kilkanaście parowozów i wagonów motorowych oraz kilkadziesiąt wagonów pasażerskich, towarowych i specjalistycznych, a także urządzenia do obrządzania, naprawy wagonów, obrotnica, urządzenia sygnalizacyjne itp. Prezentowane jest prawie wszystko, co pozostało z taboru obsługującego kiedyś 594 km linii. Zgromadzone obiekty nierozerwalnie wiążą się z Pomorzem Zachodnim i mają unikatowy charakter, gdzie rozstaw torów wynosił tu 1000 mm, podczas gdy na innych kolejach wąskotorowych standardem było 750 mm.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #246 : 15 Luty 2019, 21:36:36 »
+2

Cytuj
Urodził się pomysł na stworzenie centrum edukacyjno – muzealnego kolejki wąskotorowej. Środków na ten cel chcieliśmy szukać w Regionalnym Programie Operacyjnym. W planach było zlecenie opracowania koncepcji przedsięwzięcia jakiemuś specjaliście.
Zaprawdę, powiadam wam, to bardzo poważny projekt. Widać ogrom pracy koncepcyjnej włożonej w opracowanie tak precyzyjnego planu.

Czy poza narzekaniem Gryfice zrobiły cokolwiek konkretnego żeby nadać jakiś sens swojej placówce? Czy jest jakakolwiek wola współpracy z Rewalem w kwestii utrzymania linii i stworzenia na niej akceptowalnej oferty przewozowej? Czy...

O ile rozumiem rozgoryczenie gryfickich kolejarzy, to uważam, że pretensje powinni przede wszystkim kierować do włodarzy własnego miasta.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #247 : 26 Luty 2019, 18:50:27 »
+1

https://www.youtube.com/watch?v=Fbz_FhLrcl4
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #248 : 20 Maj 2021, 23:14:11 »
+9

A w Koszalinie odbudowa toru do zapadni transporterowej ma się ku końcowi:
https://imgur.com/a/BDEYASg

Szykuje się wożenie tłucznia na transporterach co zdecydowanie powinno ułatwić logistykę zamiast przeładowywania go, jak do tej pory.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #249 : 21 Maj 2021, 11:41:00 »
0

Fajnie! A jak przegryźliście się przez formalności w związku z umową bocznicową z PLK? Koszty stałe nie zjadły oszczędności?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #250 : 21 Maj 2021, 16:50:27 »
0

Fajnie! A jak przegryźliście się przez formalności w związku z umową bocznicową z PLK? Koszty stałe nie zjadły oszczędności?

Dzierżawa rozjazdu około 500pln/msc i tyle
Zapisane

Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #251 : 05 Czerwiec 2021, 14:39:39 »
+3

Jak podaje "rynek klejowy":

Koszalińska wąskotorówka uruchomiła wąskotorowy transporter do przewozu normalnotorowych wagonów

Koszalińska kolej wąskotorowa kupiła... normalnotorowy wagon węglarkę. Będzie go wozić na wąskotorowych platformach – transporterach. Tego typu przewozy nie odbywały się w Polsce od wielu lat.

Jak poinformowało Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej, 1 czerwca 2021 przybył do Koszalina kolejny wagon. To wagon nietypowy i pozornie niepotrzebny wąskotorowcom, bowiem jest to wagon-węglarka dla rozstawu toru 1435 mm, a nie 1000 mm – jaki funkcjonuje na koszalińskiej wąskotorówce. Towarzystwo kupiło go jednak z rozmysłem i chce przypominać o czasach, gdy po wąskim torze bez problemu transportowano normalnotorowe wagony.

Po 20 latach przerwy Koszalińska Kolej Wąskotorowa znów może przewozić ładunki w wagonach normalnotorowych na transporterach. Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej odbudowało również specjalną rampę do załadunku wagonów normalnotorowych na transportery, która istniała tutaj 20 lat temu.

– To kolejny krok do odbudowy potencjału zabytkowej wąskotorówki. W sierpniu planowany jest specjalny publiczny pokaz możliwości przewozu z wykorzystaniem węglarki oraz innych wagonów. Z tej okazji zostanie przygotowany i wyprawiony na szlak pociąg towarowo-osobowy – poinformował Andrzej Kisiel z TKKW.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koszalinska-waskotorowka-uruchomila-waskotorowy-transporter-do-przewozu-normalnotorowych-wagonow-102821.html
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #252 : 12 Lipiec 2021, 20:16:01 »
0

O dewastacji jednej z zabytkowych lokomotyw stacjonujących na stacji Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej poinformował w poniedziałek w mediach społecznościowych jej właściciel, zarząd Towarzystwa KKW.

