Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Grudzień 2019, 16:32:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 11 12 [13]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości z KKD  (Przeczytany 203051 razy)
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 283 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #240 : 10 Lipiec 2018, 03:35:29 »
0

A tymczasem na FB:
"Zapraszamy do naszego nowego punktu sprzedaży biletów, można tu również zasięgnąć informacji na temat wycieczek Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Punkt znajduje się w Centrum Handlowym ATRIUM Koszalin, w pobliżu sklepu Tesco. Czynny jest w godzinach 13.00-21.00.
"

Zapisane
ronnie861
Młotkowy
**
Długość toru:: 76 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #241 : 04 Styczeń 2019, 12:02:53 »
0

Pojawił się rozkład jazdy na 2019 rok:

http://waskotorowka.koszalin.pl/pages/rozklad-jazdy-i-cennik.php
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1869 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #242 : 04 Styczeń 2019, 15:22:44 »
0

Gdzie jest zlokalizowany przystanek Rosnowo Ośrodek, na którym przewidziano czas zmiany kierunku jazdy w zero minut? ;-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #243 : 04 Styczeń 2019, 15:51:15 »
0

Jakieś 400-500m za przystankiem Rosnowo.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #244 : 11 Luty 2019, 18:14:39 »
+2

Polskie Radio Koszalin donosi:

Zabytkowy parowóz wkrótce powróci na tory



Miłośnicy kolei wąskotorowej zabiegali o to od kilku lat. Po siedmiu ogłoszonych przetargach udało się w końcu wyłonić wykonawcę remontu. Dziś została podpisana umowa w tej sprawie.

- Naszym pasażerom kolej wąskotorowa kojarzy się przede wszystkim z parowozami. Mamy nadzieję, że uda się to sfinalizować jak najszybciej. To nasze marzenie - podkreślił Paweł Gajdzica, prezes Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej.

Zabytkowa lokomotywa za dwa tygodnie będzie przetransportowana z Muzeum Narodowego w Gryficach do Koszalina, gdzie przejdzie gruntowną rewitalizację.

- Parowozy tworzyły klimat tej prawdziwej kolei, której jest już coraz mniej. Trzydzieści lat temu para z Koszalina zniknęła. Dzięki współpracy z miastem udało się ją przywrócić. Postaramy się jak najszybciej skończyć naprawę, by przyszły sezon był już na tzw. ogniu - powiedział Paweł Ruksza, przedstawiciel wykonawcy.

Remont lokomotywy zostanie sfinansowany z budżetu obywatelskiego. Będzie kosztować ponad pół miliona złotych.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #245 : 15 Luty 2019, 21:10:43 »
+3

Oczywiste jest posiadanie drugiego końca przez kij. Gryfickie Info donosi:

Zabiorą kolejny parowóz Px48 z Gryfic. Znów czarne chmury nad gryficką wystawą kolei wąskotorowej?

Kolejny, legendarny Px48 z Gryfic trafi do Koszalina. Maszyna zostanie poddana pełnej odnowie i będzie jeździć po koszalińskiej trasie kolejki wąskotorowej. Włodarze Gryfic nie kryją rozgoryczenia. Czy to zmierzch budowanego latami muzeum Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach? Jak się okazuje maszynę w użyczenie oddało Muzeum Narodowe w Szczecinie, które jest od kilku lat właścicielem gryfickiej ekspozycji.

W barwach Koszalina

Kilka dni temu przedstawiciele Towarzystwa Koszalińskiej Kolejki Wąskotorowej podpisali umowę z poznańską firmą na renowację parowozu Px 48. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, biorąc pod uwagę, że koszalińska linia wąskotorówki to druga obok rewalskiej Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w województwie zachodniopomorskim. Jak się jednak okazuje, za kilka miesięcy turyści, którzy przyjadą do Koszalina będą cieszyć oko jednym z parowozów zabranych z Wystawy Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach. Za dwa tygodnie maszyna ma zostać przetransportowana do Poznania, gdzie przejdzie gruntowny remont. Miasto Koszalin wyda na ten cel pół milion złotych, zabezpieczone w ramach budżetu obywatelskiego. Parowóz został „użyczony” na mocy współpracy z Muzeum Narodowym w Szczecinie, które siedem lat temu przejęło w zarząd gryficką wystawę.

Po dwóch latach wraca jak bumerang dyskusja wokół gryfickiej ekspozycji, na którą apetyt miało wiele samorządów, w tym koszaliński. Wszystko ku rozpaczy byłych pracowników gryfickiej kolejki wąskotorowej, którzy budowali to miejsce. – Tworzyliśmy to wszystko od zera, w czynie społecznym, z sentymentu do maszyn, na których przez lata pracowaliśmy na gryfickim węźle kolejowym. Wąskie tory to całe nasze życie – wspominają byli kolejarze. Do dziś niektórzy przychodzą do muzeum, pomagając w pracach remontowych. Kiedy więc latem 2009 roku ze skansenu zabrano lokomotywę Ty 3336, rozpoczęła się burzliwa dyskusja o przyszłości tego miejsca. Ludzie związani z Gryficami byli rozgoryczeni patrząc, jak z muzeum wywożone są cenne eksponaty. – Zęby ostrzyło sobie na naszą kolekcję wielu. I  Sochaczew, który zabrał lokomotywę, bo nie była naszą własnością, i Koszalin a także gmina Rewal, która chętnie stworzyłaby podobny skansen w Pogorzelicy, w rejonie odrestaurowanego dworca kolejki wąskotorowej. Dziś Koszalin dopiął swego, wydarli nam kolejny, cenny eksponat  – mówią byli pracownicy kolejki wąskotorowej.

