Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 05:26:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obrona kolejek - prawo i praktyka  (Przeczytany 21029 razy)
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« : 23 Październik 2009, 17:54:09 »
0

Witam wszystkich,

po intensywnej wymianie ciosów najpierw na forum, następnie w realu (remis w trzeciej rundzie ), doszliśmy z Phinkiem do wniosku, że najlepiej będzie wziąć się do roboty zamiast pisać epistoły. Proponujemy, żeby stworzyć na forum specjalny wątek (a nawet dział) w którym będzie można znaleźć:
- porady prawne
- informacje o ustawach, rozporządzeniach itd,
- porady praktyczne,
- wzory pism,
- osoby i stanowiska do których się zwracać
- opisy spraw zamkniętych wraz z ewentualną analizą (wygranych i przegranych),
- opisy spraw bieżących i spraw których zaczynamy się obawiać więc trzeba je monitorować
- przydatne linki

oraz wszelkie inne mądre rzeczy, które mogą się przydać zarówno w kwestiach wielkich tak jak rozbieranie szlaku jak i małych, np zalania przejazdu asfaltem tudzież czysto życiowych pt jak napisać oficjalną korespondencję do burmistrza, albo wystąpić o dotację.

Osobiście sądzę, że powinien to być cały dział w "Fora kolejowe" i ze względu na jego skuteczność, nie powinien być dostępny dla osób niezalogowanych (chodzi o to, żeby nasi ewentualni przeciwnicy nie mogli sobie po prostu wygoooglować naszej strategii i nas rozłożyć na łopatki zanim nawet otworzymy usta). Panowie moderatorzy, czy można prosić o jego stworzenie jeśli zgadzacię się z moją sugestią?

Liczymy więc, że Ci spośród nas którzy już jakieś kroki podejmowali (pisali do różnych instytucji, powoływali się na odpowiednie ustawy itd.) wrzucą do tego działu informacje które pomogą innym oraz przyspieszą działania.

Ja oferuję miejsce na serwerze na ewentualne pisma i inne dokumenty do pobrania (skany, fotki) oraz bieżące działania przy porządkowaniu przesyłanych informacji (tworzenie katalogu, przygotowywanie szablonów pism itd). Okazjonalnie mogę poprosić mojego prawnika o konsultację, jednak jest to specjalista w prawie autorskim więc dużą pomocą nie posłuży. Zawsze jednak...

czekamy na opnie, uwagi, pomysły itd, a przede wszystkim zapraszamy do tworzenia bazy wiedzy i doświadczenia
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #1 : 23 Październik 2009, 17:58:40 »
0

Cytat: "track-and-train"
Panowie moderatorzy, czy można prosić o jego stworzenie jeśli zgadzacię się z moją sugestią?


Fantastyczny pomysł!

Poczekajmy trochę, zobaczymy jakie jest zainteresowanie tematem i w razie potrzeby natychmiast otworzymy taki dział.

Po przeczytaniu pierwszych trzech podpunktów ciepło mi się w sercu zrobiło
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #2 : 23 Październik 2009, 18:03:43 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 13:54:33 wysłane przez Phinek » Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 23 Październik 2009, 20:35:12 »
0

Odnośnie dostępu do wątku tylko dla osób zalogowanych, miałem na myśli nie ukrywanie wzorów pism - zgadzam się że nie ma po co - tylko zachowanie czegoś w rodzaju 'zaskoczenia' i dyskrecji w sprawach które się toczą. Niestety nie mam przykładu kolejowego więc posłużę się samochodowym: jeśli na ulicy stoi porzucony samochód, to właściwie ani policja ani straż miejska nie może go usunąć. Jeśli samochód stoi przed czyjąś posesją żadne pismo nie pomoże i chodnik będzie przewężony, jedyne co się będzie zmieniać to ilość mandatów za wycieraczką. Ale wystarczy usunąć tablice rejestracyjne i zarówno policja jak i straż miejska mają obowiązek usunąć taki pojazd. Informacja o usunięciu tablic staje się kluczowa dla zdesperowanego właściciela posesji. Oczywiście przykład ten ma się nijak do naszej sytuacji.
W naszym przypadku mogę tylko starać się wymyślić przykład fikcyjny i nie odzwierciedlający rzeczywistości powiedzmy taki: na forum informujemy że jeśli chcemy żeby nie został zaasfaltowany przejazd to należy absolutnie dopilnować żeby stały krzyże Św Andrzeja bo jeśli nie stoją to można wylewać asfalt. Jeśli nasz 'adwersarz' w walce z którąś z kolejek będzie sobie mógł taką informację po prostu wygooglować to co zrobi w pierwszym ruchu? Usunie krzyże św Andrzeja!
Dlatego lepiej żeby google nie indeksowało takiej informacji. I tyle...
Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 24 Październik 2009, 13:35:12 »
0

Kucyku, wielkie dzięki, Pismo przesłane przez Ciebie jest do pobrania tu:
pismo - odpowiedź na sugestię zarządcy drogi dotyczącą likwidacji przejazdu

Czy mogę wszystkich inny prosić o sugestie dotyczące zawartości tego działu.
Otwieramy koncert życzeń Czy potrzebujemy bardziej informacji co pisać czy informacji do kogo pisać?