Do aktów wandalizmu doszło 9 i 10 lipca, ale to w tym drugim dniu na gorącym uczynku zatrzymano sprawców. Zarząd Towarzystwa KKW podał, że okazali się nimi dwaj chłopcy w wieku 8 lat.

18 tys. zł strat
Natomiast z informacji przekazanych przez st. asp. Rafała Skoczylasa z zespołu prasowego koszalińskiej policji wynika, że zatrzymani małoletni mieszkańcy Koszalina mają 9 i 10 lat. Potwierdził, że zgłoszenie dotyczyło rozbicia siedmiu szyb w zabytkowej lokomotywie.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-07-12/zdewastowali-zabytkowa-lokomotywe-to-nie-pierwszy-wybryk-8-latkow/

https://www.facebook.com/KoszalinskaKolejWaskotorowa/posts/4038209202944590
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #253 : 12 Lipiec 2021, 21:38:18 »
0

S200 zabytkową lokomotywą ? Chyba przeżyłem jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni. 
« Ostatnia zmiana: 12 Lipiec 2021, 21:41:21 wysłane przez MichałŁ » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #254 : 12 Lipiec 2021, 21:57:51 »
0

Wynika ze jest własnością TKKW. Ciekawe czy wagony stojące za też są ich.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 217 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #255 : 12 Lipiec 2021, 23:50:41 »
+1

Też. Tzn. nie TKKW ale spółki powiązanej
Zapisane
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #256 : 15 Lipiec 2021, 19:12:52 »
0

S200 zabytkową lokomotywą ? Chyba przeżyłem jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni. 

30 lat to można by uznać za zabytkową  . Oczywiście należy traktować to z dużym przymrużeniem oka, żyjemy w takich czasach, że trzeba umieć medialnie sprzedać informacje.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #257 : 16 Lipiec 2021, 00:12:12 »
+5

[...]żyjemy w takich czasach, że trzeba umieć medialnie sprzedać informacje[...]

A ja raczej stawiam na dziennikarza co nie wnikał w temat i jak usłyszał o zdewastowanej lokomotywie na terenie kolei wąskotorowej posłużył się takim oto, hehe, sylogizmem: "skoro kolej wąskotorowa jest zabytkowa, to lokomotywa znajdująca się na terenie zabytkowej kolei też musi być zabytkowa".
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 217 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #258 : 18 Wrzesień 2021, 12:18:11 »
+2

No to mamy powrót trakcji parowej na Pomorze Zachodnie 

Cytuj
Jak zapewniała Koszalińska Kolei Wąskotorowa, po udanych na początku września próbach uruchomienia odremontowanego parowozu Px48-3901 przeprowadzone zostały ostatnie prace wykończeniowe w postaci montażu reflektorów, pomalowania budki czy montażu desek na podestach maszynisty zabytkowy pojazd jest gotowy do wjazdu na tory i podjęcia służby.
Naprawa parowozu zrealizowana została jako zadanie inwestycyjne MZK Sp. z o.o. w Koszalinie w ramach budżetu obywatelskiego z roku 2015 o wartości 500 000,00 PLN. Parowóz PX48 o numerze ewidencyjnym 3901 trafił do Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej w ramach współpracy nawiązanej z Muzeum Narodowym w Szczecinie. Po zakończeniu eksploatacji w 1996 roku dostępny był dla odwiedzających Skansen Pomorskiej Kolei Wąskotorowej w Gryficach.

https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/38857/koszalinski-waskotorowy-parowoz-px48-3901-juz-pod-para-i-w-pelnej-krasie.html?fbclid=IwAR3-G6E6eQS6fd8N5YBNehUA0WWh2VONTjiz1XaE06FfyT8sYKLB8U3feZQ
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #259 : 26 Wrzesień 2021, 14:33:15 »
+9

No, Panowie - byłem wczoraj na inauguracji parowozu w Koszalinie. Myślę, że materiałów opisowo-fotograficznych z tej akcji nie zabraknie w różnych publikatorach, więc nie będę Was męczył szczegółami, natomiast muszę tu otwarcie napisać o jednej sprawie. Do tej pory uważałem że najszybciej na współczesnych kolejach wąskotorowych jeździło się lokomotywą Px48 w Piasecznie. Dziś posypuję głowę popiołem (z popielnika parowozu ma się rozumieć) - i piszę z całą stanowczością: Polską stolicą prędkości serii Px48 jest Koszalin.
Z resztą co tam słowa - popatrzcie przez minutę na FILMIK który pokazuje jak się powinno jeździć i jak taka maszyna ma pracować.

Pozdrawiam serdecznie i kolejowo!
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!