To nasze kolejki

Koszalińskie lobby działało bardzo aktywnie. Prezydent miasta nie kryje zadowolenia i już dziś zaprasza turystów za parę miesięcy, by posmakowali przejażdżki składem prowadzonym przez legendarnego Px48, który na gryfickiej linii pracował do 1996 roku. Co na to włodarze Gryfic? Nie kryją zdziwienia i lekkiego rozgoryczenia, zwłaszcza, że od jakiegoś czas szukano pomysłu na nową formułę działania wystawy. – To, że ekspozycja musi zmienić charakter byliśmy zgodni z marszałkiem i radnymi województwa, bo w tej formule nie wykorzystuje w pełni potencjału miejsca i zasobów.  Urodził się pomysł na stworzenie centrum edukacyjno – muzealnego kolejki wąskotorowej. Środków na ten cel chcieliśmy szukać w Regionalnym Programie Operacyjnym. W planach było zlecenie opracowania koncepcji przedsięwzięcia jakiemuś specjaliście. Wydawało się, że była dobra wola zarówno dyrekcji Muzeum Narodowego, ale i samorządu wojewódzkiego, ale po tym ruchach nie wiem już na co liczyć i co myśleć. To kolejny eksponat, który wyjeżdża z Gryfic, nasza wystawa wokół której mieliśmy zbudować mocny produkt turystyczny ubożeje  – mówi burmistrz Andrzej Szczygieł, przekonując, że powstanie centrum ma sens właśnie na terenie Gryfic, gdzie są mocno zakorzenione tradycje związane z koleją wąskotorową, która obsługiwała przez lata lokalne rolnictwo i przemysł cukrowniczy. Gmina wzięłabym na siebie obowiązek utrzymania placówki, musiałaby odkupić od PKP kilka działek, na których powstałaby zadaszona przestrzeń, na ekspozycję zabytkowych Px48, lokomotyw spalinowych, wagonów
Retro, i całej masy taboru, który pracował w regionie. – Gryfice mogłyby stworzyć produkt turystyczny za prawdziwego zdarzenia. Takie nowoczesne centrum multimedialne, w przestrzeni którego można byłoby organizować rozmaite projekty to świetny pomysł. Trzeba tego pilnować jako oka w głowie, bo druga taka szansa już się nie zdarzy – mówią mieszkańcy.

Co na to województwo?

Wicemarszałek Jarosław Rzepa wie o współpracy szczecińskiego muzeum z Koszalinem. Temat gryfickiej kolei jak mówi jest mu bardzo bliski. – Nigdy nie było naszej zgody a likwidację muzeum w Gryficach, bo większość eksponatów, która się tam znajduje to maszyny, które przez lata pracowały właśnie w tym rejonie. Faktycznie jeden z parowozów trafi do Koszalina. Z jednej strony można się tylko cieszyć, że maszyna zostanie poddana renowacji i odzyska drugie życie. Z drugiej mam wrażenie, że ta sytuacja zmobilizuje wszystkie strony więc także i gminę Gryfice, by zacząć działać i usiąść do konkretów. W budżecie województwa zarezerwowane są środki na opracowanie koncepcji budowy. Istotne jest to, żeby w przyszłości  muzeum było zarządzane nie z poziomu Szczecina, ale miejscowego samorządu. Mam parę ciekawych pomysłów, które można spiąć w jeden projekt, wykorzystać fakt, że wystawa mogłaby funkcjonować jako część centrum przesiadkowego, w Gryficach zaś mogłoby powstać zaplecze remontowe dla pojazdów, bo miejsce w postaci potężnej lokomotywowni jest. Czas na poważne rozmowy, w które musi się również zaangażować samorząd Rewala – uważa wicemarszałek Jarosław Rzepa.


W skład Wystawy Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach wchodzi kilkanaście parowozów i wagonów motorowych oraz kilkadziesiąt wagonów pasażerskich, towarowych i specjalistycznych, a także urządzenia do obrządzania, naprawy wagonów, obrotnica, urządzenia sygnalizacyjne itp. Prezentowane jest prawie wszystko, co pozostało z taboru obsługującego kiedyś 594 km linii. Zgromadzone obiekty nierozerwalnie wiążą się z Pomorzem Zachodnim i mają unikatowy charakter, gdzie rozstaw torów wynosił tu 1000 mm, podczas gdy na innych kolejach wąskotorowych standardem było 750 mm.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #246 : 15 Luty 2019, 21:36:36 »
+2

Cytuj
Urodził się pomysł na stworzenie centrum edukacyjno – muzealnego kolejki wąskotorowej. Środków na ten cel chcieliśmy szukać w Regionalnym Programie Operacyjnym. W planach było zlecenie opracowania koncepcji przedsięwzięcia jakiemuś specjaliście.
Zaprawdę, powiadam wam, to bardzo poważny projekt. Widać ogrom pracy koncepcyjnej włożonej w opracowanie tak precyzyjnego planu.

Czy poza narzekaniem Gryfice zrobiły cokolwiek konkretnego żeby nadać jakiś sens swojej placówce? Czy jest jakakolwiek wola współpracy z Rewalem w kwestii utrzymania linii i stworzenia na niej akceptowalnej oferty przewozowej? Czy...

O ile rozumiem rozgoryczenie gryfickich kolejarzy, to uważam, że pretensje powinni przede wszystkim kierować do włodarzy własnego miasta.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #247 : 26 Luty 2019, 18:50:27 »
+1

https://www.youtube.com/watch?v=Fbz_FhLrcl4
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Strony: 1 ... 11 12 [13]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!