Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Lipca 2024, 23:09:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przejazd z DK nr 7  (Przeczytany 31405 razy)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 02 Lutego 2010, 17:35:35 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
na pewno albo już zwrócił się o stosowne uzgodnienia do samorządu albo wkrótce to uczyni

Jedno "ale": Takich rzeczy inwestor nie uzgadnia z samorządem, tylko z zarządem kolei. Chyba że w Mławie to jedno i to samo (A ta cała ROT PM?).
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #21 : 02 Lutego 2010, 19:31:05 »
0

Cytat: "Phinek"
Paniki nie na co robić


Wręcz przeciwnie. Koniecznie są działania szybkie i zdecydowane. Inaczej nagle się okaże, że np. podwykonawca nic nie wie i wytnie spokojnie przejazd.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 02 Lutego 2010, 19:42:59 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:44:34 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 02 Lutego 2010, 20:00:12 »
0

Podam tylko podobny przykład - w Brodnicy w lecie 2009 wycięto około 1 km torów kolejki Ostrowickiej pod budowę obwodnicy. Zauważyłem to pod koniec sierpnia - stosy torów, porozrzucane podkłady. Nikt na czas się tym nie zajął (mogłem być to ja) i oto efekt. Z tego co wiem, kolejka nadal figuruje w rejestrze zabytków.



Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 02 Lutego 2010, 20:02:59 »
0

Cytat: "andy"
Inaczej nagle się okaże, że np. podwykonawca nic nie wie i wytnie spokojnie przejazd.
Nic nie wiedzieć nie może (zresztą on nie ma nic do gadania - dostaje projekt i ma go zrealizować co do joty). Gorzej jeśli samorząd/LOT, czy co tam innego uległby naciskom ze strony GDDKiA, bo "wicie, rozumicie, Euro się zbliża i trzeba szybko budować a nie na stare rupiecie oglądać". Z jednej strony byłby to strzał w stopę, ale z drugiej faktycznie nigdy nic nie wiadomo... ale Panowie, jest przecież internet (Google nie boli):
http://www.mlawa.pl/baners.php?idr=27
Proponuję najpierw pooglądać sobie obrazki. Odczytując profile podłużne w wariancie 2 i 4 kolejka przepuszczona zostałaby dołem, w wariancie 1 i 4a górą. Jak widać (również na planach sytuacyjnych) jest na swoim miejscu - w wariancie 1 na kawałku lekko przesunięta, żeby ominąć węzeł. Nie widzę powodów do paniki (chyba, że ktoś wpadł ostatnio na "genialny" pomysł i powprowadzał zmiany).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #25 : 02 Lutego 2010, 20:12:03 »
0

Cytat: "2xm"
Nic nie wiedzieć nie może


Wystarczy ?



(zdj. Kol. Dariusza)
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 02 Lutego 2010, 20:17:11 »
0

Cytat: "andy"
Wystarczy ?
Przyznam, że nie wiem, o co chodzi...
Wykonawca/podwykonawca nie jest od decydowania o tym, co zrobić, a czego nie. On dostaje projekt, gdzie ma szczegółowo powiedziane co, jak i gdzie ma być zrobione (pisze się nawet jak powinny być wbijane gwoździe w deskę - a co, papieru mamy w kraju pod dostatkiem :twisted: ). Wygląda na to, że w projekcie kolejka zostanie uwzględniona i nie wiem, o co bicie piany.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 02 Lutego 2010, 20:23:09 »
0

Fotka z Hajdaszka. Wykonawca drogi "zapomniał" ze tory majo zostać. Jak się przyjrzycie to 2 podkłady dalej są śruby. Ale oni przecięli palnikiem obie iglice....

W Topoli Królewskiej tez "zapominano" o torowisku. Ale udało się dopilnować wykonawców.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 02 Lutego 2010, 20:28:40 »
0

Cytat: "andrzej2110"
W Topoli Królewskiej tez "zapominano" o torowisku. Ale udało się dopilnować wykonawców.
No więc właśnie... Tyle, że jak na razie wykonawcy jeszcze niewiedzą (chyba nie wiedzą :roll: ), że będą wykonawcami.
A swoją drogą, to czy właśnie nie wiadukt w Topoli (konkretnie uwzględnienie kolejki) kandydował swego czasu w konkursie na bzdurę roku w Łódzkiej Wybiórczej? Pamiętam, że trochę mnie to zaskoczyło, bo w tym samym okresie Gazeta zamieściła kilka artykułów o tym, jaką wspaniałą atrakcją jest kolejka z Ozorkowa do Krośniewic.
Dla mnie bardziej niepokojący mógłby być przypadek "7" na odcinku "Solnica-Kmiecin", gdzie samorząd lekką ręką puścił (sprzedając poniżej wartości złomu - o gruncie nie wspominając) kilkukilometrowej długości odcinek linii Nowy Dwór Gd. - Kałdowo. Dlatego też wspomniałem o naciskach. Tyle, że w Mławie sytuacja jest inna i widać to w "papierach", więc nadal nie rozumiem nagłej wrzawy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #29 : 02 Lutego 2010, 20:36:13 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:44:23 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 02 Lutego 2010, 20:44:11 »
0

