Marcin117
|
|
« Odpowiedz #320 : 29 Maj 2018, 09:30:29 » |
+3
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #321 : 29 Maj 2018, 13:29:58 » |
0
|
Sen szalonego toromistrza ;-) Rozjazd łukowy dwuprześwitowy przecięty skrzyżowaniem dwuprześwitowym. Krzyżownicy przeciętej w poprzek tokami szynowymi skrzyżowania to jeszcze nie widziałem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #322 : 14 Listopad 2018, 16:43:07 » |
+3
|
Taka oto nietypowa torowa ciekawostka z Miłonic. Można by to nazwać nieobrotnicą
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #323 : 14 Listopad 2018, 18:18:35 » |
0
|
Eeee to było dość typowe rozwiązanie
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #324 : 14 Listopad 2018, 20:10:13 » |
+1
|
Bardzo klimatyczne zdjęcie.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #325 : 15 Listopad 2018, 09:05:43 » |
0
|
Eeee to było dość typowe rozwiązanie Zgadza się, że typowe. Spotkałem takie rozwiązanie w Białośliwiu, Boniewie, i na pewno gdzieś tam jeszcze...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #326 : 15 Listopad 2018, 09:31:05 » |
0
|
Jeszcze Motkowice
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #327 : 15 Listopad 2018, 12:18:54 » |
+4
|
Mam jeszcze takie pytanie do znawców tematu: na dalszym planie jest drezyna dwukabinowa, czy dwie pojedyncze drezynki kryte serii Wc?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #328 : 15 Listopad 2018, 16:27:23 » |
0
|
Dwie pojedyncze i to nawet nie równo ustawione. Jednolity mają "fundament"
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #329 : 15 Listopad 2018, 17:02:03 » |
+4
|
Ciekawe, czy mają papiery?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #330 : 20 Listopad 2018, 21:06:58 » |
0
|
Mam jeszcze takie pytanie do znawców tematu: na dalszym planie jest drezyna dwukabinowa, czy dwie pojedyncze drezynki kryte serii Wc?
Nie, to nie są drezyny serii Wc, choć często są z nimi mylone. Dziś to rozwiązanie zdecydowanie rzadkie, a w momencie wprowadzenia do eksploatacji (w okresie międzywojennym) nowatorskie, postępowe, na naszych ziemiach wcześniej raczej nieznane. I stąd także dość niezwykłe oznaczenie typu fabrycznego: Slaw-oi-K.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #331 : 20 Listopad 2018, 22:23:30 » |
+3
|
Tu się nie zgodzę. Nie jest to rozwiązanie rzadkie, choć przyznam - jest niezastąpione przy rzadkich przypadkach. I nie trzeba się cofać do okresu sanacyjnego. Współcześnie jest produkowany pojazd Wmk - wózek motorowy kalny - wytwarzany przez japoński koncern Tojtojoty. W prawdzie większość znanych nam z wąskich torów modeli to niestety egzemplarze stacjonarne, jednak można spotkać czasem czynnego przedstawiciela serii:
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #333 : 02 Lipiec 2019, 14:16:04 » |
0
|
Raczej dość nietypowe rozwiązanie krzyżowania się torów. Raczej bardzo typowe. Tak się budowało feldbahny i koleje gospodarcze kiedy miały przeciąć linię normalnotorową, tylko oczywiście to rozwiązanie u nas nie było zautomatyzowane jak w Australii.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #334 : 26 Lipiec 2019, 21:00:24 » |
+3
|
Wrzucam tutaj, choć w sumie więcej tu "nietypowych rozwiązań taborowych" i w dodatku również "tor szerszy niż wąski". Szwajcarzy klecą rozwiązanie pozwalające na zmianę rozstawu kół z 1000 na 1435 mm bez zatrzymania: https://www.facebook.com/watch/?v=476353956500174Czekamy na pierwsze żądania bezpośrednich pociągów Nowe Miasto - Piaseczno - Warszawa Śródmieście!
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Lipiec 2019, 23:13:09 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #335 : 31 Sierpień 2021, 22:31:36 » |
+3
|
Tak z przymrużeniem oka. Co powiecie na łuk o promieniu r=1mm? To w Wałbrzychu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #336 : 29 Grudzień 2023, 21:28:45 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #337 : 31 Grudzień 2023, 10:14:39 » |
0
|
To gdzieś w Stanach prawda?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #338 : 31 Grudzień 2023, 10:48:14 » |
0
|
Ja bym stawiał jednak na jakaś kolej "kopalnianą" do przewozu siarki i smoły...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
|