Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Grudzień 2019, 05:13:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kursy pasażerskie na PKL  (Przeczytany 46773 razy)
whisper
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 13 Styczeń 2010, 10:38:49 »
0

Podyskutuję, choć nie z perspektywy przepisów, a z punktu widzenia pasażera (taki reprezentuję).

Cytat: "obserwator"

- nie została zawarta umowa przewozu


Rzecz jasna, nie było technicznej możliwości, bo pociąg wraz z kierownikiem pociągu nie przyjechał. Czy jeżeli stoję na przystanku osobowym bez czynnej kasy i czekam na pociąg, powiedzmy, Przewozów Regionalnych, który się nie zjawia, mogę również swoje kilkugodzinne stanie na peronie o kant tyłka... ?

Cytat: "obserwator"

- przewozy na PKL - SKPL prowadzi z własnej nieprzymuszonej woli za własną kasę czyli bez finansowania przez stosowne wyznaczone do tego organy


Czyli przejazd na zasadzie komercyjnej. Ot, takie Interregio lub IC. Zatem obowiązuje mentalność busiarska?

Cytat: "obserwator"

- niefrasobliwosć informacji o ruchu na PKL na stronie www SKPL to już inna historia , przyznaję negatywna


Pełna zgoda.

Na koniec, nie chcę, żebyście odczytali źle moje intencje. Wizytowałem niejedną kolej SKPLu i zawsze byłem (i wciąż jestem) im życzliwy. Niemniej zgodzimy się również, że przewozy pasażerskie w takiej formie nie mają sensu. Po kilku takich wpadkach nikt z okolicznych mieszkańców (większość klientów tej kolejki) nie potraktuje przewoźnika poważnie, prawda?
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 13 Styczeń 2010, 10:40:19 »
0

Tak , została wyjasniona - czyli UMWW nie ZAPŁACI !!!
na swoje barki wzieło tfinansowanie SKPL po stosownej decyzji Zarządu.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 13 Styczeń 2010, 12:11:36 »
0

Cytat: "whisper"
Czyli przejazd na zasadzie komercyjnej.
Ja bym raczej powiedział: charytatywnej  :sad:
Cytat: "whisper"
Niemniej zgodzimy się również, że przewozy pasażerskie w takiej formie nie mają sensu.
Cóż, moim zdaniem to ogólnie jest "przerost formy nad treścią". Prawda jest taka, że gdyby nie trzecia szyna położona w normalnej odległości i ruch towarowy na torze normalnym po kolejce pozostałaby w najlepszym przypadku ścieżka...
Załóżmy nawet, że SKPL udałoby się uzyskać zapełnienie rumunowozu na poziomie 90% w jedną i 50% w drugą w czterech kursach dziennie* (dwa rano i dwa po południu - rano więcej pasażerów na dworzec, po południu do miasta). Daje to (35+20)*4*2 PLN = 440 PLN. Fajnie - starczy akurat na pensje dla obsługi i paliwo...
W Pleszewie jest o tyle dobrze, że obsługa w przerwie między kursami "komercyjnymi" może sobie popracować w ruchu towarowym i zarobić na utrzymanie infrastruktury i jakiś drobny przegląd taboru. Dlatego myślę, że nie ma sensu zbytnio się ekscytować i porównywać PKL z PR czy IC. Oczywiście, na stronie informacje powinny być aktualne, tyle że kto z lokalsów zagląda na stronę SKPL... Oni wiedzą, że kolejka jeździ jak chce.


*założenia: ulica do dworca jest remontowana, busiarze zostali nakryci na jeździe na oranżadzie i tłumaczą się przed prokuratorem, kierowcy Pleszewskich Linii Autobusowych strajkują żądając podwyżek.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #23 : 13 Styczeń 2010, 12:25:29 »
0

Podsumowanie aktualnego tematu:

1. SKPL uruchamia kursy pasażerskie z własnej inicjatywy i za własne środki. Wcześniej podana przeze mnie informacja, że udało się zawrzeć porozumienie z urzędnikami była błędna - przepraszam.
2. Ruch pasażerski zostanie uruchomiony - zwłoka ma dwie przyczyny: raz - zawiało i zasypało, dwa - podczas ostatnich przygotowań do wznowienia ruchu ujawniła się awaria silnika. Trwa jej usuwanie.
3. Nie, nie wiem, kiedy pociągi zaczną kursować
4. Nie ponoszę odpowiedzialności za aktualizacje strony SKPL i zamieszczane tam treści. Nie mam z tą sprawą nic wspólnego Uśmiech
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #24 : 13 Styczeń 2010, 23:51:46 »
0

Jednakże, jeśli SKPL jeździ charytatywnie, a tak jest to nietaktem było szydzenie z tego "jak to oni jeżdżą".
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #25 : 14 Styczeń 2010, 00:02:17 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 12:52:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3906 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 14 Styczeń 2010, 08:37:39 »
0

Cytat: "AXEL"
...jeśli SKPL jeździ charytatywnie...


Jak jeździ, jak nie jeździ?!  :wink:
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #27 : 14 Styczeń 2010, 22:25:25 »
0

Cytat: "Phinek"
W związku z tym "szydzenie" z usług PKP też jest często nie na miejscu - wszak wiele przewozów pasażerskich jest na pograniczu charytatywności...