Cytat: "2xm"
A swoją drogą, to czy właśnie nie wiadukt w Topoli (konkretnie uwzględnienie kolejki) kandydował swego czasu w konkursie na bzdurę roku w Łódzkiej Wybiórczej?

Chyba nawet wygrał. Kandydować to kandydował na 100%

EDIT: Jednak nie wygrał. Prezydent Szczecina wtedy był "najlepszy"
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 03 Lutego 2010, 00:45:58 »
0

Cytat: "Phinek"
Misiek_K oraz andy jako aktywni w temacie mogą się wykazać i sprawdzić jak wygląda obecny lokalny plan zagospodarowania dla przedmiotowych okolic. Bez takich czy innych realnych działań, wasze posty są tylko stratą energii na klepanie w klawisze.


Zdaje się, że zadałem pytanie czy ktoś coś na ten temat wie. Jak widać nie - mi to wystarczy. Mam czym się zajmować i nie musisz mi wskazywać dodatkowych zadań.
BTW - PZ tam nie istnieje, bo to już poza granicami miasta.

Cytat: "2xm"
Nic nie wiedzieć nie może (zresztą on nie ma nic do gadania - dostaje projekt i ma go zrealizować co do joty).


System 'projektuj i zbuduj' polega na tym, że wykonawca najpierw sam sobie inwestycję projektuje, a potem według tego projektu realizuje. Jeśli nie otrzyma warunków do projektu zrobi jak będzie mu wygodniej.

Cytat: "2xm"
http://www.mlawa.pl/baners.php?idr=27
Proponuję najpierw pooglądać sobie obrazki. Odczytując profile podłużne w wariancie 2 i 4 kolejka przepuszczona zostałaby dołem, w wariancie 1 i 4a górą. Jak widać (również na planach sytuacyjnych) jest na swoim miejscu - w wariancie 1 na kawałku lekko przesunięta, żeby ominąć węzeł. Nie widzę powodów do paniki (chyba, że ktoś wpadł ostatnio na "genialny" pomysł i powprowadzał zmiany).


Popatrz sobie na daty jakie tam są podawane. Mówi się tam o 2008 roku. Tymczasem obecnie przygotowywana inwestycja nie musi mieć z tymi rysunkami dużo wspólnego.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #32 : 03 Lutego 2010, 01:11:13 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:44:17 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #33 : 03 Lutego 2010, 01:47:51 »
0

Przepraszam że się wtrącam, skoro nic nie robię*, ale mam takie pytanie @ Phinek:

Forum, jak to forum, to miejsce gdzie się dyskutuje. Jeżeli zabraniasz/zniechęcasz ludzi do rozmowy nad danym tematem to w takim razie jaką masz wizje jego roli? Gdzie mają się o tym wszystkim dowiedzieć ludzie dla których sytuacja jest kompletnie obca? Ludzie myśleć o tym i tak będą - nie zabroni się im tego raczej :wink: , a że chcą się swoimi przemyśleniami podzielić z innymi to chyba normalne. Rozumiem że wolał byś żeby zamiast pisać o danej sprawie działać nad nią w terenie/urzędzie/itd. Ale żeby to zrobić należy najpierw się czegokolwiek dowiedzieć w tym temacie (czasem w ogóle o istnieniu danego problemu) i skonsultować z innymi zwłaszcza gdy ktoś nie zna do końca całej sytuacji.
Może należało by wprowadzić na forum taką zasadę że każdy ma do wykorzystania ilość postów przydzielaną w zależności od przepracowanych roboczogodzin na kolejkach :razz: ...



*choć mam zamiar kiedyś gdzieś coś porobić, mimo tego że się zastanawiam jak zareagujecie na nowincjusza który dość długo już obserwował forum, a nic do tej pory nie robił w praktyce :smile:
Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 03 Lutego 2010, 02:35:45 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:43:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #35 : 03 Lutego 2010, 13:22:53 »
0

Cytat: "Phinek"
Panowie Misiek_K oraz andy sami macie co robić, o czym wiem zarówno z forum jak i PW, więc po cóż ruszacie temat, którego nie będziecie osobiście ogarniać?



