Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Listopada 2024, 01:24:31 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przejazd z DK nr 7  (Przeczytany 32181 razy)
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« : 20 Września 2009, 20:02:10 »
0

W piątek miałem okazję przejeżdżac przez Mławę samochodem. Po pierwsze - pozytywne zaskoczenie, że nawierzchnia na przejezdzie na DK nr 7 dziarsko się trzyma i generalnie ta technologia to strzał w dziesiątkę. Druga rzecz- zdziwienie. W jakim celu ściągnięto jeden z wagonów 3Aw, pomalowano na zielono, namalowano symbol Czerwonego Krzyża i pod spodem napis PCK? Z tego co pobieżnie zdołałem zauważyć, część szyb w oknach była zasłonięta dyktą i /lub niekompletna. Czy to przymiarki do kretyńskiego pomysłu na "wystawę taboru/ przeniesienie stacji za przejazd", które to pomysły samorząd kierował w stronę przewoźnika [było to za czasów SKPL].
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1 : 20 Września 2009, 20:23:45 »
0

Ja też chciałem się coś dowiedziec o tym wagonie poprzez zadanie tu pytania, ale niestety nikt nie raczył odpowiedziec :Co?:

to ten temat:
http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2644
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 20 Września 2009, 20:30:22 »
0

Zaraz, zaraz.... Temat dotyczy przejazdu, więc takie zapytanie mam:

Czy rzeczony przejazd został wykonany w technologii bezpodsypkowej (monoblok żelbetowy jako podstawa) z zastosowaniem szyny szerokorowkowej Ph37a?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Pechu
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 20 Września 2009, 20:56:36 »
0

Cytat: "Kucyk"
Zaraz, zaraz.... Temat dotyczy przejazdu, więc takie zapytanie mam:

Czy rzeczony przejazd został wykonany w technologii bezpodsypkowej (monoblok żelbetowy jako podstawa) z zastosowaniem szyny szerokorowkowej Ph37a?


dokładnie tak!
kolega kierowca nawet nie zauważył, że minął przejazd ;P
Zapisane
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 20 Września 2009, 20:59:10 »
0

Przejazd jest zrobiony technologią jaka jest stosowana przez Tramwaje Warszawskie, czyli metodą jak Kucyk powiedział bezpodypkową na płycie żelbetonowej z nigdzie nie stosowanymi w Polsce szynami Ph37, tyle wiem, remont został przeprowadzony bodajże jak mnie pamięć nie myli w 2006 jeszcze pod zarządem SKPL , poprzedni był w 2003, i nie przetrwał próby czasu. Tyle odnośnie przejazdu

Natomiast wagon został pomalowany i postawiony jako rekwizyt rekonstrukcji bitwy pod Mławą, która odbyła się 28 sierpnia
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 20 Września 2009, 21:02:18 »
0

@Pechu & Gagarek

Ha!!! Zawsze wiedziałem o przewadze żelbetu nad jakimiś gumami! Wuj Adi dobrze rozumował aby Kętrzyna nie robić w technologii Strail'a!
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 20 Września 2009, 22:32:47 »
0

Panowie, oto stan przejazdu w dniu (patrz datownik).
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Phinek
Gość
« Odpowiedz #7 : 21 Września 2009, 22:07:53 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:11:24 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4305 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 21 Września 2009, 22:32:53 »
0

Tak, ale jest ona prefabrykatem. Na wąskim torze wobec braku foremek trzeba będzie monoblok wylepić na miejscu.
Zastanawiam się czy nie są produkowane prefabrykaty na 1000mm? Wszak tramwaje chodzą na taki rozstaw...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 21 Września 2009, 22:38:15 »
0

Cytat: "Kucyk"
Zastanawiam się czy nie są produkowane prefabrykaty na 1000mm?

http://www.tines.pl/index.php/Systemy/Tramwaj/Edilon_LC-L/System_prefabrykowanej_nawierzchni_Edilon_LC-L/514/
Jak w reklamie: Mówisz, masz  :wink:
Pytanie, czy zamocowanie szyn typu kolejowego w płycie tramwajowej nie wpłynie na rozstaw toru... profile trochę się jednak różnią.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 21 Września 2009, 22:56:23 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:11:15 wysłane przez Phinek » Zapisane
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #11 : 23 Września 2009, 23:30:15 »
0

Przejazdy gumowe produkuje ZPH Chemix dla firmy KOL-DROG, wg informacji na stronie tej ostatniej - dla wszystkich typów szyn i podkładów. Podobno mają wytrzymywać do 10 lat... A Chemix nawet chwali się fotką przejazdu w Mławie :wink:
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 23 Września 2009, 23:51:36 »
0

Cytat: "TW Kolejofil"
Podobno mają wytrzymywać do 10 lat...
Powinno być: Podobno mają wytrzymywać do 10 lat* :wink: .
Trzeba przyznać, że obciążenie ruchem samochodowym w Mławie jest wyjątkowo duże. Myślę, że technologia "gumowa" nie jest głupia (ma swoje zalety), tyle że w takich warunkach zwyczajnie nie miała szans.
Kucyk ma rację... Wuj Adi dobrze wiedział czego potrzebuje  :razz: .

