Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #20 : 13 Czerwca 2010, 10:25:15 » |
0
|
Skala to tylko wymysł ludzki... przecież nikt nie każe Tobie abyś robił w tej czy innej... możesz też robić we własnej... tak samo przecież nie musisz odwzorowywać istniejących pojazdów... możesz tworzyć własne konstrukcje.
Więc uszy do góry i nie przejmuj się nigdy krytyką malkontentów (ew. bierz pod rozwagę tych co udzielają jedynie konstruktywnych uwag) i działaj dalej. No i oczywiście prezentuj swe wyroby tutaj - wszak jest też wiele osób, które oczekują wieści z Twej strony :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #21 : 13 Czerwca 2010, 11:20:45 » |
0
|
Każdy, jasne... A ja nie jestem każdy i chętnie bym zobaczył jak wygląda takie modelarstwo. Jest to na tyle nietypowa gałąź naszego hobby że warto się pochwalić czymś ciekawym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #22 : 13 Czerwca 2010, 13:29:58 » |
0
|
Ja też chętnie zobaczę. Sam też robie czasem, jak mam czas a na razie go nie mam, modele kartonowe wąskotorówek.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #23 : 13 Czerwca 2010, 20:35:14 » |
0
|
A jednak są ludzie widzący świat przez okna fikcyjnych modeli. Dawno temu obiecane fotki taboru: Na początek Fallery:       Wszystkie Fallery są niemieckiej produkcji. Kupione na allegro. Ruski zestaw na angielskiej licencji:    Ta buda po prawej to polski zestaw produkowany w Gdańsku pod nazwą sinlol. Tu jest więcej: http://www.tri-ang.co.uk/BigBig/bbtlist.htmDwa chińskie zestawy: I    II    Wszystko kupione osobno na aukcjach. Parowóz ma napęd zapożyczony do czegoś co zaraz zobaczycie :grin: To już cały plastik. A teraz to co najlepsze: MODELE ZRÓB TO SAM Szutrówki:    kryciak  Parowóz w budowie i lokomotywa spalinowa z napędem w budowie:   LYD2 model w budowie, czeka na elektrykę, detale i farbę.   Napęd z w.w. parowozu. Ogólne zdjęcia:  
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #24 : 13 Czerwca 2010, 22:40:49 » |
0
|
No tym Lyd2 to mnie zaskoczyłeś... wygląda bardzo interesująco...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #25 : 14 Czerwca 2010, 00:43:56 » |
0
|
Najważniejsze jest to że już nie długo stanę się 5. osobą w kraju posiadającą kolej ogrodową!!! Nie wiem, czy jestem jedną z tych pięciu, w każdym razie ja też mam  Jednak w 1:22,5, w dwóch szerokościach torów (45 mm i 17 mm), no i nie do końca jest to kolej, gdyż bliżej temu do linii tramwajowych... :mrgreen: Próbka normalnotorowa: http://www.phototrans.eu/14,352027,0,St__Louis_PCC_1100.htmlPróbka wąskotorowa: http://www.phototrans.eu/14,366918,0,PAFAWAG_P1M_2102.htmlNa stanie figuruje kilkanaście wagonów (45 mm: 1100-1111 i 17 mm: 2100-2102); część z nich albo już powstała, albo jest w trakcie powstawania; uwielbiam bawić się w papugowanie rozwiązań z prawdziwej kolei, więc budowa miejscami trochę trwa (cięgła Alsthoma, bezluzowe prowadzenie zestawów kołowych, przekładnia systemu Alsthoma, wózek typu Bo', wózek z silnikiem typu monomoteur ze stałą prędkością jazdy, model z silnikiem parowym)... Pojazdy typowo kolejowe będą przeznaczone na tor 17 mm; będzie to pług systemu Bjoerke, parowóz systemu Halla typu Dn2t (Orenstein & Koppel) oraz mały, historyczny elektrowozik nazwany 801N-1 (historyczny, bo pierwszy pojazd przeznaczony do kursowania w ogrodze, jaki budowałem dziecięciem będąc; aktualnie czeka na remont). Wśród tramwajowej gromadki znajdują się (albo znajdą się): PCC, słowackie wagony BEUS (w wersji z cudami-niewidami systemu Alsthoma, w wersji monomoteur oraz doczepnej), Konstal 4N i PN (jako, że przegubowy, da się w nim upchnąć całą maszynerię napędu parowego [używaną, z Allegro, firmy Steam Wilesco]), pewien wagon powstały na bazie remontowanego obecnie radzieckiego Ch (przemianowany już na pewien przedwojenny polski typ), jeszcze bliżej niezidentyfikowany hiszpański wagon dwuosiowy oraz Tatra T6A5 i Konstal 105NW. Z gromadki wąskotorowej: PAFAWAG P1M (twó własny fikcyjny - skrzyżowanie czeskiej doczepy Krasin i poznańskiego wagonu P1), LHW Neu Berolina (pół liniowy, pół techniczny - pług wirnikowy, będzie miał co do roboty...) oraz pewien konstalowski przegubowiec - dzisiaj już żaden jego egzemplarz nie istnieje.