Prywatna wiadomość jest przeznaczona DLA ADRESATA, a nie służy do wytrząsania na forum. Wrzucenie pewnych przykładów z ostatnich lat + nawet parę pomysłów Wujka Dobra Rada = pewien pogląd na sprawy w zestawieniu "projekt - wykonawca - podwykonawca". A jeśli nie pomoże Mławie to może pomoże uchronić jakiś przejazd na innej kolejce, bo ktoś lepiej znając rzeczywistość uderzy od razu we właściwe miejsca.

Jeśli tak używasz młotka, jak moderujesz to ... never mind.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 03 Lutego 2010, 13:45:03 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:43:51 wysłane przez Phinek » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 03 Lutego 2010, 15:08:39 »
0

Przepraszam, jeszcze tylko odpowiem i więcej się nie odzywam:
Cytat: "Misiek_K"
System 'projektuj i zbuduj' polega na tym, że wykonawca najpierw sam sobie inwestycję projektuje, a potem według tego projektu realizuje. Jeśli nie otrzyma warunków do projektu zrobi jak będzie mu wygodniej.
Tyle, że część projektu sporządzana przez wykonawcę, jest to rodzaj "taktyki" (jak zbudować dany nasyp, podbudowę/nawierzchnię, odwodnienie, rysunki i obliczenia konstrukcyjne obiektów itd.), podczas gdy "strategia" (w tym przebieg w pionie i poziomie, lokalizacja i sposób rozwiązania węzłów - również skrzyżowań z liniami kolejowymi) jest opracowywana wcześniej i osobno. W tym przypadku jeszcze do wyłaniania wykonawcy nie doszliśmy, więc nie ma o czym dyskutować.
Cytat: "Misiek_K"
Popatrz sobie na daty jakie tam są podawane. Mówi się tam o 2008 roku. Tymczasem obecnie przygotowywana inwestycja nie musi mieć z tymi rysunkami dużo wspólnego.
Półtora roku to stosunkowo krótki czas, jak na takie inwestycje, ale gdybyś lepiej poszukał, trafiłbyś ze wskazanej przeze mnie strony TUTAJ :
Cytuj
Rozbudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od granicy województwa warmińsko-mazurskiego do początku obwodnicy Płońska

I. Podstawowe informacje o inwestycji

>  Kategoria inwestycji: w przygotowaniu

>  Stan przygotowania i realizacji na dzień 30.12.2009r.

Etap zrealizowany:

    * Zlecono opracowanie Studium Techniczno - Ekonomiczno -Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (tzw. decyzji środowiskowej)
    * Projektant: Biuro Planowania Rozwoju Warszawy S.A.
    * 25.04.2008r. odbyło się posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze GDDKiA
    * 17.06.2008r. złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej
    * Wariant wnioskowany przez GDDKiA: 4
    * 16.10. 2008r. w Płońsku odbyła się Rozprawa administracyjna z udziałem społeczeństwa
    * 04.11.2008r. w Mławie odbyła się Rozprawa administracyjna z udziałem społeczeństwa
    * 03.06.2009r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny wydał postanowienie uzgadniające
    * 05.08.2009r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska (GDOŚ) wydał postanowienie uzgadniające (wariant 4/R)

Etap w realizacji

    * Oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowej
    * Instytucja odpowiedzialna za obecny etap realizacji: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska

Planowane lata rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych: IV kw. 2011r.- IV kw. 2013r.

...
Proponuję doczytać do końca.
Po prostu nie wiem, dlaczego nagle zrobiło się takie zamieszanie. Moim zdaniem bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest ten, w którym piękny nowiutki tor zbudowany przez wykonawcę będzie się kończył z obu stron kilkukilometrowymi "ubytkami"  :Co?: . Znowu pismaki będą się wyżywać, jaka to "paranoja, urzędnicza głupota i marnowanie naszych pieniędzy".
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #38 : 03 Lutego 2010, 20:01:22 »
0

Aby jakiś konkret dać, bo wata się rozprzestrzenia, to informuję, że odbyłem wczoraj rozmowę z Naczelnym Świrem Kolejowym imć Gajkowskim z której wynikło, że:

- bardzo dokładnie zna on obecny stan sprawy;
- uczestniczy we wszystkich spotkaniach;
- ma rozeznanie w kwestiach techniczno prawnych;
- jest traktowany jako strona (a przynajmniej jego uwagi są brane pod uwagę);
- obiecał, że nie popuści. I nie mówił o gaciach...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #39 : 03 Lutego 2010, 20:05:14 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:43:45 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!