Na pograniczu to nie bez dotacji. Kursy pasażerskie są mniej lub bardziej dotowane. Co nie zmienia faktu, że całe PKP jeździ na pograniczu. Polska kolej dotowana jest na poziomi 0,4% PKB gdzie kolej Niemiecka 4%, Czeska 3%.

Bez komentarza.

Cytat: "Kucyk"
Jak jeździ, jak nie jeździ?!


Będzie miała ochote na dokładanie do biznesu to pojedzie, może póki co SKPL nie ma takiego gestu więc ich sprawa i dobra wola Mrugnięcie
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 15 Styczeń 2010, 01:07:50 »
0

Cytat: "AXEL"
Jednakże, jeśli SKPL jeździ charytatywnie, a tak jest to nietaktem było szydzenie z tego "jak to oni jeżdżą".
Zacząłem z tą "charytatywnością", więc rozwinę myśl  :wink: .
Ogólnie jako MK powinniśmy się bardzo cieszyć, że ktokolwiek próbuje jeszcze prowadzić regularne przewozy (nieturystyczne) na wąskim torze. Dlatego wszelkie "pretensje" i "szydzenie" z naszej strony wydają się nie ma miejscu. Napisałem też, że nie powinno się porównywać, ale...
SKPL chce być postrzegana jako poważna firma przewozowa. Świadczy o tym struktura (podział na "spółki" z nazwami na wzór dużych przewoźników - ostatnio jakoś chyba sobie odpuścili), oferta, sposób malowania taboru itd. Jak już wspomniałem przewozy pasażerskie są jedynie jednym z wycinków działalności. Elementem mało istotnym ze względów ekonomicznych, ale o sporym znaczeniu "prestiżowym".
Teraz - jeśli chce się być traktowanym poważnie, należy się poważnie zachowywać. W przypadku przewoźnika oznacza to, że jeśli deklaruje on, że o określonego dnia o określonej godzinie oferuje przejazd z punktu A do B, to powinien się z tego wywiązać (w taki bądź inny sposób) lub przynajmniej wcześniej poinformować potencjalnych pasażerów o zmianach. Tyle o tym, co się powinno.
Obecnie na stronie SKPL jest informacja, że przewozy zostaną wznowione od 1 lutego. Pożyjemy, wypij... zobaczymy. Ja ze swojej strony życzę SKPL jak najlepiej.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 27 Styczeń 2010, 00:39:30 »
0

Zostala usunieta usterka wagonu motorowego. Ostatnimi dniami odbyly sie jazdy probne, a od 1 lutego 2010, tj. najbliższego poniedziałku zostanie wznowione kursowanie pociągów pasażerskich wg. rozkładu zamieszczonego na stronie SKPL.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1870 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #30 : 29 Styczeń 2010, 19:46:55 »
0

A jest jakiś pług odśnieżny w Pleszewie?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 29 Styczeń 2010, 19:58:24 »
0

Tak, jest jeden. Ale chyba dawno nie był użytkowany i jak byłem w Pleszewie w wakacje 09', to raczej pełnił rolę meliny i toalety.
Nie wydaje mi się, by był zdolny do jazdy.  Zdjęcie pługa
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 29 Styczeń 2010, 20:30:13 »
0

Zresztą może nie ma odpowiedniej lokomotywki do pchania pługa (nie wiem, jak Lyd1 daje sobie z tym radę)

P.S Czy on nie jest czasem ex. Sompolno?
Zapisane
TKMK
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 29 Styczeń 2010, 20:36:08 »
0

Dzisiaj między godz 11 a 13 miała miejsce jazda, jak się domyślam-próbna, zestawu lyd1+MBxd2, mająca na celu udrożnienie szlaku. Rolę pługa przejęli pracownicy SKPL. Miejscami tabor miał co robić żeby się przebić przez zaspy.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 29 Styczeń 2010, 20:46:15 »
0

tam jest splot wiec nie musi boć to pług wąskotorowy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 29 Styczeń 2010, 21:57:15 »
0

jasne, cargo* ma mnóstwo sprawnych pługów, sądzę że z przyjemnością odśnieżą linie Uśmiech

*no dobra, nie jestem pewien czy pługi to podlegają pod cargo czy pod co innego... (PLK?)
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1002 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #36 : 29 Styczeń 2010, 22:20:12 »
0

Raczej PLK
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 29 Styczeń 2010, 22:35:18 »
0

Cytat: "konrad"
*no dobra, nie jestem pewien czy pługi to podlegają pod cargo czy pod co innego... (PLK?)
SKPL Infrastruktura Mrugnięcie. Zdaje się, że linia (również tor normalny) nie podlega pod PLK lecz jest zarządzana przez SKPL, więc jak sobie odśnieżysz tak się przejedziesz.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 29 Styczeń 2010, 23:03:13 »
0

Zasadniczo pługami zarządza zarząd kolei (tj. infrastruktury). PLK ma, siłą rzeczy, najwięcej pługów i, jeśli je wykorzystuje, to do odśnieżania własnych torów. Zapewne, jeśli im zapłacisz, to odśnieżą i każde inne Uśmiech

Niewykluczone, że Cargo też ma jakiś sprzęt odśnieżający, w końcu zarządza tu i ówdzie jakimiś terminalami, torami przeładunkowymi itd.

Pewną ilość pługów posiadają też wszelkiej maści koleje piaskowe.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3906 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 01 Luty 2010, 20:42:36 »
0

No, dobra. Pojechali dziś?
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!