Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:21:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lokomotywy napędzane rzepakiem  (Przeczytany 6539 razy)
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« : 29 Października 2009, 21:47:19 »
0

szperając w necie napotkałem link:

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,381457.html

czy dziś jeszcze gdzieś się praktykuje takie rozwiązania?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 29 Października 2009, 21:57:30 »
0

Każdy stary diesel będzie na kujawskim chodził. U niektórzy ciągnikami/kombajnami na takim jeździli.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 30 Października 2009, 16:04:33 »
0

to że będzie  chodził to wiem doskonale. Sam na własne oczy widziałem jak TAXI podjechało na parking pod M1 po czym po chwili właściciel przytargał w wózku kilka 3 litrowych baniek oleju i na parkingu tankował swojego starego Mercedesa "beczkę".

Po chwili było rech rech rech .......... i czuć było smażonymi pączkami.....


Jak się ma jazda na takich wynalazkach na trwałość silnika i pompy?
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #3 : 30 Października 2009, 17:12:52 »
0

Pewnie po paru takich jazdach wtryski zaczynają lać...
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #4 : 30 Października 2009, 17:58:26 »
0

Cytat: "buczek_pkp"
Pewnie po paru takich jazdach wtryski zaczynają lać...


tego nie wiem, ale na pewno po przejściu z ropy na biopaliwo następuje samoczynne i idealne płukanie/czyszczenie układu paliwowego z wszelkich zanieczyszczeń, co prowadi do różnych ciekawych i nie do końca pożądanych efektów...
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 30 Października 2009, 19:52:31 »
0

kiedyś małem opla kadetta 16d i nigdy nie było w nim problemów z takim paliwem...no może poniżej zera trochę ciężko palił, bo gęsty jest rzepak ciut...ale już mieszanka z oranżadą tak ok. 50/50 często była w użyciu swego czasu...i bardzo ją sobie chwaliłem i nie widziałem żeby od tego wtryski lały... :cool:
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 30 Października 2009, 20:07:07 »
0

Cytat: "OczeQ"
na pewno po przejściu z ropy na biopaliwo następuje samoczynne i idealne płukanie/czyszczenie układu paliwowego z wszelkich zanieczyszczeń

I tu się mylisz. Jest dokładnie na odwrót. Bio Diesel zapycha układ różnymi śmieciami. Dopiero powrót na porządny olej napędowy czyści układ ze śmieci.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #7 : 30 Października 2009, 21:02:55 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:29:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 30 Października 2009, 21:05:47 »
0

Cytat: "Przemek"
Bio Diesel zapycha układ różnymi śmieciami.

Dotyczy to nieprzetworzonego oleju rzepakowego a nie biodiesla (estry meytlowe kwasów tłuszczowych) - i nie o zanieczyszczenia w samym paliwie tu chodzi. Biodisel jest z natury paliwem dużo czystszym niż olej napędowy. Problem tylko w tym, że jeśli chce się takie paliwo wyprodukować w sposób legalny, to trzeba zapłacić fiskusowi i gra staje się niewarta świeczki. No, chyba że obok bimbrowni postawi się reaktorek do biodiesla...
http://www.technologia.gda.pl/dydaktyka/09-10/1/lab/tziro/pdf/EMKT.pdf
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 30 Października 2009, 21:32:18 »
0

Cytat: "2xm"
No, chyba że obok bimbrowni...

Kuc tym zaklęciem został wywołany!

Panowie, wtryskiwacze i pompy wtryskowe głównie psują się od zastępowania przyzwoitych filtrów paliwa przepłukanymi starymi struclami.

Co do jazdy na Kujawskim, to prawie wszyscy moi koledzy jeżdżący dostawczakami na ropę w lecie walą odstały rzepakowy ze smażalni i są zadowoleni. Jesienią się na oliwie spożywczej nie jeździ bo się ona kole zera stopni zestala. Podobnie jak na opale (oranżadzie), chyba, że się korektor przeciw wytrącaniu parafiny doleje.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 30 Października 2009, 21:41:37 »
0

Ojciec posiada poldka z silnikiem citroena 1,9D montowanym seryjnie. Jest to tak zwany wół roboczy do ciężkich zadań.
Od ok połowy roku 2006 auto było tankowane oranżadką i normalnym ON na przemian ale częściej oranżadką. Różnicy praktycznie nie było żadnej z tym że zauważyłem że na oranżadce szybciej łapał temperatury. W chwili obecnej ciężko pali bo wtryski leją oraz najprawdopodobniej poleciała uszczelka pod głowicą bo bardzo szybko łapie dużej temp. ale to pewnie przez przegrzanie silnika.

Na oranżadce gdy silnik był zimny strasznie dymił na czarno. Ujemnego wpływu na pompę paliwa nie stwierdzono. Filtr paliwa by wymieniany ok raz na rok.

Znajomy ma Passata z 2002 roku i po oranżadce odmówił posłuszeństwa. Po czyszczeniu układu paliwowego śmiga dalej.

Ostatnio miałem przyjemność być na bocznicy zakładowej PILKINGTON SANDOGLAS. Akurat trwały manewry lokomotywą SM.
Niestety nie maiłem możliwości porozmawiania z drużyną manewrową ale sądząc po zapachu spalin  to maszynista smażył pączki.... no chyba że w pobliżu była stołówka lub kuchnia w co wątpię
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 31 Października 2009, 16:25:57 »
0

Cytat: "klon200"
sądząc po zapachu spalin  to maszynista smażył pączki.... no chyba że w pobliżu była stołówka lub kuchnia w co wątpię

I ze stołówki olej lany był prosto do lokomotywy. To się nazywa racjonalizacja Chichot
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!