*zależy od jakości robót, przygotowania toru i podtorza oraz obciążenia ciężkim ruchem samochodowym [cytat ze strony producenta, podobnie jak: "zmniejszenie zadymienia spalinami otoczenia przejazdu z uwagi na poprawę płynności ruchu kołowego przez przejazd"  :lol: ].
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #13 : 24 Września 2009, 00:28:02 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:10:17 wysłane przez Phinek » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 24 Września 2009, 00:58:38 »
0

Cytat: "Phinek"
Na logikę... jeżeli od 20 lat produkuję coś i wiem, że to coś wytrzymuje średnio 15 lat to daję gwarancję na 10 lat... ale jak mozna dać gwarancję 10 letnią na nowy nie sprawdzony produkt?

Po prostu babol taki jak kolzłomy - było tanio, jest dziadowo. Nie daleko mnie też był gumowy przejazd... był... teraz jest znowu beton i jest spokój.
Producent wyraźnie napisał do 10 lat uzależniając trwałość od szeregu czynników (w tym natężenia ciężkiego ruchu samochodowego). Logiczne, że jeśli coś się zużywa w sposób "mechaniczny" (a nie na skutek np. korozji), to im więcej jest używane tym krócej pożyje... Jeśli na uliczce osiedlowej lub przejściu dla pieszych przyjmiemy trwałość 10 lat, to na jednej z bardziej obciążonych dróg krajowych wychodzi proporcjonalnie... kilka miesięcy  :twisted: . To tak jakby wagony sprzęgać przy pomocy sznurka - rozwiązanie kompletnie nie dostosowane do warunków.
Na nowe produkty daje się gwarancję zawsze trochę na zasadzie ryzyk-fizyk. Jakąś dać trzeba, im dłuższa tym łatwiej produkt sprzedać, ale za to większe ryzyko napraw gwarancyjnych. Jak się uda - firma zarabia, jeśli nie trudno - trzeba wliczyć w koszta. Dotyczy to wszystkich nowoczesnych i  skomplikowanych urządzeń. Warto pamiętać, że koszt produkcji jest najczęściej niewielki w stosunku do ceny finalnej. Jeśli dzięki dłuższej gwarancji zyskam pięciu klientów, to nawet jeśli u jednego będę musiał dokonać naprawy - i tak jestem na plusie  :twisted: .

Co do tanio i dziadowo, to dotyczy to niestety wszelkich zamówień publicznych. Wynika to nie tylko z wadliwego systemu, ale przede wszystkim z olewczego podejścia urzędników. Firmie zależy żeby wyprodukować jak najtaniej i przekonywać, że towar I klasa. Urzędnikowi nie zależy na weryfikowaniu zapewnień producenta...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 02 Lutego 2010, 12:08:44 »
0

Wie ktoś jak będzie wyglądać skrzyżowanie toru MKD z trasą ekspresową Warszawa Gdańsk po 2011 roku? Czy GDDKiA przewiduje istnienie toru, czy obudzimy się z odciętą Mławą od szlaku?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 02 Lutego 2010, 13:52:54 »
0

Piłeczka leży po stronie samorządu - jeśli nie zawalą sprawy na etapie uzgodnień, to będzie musiał powstać wiadukt i szlus.
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 02 Lutego 2010, 14:01:58 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Piłeczka leży po stronie samorządu - jeśli nie zawalą sprawy na etapie uzgodnień, to będzie musiał powstać wiadukt i szlus.


Czasu jest przeraźliwie mało.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 02 Lutego 2010, 15:49:55 »
0

Jeśli toczą się już prace nad projektem drogi, to projektant ma obowiązek uzgodnić projekt z zarządcami wszelkiej infrastrutktury kolidującej z przebiegiem drogi i na pewno albo już zwrócił się o stosowne uzgodnienia do samorządu albo wkrótce to uczyni - są one wymagane prawem i ich brak jest podstawą do uchylenia pozwolenia na budowe. W każdym razie nie histeryzowałbym.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 02 Lutego 2010, 17:21:34 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:44:41 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!