Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 15:50:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Wls40] - Wirtualna Wls40  (Przeczytany 20274 razy)
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« : 13 Listopada 2009, 10:56:37 »
0

Witam.

Chciałbym przedstawić model lokomotywy Wls40, wykonany przeze mnie. Jest on stworzony dla symulatora MaSzyna (do którego powstaje również trasa wąskotorowa). Model nie posiada na razie wnętrza budki maszynisty (dorobi się je na dniach). Jeżeli możecie to zgłaszajcie wszelkie uwagi, szczegóły których brakuje, itp W dodatku prosiłbym o przekazanie ewentualnych zdjęć, z których można by zrobić tekstury lokomotywy oraz kabiny.


Dodam jeszcze, że jest to wersja przerobiona na tor 750mm. Na jej bazie chciałbym także stworzyć Wls50 (tu też przydadzą się zdjęcia na tekstury). Jeżeli możecie to wymieńcie także szczegóły różniące Wls40 i Wls50 (jeśli jeszcze oprócz silnika coś je dzieli).
Zapisane
acatus
Młotkowy
**
Długość toru:: 80 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 13 Listopada 2009, 12:59:34 »
0

Z wizualnej strony to nic.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 13 Listopada 2009, 15:52:15 »
0

No właśnie nie całkiem - ta "budka" na przedziale silnika występuje w lokomotywach z silnikiem S324HL. W lokomotywach z silnikiem S64L jej nie ma.
A więc zrobiłeś WLs50, lub WLs40 po wymianie silnika (co było dość częstym zjawiskiem).
Zapisane
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 13 Listopada 2009, 19:54:32 »
0

Rozumiem, czyli w fabrycznych Wls40 w miejscu tej budki nic nie było ?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 14 Listopada 2009, 00:30:42 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:16:49 wysłane przez Phinek » Zapisane
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 14 Listopada 2009, 12:33:46 »
0

Czy posiada ktoś mniej więcej informacje na temat poszczególnych przełożeń dla biegów oraz obroty maksymalne przy 16km/h? Przydały by się te informacje dla stworzenia charakterystyk trakcyjnych.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 14 Listopada 2009, 14:26:29 »
0

Prędkości na poszczególnych biegach są podane w dokumentach jakie są downloadzie na forum z nich można poobliczać przełożenia.
EDIT
Policzyłem sam i wyszły mi następujące wartości założenia obr. max silnika 1200 obr/min prędkości na poszczególnych biegach 4 , 7, 11, 17 km/h
I bieg 31,07
II bieg 17,75
III bieg 11,2
IV bieg 3,07
to są przełożenia całkowite całego układu przeniesienia napędu. Ale uważam że przełożenie przekładni głównej wynosi 3,07 a przełozenia poszczególnych biegów należy podzielić przez tą wartość.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 15 Listopada 2009, 08:31:19 »
0

Nie wiem jak to wyliczyłeś. Instrukcja obsługi skrzyni biegów L8 22/23 podaje następujące przełożenia:

Bieg I - 26
Bieg II - 15,8
Bieg III - 10
IV - 6,5

Należy również brać poprawkę na obroty silnika. 1200 obr*min-1 miał silnik S64 który to najstarsi górale widzieli dwa razy w życiu. Obecnie 99,9% WLS ma zamontowany silnik S324HL który to ma obroty znamionowe 1500 obr*min-1.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 15 Listopada 2009, 08:49:01 »
0

znaczy silnik S64 mógł mieć i 1500 obr/min tylko akurat w wls40 był ustawiany na 1200.
Co do przełożeń skoro twoje są z DTR to raczej są prawdziwe i nie będę się spierał.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 15 Listopada 2009, 16:08:57 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Obecnie 99,9% WLS ma zamontowany silnik S324HL który to ma obroty znamionowe 1500 obr*min-1.

