|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1 : 17 Listopada 2009, 21:42:39 » |
0
|
Ełk pomiędzy 1995-2001?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2 : 17 Listopada 2009, 22:03:26 » |
0
|
Most w Sypitkach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3 : 17 Listopada 2009, 22:25:27 » |
0
|
Z uwagi na kolor detali można zawęzić okres do lat 1995-99.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #4 : 18 Listopada 2009, 00:39:34 » |
0
|
Dni Pary i Elektryczności w Ełku, maj 1995 rok.
Jak widać, na Forum można zawsze liczyć :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
macio771
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 18 Listopada 2009, 19:01:52 » |
0
|
Dziękuję za szybką pomoc.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #6 : 16 Kwietnia 2010, 16:59:50 » |
0
|
Mam parę kwesti ale nie wiem czy można?  1: A co to za kolejka? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=10014063522: C.D. dzisiejszego archeologicznego pedałowania Mianowicie w Wołominie, od wielu wielu lat, tuż przy torze stoi takie oto pudło:   Przerywając relację nadam komunikat-anegdotę: W momencie gdy znalazłem to oznaczenie, zadzwoniłem do jednego z kolegów forumowiczów o sporym autorytecie i praktyce na wąskim torze, z zapytaniem (w skrócie) : "-słuchaj znalazłem w krzakach budę brankarda z oznaczeniem Gklm (kdt) nie wiesz co ten symbol oznacza?" i tu odpowiedż po zastanowieniu "hm...kdt to pewnie kupieckie domy towarowe" Personalia znane tylko autorowi relacji         Czy po tych numerach i literach da się określić co to było i gdzie śmigało? 3. Czy znów miałem zwidy czy to kolejny brankard, tym razem mieszkalny?  Jako ciekawostkę podam że w Zielonce i Wołominie jest tyle szyn wąskotorowych w ogrodzeniach że znudziło mi się to fotografować a rodzajów naliczyłem ze cztery  Wołomin Słoneczna  Furtka przy stacji Ossów 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #7 : 18 Kwietnia 2010, 12:27:45 » |
0
|
Mianowicie w Wołominie, od wielu wielu lat, tuż przy torze stoi takie oto pudło Pudło normalnotorowego wagonu amerykańskiego, które trafiły na PKP po II wojnie. Oznaczane były serią Kdn. Znajdujące się na wagonie oznaczenie Kdt jest wynikiem wymiany deski w ścianie czołowej wagonu. A szyny? Zarówno normalnotorowe jak i wąskotorowe można spotkać w różnych miejscach, nawet odległych od linii kolejowej. Są w ogrodzeniach, trzepakach, podporach balkonów, odbojach, itp, ...... a także w wielu gospodarstwach, gdzie ich nieduże kawałki służą jako podręczne kowadełka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #8 : 18 Maja 2010, 13:01:24 » |
0
|
Kojarzy ktoś te podziemia? Bo co drugie ujęcie widać tory.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #9 : 18 Maja 2010, 13:09:26 » |
0
|
To jest Międzyrzecki rejon umocniony.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #10 : 18 Maja 2010, 17:46:55 » |
0
|
To jest Międzyrzecki rejon umocniony. Lokomotywka pracująca w podziemiach po wojnie była używana w pobliskiej kopalni Sieniawa głębinowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #11 : 05 Września 2013, 22:57:00 » |
0
|
Kilka lat temu znalazłem coś takiego w stosie porozrzucanych dokumentów na lokomotywowni w Dobrej Nowogardzkiej.
Pytanie tylko co to jest? Zrobione na dość grubej desce. Pudełko zapałek dla ocenienia skali.
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #12 : 06 Września 2013, 07:56:34 » |
0
|
Sądząc po gabarytach, dokładnym opisaniu i dwóch "dziurach" ja bym stwierdził że to coś służyło do przechowywania korków łatwotopliwych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #13 : 06 Września 2013, 08:20:25 » |
+4
|
Nie korków, ale urżniętych łebków od korków.
Korek wykonany z brązu jest wylany, a dokładniej zalany, stopem na bazie ołowiu. Na wierzchu stopu wybija się datę przelania i cechę lokomotywowni. Następnie pokrywa się tuszem wierzch i odciska taki stempel w specjalnej książce kontroli korków. Po 3 miesiącach trzeba korek znów przelać, zatem (o ile nie wytopił się w międzyczasie) po wykręceniu znów się stempluje nim książkę by móc porównać czy jest to ten sam korek. Na koniec piłką do metalu odcina się wierzch z wybitymi cechami i przechowuje w takim oto gustownym pudełeczku w sejfie przez kolejne trzy miechy do następnego przelania - jakby jakaś wątpliwość co do autentyczności powstała.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #14 : 24 Marca 2015, 00:48:22 » |
+1
|
Dostaliśmy szereg zdjęć od mieszkanki Koszalina, której mąż pracował kiedyś na naszej wąskotorówce. Wśród tych zdjęć było też takie, na pewno nie z Koszalina. Na kolejach pomorskich nigdy nie było Lyd1. Skąd ono może pochodzić? 
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2015, 09:38:30 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #15 : 24 Marca 2015, 06:33:21 » |
0
|
Jakaś stacja styczna, a zdjęcie dość stare, do Lydka nie ma pomarańczowego pasa i stare reflektory (nie ma go też na dachu). Niestety o miejscu chyba nikt nic nie powie... chyba że rozpozna kogoś na fotografii 
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #16 : 24 Marca 2015, 16:19:01 » |
+1
|
chyba że rozpozna kogoś na fotografii  ..... a rozpoznany opowie o kursie maszynistów trakcji spalinowej. Sądzę, że zdjęcie zostało zrobione w końcu lat sześćdziesiątych. Kilku panów ubranych jest w modne w tamtym okresie płaszcze ortalionowe. Koniec lat sześćdziesiątych - w którym miejscu mogło zostać wykonane zdjęcie Lyd1 przy zelektryfikowanej linii kolejowej? Przychodzą mi do głowy tylko takie: - Nałęczów, - Jędrzejów, - Koło.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #17 : 24 Marca 2015, 17:58:48 » |
0
|
U samego dołu zdjęcia widać najprawdopodobniej peron. To może być wskazówka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #18 : 24 Marca 2015, 19:06:42 » |
0
|
Nie jest to raczej Jędrzejów, ale na wszelki wypadek zapytam Naczelnika.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #19 : 24 Marca 2015, 19:58:52 » |
0
|
A może Piotrków Trybunalski? Wiem, że nasi przechodzili tam szkolenia jeśli chodzi o obsługę składów transporterowych. Jakie to mogły być lata?
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2015, 20:05:10 wysłane przez Cordylus »
|
Zapisane
|
|
|
|
|