Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 11:10:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [MBxd1] - MBxd1-168 stan aktualny  (Przeczytany 86304 razy)
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 08 Lutego 2010, 11:14:52 »
0

Do naczelnika nie mam żadnego żalu  , jedynie moze o to ,ze umiał brać pełnymi garściami ,ale nie umiał być wdzięczny.
Kolejarze mają do niego żal i to duży , bo jakoś nikt z krośniewickiej nie poszedł w jego ślady  , na inne kolejki  , a jeżeli chodzi o motorówkę to właśnie trwa demontaż sprawnego silnika  i montaż poprzedniego oraz to co było kupowane za pieniażki  kolejarzy i także moje i będzie taki jak był wcześniej , nawet nie posiadał reflektorów z jednej strony i końcówki bo te części były ze złomu od syrenki , też zostaną  zdemontowane , gdyż stwiedzono  ,że dokładali do swojego a do obcego nie ma takiej możliwości ..
A mini zboczę z tematu , piszesz kolego było było NZ więc odkupiono w porządku OK , to piec hutniczy z warsztatów, transportery  , węglarki , platformy (cysterny)z Dobrego , Sompolna , Nieszawy , wózki od Mbxd2-214 i 215  , bekery z gdańskich KD wraz z paltformą z budka hamulcową bo po co zdejmować jak z wagonem w całości posżło , a rumuńskie chłodnice z Sompolna , przecież się słyszy ,ze są poszukiwane , każda by kolejka uzupełniła swój magazynek - to też były kupione?Co??
Bzdura. wielka bzdura. Tylko taki nie porządek panował podczas przekazywania , że nie wiedziano do końca co czyje jest  i wykorzystano to .
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Phinek
Gość
« Odpowiedz #41 : 05 Czerwca 2010, 09:41:08 »
0

Wracając do tematu...

Cytat: "dino"
zestawy kołowe bo obecne ma na wykończeniu


Nie na wykończeniu tylko zajechane jak sandały Mojżesza... podobnie jak stan konstrukcji wagonu, wnętrza... itd... ogólnie stan obecny jest mocno parchowaty.

A tak BTW to w końcu czyj on jest, bo ZTCW to p. Burmistrz Krośniewic sądzi, że jest on jej.
Zapisane
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #42 : 05 Czerwca 2010, 21:58:47 »
0

Cytat: "Phinek"
A tak BTW to w końcu czyj on jest, bo ZTCW to p. Burmistrz Krośniewic sądzi, że jest on jej.



...sprawiasz wrażenie "kumatego" zatem ..... im mniej wiesz tym krócej będziesz przesłuchiwany :-P
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #43 : 05 Czerwca 2010, 22:31:44 »
0

Prośba więc o odebranie PW bo wiadomość od 2 dni czeka na odbiór.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 31 Sierpnia 2010, 11:18:47 »
0

Czy ktoś z forumowiczów mógłby opisać jak odbywało się sterowanie wagonami motorowymi MBxd1-161-169 (zarówno z kabiny A jak i B), chodzi mi przede wszystkim o sterowanie:
- obrotami silnika
- sprzęgłem
- zmianą biegów (lewarkiem jak w samochodzie i MBd1 czy może w jakiś inny sposób?)
Porównując zdjęcia z początku eksploatacji z fotkami z końcowego okresu widać pewne zmiany w rozmieszczeniu dźwigni sterowniczych i przyrządów, czy wprowadzono też jakieś zmiany w sposobie sterowania ( nie mówię oczywiście o piasecznicy, która straciła napęd pneumatyczny a zyskała zapewne bardziej niezawodny - "butelkowy"  )
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #45 : 31 Sierpnia 2010, 13:57:14 »
0

Gaz i sprzęgło normalnie pedałami jak w samochodzie.
Zmiana biegów przy pomocy dźwigni wyprowadzonej na pulpit, skąd linkami napęd szedł do skrzynki.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 31 Sierpnia 2010, 14:25:31 »
0