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #26 : 14 Czerwca 2010, 13:53:10 » |
0
|
No tym Lyd2 to mnie zaskoczyłeś... wygląda bardzo interesująco... Jako bryła muśnięta szpachlą to może i wygląda ładnie, ale jeszcze lepiej będzie wyglądać w działkowym gąszczu ciągnąc kilka transporterów z Eaos-ami. Budując lydkę wzoruję się na Lyd2-03 z cementowni odra w Opolu Nie wiem, czy jestem jedną z tych pięciu →PAFAFAGOczywiście że jesteś. Bardzo podobają mi się Twoje modele. Przez cały tydzień oglądam twoja stronę. Twoja koncepcja komunikacji miejskiej w ogrodzie naprawdę zasługuje na uwagę. Życzę Ci dalszych sukcesów, i nie przejmuj się że komuś nie podobają się twoje działania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #28 : 14 Czerwca 2010, 23:02:00 » |
0
|
Ee, całkiem ładnie :smile: Pociągnij tylko krawędzie odpowiednią farbą/pisakiem o odpowiednim kolorze, by nie raziły tak białością; a poza tym to całkiem przyzwoity model. Przez cały tydzień oglądam twoja stronę. ...muszę trochę zaktualizować :mrgreen: i nie przejmuj się że komuś nie podobają się twoje działania Jeśli chodzi o to, co było pod zdjęciem #2102 - to taka jedna istota, która wypisuje podobne rzeczy w różnych miejscach ze zwykłej złośliwości/zawiści (slapa już dostała).
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #29 : 26 Września 2010, 19:49:58 » |
0
|
A u mnie wciąż się dzieje. Budowa torowiska ruszy na wiosnę, przez zimę będę się tylko zajmował taborem. Taboru do roboty jest dużo, tej zimy czeka mnie: -dociążanie wszystkich pojazdów trakcyjnych z napędem, mając dużo nie wykorzystanej mocy ślizgają się. -uruchomienie wagonu motorowego fallera (nowy nabytek) -dokończenie parowozu hf na 1000mm (nowy projekt) -prawdopodobnie dojdzie jeszcze jakiś inny tabor, też bedzie z nim roboty To chyba na tyle. Z ciekawszych prac zdam relacje na forum.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AmaSoft
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 30 Września 2010, 22:33:58 » |
0
|
Ja jestem ciekaw, z czego Wy robicie szyny do kolejek ogrodowych ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SMG
|
 |
« Odpowiedz #31 : 30 Września 2010, 23:19:56 » |
0
|
mój patent to prowadnice do szaf plus listewki ,wszystko dostępne w OBI, Castorami, w Leroyu Merlinie nie stwierdzone ale może też są. Taka listwa to koszt 2,5 zł za 2,5 metra (złotówka od metra) . Do tego drewniane listewki, to trochę droższa sprawa jakieś 6,29 zł za 2 metry. No te listewki wypadałoby pociągnąć impregnatem. Ja tak robię odcinki proste, w opracowaniu jest robienie łuków z płaskowników ;P. A co do wielkości tego torowiska- zawsze można kupić niższe prowadnice oraz przysypać to ziemią wymieszaną z piaskiem. Wówczas będzie to wyglądało naprawdę WĄSKOTOROWO ! Pzdr. SMG
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #32 : 01 Października 2010, 00:04:31 » |
0
|