Wg mnie interesuące byłyby informacje nt wolontariatu - na jakich zasadach wolontariusze działają na kolejce, jakie podpisywać umowy, jakie ubezpieczenie...
Może warto by było napisać co trzeba zrobić żeby 'mieć uprawnienia na drezynę'?
Do moderatorów - może warto zebrać w tym dziale wątki które już istnieją, mam na myśli np. ten o uprawnieniach ( Uprawnienia do kierowania pojazdami szynowymi - dyskusja)
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 24 Październik 2009, 16:47:34 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 13:54:26 wysłane przez Phinek » Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 26 Październik 2009, 12:46:39 »
0

Zamieszczm 2 kolejne pisma, otrzymane od Kolegi TW Kolejofil dotyczące likwidacji odcinka Pińczów - Wiślica, konkretnie list do Ministra Kultury oraz zawiadomienie do Prokuratury.

pismo - List do Ministra Kultury

pismo - Zawiadomienie do Prokuratury
Zapisane
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #7 : 28 Listopad 2009, 19:59:35 »
0

W związku z rozwojem papierkowej sytuacji i dla pokazania, że niestety na prawie się nie znam, winien jestem następujące

Sprostowanie:

1. Pismo do ministerstwa powinno zawierać jasno sprecyzowane żądanie, np. wniosek "o ponowne rozpatrzenie sprawy [określenie sprawy] w trybie art. 127 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego". Otrzymałem bowiem pismo mówiące, iż "z ww. pisma nie wynika jednoznacznie czy jest to wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy skreślenia z rejestru zabytków fragmentu Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej w trybie art 127 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego, czy też są to wnioski i uwagi [w] ww. sprawie."

2. Zawiadomienie do prokuratury powinno zawierać jednoznaczne określenie sprawców, czasu popełnienia i podstawy prawnej do kwalifikacji czynów jako przestępstw. Najlepiej od razu dołączyć wszystkie posiadane dowody. W ogóle z przebiegu przesłuchania mnie w charakterze świadka mógłbym wywnioskować co następuje:
• policja nie jest od ustalania sprawców przestępstw (to kto w takim razie?),
• policja nie musi znać prawa obowiązującego w RP, a już w szczególności ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
• policja nie musi wiedzieć co to jest torowisko ("To się tak nazywa?"),
• policji nie obowiązuje znajomość poprawnej polszczyzny,
• policja nie potrzebuje zbyt dobrego poziomu obsługi programu Microsoft Word.
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 28 Listopad 2009, 22:15:17 »
0

Będziesz dalej próbował??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
maciej96
Młotkowy
**
Długość toru:: 95 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 06 Grudzień 2009, 18:39:26 »
0

Jestem za takim wątkiem i ze swojej strony mogę służyć pomocą w dostarczasniu wzorów pism lub orzeczeń sądów w konkretnych sytuacjach. Proszę podchodzić do mojej wiedzy prawniczej z krytyką, gdyż jestem w trakcie studiów, więc dopiero się pewnych instytucji uczę.

Większość spraw będzie dotyczyło prawa administracyjnego. Jak zawsze ważne w każdej sprawie jest podejście i wypracowanie pewnej strategii na samym początku. Zaniechania lub nie wiedza na samym początku mści się na późniejszych etapach bezlitośnie.
Większość ludzi tytaj piszących jest związana z różnymi organizacjami pozarządowymi. Stowarzyszenia mają w postępowaniu administracyjnym możliwość przystąpienia do każdego postępowania administracyjnego na prawach strony gdy (art.31 kpa):
-postępowanie dotyczy osoby trzeciej
-udział jest uzasadniony jej celami statutowymi ( z tego korzystają ekolodzy wselkiej maści poniekąd dzięki tej możliwośći znaleźli sposób finansowania swojej działalności)
-udział jest uzasadniony interesem społecznym
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 06 Grudzień 2009, 20:01:41 »
0

Cytat: "maciej96"
Zaniechania lub nie wiedza na samym początku mści się na późniejszych etapach bezlitośnie.


Właśnie o to mi chodziło w kilku kontrowersyjnych (zdaniem trzęsiłapków) wypowiedziach.

Et nunc reges intelligite. Erudimini, qui judicati terram.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!