Oprócz wspomnianej dźwigni zmiany biegów i hamulca znajduje się jeszcze jedna dźwignia/ pokrętło z doprowadzonymi do niej przewodami (pneumatycznymi ?) - służyła może do sterowania mechanizmem rewersowym ?  Z politowaniem 
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #47 : 31 Sierpnia 2010, 22:26:52 »
0

na pulpicie?... to chyba jedynie zaworek od Rp1
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 31 Sierpnia 2010, 23:58:38 »
0

Chodzi o dźwignię umieszczoną w kabinie "B" pomiędzy dźwignią zmiany biegów, a dźwignią hamulca i wspomnianego Rp1. Przy okazji - w jaki sposób odbywało się sterowanie rewersem ?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #49 : 01 Września 2010, 00:20:47 »
0

Prawdę mówiąc nie pamiętam, a i zdjęcie gdzieś mi się zapodziało, więc jedyne co mogę dodać to, że pamiętam jak się prowadziła z kabiny B i zgasł silnik to trzeba było lecieć do kabiny A i tam czerwonym guzikiem z pod pulpitu wołać rozrusznik.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 01 Września 2010, 00:31:19 »
0

Dzięki 
Zapisane
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #51 : 01 Września 2010, 11:52:41 »
0

Prawdę mówiąc nie pamiętam, a i zdjęcie gdzieś mi się zapodziało, więc jedyne co mogę dodać to, że pamiętam jak się prowadziła z kabiny B i zgasł silnik to trzeba było lecieć do kabiny A i tam czerwonym guzikiem z pod pulpitu wołać rozrusznik.

...istotnie tak bywało, natomiast sterowanie rewersem było pneumatyczne (pulpit B), była również możliwość ręcznej awaryjnej zmiany kierunku (przez klapy w podłodze) nad samym rewersem (dość często używane w ostatnich latach erksploatacji).
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2010, 13:00:46 wysłane przez dino » Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #52 : 29 Września 2010, 09:48:00 »
0

No i jest jeszcze kolejna sprawa (już zresztą na naszym forum poruszana) wagonu motorowego MBxd1-168 (a może i nie tylko???). Tutaj informacje na temat przetargu na zakup taboru do Milicza:
http://www.przetargi.egospodarka.pl/123583_Zakup-taboru-kolejowego-na-cele-ekspozycyjne_2010_2.html
jak również informacja o wynikach:
http://www.przetargi.egospodarka.pl/203876_Zakup-taboru-kolejowego-na-cele-ekspozycyjne_2010_2.html

Czy dobrze rozumiem, że punkt IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:  mówi nam od kogo formalnie kupowane są pojazdy?
Czy jest na sali ktoś, kto wie coś więcej na temat całego przetargu? Wiem, że zagrożony wywiezieniem jest/był też parowóz z Wielunia.
Ceny proponowane dosyć dobre za MBxd1 (161-169):
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 120000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

    *

      Cena wybranej oferty: 146400,00

    *

      Oferta z najniższą ceną: 146400,00 / Oferta z najwyższą ceną: 146400,00
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #53 : 29 Września 2010, 11:23:42 »
0

No tak, i FPKW dupa, kiedy barier (ze strony NZ i braku chęci KZ) kupa...  Smutny
W takiej sytuacji jedyne co można zrobić, to naszykować taczki i worki aby samemu posprzątać. To jest odpowiedź na post kolegi Adama W http://750mm.pl/index.php?topic=2968.msg42781#msg42781

Ale wrócę do innego tematu, przypomnianego przez Kolegę Brok'a, który to temat wywołał największe kontrowersje kilkanaście dni temu. Po Phinkowej akcji wyjaśniania co pojedzie do Milicza powstało zamieszanie w którym jeden z Userów nawet oberwał odłamkiem z bomby banowej, a teraz patrzcie, wszystko na jaw wyszło, łącznie z imieniem, nazwiskiem, adresem itd. Ech...  
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2010, 18:16:23 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #54 : 29 Września 2010, 11:32:45 »
0

Szukanie u źródeł wyjaśnia również kwestie typu:
http://750mm.pl/index.php?topic=2800.0

Czyli tak Mbxd1-168:

Cytat: "Maszynista27"
jest własnością UG Krośniewice

Cytat: "Paweł Niemczuk"
jest własnością SKPL

Cytat: "dino"
jest w dobrych rekach

A coś konkretnego w końcu się dowiemy, czy znów będzie zabawa w Killerowskie "wiem, ale nie powiem"?