Do tego drewniane listewki, to trochę droższa sprawa jakieś 6,29 zł za 2 metry. No te listewki wypadałoby pociągnąć impregnatem. W byle tartaku za jakieś marne grosze możesz kupić takie surowe listwy jakich tylko chcesz rozmiarów - tak tanie bo nieheblowane co prawda , ale po co coś lepszego - pomalować je czymś, pociąć na odpowiednie odcinki i gotowe podkłady. Albo nawet można jeszcze taniej lub za darmo dostać ścinki po obróbce innych produktów z takiego tartaku.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #33 : 31 Października 2010, 13:39:56 » |
0
|
Witam. Ostatnio do mojej szopy przybyło mi trochę taboru.  Diesel fallera, koleba i talbot. Talbot jest w skali 1:45.   Diesel jest w bardzo opłakanym stanie, jedna strona przedziału silnikowego jest zdeformowana, najprawdopodobniej przez zwarcie w instalacji elektrycznej.  Ktoś próbował to łatać niezidentyfikowana materią. Poprzedni właściciel pomalował to farbą, która schodzi po przetarciu chusteczką higieniczną.  Teraz wygląda to trochę lepiej. Część kształtów uformowałem szpachlą do plastiku.  Diesel Rivarossi i dwie platformy faller.  Wagon motorowy faller.  Kolejny parowóz faller. Rzadki egzemplarz, z zielonym podwoziem.  Doczepka do wagonu motorowego faller mini train.  Salonka faller. To wszystko z nowego taboru, a w międzyczasie dokończyłem HF na 1000mm:  I zacząłem budowę parowozu baziel z cementowni Saturn:  Zbliża się zima, a zima to czas dla pługów śnieżnych. Nigdy nie miałem żadnego pługu w swojej kolekcji, więc postanowiłem zbudować sobie ów pojazd. W prawdzie nie mam torów w plenerze, aby je odśnieżać, ale to nie przeszkoda. W pewnym sklepie budowlanym zaintrygowały mnie dekle do zatykania otworów wentylacyjnych:  Mają ranty jak w prawdziwych kołach. W oryginale miałyby 120cm średnicy, czyli o wiele za dużo. Jednak istniały przypadki, gdzie na podwoziu parowozu budowano pługi śnieżne, więc ów koła mogą się przydać. Tak prawdopodobnie będzie wyglądał pług mojego projektu:  Część elementów prawdopodobnie zostanie zmieniona. Nadwozie zostanie zrobione ze sklejki modelarskiej 3mm. Lemiesze będą drewniane, obite blachą. Boczne klapy do odśnieżania wnętrz łuków będą blaszane. Możliwe, ze wewnątrz zamontuję wytwornicę dymu wymontowaną z taniego parowozu chińskiej produkcji. Pług nie będzie posiadał napędu, wolę ustawić za nim 3 fallerowe parowozy. Na razie to tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SMG
|
 |
« Odpowiedz #34 : 01 Listopada 2010, 22:52:45 » |
0
|
Hmm, a mam takie pytanie: modele Fallera są napędzane prądem "z szyny" czy to są pojazdy na akumulatorki ? I to jest na rozstaw 32 mm, czy na normalnotorowy 4,coś  ?. Ja na swojej kolejce zaczynam budowę wagonu motorowego, ukończyłem też węglarkę ale średnio to wygląda , więc nie będę się chwalił  .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #35 : 06 Listopada 2010, 22:16:38 » |
0
|
