Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 03:16:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: nietypowe układy torowe - sploty, rozjazdy łukowe i podwójne  (Przeczytany 304835 razy)
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #180 : 19 Sierpnia 2010, 20:05:27 »
0

Janusz, a czy można by poprosić o fotkę tego czegoś! Byłbym BARDZO wdzięczny 
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #181 : 19 Sierpnia 2010, 21:59:31 »
0

Niestety nie zrobiłem zdjęcia.
Zapisane

785mm
hugwa
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #182 : 26 Sierpnia 2010, 13:14:13 »
0

A ja mam takie pytanie: czy ktoś wie cokolwiek na temat jakiejś stacji 'stycznej' między kolejkami o różnych wąskościach toru?
Chodzi mi o koleje z ruchem pasażerskim, nie styk kolejki przemysłowej z linią wąską.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #183 : 26 Sierpnia 2010, 15:18:05 »
0

Kiedyś takie coś było w Biłgoraju Tam była stacja Zwierzynieckej KD (750mm) i kolejki leśnej z Lipy (600mm)
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #184 : 26 Sierpnia 2010, 15:41:35 »
0

Piaski Królewskie, styk 750mm Sochaczewskiej i 600 mm leśnej. W jakich latach to było, nie powiem, ale w bardzo zamierzchłych.

Anastazewo. Styk 600 mm Gnieźnieńskiej i 750 mm Sompolińskiej. Nawet skomunikowanie pociągów było :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #185 : 26 Sierpnia 2010, 17:22:00 »
0

Dotychczas tylko Piottr podał prawdziwy styk dwóch kolei użytku publicznego.
Tutaj jest zdjęcie w realu przejścia splotu z jednej na drugą stronę:
http://www.stillgelegt.de/press01/press01-2.htm
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
hugwa
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #186 : 26 Sierpnia 2010, 19:28:23 »
0

moment, moment, w Piaskach kończyła się powiatówka a od drugiej strony faktycznie docierała sześćsetka z Zamczyska i obie miały bocznice do tartaku. Ale czy ta druga była 'publiczna'? O ile wiem, to przed kryzysem planowali ją przekuć na 750 i połączyć z PKS ale to chyba wszystko..
Zapisane
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #187 : 26 Sierpnia 2010, 19:43:56 »
0

A ja mam takie pytanie: czy ktoś wie cokolwiek na temat jakiejś stacji 'stycznej' między kolejkami o różnych wąskościach toru?
Chodzi mi o koleje z ruchem pasażerskim, nie styk kolejki przemysłowej z linią wąską.
Takie połączenie istniało jakiś czas w Anastazewie kiedy Gnieźnieńska KD miała jeszcze 600 a W kierunku Jabłonki było już 750.
Zapisane
Ventlan
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #188 : 26 Sierpnia 2010, 21:19:19 »
0

To coś z mojego podwórka tramwajowego Chichot
Ozorków Centralny.
Styk Kujawskich KD 750mm i Łódzkich Wąskotorowych Elektrycznych KD 1000mm (później MZK/MPK, czyli tramwaje, ale wąskie).
Funcjonował w latach 1947-86. W 1983 po wybudowaniu trójkąta tramwajowego przebudowany w ten sposób, że przesiadka była na jednym wspólnym peronie. Ramię trójkąta niemal dosłownie stykało się czołowo z torem kolejki, który przy przebudowie musiano skrócić o kilkanaście metrów.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2010, 21:28:38 wysłane przez Ventlan » Zapisane
hugwa
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #189 : 26 Sierpnia 2010, 22:24:24 »
0

Czy w którejś z książek (Witkowski, Pokropiński) jest jakiś schemat Anastazewa, nie daj Allah sprzed przekucia gnieźnieńskiej?
Coś mi sie kojarzy że w Krośniewicach był porządny galimatias - chyba nawet jakieś zdjęcie splotu 750/600 mi sie o gałki obiło (okładka książki BP?).
Zapisane
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #190 : 26 Sierpnia 2010, 23:20:17 »
0

Schemat jest w książce Marka Torzewskiego i wg. opisu przedstawia stan z 1955 r.
Zapisane
hugwa
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #191 : 26 Sierpnia 2010, 23:23:13 »
0

dzięki.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #192 : 27 Sierpnia 2010, 00:07:51 »
0

coś dla T&T:

http://www.zubacka.cz/technika/20051226_ozubnicove_vyhybky/index.htm
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #193 : 30 Sierpnia 2010, 10:09:29 »
0