No chyba, że się okaże, że z tym wagonem to jest jak z w właścicielami Łódzkiego Klubu Sportowego. Żeby każdy rzeczywiście miał należny sobie udział, akcji powinno być 150%. I jeszcze każdy twierdzi, że ma na to papiery.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Phinek
Gość
« Odpowiedz #55 : 29 Września 2010, 12:38:07 »
0

Wagon MBxd1-168 wedle BIP Milicza jest ich własnością.
Zapisane
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 29 Września 2010, 17:01:20 »
0

witam - to jeżeli jest tak jak pisze - to czemu nie jest już z tamtąd zabrany? - jeżeli jest kogoś wlasnością  , jeżeli już jest rozpisany protokol naprawy , w czym jest problem go zapakować na lawetę ? - finansowy czy prawny.

A druga sprawa faktycznie doslownie 5 minut temu rozmawailem z gminą , byl gość przdstawil dokument ,że wagon zostal odkupiony od SKPL-u i chce go otrzymać , a gmina dodatkowo chce wiedzieć i mieć to przedstawione w dokumencie skąd SKPL stal się jego wlaścicielem.  Widać z tego ,że za czasów PKP i potem SKPL - MK kolei widzieli po raz ostatni wagon w ruchu planowym , gdyż nadal jako sprawny byl wyciągany doslownie 9 dni temu i byl przepalany - jest w pelni sprawny - po remoncie będzie stal jako pomnik - po prostu super - jestem ciekaw czy np FPKW chcialoby mieć taki wagon na postumencie , czy żeby jezdzil , czy a może inne stowarzyszenie i takim sposobem będzie więcej sprawnych pomników niż samych pojazdów - pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2010, 09:22:47 wysłane przez Phinek » Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #57 : 29 Września 2010, 19:17:33 »
0

Oj coś tu czuję psujące się powietrze wokół tego taboru co to go gmina Milicz ma zakupić, zwłaszcza w kontekście usunięcia wątku o tym przetargu. Coś tu zaczyna brzydko pachnieć, tylko jeszcze nie wiadomo czy to wiatr zawiał od oczyszczalni, czy od rzeźni....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kamil
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #58 : 29 Września 2010, 23:47:14 »
+2

Zastanawiam się o co chodzi z tym Miliczem tak naprawdę...
Najpierw zniknięcie wątku o milickim taborze napisanego przez Phinka (zaprawdę chwała Ci za to żeś go napisał i umieścił)...
Następnie wielkie lamento naszego naczelnego krzykacza axela na forum, że Grzesiek vel. Drezyniarz śmiał wogóle wspomnieć o znikającym poście...
Teraz czytam, że przetarg wygrała jedna i ta sama osoba - Rafał Osiewicz... super!! Kawałki tej układanki zaczynają się powoli układać w jedną całość.

Zapytam zatem tak kulturalnie jak mnie tego nauczyły wypowiedzi co poniektórych na tym forum:
No panie "axel" wychyl głowe z piasku i wypowiedz się co tam w Krośniewicach słychać... no?? Czemu ci dzisiaj wagonu nie wydali??  Spoko

Sorry że wywołuję być może kolejną burzę ale już po prostu nie mogłem się powstrzymać  Chichot
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2010, 00:03:31 wysłane przez Kamil » Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #59 : 30 Września 2010, 00:00:13 »
0

Teraz czytam, że przetarg wygrała jedna i ta sama osoba - Rafał Osiewicz... super!! Kawałki tej układanki zaczynają się powoli układać w jedną całość.

To znaczy co dokładnie zaczyna mówić Ci ta układanka?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!