A przy obrotach 1500/min osiąga moc 75 KM
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 15 Listopada 2009, 17:49:08 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:16:38 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 15 Listopada 2009, 22:07:10 »
0

a dawkę na pompie ustawia się dźwignią w kabinie masz... kierowcy.
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 15 Listopada 2009, 23:08:08 »
0

no jak by się zacząć wgłębiać, to dawkę można jeszcze ustawić za pomocą śruby na pompie...
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #13 : 15 Listopada 2009, 23:20:34 »
0

Wszystkie te sposoby regulacji dopływu paliwa będą uwzględnione w symulacji loka? :razz: Przycisków braknie na klawiaturze :wink:
Zapisane

To jest przekaz.
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 16 Listopada 2009, 00:00:56 »
0

Moim zdaniem nie ma sensu dawać graczowi możliwości regulacji dawki paliwa za pomocą śruby na pompie ponieważ:
1 to ustawia się na warsztacie podczas jakiejś naprawy/przeglądu/regulacji a nie w czasie normalnej służby
2 gracz/maszynista musiał by wyjść z budki
 Wydaje mi się, że rozsądnym rozwiązaniem było by założenie liniowej charakterystyki pompy (wiem że jest to błędne założenie, ale chyba dla gry można takie przyjąć?) co w rezultacie da nam to, że określone położenie przepustnicy odpowiada danym obrotom silnika.
Czy w grze uwzględniasz to że lokomotywka może wpaść w poślizg?
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 16 Listopada 2009, 00:33:09 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:16:26 wysłane przez Phinek » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 16 Listopada 2009, 15:34:58 »
0

Wy się tu głowicie o nastawy pomp i regulatorów. tak jest w rzeczywistości, a w sumulatorze maszyna nie ma tego tam podaje się tylko wartość "dawkowania" paliwa( dla przekładni mechanicznych). A nawet bardziej prosto ile procent mocy jest dostępne na danej pozycji nastawnika (w tym przypadku była by to dźwignia gazu ) np 1 to 100% mocy, 0,1 to 10% itd. W fizykach opisujących lokomotywy z przekładnia spalinowo elektryczną podaje się obroty silnika i moc agregatu na danych pozycjach nastawnika. Więc na potrzeby maszyny potrzebny jest tylko max moment obrotowy/ przy jakich obrotach i max moc/przy jakich obrotach.
A teraz coś o regulatorach i nastawach. Silnik z sm30 nie pamiętam dokładnie typu (ja go nazywam czołgową wolą) w sm30 ma 300KM przy1500obr/min ten sam w czołgu 500KM przy 2000obr/min a kiedy założymy 2 turbo sprężarki możemy wyciągnąć coś około 1000KM.
I jeszcze o regulatorach cały proces regulacji jeżeli mamy regulator wielozakresowy to działa on tak jak opisał @Phinek. Ale jeżeli regulator dwuzakresowy to jest trochę inaczej bo regulator reguluje dawkowanie tak żeby utrzymać obrotu biegu jałowego oraz uniemożliwia przekroczenie max obrotów silnika. Ale w całym zakresie obrotów miedzy jałowymi a maksymalnymi to kierowca reguluje położenie zębatki sterującej bo regulator w tym zakresie nie ma na nią wpływu. a jedynym ograniczeniem ruchu jest ustawienie zderzaka listwy  w pompie .
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #17 : 30 Listopada 2009, 04:23:52 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:16:11 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 30 Listopada 2009, 16:29:25 »
0

Cytat: "Phinek"
Cytat: "Grzegorz Fidler"
Obecnie 99,9% WLS ma zamontowany silnik S324HL który to ma obroty znamionowe 1500 obr*min-1.


Czyli rogowska 2Wls40 mieści się w 0,1 %  :wink:

A tak bardziej na serio to zczytane z tabliczek znamionowych:

Silnik:
Typ: S324HL
Nr.: 14570
Moc [KM]: 60
Obj. skokowa [cm3]: 7240
Kolejność wtrysku: 1 3 4 2
obr/min.: 1200

Według moich danych:
Silnik S324:
-1000 obr/min. moc 50 KM
-1200 obr/min. moc 60 KM
-1500 obr/min. moc 75 KM
To nie jest żadna regulacja na pompie tylko zwykłe dodanie "gazu".
Dlaczego nie wykorzystano pełnej mocy silnika w niektórych WLs i Ls? Dlatego że miało to wpływ na prędkość konstrukcyjną (wszystkie mają przekładnie L8) a prawdopodobnie chodziło też o zbyt mała masę lokomotywy by wykorzystać pełną moc.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 30 Listopada 2009, 21:30:39 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:15:30 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!