Cytat: hugwa
Coś mi sie kojarzy że w Krośniewicach był porządny galimatias - chyba nawet jakieś zdjęcie splotu 750/600 mi sie o gałki obiło (okładka książki BP?).
Zgadza się na okładce Kujawskich Kolei Dojazdowych jest zdjęcie warsztatów w Krośniewicach w czasach istnienia splotu. Przez pewien czas (do początku lat '50) Krośniewice miały dwie szerokości toru. W warsztatach naprawiano parowozy na obie szerokości. Stacji stycznych wewnątrzwąskotorowych było na Kujawach trochę w trakcie i po zakończeniu I Wojny Światowej (750 mm w dawnym zaborze rosyjskim - część przekuta, pruskie 600 i 716 Kruszwica).
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2010, 10:14:18 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #194 : 30 Sierpnia 2010, 11:11:39 »
0

Dwie fotki kolejki wyrzyskiej, skrzyżowanie 600/1435:


http://feldbahn.forumieren.com/geschichte-und-exkursionen-aus-europa-f5/wirsitzer-kreisbahn-anno-1992-t4350.htm
Zapisane

Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #195 : 30 Sierpnia 2010, 20:08:36 »
0

Zaczerpnięte z www.ciuchci.eu

JKD Historia -> Mapy i Plany -> (siódma od góry)

Unikalna mapka sieci JKD znaleziona przez Naczelnika wraz z odległościami stacji i ich typem z 9 VI 1956. Zaznaczono na niej również wojenną łącznicę do Tarnobrzegu przez Ciszycę, jeszcze istniejące połączenie 600mm do Iwanisk, oraz bocznice do Włostowa - zarówno od Iwanisk jak i od Jachimowic!!!

Zapisane
ziomek 456
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #196 : 30 Sierpnia 2010, 20:57:34 »
0

Cytat: hugwa
Coś mi sie kojarzy że w Krośniewicach był porządny galimatias - chyba nawet jakieś zdjęcie splotu 750/600 mi sie o gałki obiło (okładka książki BP?).
Zgadza się na okładce Kujawskich Kolei Dojazdowych jest zdjęcie warsztatów w Krośniewicach w czasach istnienia splotu. Przez pewien czas (do początku lat '50) Krośniewice miały dwie szerokości toru. W warsztatach naprawiano parowozy na obie szerokości. Stacji stycznych wewnątrzwąskotorowych było na Kujawach trochę w trakcie i po zakończeniu I Wojny Światowej (750 mm w dawnym zaborze rosyjskim - część przekuta, pruskie 600 i 716 Kruszwica).


Ten splot w warsztatach istnieje chyba do dziś (Pierwszy kanał) http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50484&foto=652#opzdj
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #197 : 31 Sierpnia 2010, 21:13:53 »
0

Witam! Dla uzupełnienia zdjęć podaję linka do filmu z tego samego krzyzowania http://www.youtube.com/watch?v=uEXwDzmXWi8 Pozdrawiam Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #198 : 01 Września 2010, 11:38:54 »
0

Przejeżdżałem nawet przez tą krzyżówkę na Wyrzyskich. I wąskim i szerokim torem Chichot

Lata temu, zanim PKP nie zwinęło torów bez wiedzy centrali i zgody konserwatora...
Zapisane

Ha!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #199 : 05 Września 2010, 00:40:57 »
0

Wypatrzone na pmk: wykolejnca na Welsh Higland Railway:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WHR_Cae_Pawb_trap_points.jpg

Małe | Duże



Wykolejnica ta znajduje się na właśnie budowanej łącznicy, która łączy Welsh Highland Railway (WHR) i Ffestiniog Railway (FR) w Walii. Połączenie znajduje się w mieście Porthmadog.
Po co owa wykolejnica? Otóż ostłania ona jedyne w Wielkiej Brytanii jednopoziomowe skrzyżowanie torów o różnych prześwitach (wąski i normalny).

A teraz krótko czym jest Welsh Highland Railway. Jest to wąskotorwa linia o prześwicie 597 mm, która została zamknięta w roku 1937 i zlikwidowana do roku 1948. Aktualnie kończy się jej odbudowa. Linia po zakończeniu odbudowy będzie liczyć 36,2 km.
Przy okazji wybudowano też w/w łącznicę.

Połączone koleje będą miały w sumie 36,2 km (WHR) + ~1,5 km (łącznica) + 21,7 km (FR), czyli około 59,5 km.

W swojej historii obie koleje, i WHR i FR, zostały swego czasu zlikwidowane i po wielu (nawet 70!) latach odbudowane.
Ffestiniog Railway tytułuje się najstarszą koleją wąskotorową na świecie. I to prawda. Została uruchomiona w roku 1836 i działała do roku 1946, czyli 110 lat. W roku 1955 został odbudowany i oddany do użytku pierwszy fragment linii. Odbudowa całości zakończyła się po 27 (sic!) latach, w roku 1982.

Panowie, kurde bele, da się? Cóż, tam się da....

« Ostatnia zmiana: 05 Września 2010, 01:05:16 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!