Oba warianty napędu można spotkać. Modele z napędem na baterie/akumulatorki, są znane pod nazwą Faller Playtrain, a z napędem na prąd z szyn to Faller E-train. W Faller Playtrain modele mają silniki na 3Volty, więc 2 akumulatorki spokojnie wystarczą. W Faller E-train silniki zasilane sa prądem z szyn, czyli 12Volt, tutaj potrzeba większej ilości baterii. Wyżej wymienione serie są zbudowane w skali 1:22,5. Istnieje jeszcze jedna seria modeli, Faller Hit Train, jednak są to modele w skali 1:45, napęd na akumulatorki, 3V. Mniej znana jest seria Faller Mini Train (napęd 3V), są to modele w skali 1:22,5, jednak są dużo mniejsze od Playtrain i E-train . Wszystkie serie Faller przeznaczone są na tor 32mm. Jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie Faller, to proszę je kierować do mnie, jestem swego rodzaju ekspertem w tej dziedzinie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SMG
|
 |
« Odpowiedz #36 : 07 Listopada 2010, 13:27:25 » |
0
|
Rozumiem zatem że to nie są modele w skali Im  . Ale cóż, patrzyłem na ceny na Ebayu i są naprawdę kuszące (3 zł za używany wagon to cena wręcz podejrzanie za niska  ), zawsze można się skusić o zakup partii używańców od zagranicznego sprzedawcy i wówczas koszt wysyłki na jednostkę systematycznie spada  .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sinyou135
Młotkowy
 
Długość toru:: 85 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 12 Września 2011, 01:59:09 » |
0
|
jeśli mam coś doradzić w kwestii konstrukcji pługa, to to jest chyba odpowiednia konstrukcja. Oryginalnie miał dość duże szprychowe koła. http://picasaweb.google.com/lh/photo/5cL1rC-4p4lIfbd5sw3wGQA sam cel dążenia jest godny podziwu i przy odrobinie chęci mozna te wszystkie pojazdy spolszczyć, np poprzez zabudowanie nowych nadwozi. Amerykańską cysterną przerobić by przypominała zastalowską, kryte pomalować na brudny brązowy pkp-owski kolor, parowozom podorabiać lustrzanki i różne wiszące zazwyczaj niedbale węże wodne, bandaże na obręcze albo zamalować doła na czarno że niby takie brudne. Najważniejsze żeby miało klimat polskiego pkp, jeśli oczywiście taki masz cel.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2011, 02:07:36 wysłane przez sinyou135 »
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #38 : 12 Września 2011, 17:29:35 » |
0
|
Szczerze mówiąc wszystkie fallery posiadające dach, są przeznaczone na stracenie. Tabor w Im powinien mieć max. 10cm wysokości, a fallery mają 11cm  . Wagony są wyższe niż szersze, co sugeruje i przypomina, że jest to tabor na 600mm, czyli skala 1:22,5. Porównując je do taboru zbudowanego od podstaw w skali dokładnie Im, fallery są za duże, maja złe proporcje, oraz przyprawiają mnie o mdłości. Ogólnie mówiąc przydatne będą tylko platformy, węglarki, i ewentualnie cysterny. Z resztą na razie nie wiem co zrobić  . A co do pługu, to zmieniłem cały koncept. Wreszcie zbudowałem model czegoś, a nie coś wymyślonego. Zaprezentuję go dokładniej jak go skończe. W wakacje nie miałem czasu z powodu budowy torów, teraz wrzesień, czas nauki, coraz mniej czasu. Na pierwszy śnieg powinienem zdążyć  . Wygląda to tak: (patrz załącznik) Druga sprawa: Wreszcie dotarł do mnie SINOL, postarałem się o film: http://youtu.be/Q_gac1LJnJw
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2011, 17:34:39 wysłane przez WIĆUŚ »
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #39 : 27 Listopada 2011, 09:38:19 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2011, 10:07:32 wysłane przez WIĆUŚ »
|
Zapisane
|
|
|
|
|